Motornews Test: Citroen C4 1.6 e-hDi 115 PS

    Από την τελευταία του ανανέωση, το Citroen C4 έχει βγει στην καλύτερη φόρμα που το έχουμε δει ποτέ, έχοντας αρκετή από την αίγλη του παρελθόντος της εταιρείας με το λοχιόσημο.

    Κουραστικό; Ναι. Σίγουρα ναι. Αλλά τι να κάνουμε; Είναι η αλήθεια. Ποτέ δεν μπορείς να κρίνεις μια τρέχουσα κατάσταση, αν δεν γνωρίζεις τι έχει προηγηθεί. Πόσες και πόσες φορές δεν έχει επιβεβαιωθεί αυτός ο συλλογισμός. Ειδικά στα αυτοκίνητα, είναι σχεδόν πάντα, η μισή αλήθεια- από το σύνολο που κουβαλάει το κάθε μοντέλο. Αντιλαμβάνεστε πως όσο πιο έντονος ήταν ο χαρακτήρας κάποιας εταιρείας στο παρελθόν, τόσο πιο δύσκολα μπορεί να αποφευχθεί η όποια αναπόληση, κάνοντας τη σύγκριση αναπόφευκτη. Ακόμα και αν είναι τελείως αταίριαστη. Η Citroen που από χαρακτήρα ξεχείλιζε, σήμερα ψάχνει να βρει κάτι από εκείνα τα στοιχεία που έκαναν τα αυτοκίνητά της ξεχωριστά. Με κοινό δικό τους. Πιστό και στα όρια του φανατισμού.

    CitroenC4hdi16 2

    Μετά από μια μακρά είναι η αλήθεια, περίοδο αστοχίας στον τομέα, τώρα φαίνεται πως κάτι αλλάζει στα μοντέλα της Citroen. Λίγο η προσπάθεια ανανέωσης της εικόνας, λίγο και το διάνθισμα της γκάμας με ξεχωριστά αυτοκίνητα (όπως είναι το Cactus), το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα θετικό για τη Γαλλική εταιρεία. Η σύγχρονη εκδοχή του C4 έχει κάτι από το ένδοξο παρελθόν και αυτό το διαπιστώνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάνεις μαζί της.

    CitroenC4hdi16 3

     

    Με ξεκάθαρα πιο καλή συναρμολόγηση αλλά και υπερσύγχρονο εξοπλισμό, το C4 δείχνει να είναι μια από τις πλέον value for money επιλογές της μικρομεσαίας κατηγορίας. Και αν πρέπει να πείσει κάποιους για αυτό, είναι γιατί στο πρόσφατο παρελθόν, ακόμα και στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου, που αισθητικά δεν είναι και τόσο διαφορετική από την τρέχουσα, τα πράγματα δεν ήταν και τόσο καλά. Τώρα, η εικόνα και η αίσθηση που εισπράττεις από το νέο Citroen C4 σε κάνει να θυμάσαι το ένδοξο παρελθόν. Αφού το Γαλλικό μικρομεσαίο, έχει πολύ από εκείνη την αίγλη του παρελθόντος. Με έναν τρόπο που δύσκολα περιγράφεται με λέξεις. Πρέπει να το ζήσεις για να το καταλάβεις, πως η νέα C4 έχει αρκετή από εκείνη την αρχοντιά των παλιών Citroen. CitroenC4hdi16 4

    Πρώτα απ’ όλα είναι ο τρόπος που κάθεσαι πίσω από το τιμόνι. Μεγάλο το τιμόνι και (πάλι) ανοιχτά τα γόνατα του οδηγού αλλά το κάθισμα προσφέρει τη στήριξη που θέλεις για να αισθάνεσαι άνετα όλη την ώρα. Όση ώρα κι αν κληθείς να κάτσεις εκεί. Η στήριξη της μέσης είναι πραγματικά εξαιρετική, όπως και η πλευρική που δεν παραπέμπει σε sport αυτοκίνητο αλλά διατηρεί το σώμα στη θέση που πρέπει να είναι. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά καλοί, ενώ ακόμα και πίσω θα κάτσουν χωρίς πρόβλημα ακόμα και αναστήματα πάνω από 1,80 μ. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που δηλώνεται ως 408 λίτρα μέχρι το ύψος της εταζέρας. Σε γενικές γραμμές, όλα είναι εκεί που πρέπει στην καμπίνα για να κάνει κανείς άνετες και ξεκούραστες διαδρομές. Αυτό που μπορεί να ενοχλήσει σε ότι έχει να κάνει με την εργονομία της καμπίνας, είναι η απόσταση μέχρι την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Λόγω της απόστασης, η οθόνη των 7” φαίνεται μικρότερη και εξ αιτίας αυτής της «λεπτομέρειας» χάνονται πόντοι, μια και γίνεται δυσλειτουργική η χρήση και η εκμετάλλευση όλων των παραμέτρων που προσφέρονται μέσω αυτής. Επίσης και ο επιλογέας πέφτει λίγο μακριά αλλά ούτως η άλλως, όλο το πακέτο είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μη χρειάζεται να παλεύει ο οδηγός διαρκώς μαζί του για να έχει καλή σχέση επιλεγμένη, ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.

