Η F1 συζητά την επιστροφή του «Ground Effect»

    Η FIA μαζί με το Strategy Group ψάχνουν τρόπους για την αύξηση του θεάματος αλλά και αύξησης της ταχύτητας των μονοθεσίων από το 2017 και μετά

    Η FIA μαζί με το Strategy Group ψάχνουν τρόπους για την αύξηση του θεάματος αλλά και αύξησης της ταχύτητας των μονοθεσίων από το 2017 και μετά. Μία από τις λύσεις που συζητήθηκαν στην πρόσφατη συνάντηση των ανθρώπων της F1 ήταν και η επιστροφή του «Ground Effect» το οποίο εμφανίστηκε στην F1 στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και μεσουράνησε στις αρχές της δεκαετίας του 80.

    Πολύ απλοϊκά το «Ground Effect» είναι η αύξηση της κάθετης δύναμης του μονοθεσίου προς το έδαφος, όχι πιέζοντάς το προς τα κάτω -όπως γίνεται με τις πτέρυγες- αλλά δημιουργώντας μείωση πίεσης αέρα στο πάτωμα του μονοθεσίου και κατά συνέπεια κολλώντας το προς το έδαφος όπως κολλάει η ηλεκτρική σκούπα πάνω σε μία επιφάνεια.

    Αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια του GP2 είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο παράγοντας περισσότερη κάθετη δύναμη. Κάτι ανάλογο λοιπόν σκέφτονται και για τα μονοθέσια της F1 σχεδιάζοντας κατάλληλα το πάτωμα ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί το φαινόμενο του «Ground Effect».

    Αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια της F1 παράγουν κάθετη δύναμη χρησιμοποιώντας τις πτέρυγες (εμπρός και πίσω) αλλά και τον διαχύτη. Όμως με αυτόν τον τρόπο οι εμπρός πτέρυγες έχουν γίνει ακραία σύνθετες και ταυτόχρονα πολύ ευαίσθητες στη ροή αέρα. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν να πλησιάσουν πολύ κοντά τα μονοθέσια μεταξύ τους διότι αυτό που ακολουθεί δεν έχει την ίδια κάθετη δύναμη.

    Με την επιστροφή του «Ground Effect» θέλουν να βελτιώσουν το κομμάτι της ευαισθησίας καθώς το μονοθέσιο δεν θα εξαρτάται τόσο πολύ από την εμπρός πτέρυγα κι έτσι θα μπορεί να πλησιάσει το προπορευόμενο. Βάσει αυτής της θεωρίας δεν θα χρειάζεται πλέον το DRS για προσπέραση.

    Σχόλια

    Σχόλια