Motornews Test: Suzuki Jimny 1.3 VVT-i

    Είναι μοναδική περίπτωση και ως τέτοια κρίνεται αρκετά καλή. Το Jimny προσφέρει τις χάρες και τις χαρές αυτοκινήτων εκτός δρόμου με μεγαλύτερο «δέμας» αλλά και ανάλογη τιμή. Γι’ αυτό και του συγχωρούνται πολλές ατέλειες.

    Το σύγχρονης αισθητικής αμάξωμα περιβάλλει μια αντίστοιχη εικόνα εσωτερικού. Μπορεί προφανώς να μην είναι καινούργιο, έχει όμως μια διαχρονικότητα που αναδεικνύεται από ορισμένες πινελιές- εν είδη φρεσκαρίσματος. Τελικά όμως, το μάτι ικανοποιείται. Και πάμε παρακάτω. Ο συνεχιστής της μακράς ιστορίας των off road animals της Suzuki, έχει από λίγο έως πολύ τα ίδια θετικά στοιχεία ως πλεονεκτήματα απέναντι σε ένα απαιτητικό αγοραστικό κοινό. Αυτό το τελευταίο, μπορεί να έχει συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια και για διάφορους λόγους, είναι όμως αρκετά αυστηρό και αυτά που αναζητά, τα βρίσκει σχεδόν αποκλειστικά στο Jimny.

    Suzuki Jimny 2015 3

    Το σύγχρονο Jimny είναι ακριβώς το ίδιο σε διαστάσεις, έτσι όπως το γνωρίσαμε το σωτήριο έτος 1998. Σαν «πακέτο» είναι πολύ κολακευτικό για νέους και περιπετειώδεις τύπους. Το θέμα είναι πως όσο περνούν τα χρόνια, οι αναβαθμίσεις της κάθε «νέας» έκδοσης, δείχνουν όλο και λιγότερες- όλο και πιο περιορισμένης σημασίας. Το τιμόνι συνεχίζει και φλερτάρει με την επένδυση της αριστερής πόρτας, ενώ και το κάθισμα του οδηγού δεν πάει όσο πίσω περιμένεις, αναγκάζοντάς σε στην περίπτωση που είσαι πάνω από 1,85 μέτρα να ρίχνεις λίγο περισσότερο την πλάτη προκειμένου να βρεις χώρο για να βολέψεις πιο μακριά από το τιμόνι τη λεκάνη και τα πόδια σου.

    Suzuki Jimny 2015 4

    Αντίστοιχα προβλήματα στενότητας χώρου, αντιμετωπίζουν και οι πίσω- αν και στην προκειμένη περίπτωση, με δεδομένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Jimny, αυτό είναι το μικρότερο από τα προβλήματα που πρέπει να συνηθίσει ο ιδιοκτήτης. Μεγαλύτερο για παράδειγμα είναι το πρόβλημα της έλλειψης χώρου για τις αποσκευές, μια και τα 113 λίτρα μόλις που επαρκούν για τα πράγματα που θέλει ένα ζευγάρι να μεταφέρει σε περίπτωση διήμερης απόδρασης. Που να έχουν πράγματα και οι άλλοι δύο δηλαδή ή να μιλάμε για καλοκαιρινές διακοπές… Αν και για δύο άτομα, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (διαιρούμενο 50:50) αποτελεί μια αξιοπρεπή λύση.

    Suzuki Jimny 2015 5

    Από εκεί και πέρα, ο ικανός αλλά λαίμαργος (και προφανώς ηλικιωμένος αν και Euro 5) κινητήρας και η πραγματική τετρακίνηση με τα διαφορικά, σφυρηλατούν έναν ιδιαίτερο και ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Μπορεί να είναι -για όσους έχουν ζήσει με τα παλιότερα Jimny- ένας καλός λόγος για να γκρινιάξεις επειδή δεν υπάρχει σημαντική πρόοδος και διαφορές στο μοντέλο. Για όσους όμως το γνωρίζουν τώρα, θα βρεθούν απέναντι σε ένα μοναδικά ικανό εκτός δρόμου αυτοκίνητο. Μια πραγματικά ξεχωριστή περίπτωση μοντέλου με ικανότητες που δεν τις συναντάς εύκολα στην εποχή που ανθούν τα crossover και τα S.U.V. Τo Jimny, όπως και οι πρόγονοί του, πάει πρακτικά παντού. Όπως είναι. Με τα Bridgestone Dueller H/T (όπου H/T βάλτε Highway Terrain) που δεν είναι και ό,τι πιο hard core υπάρχει για εκτός δρόμου σκαρφαλώματα, το μικρό του βάρος, η απόδοση του κινητήρα και φυσικά οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου, το κάνουν πραγματικό όχημα επιβίωσης.

    Suzuki Jimny 2015 2

    Το Jimny μπορεί να περάσει από κάθε δυσκολία. Εκεί που τα μεγάλα SUV ή ακόμα και τα καθαρόαιμα Jeep συναντούν δυσκολίες, το ελαφρύ πάτημα και η αναλογική τεχνολογία του θα δώσουν τη λύση. Είτε έχει να κάνει με μαλακό χιόνι, είτε με λάσπη, υδάτινα κωλύματα, μεγάλες ανωφέρειες και ιδιαίτερα κακοτράχαλο μονοπάτι, το Jimny θα περάσει. Αρκεί φυσικά να ξέρει ο οδηγός τι του γίνεται- αν και αυτό είναι προαπαιτούμενο σε κάθε περίπτωση, όχι μόνο στο Jimny και όχι μόνο στις εκτός δρόμου αναζητήσεις. Το μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων δεν έχει κάτι άλλο από τεχνολογικής σκοπιάς για να προβάλει, εκτός του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Η 85 ίπποι του είναι απλώς επαρκείς. Η λειτουργία του γίνεται τραχιά όταν οι στροφές λειτουργίας ξεπεράσουν τις 4.000 και γεωμετρικά αυξάνεται και η απαίτησή του σε καύσιμο. Η κακή αεροδυναμική του αμαξώματος επιβάλλει ταξίδι με ταχύτητα κίνησης κάτω των 100 χλμ./ώρα (ή εκεί κοντά εν πάση περιπτώσει) προκειμένου να μένει η κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Και όταν λέμε λογικά, μη φανταστείτε τίποτα ρηξικέλευθο. Η βάση είναι τα «ψηλά 7άρια» για το Jimny, που μέσα στην πόλη μάλλον ταλαιπωρείται και έχει εύκολα τα 10,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

    Suzuki Jimny 2015 9

    Αυτά τα δεδομένα, εν έτη 2015 δείχνουν αρκετά φονταμενταλιστικά. Η αλήθεια είναι πως αν ξεπεράσεις το «σοκ» του παλιού αυτοκινήτου σε νέο περιτύλιγμα, έχεις μπροστά σου ένα εξαιρετικά ικανό τετρακίνητο, μικρό και βολικό, μιας κάστας που τείνει να εκλείψει. Με δεδομένη και την εξαιρετική εικόνα της Suzuki στον τομέα της αξιοπιστίας, που αποδεδειγμένα στην περίπτωσή μας έχει πολύ υψηλό δείκτη αντοχής στο χρόνο, ο μόνος σοβαρός ανταγωνιστής του νέου Jimny στα μάτια όποιου ενδιαφέρεται για αυτά που προσφέρει, είναι μόνο κάποιο παλιότερο από την αγορά των μεταχειρισμένων. Που θα είναι και σημαντικά φθηνότερο, χωρίς να έχει πολύ μεγάλη διαφορά στον εξοπλισμό. Να συμφωνήσουμε πως τα νέα στοιχεία του Jimny, όπως είναι το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC) που προσφέρεται πλέον στο βασικό πακέτο εξοπλισμού και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών είναι αρκετά αξιόλογα. Δεν είναι όμως σε καμία περίπτωση το κριτήριο για την αγορά ή μη του ικανότατου εκτός δρόμου Jimny που είναι περισσότερο ATV (All Terrain Vehicle) και λιγότερο αυτό που θα έλεγε κανείς crossover ή SUV. Ειδικά αυτή την περίοδο, που υπάρχει μια προσφορά με την οποία κάποια ετοιμοπαράδοτα Jimny διατίθενται με 13.900€ μέχρι εξαντλήσεως του αποθέματος. Μετά και πάλι η τιμή θα ξεκινά προφανώς από τα 17.750€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Suzuki Jimny 2015 617

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 328 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς85 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή11.1 Kgm στις 4.100 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2162 γρ./χλμ
    Μήκος3,695 μέτρα
    Πλάτος1,600 μέτρα
    Ύψος1,705 μέτρα
    Μεταξόνιο2,250 μέτρα
    Βάρος1.060 κιλά
    Χώρος αποσκευών113 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.9 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης6.0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό7.1 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα14,1″
    Τελική ταχύτητα140 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 13.900€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια