Motornews Test: Honda PCX 150

    Το PCX της Honda είναι τρανό παράδειγμα το πόσο έχει προοδεύσει η μοτοκίνηση

    Η Honda, στην περίπτωση του PCX είχε έναν και μόνο στόχο: να βγάλει στο δρόμο όλη της την τέχνη όσον αφορά πρώτα στην τεχνολογία και έπειτα στην ποιότητα. Σε ένα scooter σαν το PCX 150 λοιπόν μπορείς να συναντήσεις υψηλού επιπέδου τεχνολογία επικεντρωμένη στον κινητήρα και την κατανάλωση, συνδυασμένη με ένα ποιοτικό και σχεδιαστικά όμορφο σύνολο.

    Αυτά όλα επιβεβαιώνονται με το που πάρεις στα χέρια σου το μικρό scooter της Honda το οποίο από μόνο του αποπνέει μια σοβαρότητα. Είναι πλήρως προσανατολισμένο στο «αυτοκινητάδικο» κοινό κάτι που αντιλαμβάνεσαι άμεσα από τα όργανα ενδείξεων, ενώ και το σύστημα start-stop ενισχύει αυτήν την κατεύθυνση. Για κάποιο περίεργο λόγο, όταν πήραμε στα χέρια μας το PCX το αίσθημα του κυριάρχησε ήταν ανακούφιση… την ανακούφιση του «ουφ, επιτέλους ένα σοβαρό και αψεγάδιαστο scooter, ας οδηγήσουμε…».

    Σοβαρό και μετρημένο

    Με την πρώτη – αλλά και τη δεύτερη ματιά – το PCX βγάζει μια σοβαρότητα κυρίως από τον σχεδιασμό του. Είναι προσεκτικά σχεδιασμένο από τη μια να ξεχωρίζει καθώς δεν μοιάζει με κανένα άλλο scooter, αλλά από την άλλη κρατάει ένα χαμηλό προφίλ καθώς δεν «φωνάζει» με τον σχεδιασμό του. Το δυνατό του σημείο είναι η εμπρός μάσκα με τα led φωτιστικά σώματα τα οποία ξεχωρίζουν, ενώ η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι το πίσω μέρος το οποίο είναι εντελώς επανασχεδιασμένο. Έχει μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα και δείχνει πιο… σοβαρό.

    Όμορφο το PCX, αλλά τι γίνεται με την εργονομία που είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα τέτοιου είδους όχημα; Το PCX δεν σε ξενίζει όταν βρεθείς στη σέλα του καθώς όλα «κουμπώνουν» εύκολα. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και το τιμόνι πολύ κοντά στο σώμα… τόσο κοντά που σχεδόν σε δυσκολεύει να γυρίσεις πλήρως το τιμόνι. Τα πόδια δεν έχουν πολύ χώρο στη διάθεσή τους παρά μόνο εμπρός-πίσω, ενώ η στήριξη για την πλάτη είναι καλή χάρη στο διαχωριστικό που υπάρχει στη σέλα για αναβάτη-συνεπιβάτη.

    Χώροι υπάρχουν ικανοποιητικοί καθώς κάτω από τη σέλα μπορείς να φιλοξενήσεις το κράνος και πολλά μικροαντικείμενα, ενώ πολύ βολική είναι η τάπα της βενζίνης αφού το ντουλαπάκι ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού δίπλα στην κλειδαριά. Τα φώτα του PCX είναι εξαιρετικά σε απόδοση για scooter, ενώ τα όργανα είναι πιο… «αυτοκινητάδικα» με αναλογικό ταχύμετρο και μέσα στο ταχύμετρο ψηφιακό πάνελ με ικανοποιητικές ενδείξεις.

    Μοναδικό ψεγάδι είναι πως όταν βρίσκεσαι πάνω στο scooter πρέπει να μαντέψεις για να βρεις πού μπαίνει το κλειδί καθώς δεν φαίνεται από πάνω και πρέπει να σκύψεις για να το βρεις. Όταν είναι βράδυ δε, για να βρεις το κλείδωμα ασφαλείας πρέπει να έχεις σίγουρα φακό αλλιώς…

    Διαμάντι και χρυσό μαζί

    Μια βόλτα σχεδόν 200 χιλιομέτρων ήταν αρκετή να μας δώσει την καλύτερη δυνατή εικόνα για τον κινητήρα του PCX. Με μια λέξη ο τετράχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος των 153cc μπορεί να περιγραφεί σαν διαμάντι! Η μεταξένια λειτουργία του οφείλεται κυρίως στον απίθανο ψεκασμό της Honda ο οποίος σε συνδυασμό με την εξαιρετική μετάδοση δημιουργούν ένα σύνολο που πολύ δύσκολα βρίσκεις στην αγορά. Οι 13,4 ίπποι είναι ζωηροί και στο πρώτο ξεκίνημα από το φανάρι σπρώχνουν πολύ καλά το PCX εμπρός. Η επιτάχυνση είναι πολύ γραμμική και μέχρι τα 100Km/h δεν διακόπτεται από τίποτα.

    Το idle stop λειτουργεί άψογα και δεν απέτυχε ούτε μισή φορά, ενώ συνολικά το μηχανικό σύνολο είναι υπόδειγμα απόδοσης και ποιότητας λειτουργίας. Το κερασάκι στην τούρτα και ίσως το πιο εντυπωσιακό πράγμα από όλα είναι η κατανάλωση η οποία με το γκάζι για 70 χιλιόμετρα στο stop δεν ξεπέρασε τα 2,5 λίτρα/100Km και γι’ αυτό σε αναγκάζει η Honda να της βγάλεις το καπέλο για την τεχνολογία που έχει «ρίξει» πάνω στο PCX.

    Σοβαρό και στο δρόμο

    Η οδική συμπεριφορά του PCX ακολουθεί πιστά το ποιοτικό σύνολο έχοντας ως βασικό χαρακτηριστικό τη σταθερότητα. Είτε βρίσκεσαι στο κέντρο της πόλης, είτε στον αυτοκινητόδρομο, το PCX είναι εξαιρετικά σταθερό, στιβαρό και εμπνέει εμπιστοσύνη. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά μαλακές, ιδιαίτερα τα πίσω αμορτισέρ, ενώ το εμπρός πιρούνι των 31mm είναι λίγο πιο σφικτό προσφέροντας καλή αίσθηση και στιβαρότητα στη διάρκεια του φρεναρίσματος.

    Στις στροφές το Honda είναι διασκεδαστικό καθώς γέρνει πολύ εύκολα και χωρίς προσπάθεια κρατάει σταθερή πορεία χωρίς να τρομάζει. Τα όριά του δεν είναι μεγάλα, ωστόσο είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεται κάποιος για να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του στην πόλη ή σε επαρχιακό δρόμο. Στην άνεση τα πηγαίνει επίσης καλά, παρά τους τροχούς των 14’’. Μόνο με δύο άτομα θα «κοπανίσει» στις ανωμαλίες του δρόμου και θα ζορίσει τη μέση των επιβατών. Τα φρένα δεν περιλαμβάνουν ABS, ωστόσο είναι αποτελεσματικά παρότι δεν έχουν την καλύτερη δυνατή αίσθηση στις μανέτες. Διαθέτουν όμως σύστημα συνδυασμένης πέδησης και σταματάνε το scooter αξιόπιστα.

    Ερχόμενος από Χαλκίδα-Αθήνα κράτησα κολλημένο το γκάζι στο στοπ για όλα τα χιλιόμετρα μέχρι τα διόδια των Αφιδνών. Τα 100-105 Km/h ήταν σταθερά σε ανηφόρα ή κατηφόρα, ενώ ο κόφτης ενεργοποιήθηκε αρκετές φορές σε κατηφορικά κομμάτια επαναφέροντάς σε στην τάξη. Φυσικά το μοτέρ δεν έκανε «κιχ» ακόμα και σε αυτήν την επίπονη διαδικασία.

    Το μέλλον είναι εδώ

    Αν ζητούσε κάποιος να χαρακτηρίσω με μια λέξη το PCX αυτή θα ήταν, πρόοδος. Η Honda έχει φροντίσει μέσω του PCX να δείξει το μέλλον των scooter κυρίως όσον αφορά στην πρόοδο που έχει γίνει στην τεχνολογία. Ο καινούριος eSP κινητήρας είναι εξαιρετικά οικονομικός και πολύ αποδοτικός δείχνοντας ξεκάθαρα τα βήματα εμπρός που έχουν γίνει στη μοτοκίνηση. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Honda δείχνει τον δρόμο της επόμενης γενιάς scooter πόλης τα οποία χαρακτηρίζονται από υψηλού επιπέδου τεχνολογία, ποιότητα και οικονομία… χωρίς συμβιβασμούς.

    Η τιμή του PCX είναι 2.970€ τα οποία αξίζει με το παραπάνω.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος – 4χρονος – μονοκύλινδρος – SOHC – 2-βαλβίδες
    Κυβισμός 153 κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 13,4 HP / 8.500 σ.α.λ
    Μέγιστη Ροπή 14 Νm /5.000 σ.α.λ
    Μετάδοση Αυτόματο
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός Ψεκασμός PGM-FI
    Βάρος 130 Κιλά
    Φρένα Eμπρός Υδραυλικό δισκόφρενο δίσκος 220mm με συνδυασμένη πέδηση και δαγκάνα 3 εμβόλων
    Φρένα Πίσω Ταμπούρο 130mm με συνδυασμένη πέδηση
    Ρεζερβουάρ 8 Λίτρα
    Ανάρτηση Eμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 31mm, διαδρομής 100mm
    Ανάρτηση Πίσω Διπλά αμορτισέρ με αλουμινένιο ψαλίδι, διαδρομής 75mm
    Τιμή 2.970€


    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια