Motornews Test: Mercedes B180 Blue Efficiency 1.6 122PS

    Το premium MPV της Mercedes έχει το στέμμα της κατηγορίας και θέλει να το διατηρήσει απέναντι στον ανταγωνισμό που έρχεται με φόρα.

     Η συνταγή ήταν επιτυχημένη σε γενικές γραμμές. Έχοντας να καλύψει και αυτή την ανάγκη, μια και η A Class άλλαξε προσανατολισμό και από βασικό MPV έγινε ένα εξαιρετικό hatch, με τη B Class η Γερμανική εταιρεία δείχνει να έχει απάντηση για όλα όσα ψάχνουν οι αγοραστές της κατηγορίας. Είναι προφανώς πολυτελής, με υψηλό πρεστίζ, πολύ καλά κατασκευασμένη, αρκούντως οικονομική στη χρήση αλλά και τη συντήρηση και προσφέρει ένα περιβάλλον για τους επιβάτες που δύσκολα θα βρει διαφωνούντες- έστω και σε συγκεκριμένα σημεία.

    MercB180 2

    Οι αλλαγές που έχει υποστεί το μοντέλο στο πλαίσιο της ανανέωσης, είναι μικρές και δεν αφορούν την ουσία. Έχουν να κάνουν με την αισθητική του αμαξώματος και λίγο της καμπίνας αλλά και τη βελτίωση της εργονομίας. Η ουσία είναι όπως είπαμε, απαράλλαχτη: ευρύχωρη καμπίνα για 5 επιβάτες, με ξεκούραστες θέσεις για όλους προκειμένου να κάνουν άνετα ταξίδια. Το MPV αμάξωμα, με τα πλεονεκτήματα που δίνει σε επίπεδο πρακτικότητας υπογραμμίζει τον οικογενειακό προσανατολισμό της B-Class και προφανώς δίνει επιλογή στην κατηγορία σε όσους είναι προσηλωμένοι στα μοντέλα της εταιρείας με το αστέρι. Από εκεί και πέρα, τη διαμόρφωση του απόλυτα θετικού συνολικού «προσώπου» του αυτοκινήτου, αναλαμβάνουν οι μηχανολογικές επιλογές που για άλλη μια φορά βγάζουν ασπροπρόσωπη την εταιρεία για τις επιλογές της.

    MercB180 3

    Κάτω από το εμπρός καπό, το σύνολο των 1,6 λίτρων με την απόδοση των 122 ίππων και τα 20,3 kgm ως μέγιστη τιμή ροπής να κάνουν την εμφάνισή τους μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. δείχνει παραπάνω από αρκετό ως επιλογή- και μάλιστα, βασική για το μοντέλο. Γραμμικότατος σε απόδοση, χωρίς ξεσπάσματα και με τις σχέσεις του κιβωτίου αρκετά μακριές, ο 1.600άρης είναι αναμφίβολα εξαιρετική επιλογή. Κερδίζει στα σημεία που έχουν να κάνουν με την πολιτισμένη λειτουργία, ακόμα και τον 1.500άρη diesel με τους 109 ίππους και τα 26,4 kgm ροπής. Οι μακριές σχέσεις μετάδοσης τονίζουν το χαλαρό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός του, για να πάρει ό,τι μπορεί από τον κινητήρα, πρέπει να πιέσει αρκετά και να επιμείνει μέχρι το όριο των σ.α.λ. σχεδόν, αν και εκμεταλλευόμενος τη ροπή και το καλό πλαίσιο, μπορεί να κάνει αυτό που θέλει χωρίς να φτάνει στα άκρα.