    CitroenC4hdi16 9

    Βλέπετε κάτω από το εμπρός καπό, έχουμε έναν από τους καλύτερους diesel κινητήρες της αγοράς. Ο 1,6 του Group PSA είναι κάποια χρόνια τώρα μεταξύ των κορυφαίων σε αυτή την κατηγορία. Η απόδοση των 115 ίππων μπορεί να φαίνεται μικρή σε σχέση με τον (σημαντικά πιο «φρέσκο»- μην ξεχνιόμαστε) ανταγωνισμό αλλά πραγματικά, στην πράξη ο οδηγός διαπιστώνει πολύ γρήγορα πως δε χρειάζεται κάτι παραπάνω σε επίπεδο ονομαστικής απόδοσης. Είναι και η ροπή των 27,5 kgm που κάνει την εμφάνισή της στις 1.750 σ.α.λ. που απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις που μπορεί να θέσει ο οδηγός. Σε συνδυασμό με το καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το πακέτο είναι όσο δελεαστικό θα μπορούσε να γίνει. Το κερασάκι στην πολύ καλή «τούρτα» από μηχανολογικής άποψης, είναι η πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο χωρίς να θεωρήσει ο οδηγός πως «στερείται» πράγματα σε επίπεδο επιδόσεων. Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, η μέση κατανάλωση κολλάει εύκολα στα χαμηλά των 6 λίτρων, με πτωτικές διαθέσεις όταν ο οδηγός προσέξει λίγο. Από το πακέτο των τεχνολογικών λύσεων που έχoυν εφαρμοστεί στη νέα έκδοση του C4, είναι και το εξαιρετικό (σαφώς βελτιωμένο σε λειτουργία) σύστημα start/ stop του κινητήρα, που συμβάλλει τα μέγιστα έτσι ώστε το Γαλλικό μοντέλο να είναι μέσα στην ελίτ των αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας μια και οι εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο είναι μόλις 97 γραμμάρια.

    CitroenC4hdi16 6

     

    Στο δρόμο τώρα, το C4 έχει πολλές ικανότητες να «σερβίρει» χαμόγελα. Όχι με τον τρόπο που θα επιθυμούσε ο έχων sport βλέψεις αλλά με ένα άλλο, πιο χαλαρό mood. Οι ικανότητες είναι δεδομένες και για να το ξεκαθαρίσουμε, το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει και αυτή την ανάγκη του οδηγού. Το πλαίσιο ανταποκρίνεται θαυμάσια, όπως και το σύστημα διεύθυνσης αλλά και –φυσικά- ο κινητήρας και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και τους απλούς πίσω. Δεν είναι όμως αυτός ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου της Citroen. Βλέπετε, υπάρχουν μοντέλα στη γκάμα που να μπορούν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, οπότε και το C4 μπορεί να «κινείται» σε άλλη λογική. Η εκλεκτική του συγγένεια με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, Peugeot 308, του δίνει πολλές από τις χάρες του διακεκριμένου μοντέλου της ομογάλακτης εταιρείας. Το C4 δείχνει πως έχει σε προτεραιότητα την άνεση των επιβατών. Η ανάρτηση που θα εντοπιστεί να επιτρέπει αυξημένες κλίσεις στις στροφές υπό πίεση, προφανώς και λειτουργεί υπέρ της άνεσης μια και απορροφά ανωμαλίες υποδειγματικά. Και εκεί είναι η υπεροχή της νέας C4. Ενώ έχουμε μαλακή ανάρτηση, δεν μπορεί να καταλογίσει κανείς χαλαρότητα που θα συμπαρασύρει και τη δομή του διακόσμου με το πέρασμα του χρόνου. Κι αυτό προφανώς πιστώνεται στις αναβαθμίσεις του αυτοκινήτου σε όλους τους τομείς.

    CitroenC4hdi16 8   CitroenC4hdi16 10

     

    Συμπερασματικά, αυτή είναι προφανώς η καλύτερη στιγμή του C4. Με τιμή αγοράς ή καλύτερα εκκίνησης, τα 17.910€ για την έκδοση με τους 115 ίππους και όλη τη νέα τεχνολογία υποστήριξης της «πράσινης» μετακίνησης, το μοντέλο  τοποθετείται σωστά απέναντι ακόμα και από τον in house ανταγωνισμό με τον διαφορετικό προσανατολισμό. Αξίζει την προσοχή όλων όσοι ψάχνουν το μικρομεσαίο που θα κάνει τη διαφορά στην οικιακή τους οικονομία.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 560 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς115 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ
    Ροπή27.5 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO297 γρ./χλμ
    Μήκος4,329 μέτρα
    Πλάτος1,789 μέτρα
    Ύψος1,489 μέτρα
    Μεταξόνιο2,608 μέτρα
    Βάρος1.275 κιλά
    Χώρος αποσκευών408 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.2 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,2″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 17.910€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια