Chequered Flag: GP Μεγάλης Βρετανίας

    And it’s go, go, GO!

    Κοντεύει να περάσει ένα 48ωρο από τον αγώνα στο Silverstone και ακόμα δεν έχω συνειδητοποιήσει ότι είδαμε έναν αγώνα-διαφήμιση του σπορ μετά από αυτόν στη Μαλαισία πριν 4 μήνες.

    Νικητής ήταν ο Lewis Hamilton, με δεύτερο τον Nico Rosberg και τρίτο τον Sebastian Vettel. Μπορεί, όπως βλέπει κανείς το βάθρο, να μην πιστεύει ότι παρακολουθήσαμε έναν απολαυστικό αγώνα, ωστόσο μόνο αν τον έχει δει θα καταλάβει ότι είδαμε αρκετές ανατροπές.

    Αρχικά, η εκκίνηση ήταν αυτό που πυροδότησε μία σειρά γεγονότων και διαφορετικών επιλογών στις στρατηγικές. Ο Felipe Massa πραγματοποίησε μία εκκίνηση που θα μπορούσε να κάνει μόνο ο ίδιος (ίσως και ο Alonso) και βρέθηκε πρώτος πριν καν την πρώτη στροφή. Ανάλογα καλό ξεκίνημα έκανε και ο Valtteri Bottas, ευρισκόμενος πίσω από τον teammate του, αφήνοντας 3ο τον Hamilton και 4ο τον Rosberg.

    Κάπου εκεί ξεκίνησε ένα «τρενάκι» για την πρωτιά, με τον Massa να δίνει τον ρυθμό, τον Bottas στην αρχή να ακολουθεί και μετά να πιέζει για να περάσει τον Βραζιλιάνο, τον Hamilton να μην μπορεί να πλησιάσει και τον Rosberg απλό θεατή.

    massa-silverstone-15

    Θα μου επιτρέψετε να σταθώ ιδιαίτερα στη μάχη Massa-Bottas που είδαμε από την αρχή του αγώνα μέχρι τα πρώτα pit stop. H οδηγία, εν αρχή, ήταν σαφής: Valtteri, μην πιέσεις. Μετά, όμως, φάνηκε πως ο Φινλανδός ήταν ταχύτερος του ομόσταυλού του και θέλησε να διεκδικήσει την πρωτιά. Το κατάλαβε και ο μηχανικός του και του έδωσε το ΟΚ να προσπαθήσει το προσπέρασμα. Ο Felipe, βέβαια, όντας πολύπειρος, έκανε άμυνα, έκλεινε χώρους τη σωστή στιγμή και άφηνε σταθερά πίσω του τον ταχύτερο Bottas.

    Νομίζω πως σε εκείνο το σημείο του αγώνα ο Βραζιλιάνος απέδειξε ότι δεν είναι και τόσο μέτριος όσο μας άφησε τα τελευταία 5 χρόνια να πιστεύουμε. Έδειξε την αποφασιστικότητα του 2008, αν μου επιτρέπεται να το πω αυτό. Ναι, ήταν πιο αργός από όλη την προπορευόμενη τετράδα, άλλα έμενε μπροστά και κρατιόταν εκεί μόνο με την οδηγική του ευφυΐα. Του βγάζω το καπέλο γιατί, αν και δεν θεώρησα ποτέ ότι είναι κάτι περισσότερο από ένας καλός οδηγός, την Κυριακή με αποστόμωσε (έστω και για 20 γύρους) και μου έδειξε ότι έχει δυναμική, παρά τα όσα έχει περάσει.

    bottas-silverstone-15

    Θα αφήσω τη Williams και το οδηγικό της δίδυμο για να περάσω στη Mercedes. Ο Hamilton φάνηκε στην αρχή να μην είναι σε θέση να περάσει τον Bottas. Πλησίαζε, ήταν στη ζώνη του DRS αλλά δεν ήταν τόσο κοντά ώστε να κάνει κίνηση για να απαλλαγεί από αυτό το εμπόδιο. Δεν μπορώ να πω πως είναι κάτι το παράλογο. Τα σημερινά μονοθέσια δεν είναι σε θέση να ακολουθούν σε κοντινές αποστάσεις το ένα το άλλο, λόγω του αεροδυναμικού φορτίου. Αν δεν είσαι για μία συγκεκριμένη στιγμή πολύ κοντά δεν μπορείς να επιχειρήσεις προσπέρασμα, ούτε καν να το διανοηθείς. Ακόμα και αν οδηγάς μία W06 και κυνηγάς μία FW37.

    hamilton-closeup-15-33

    Όσο για τον Rosberg, η παρουσία του σε αυτό το Grand Prix στο βάθρο ήρθε καθαρά λόγω μονοθεσίου και συνθηκών (για τις οποίες θα μιλήσω παρακάτω). Αυτός ο οδηγός ομολογώ πως με έχει μπερδέψει αρκετά φέτος. Πέρυσι είχε δείξει πως μπορεί να κοιτά στα μάτια τον Lewis, να παλεύει για το πρωτάθλημα και να δείχνει τρομερή δύναμη ψυχής όταν στον τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της Mercedes και, ενώ είχε χάσει τον τίτλο, έμεινε στην πίστα και τερμάτισε 14ος. Αυτή τη χρονιά έχει πάρει 3 νίκες (με 2 από αυτές να είναι καθαρά λόγω απόδοσης), αλλά δεν είναι σε θέση να πιέσει πραγματικά τον teammate του. Ο Βρετανός πρωταθλητής του 2014 έχει το πάνω χέρι στις περισσότερες περιπτώσεις και, ακόμη και όταν χάνει, έχει την ψυχολογία να διαχειρίζεται την ήττα. Κατά την ταπεινή μου άποψη, η φετινή μάχη τους διαφέρει από την περυσινή για δύο βασικούς λόγους: πρώτον, ο Nico «κουβαλά» την ήττα του ακόμη και φέτος και τον έχει ρίξει ψυχολογικά, δεύτερον ο Lewis έχει την ψυχολογία του νικητή και έχει τονωθεί αρκετά, δημιουργώντας γύρω του ένα «πεδίο ασφαλείας» σε κάθε κακό αποτέλεσμα ή κάθε κακή στιγμή (βλ. Μονακό).

    rosberg-silverstone-fp-15-3

    Και τώρα, θα κάνω ένα νοητικό άλμα και θα πάω στο τελευταίο «κεφάλαιο» του άρθρου: τη Ferrari.

    Οι Ιταλοί ευνοήθηκαν από τη βροχή των τελευταίων 20-22 γύρων. Ή μάλλον, για να το θέσω πιο σωστά, ο Vettel  ευνοήθηκε και βρέθηκε στο βάθρο από το πουθενά. Η Ferrari, σε από κοινού απόφασή της με τον Raikkonen, τον έφερε στα pits για να βάλει, ενώ ξεκινούσαν οι πρώτες ψιχάλες, τα ενδιάμεσα ελαστικά. Σοφή κίνηση, αλλά όχι τη σωστή στιγμή. Όπως είπαν και οι ίδιοι, 4 γύρους μετά να το έκαναν αυτό και θα μιλάγαμε για άλλα αποτελέσματα. Δηλαδή, θα βλέπαμε την κατάληξη του Vettel, όντας σωστός στην αλλαγή των ελαστικών και ευρισκόμενος στην πρώτη τριάδα όταν για έναν ολόκληρο αγώνα, η SF15-T δεν είχε ρυθμό στο στεγνό.

    Για τον Kimi και το μέλλον του θα αφήσω τα γεγονότα να μιλήσουν. Οι γνώμες διίστανται, αλλά η ομάδα, δια στόματος Arrivabene, φαίνεται να έχει πάρει θέση (όχι και απόφαση). Αν τελικά φύγει, ξεκινά η συζήτηση για τον αντικαταστάτη (λες και δεν έχουν ξεκινήσει ήδη).

    Υ.Γ.: Ρεσιτάλ από τη Lotus, νωρίς κιόλας.

    Υ.Γ.2: Βαρέλι χωρίς πάτο η McLaren-Honda.

    Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr

    Σχόλια

    Σχόλια