    MercB180 5

    Το σύστημα διεύθυνσης δίνει επάρκεια πληροφορίας στον οδηγό, ενώ τα φρένα είναι σε κάθε περίπτωση επαρκή και αποδοτικά. Ακόμα και με πλήρες φορτίο, ακόμα και σε κατηφορική διαδρομή. Η αίσθηση ασφάλειας που εμπνέει στον οδηγό, είναι τυπική για αυτοκίνητο της Mercedes, κρατώντας πάντα πολύ ψηλά τον συντελεστή άνεσης για τους επιβάτες. Η ανάρτηση είναι όσο μαλακή χρειάζεται για αυτό το σκοπό, χωρίς να αφήνει ούτε υποψία πλεύσης στο αυτοκίνητο και σε διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές. Ούτως ή άλλως, είναι προφανές πως το αυτοκίνητο δεν προορίζεται για κάλυψη sport αναζητήσεων. Ακριβώς γι’ αυτό όμως, είναι αξιοσημείωτο το πόσο καλά αισθάνεται ο οδηγός το μπροστινό μέρος. Οι εντολές μέσω του τιμονιού μεταφέρονται ακαριαία, ενώ τα ηλεκτρονικά με τα οποία είναι εφοδιασμένο το μοντέλο, τονίζουν την αυτοπεποίθηση δίνοντας την αίσθηση καλά ρυθμισμένου μπλοκέ διαφορικού.

    MercB180 4

    Μπορεί να ακούγεται ακραίο αλλά αυτό το στοιχείο ήταν που εντυπωσίασε όλους όσοι οδήγησαν τη B180 τις ημέρες που την είχαμε στη διάθεσή μας. Με τόσο καλό μπροστινό λοιπόν και με ακλόνητο πίσω άξονα (έχοντας και το αρχοντικό μεταξόνιο των 2.700 χιλιοστών να συνεισφέρει) η αίσθηση ασφάλειας είναι πανταχού παρούσα. Οι επιβάτες και τα 488 λίτρα αποσκευών (η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος «δίνει» 1.547 λίτρα) μετακινούνται με ασφάλεια και αρκετά οικονομικά, μια και το μοτέρ των 1.595 κ.εκ., με το σύστημα start/ stop που λειτουργεί υποδειγματικά, μπορεί και περιορίζει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο αρκετά. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, ήταν 7,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με την τιμή να διαμορφώνεται προς τα κάτω στις εκτός έδρας διαδρομές (από 6,1 έως 6,4 χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια), ενώ στην πόλη το… σκαρφαλωμένο 8άρι ήταν καθημερινή πραγματικότητα (από 8,3 έως 8,8) μια και πετύχαμε τις πρώτες πραγματικά ζεστές ημέρες του καλοκαιριού και ο κλιματισμός ήταν απολύτως απαραίτητος.

    MercB180 9

    Σε ότι έχει να κάνει με την τιμή αγοράς, το σχόλιο το δικό μας είναι πως μπορεί να φαίνεται αυξημένη, δίνει όμως την πραγματική διάσταση του «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς μόνο όταν ζήσει λίγες μέρες με το αυτοκίνητο. Η ολιστική ποιότητά του κάνει αισθητή την παρουσία της σε ιδιαίτερες στιγμές- όπως είναι ένα πέρασμα από μια μεγάλη λακκούβα που δεν πρόλαβε να αποφύγει ο οδηγός και που σε άλλα αυτοκίνητα θα σήμαινε το τέλος του τροχού σίγουρα και ίσως της ανάρτησης όπως την ήξερε. Η B180 με το βασικό κινητήρα και την υπεροπλία του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, έρχεται με ταμπελάκι τιμής που γράφει 26.070€ στην εκκίνηση και με ορατό το ενδεχόμενο να… πάρει την ανιούσα μετά από διαπραγμάτευση και προσθήκη κάποιων επιπλέον στοιχείων εξοπλισμού. Δίνει ως αντάλλαγμα όμως, εκτός όλων των άλλων και τη βεβαιότητα πως θα είναι εκεί, σαν να μην πέρασε μια μέρα που λέει και το τραγούδι, για πολλά πολλά χρόνια.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    MercB180 14

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 595 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς122 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ
    Ροπή20.3 Kgm στις 1.250 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2137 γρ./χλμ
    Μήκος4,393 μέτρα
    Πλάτος1,786 μέτρα
    Ύψος1,557 μέτρα
    Μεταξόνιο2,700 μέτρα
    Βάρος1.320 κιλά
    Χώρος αποσκευών488 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,4″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 26.070€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια