Live Test:ΒMW 218i Active Tourer

    Ο τρικύλινδρος πασπαρτού κινητήρας της BMW, έτσι όπως τον είδαμε και στο Mini Cooper κάνει ιδιαίτερα γοητευτική την Active Tourer με τις οικογενειακές βλέψεις.

    Η BMW 218i Active Tourer ήρθε στο live test του Motornews, για να μας δώσει την ευκαιρία να δούμε πώς αντιλαμβάνεται το θέμα monovolume η Γερμανική εταιρεία. Τις ημέρες που ακολουθούν θα εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. 

    Παρασκευή 10 Ιουλίου

    Με το πρόγραμμα στο Comfort ως επί το πλείστον, η κατανάλωση της 218i δείχνει «τσιμπημένη» και αρνείται να πέσει κάτω από το 9. Βέβαια, αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες που έχουν να κάνουν με την κίνηση εντός πόλης και τη χρήση του κλιματισμού μια και οι μέρες είναι δύσκολες από την άποψη της θερμοκρασίας για τους επιβάτες. Δεν χάνουμε τις ελπίδες μας όμως μια και έχουμε άλλα δύο όπλα στη φαρέτρα: το πρόγραμμα Eco Pro και τις εκτός πόλης διαδρομές του σαββατοκύριακου που αν μη τι άλλο θα δώσουν την ευκαιρία στον τρικύλινδρο turbo να ρίξει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Κάναμε και ένα «πέρασμα» για λίγο από το πρόγραμμα Sport αλλά ξεκάθαρα, δεν είναι για την πόλη. Χώρια που δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου να κρατάει τις στροφές του ο κινητήρας ψηλά, λες και είναι τόσο σημαντικό πια, το να έχεις όλη τη διαθέσιμη ροπή ανά περίπτωση στην Κηφισίας για να «κερδίσεις» έδαφος. Παράπλευρη απώλεια είναι και το «σκορτσάρισμα» που κάνει το αυτοκίνητο στα άσε- πάτα με το πρόγραμμα Sport επιλεγμένο, που και αυτό δεν είναι μέσα στο φάκελο με τις sic συμπεριφορές. Στα της καμπίνας τώρα, μια και μας έχει κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, η ύπαρξη πολλών θηκών είναι πολύ εξυπηρετική. Εν προκειμένω, μπορεί να μην έχουμε στη διάθεσή μας την κλασική θήκη για τα γυαλιά μπροστά από τον εσωτερικό καθρέπτη ή στη θέση της χειρολαβής του οδηγού, όμως ο χώρος στην κεντρική κονσόλα είναι άριστα χρησιμοποιημένος για τη δημιουργία μιας θήκης με καπάκι- που ακόμα και κλειστή, μπορεί να δώσει λύση για την εναπόθεση κάποιου μικρού αντικειμένου.

    BMW 218iAT 15

    Πέμπτη 9 Ιουλίου 

    BMW 218iAT 10

     

    Οι μετακινήσεις με την Active Tourer είναι απαλλαγμένες από άγχος. Το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο είναι βάλσαμο για την επιβαρυμένη κυκλοφοριακά πόλη, ενώ και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι «τόσο- όσο» χρειάζεται για να ελιχθείς και στα πιο δύσκολα στενά. Αυτό που δεν εμπιστευτήκαμε, ήταν το αυτόματο παρκάρισμα σε πραγματικά πολύ στενούς δρόμους, αν και οι υπόλοιπες βοήθειες (βλ. αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω) προσφέρουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται ο οδηγός– ακόμα και χωρίς κάμερα οπισθοπορείας. Έχοντας πρόσφατη εμπειρία από την ανταγωνίστρια Mercedes B180, η σύγκριση κάνει το μοντέλο της BMW να φαίνεται πιο ευέλικτο σε δύσκολες κυκλοφοριακά περιοχές. Πόντος λοιπόν για την BMW που με το πρώτο της πολυμορφικό δείχνει να έχει πιάσει καλύτερα σε ορισμένους τομείς τον παλμό των απαιτήσεων, για τους αγοραστές των premium μοντέλων του είδους.

    BMW 218iAT 12

    Τετάρτη 8 Ιουλίου

    BMW 218iAT 7
    Έχει χρειαστεί τρεις μέρες σερί να αφήσουμε το αυτοκίνητο για λίγες ώρες παρκαρισμένο στον ήλιο και πραγματικά, το σκούρο χρώμα του που τόσο πολύ του πηγαίνει, σε συνδυασμό με τα πολύ ποιοτικά δερμάτινα καθίσματα κάνουν την επιβίβαση μεγάλη δοκιμασία. Μια κάποια λύση δίνει το άνοιγμα των παραθύρων από απόσταση, με το παρατεταμένο κράτημα του πλήκτρου ξεκλειδώματος στο τηλεχειριστήριο. Φρεσκάρει σημαντικά και γρήγορα την καμπίνα, κάνοντας λιγότερο επίπονη της διαδικασία επιβίβασης. Είναι από τις μικρές χαρές που απολαμβάνει κανείς (όχι μόνο) στο πολυμορφικό μοντέλο της BMW το οποίο έχει άλλη μια ιδιαιτερότητα.

    20150708_142124

    Το αυτοκίνητο που έχουμε στη διάθεσή μας, είναι εφοδιασμένο με head up display. Το οποίο, όσο περνούν οι μέρες, φαίνεται να είναι σημαντικά πιο χρήσιμο σε σχέση με την ίδια εφαρμογή π.χ. στο Mini. Λίγο η μεγάλη έκταση που είναι ανεκμετάλλευτη στο επάνω μέρος του ταμπλό, λίγο η μικρή απόσταση από τον οδηγό του τυπικού πίνακα οργάνων (που φαίνεται μόνο μέσα από το τιμόνι, δείχνει «ρηχός» και γενικά, θέλει «προσπάθεια» για να τον τσεκάρει κανείς, το H.U.D. εδώ δίνει ρέστα. Υποκαθιστά παραπάνω από ικανοποιητικά τον πίνακα των οργάνων, είναι όσο διακριτικό χρειάζεται και δίνει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες. Προφανώς, λόγω της προαναφερθείσας τοποθέτησης, έρχεται και πολύ φυσικά στο μάτι και δε χρειάζεται ο οδηγός να κοιτάξει κάπου αλλού.

    BMW 218iAT 9

    Τρίτη 7 Ιουλίου

    BMW 218iAT 3

    Όλο και περισσότερο ζεσταίνει ο καιρός και εμείς όλο και περισσότερο βρίσκουμε λεπτομέρειες στην καθημερινότητά μας με την Active Tourer που μας «τραβάνε» την προσοχή. Άλλοτε με θετικό πρόσημο και άλλοτε όχι. Σήμερα που χρειάστηκε να μεταφέρουμε μια καρέκλα, διαπιστώσαμε την τεράστια ευκολία που προσφέρει ο μηχανισμός αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος. Με τη χρήση διακόπτη μεγέθους ανάλογου με αυτού για τα ηλεκτρικά παράθυρα στις πόρτες και με μια μικρή κίνηση, πέφτει η πλάτη του πίσω καθίσματος, για να μπορέσει κανείς να φορτώσει αντικείμενα με μεγάλο μήκος. Η πλάτη είναι χωρισμένη στα τρία και πέφτει με τη χρήση δύο διακοπτών που βρίσκονται εκατέρωθεν της επένδυσης του πορτ μπαγκάζ. Πολύ μεγάλη ευκολία που πραγματικά δίνει λύση άκοπα στην ανάγκη μεταφοράς ογκώδους αντικειμένου. Ανάλογα εύκολη είναι και η επαναφορά των τμημάτων που έχουν αναδιπλωθεί, με τη χρήση ενός ιμάντα.

    BMW 218iAT 4                  BMW 218iAT 5

    BMW 218iAT 6

    Δευτέρα 6 Ιουλίου 

    BMW 218iAT 1

    Από κοντά δεν είναι και τόσο όμορφη όσο δείχνουν οι φωτογραφίες. Ωστόσο, την κολακεύει ιδιαίτερα το σκούρο καφέ χρώμα της που ιριδίζει στο φως του ήλιου, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο εσωτερικός διάκοσμος που έχει την αντίθεση του σκούρου ξύλου με τα μπεζ δέρματα παντού. Ο εξοπλισμός είναι κορυφαίος, δε λείπει ούτε το head up display, ούτε το αυτόματο παρκάρισμα –και στις δύο πλευρές του δρόμου παρακαλώ. Τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα ήταν πολύ κολακευτικά για τον τρικύλινδρο 1.500άρη με τους 136 ίππους που σε καμία περίπτωση δεν προδίδει τη δομή του, ενώ είναι και πολύ καλός στην αντιμετώπιση του βάρους του αμαξώματος. Τον σιγοντάρει και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα εναλλαγής προγράμματος που επηρεάζει τη χαρτογράφηση μεταξύ τριών επιλογών. Η συνέχεια του live test αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς το πολυμορφικό της BMW, το πρώτο της, έχει αρκετά πράγματα να αποδείξει.

    BMW 218iAT 2

     

    Σχόλια

    Σχόλια