Live Test: Seat Leon 1,2 TSI 110PS

    Μικρομεσαίο με «καρδιά» μικρού. Το Seat Leon, γίνεται πολύ ικανό και στη λογιστική του πράγματος.

    Το  Leon 1,2 TSI στην πλέον πρόσφατη έκδοσή του με τους 110PS είναι μια χρυσή ευκαιρία και για εμάς να δούμε τα περιορισμένα κυβικά «αλλιώς». Ήρθε στο live test του Motornews, για να μας δώσει την ευκαιρία να εστιάσουμε στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιευτεί ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Παρασκευή 10 Ιουλίου

    Έκλεισε σήμερα και ο κύκλος του Leon, αφήνοντάς μας τις καλύτερες εντυπώσεις. Η ευρυχωρία  δεν είναι το φόρτε του, ωστόσο χωρά άνετα τέσσερα άτομα με τις αποσκευές τους. Εκεί που το Leon δίνει ταχύρυθμα μαθήματα είναι στον τομέα της θέσης οδήγησης και της οδικής συμπεριφοράς.

    Leon 5Απολαυστικό αυτοκίνητο για τον οδηγό, μπορεί να μην έχει μεγάλα αποθέματα ισχύος με τον μικρό κινητήρα των 1.2 λίτρων που αποδίδει 110 ίππους, ωστόσο διαχειρίζεται τη δύναμη υποδειγματικά και ιδιαίτερα ευχάριστα. Στα καθημερινά του καθήκοντα είναι επίσης πολύ ικανό, καθώς τόσο η κατανάλωση, στη γειτονιά των 7 λίτρων/100 χλμ., όσο και η ευκολία οδήγησης μαζί με την εργονομία δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο για παράπονα. Τέλος το κόστος: H πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Style που είχαμε στη διάθεσή μας κοστίζει παρά γουρουνότριχα 16.000€ και πραγματικά έχει ότι μπορεί να ζητήσει κανείς, ενώ η βασική Reference ξεκινά από 14.340€ πάντα με απόσυρση. Απόλυτα λογικές τιμές για ένα ολοκληρωμένο, ευχάριστο και ποιοτικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

    Πέμπτη 9 Ιουλίου

    Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Leon και έξω από το όριο της πόλης, εμπεδώνοντας την πρώτη θετική εντύπωση από τον αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο 1.2 TSi κινητήρα με ισχύ 110 ίππους. Η δύναμη δεν είναι εντυπωσιακή φυσικά, ωστόσο η ροπή μετά τις 1.500 σ.α.λ. λόγω της υπερτροφοδότησης είναι αρκετή και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, λίγο πάνω από τα 1.200 κιλά, επιτρέπει σβέλτο ρυθμό και ευχάριστη οδήγηση.

    Leon 2

    Ο μικρός κινητήρας συμβάλλει και στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά, καθώς το μικρότερο βάρος σε σχέση με τους diesel και τους μεγαλύτερους κινητήρες βενζίνης, ελαχιστοποιεί τα εγγενή υποστροφικά χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου με κινητήρα και κίνηση εμπρός, εξασφαλίζοντας στο Leon ανάλαφρη είσοδο στη στροφή και πολύ εύκολη έξοδο. Ταυτόχρονα, το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ ακριβές και με σωστή αίσθηση, κάνοντας την οδήγηση πολύ ευχάριστη είτε προσπαθείς να διασκεδάσεις σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο, είτε οδηγάς σταμάτα – ξεκίνα όλη μέρα στην πόλη. Με την ευκαιρία το σύστημα star/stop έχει πολύ άμεση και γρήγορη λειτουργία και σε ελάχιστες περιπτώσεις πιάστηκε “κοιμώμενο” σε προσπάθεια γρήγορης εκκίνησης.

    Leon 1

    Τετάρτη 8 Ιουλίου

    Το Leon δεν εντυπωσιάζει με τους χώρους του, καθώς  στο πίσω κάθισμα το τούνελ της πλατφόρμας MQB της VW, ελέω τετρακίνητων εκδόσεων, δεν επιτρέπει στον πέμπτο επιβάτη να κάτσει σωστά. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία ωστόσο, ενώ και ο χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των τεσσάρων επιβατών πολύ καλός. Ακόμα όμως και στο πορτ μπαγκάζ, η κανονικότητα του χώρου βοηθά ιδιαίτερα στην τακτοποίηση των αποσκευών, γεγονός που καθιστά τα διαθέσιμα 380 λίτρα πλήρως εκμεταλλεύσιμα, παρότι δεν αποτελούν κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Στο καλά κατασκευασμένο και στιβαρό ταμπλό τα όργανα είναι όμορφα και ευανάγνωστα, ενώ οι διακόπτες εργονομικοί και οι θέσεις για τοποθέτηση διαφόρων αντικειμένων εύκολα προσβάσιμοι και αρκετοί. Ο οδηγός είναι το “τιμώμενο πρόσωπο” στο Leon καθώς απολαμβάνει τη χάρη ενός άμεσου συστήματος διεύθυνσης, ενός γρήγορου και με μικρές διαδρομές επιλογέα και επιπρόσθετα καλή ορατότητα και σωστή στήριξη από το κάθισμα. Σε αστικές διαδρομές η κατανάλωση διατηρείται πέριξ των 7,0 λίτρων/100 χλμ. και μπορεί να πέσει και τουλάχιστον μισό λίτρο χαμηλότερα.

    SEAT 1

    Τρίτη 7 Ιουλίου 

    Ημέρα φωτογράφησης σήμερα και έτσι η συζήτηση της παρέας των 4 συμμετεχόντων περιστράφηκε γύρω από την αισθητική του Leon. Κάποιοι υποστήριξαν ότι χάθηκε η νεωτεριστική και πολύ δυναμική εικόνα του προηγούμενου μοντέλου και πλέον το νέο Leon είναι συντηρητικό. Προσωπικά, παρότι θιασώτης των “προχωρημένων” σχημάτων βρίσκω το Leon αρκούντως δυναμικό και ιδιαίτερο. Θα έλεγα μάλιστα ότι βρίσκεται πολύ κοντά στη χρυσή τομή ώστε να δείχνει σύγχρονο αλλά να μην προκαλεί, ταυτόχρονα. Δεν είναι τόσο συντηρητικό όσο το Golf, ούτε τόσο φουτουριστικό όσο το Civic και αυτό είναι μάλλον επιτυχία για το κοινό της κατηγορίας στην οποία βρίσκεται. Επίσης δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η αισθητική είναι πάντα μια πολύ υποκειμενική υπόθεση, ενώ η εξαιρετική θέση οδήγησης, το υπέροχο σύστημα διεύθυνσης και η προσεγμένη λειτουργία της ανάρτησης είναι αντικειμενικά στοιχεία που κάνουν την καθημερινή επαφή με το Leon ιδιαίτερα ευχάριστη. Επιπρόσθετα, ακριβώς επειδή δεν ακροβατεί αισθητικά, διαθέτει ένα σχήμα που δημιουργεί μια αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας στο εσωτερικό.

    20150706_121421 (1)

    Δευτέρα 6 Ιουλίου 

    Η κατάσταση του καιρού ελπίζουμε πως θα σταθεροποιηθεί μια και οι οιωνοί είναι άριστοι για τη συνέχεια. Οι τροπικές καταιγίδες φαίνεται να μας εγκαταλείπουν και το ζεστό ελληνικό καλοκαίρι στρογγυλοκάθεται (στο σβέρκο μας). Εντάξει, ποτέ δεν το κρύψαμε. Το καλοκαίρι δεν είναι η αγαπημένη μας εποχή. Στα χέρια μας όμως αυτές τις ημέρες έχουμε το ικανό Seat Leon με τον αναβαθμισμένο σε απόδοση κατά 5 ίππους κινητήρα 1,2 λίτρων και έτσι η διάθεση γίνεται όλο και καλύτερη. Βλέπετε, με το Leon έχουμε πολλές και πολύ καλές αναμνήσεις. Και όσα χρόνια κι αν περάσουν (ήδη έχουν περάσει περισσότερα από 15 από το περίφημο Πρωτάθλημα Ενιαίου) το συγκεκριμένο μοντέλο θα το βλέπουμε με διαφορετικό μάτι. Όλες οι εκδόσεις που μεσολάβησαν από εκείνη την πρώτη με την οποία γράψαμε χιλιόμετρα σε πίστες αγώνων, έχουν κάτι από εκείνο το flair: κάθεσαι χαμηλά, το τιμόνι έρχεται όσο κοντά το θέλεις και στην πρώτη στροφή θυμάσαι τη σιγουριά που σου ενέπνευσε ακόμα και εκείνη η πρωτόλεια για τα σημερινά δεδομένα έκδοση. Το «σημερινό» είναι ιδιαίτερα ικανό και παρά τους 110 ίππους, δείχνει πως μπορεί να διαχειριστεί ιδιαίτερα άνετα τους υπερδιπλάσιους. Οι μέρες που ακολουθούν θα είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσες.

    Seat Leon 12 2

    Σχόλια

    Σχόλια