Live Test: Suzuki Celerio 1.0 68PS

    Το νέο μοντέλο της Suzuki λέγεται Celerio και έρχεται να συνεχίσει την ηγεμονική παρουσία της Ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των χαρισματικών μικρών.

    Το Suzuki Celerio με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ήρθε στο Live Test του Motornews, για να μας δώσει την ευκαιρία να δούμε πώς είναι ο διάδοχος του θρυλικού Alto. Τις επόμενες ημέρες θα εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 21 Ιουλίου 

    Το Celerio, ήρθε, είδε και νίκησε. Χωρίς ίχνος υπερβολής, μπαίνει εύκολα στο top 3 των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Μπορεί να μην πείθει με την εμφάνισή του, είναι όμως ό,τι πρέπει για το ρόλο που καλείται να παίξει. Οικονομικό, μεγάλο για τους επιβάτες του και τις αποσκευές τους, μικρό για τον οδηγό του που θα ελιχθεί με περίσσεια άνεση στην πόλη, ενώ δε θα στερηθεί και τα ταξίδια του. Τα παράπονά μας περιορίζονται σε λεπτομέρειες, όπως είναι η έλλειψη αυτόματης λειτουργίας στα (4 παρακαλώ)  ηλεκτρικά παράθυρα, καθώς μόνο αυτό του οδηγού έχει με ένα μόνο πάτημα πλήρες άνοιγμα. Το Celerio με τη σφραγίδα της Suzuki, που σημαίνει εξαιρετική εικόνα και στον τομέα της αξιοπιστίας, έχει όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να ζητήσει κανείς. Και κάτι τελευταίο: αν μέσα στην πόλη η κατανάλωση είναι «κλειδωμένη» στην ένδειξη 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, στον ανοιχτό δρόμο το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να συνεχίσει τις ευχάριστες εκπλήξεις. Αυτό είναι και το κερασάκι στην τούρτα που μπορεί να μην είναι τόσο όμορφη, είναι όμως απόλυτα γευστική και επιτυχημένη.

    Celerio 2   Celerio 3

    Δευτέρα 20 Ιουλίου 

    Suzuki Celerio LT 6

    Δεν μπορούμε να μη μείνουμε στην εμφάνιση. Όσο και να είναι προικισμένο ένα αυτοκίνητο, είναι «καταδικασμένο» να κρίνεται εν πολλοίς από την εντύπωση της πρώτης ματιάς. Και το Celerio, δεν «το έχει». Βέβαια, επειδή όλα είναι σχετικά σε αυτή τη ζωή, μπορεί να το σκέφτεσαι συνεχώς και να λες «κρίμα, ένα τόσο ικανό αυτοκίνητο να μην μπορεί να κερδίσει λίγη συμπάθεια από το look του», μέχρι να σταματήσει δίπλα σου ένα Suzuki Liana sedan. Τότε όλα απλοποιούνται, μια και το Celerio δείχνει ξαφνικά πιο όμορφο και ενδιαφέρον. Μπορεί να θυμίζει το μικρό αδερφάκι του –άλλου ανεκδιήγητου– Nissan Tiida αλλά το Celerio είναι μια πραγματικά έξυπνη αγορά, ένα αυτοκίνητο που αν το ζήσεις έστω και λίγο, σε κερδίζει το δίχως άλλο. Κάναμε το σαββατοκύριακο διαδρομές τέσσερις ενήλικοι με ανάστημα άνω των 1,80 μέτρων (η… αστική μας ευγένεια μας συγκρατεί για να μην αναφερθούμε στα έξτρα κιλά…) και ήμασταν άνετοι όλοι. Όχι μόνο οι εμπρός όπως συμβαίνει συνήθως. Χώρια που και η κατανάλωση όλες αυτές τις μέρες δε λέει να ξεκολλήσει από τα 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αυτά είναι πραγματικά εντυπωσιακά δεδομένα που σε κάνουν να ξεπερνάς τα της εμφάνισης. Και μέχρι σήμερα, μόνο έναν ακόμα οδηγό έχουμε δει με την ίδια –προφανώς, για να το αγοράσει- εντύπωση στο δρόμο μας και φυσικά σπεύσαμε να τον φωτογραφίσουμε. Μάλιστα φανταζόμαστε πως θα ήταν πολύ αστεία η εικόνα για τους γύρω οδηγούς, με το Celerio να φωτογραφίζει Celerio.

    Suzuki Celerio LT 7

    Παρασκευή 17 Ιουλίου 

    Suzuki Celerio LT 4

    Θλίψη. Μόνο θλίψη. Βλέπαμε τη φωτιά από νωρίς καθώς είχαμε βρεθεί στους πρόποδες της Πάρνηθας για μια φωτογράφηση και νιώσαμε ένα σφίξιμο στο στομάχι. Που να φανταζόμασταν πως ήταν τόσο μέσα στην πόλη, τόσο κοντά στον κόσμο. Ούτως ή άλλως μια πυρκαγιά είναι θλιβερή σαν καταστροφικό φαινόμενο. Όταν όμως χέρι ανθρώπινο (δεν το χωράει ο νους πως αναγκαζόμαστε να θεωρούμε “άνθρωπο” το δίποδο σκουπίδι που προβαίνει σε τέτοιες εγκληματικές ενέργειες) την προκαλεί, τότε έχουμε σοβαρά προβλήματα σαν κοινωνία. Πολύ σοβαρότερα από την οικονομική κρίση. Για το Celerio δεν έχουμε και πολλά να προσθέσουμε στη χθεσινή αναφορά. Περισσότερα χιλιόμετρα μαζί του, όλο και πιο πολύ σφραγίζεται η καλή δουλειά των μηχανικών της Suzuki που καθιστά το Celerio (εντάξει, μπορούσαν να ψαχτούν λίγο περισσότερο πριν τα βαφτίσια) απόλυτα ανταγωνιστικό στις καλύτερες προτάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας. Μια λεπτομέρεια που μας έκανε εντύπωση, είναι η στήριξη της ζώνης ασφαλείας για τον μεσαίο πίσω επιβάτη, που έρχεται από την πίσω αριστερή κολώνα, σχεδόν μαζί με τη ζώνη που προορίζεται για τον διπλανό. Μέχρι εδώ όμως ήταν. Τα λέμε από βδομάδα, γιατί τώρα μας έπιασε και η κάπνα που έχει καλύψει όλο το λεκανοπέδιο και δε μπορούμε να αναπνεύσουμε.

    Suzuki Celerio LT 5

    Πέμπτη 16 Ιουλίου 

    Με μια εμφάνιση που δεν σε κερδίζει, το μικρό Suzuki δείχνει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που κάνουμε μαζί του, πως είναι προορισμένο για… μεγάλα πράγματα. Δεν είναι μόνο η άνεση που αισθάνεσαι οδηγώντας το αλλά και η διάθεσή του να σου προσφέρει «στο πιάτο» τους 68 ίππους του τρικύλινδρου 12βάλβιδου κινητήρα προς εκμετάλλευση. Είναι και η σπάνια ικανότητα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, να φιλοξενεί άνετα επιβάτες κανονικού αναστήματος πίσω, ενώ και πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών είναι πραγματικός και όχι πλασματικός, με 254 λίτρα διαθέσιμα- έστω και αν αυτό σημαίνει πως δε θα μεταφέρεις ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.  Η πρώτη εντύπωση λοιπόν από το Celerio καταγράφεται ως απόλυτα θετική. Θα δούμε πολλά και στις επόμενες ημέρες θα έχουμε τη δυνατότητα να βάλουμε το δάχτυλό μας επάνω τους. Αυτό είναι το σίγουρο.

    Suzuki Celerio LT 3 Suzuki Celerio LT 2

    Σχόλια

    Σχόλια