Motornews Test: Suzuki Swift Sport 136 PS 5d

    Το μοντέλο με το παλιό όνομα στη γκάμα της Suzuki διατηρεί την Ιαπωνική εταιρεία στο χορό των γρήγορων super mini.

    Τη γνώμη μας για το Swift σας την έχουμε εκφράσει στην πρόσφατη δοκιμή του Motornews που αφορούσε την έκδοση του μοντέλου με τον χαρισματικό 1.300άρη diesel που έλκει τις ρίζες του από… Ιταλία μεριά. Ένα πολύ άξιο μικρό μοντέλο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες οικογενειακού αυτοκινήτου με κάποιες παραχωρήσεις στον τομέα των χώρων.

    SwiftSport 2

    Το σύγχρονο Swift είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση για όσους ξέρουν τι θέλουν από ένα μικρό αυτοκίνητο και έχουν πολύ ψηλά στη λίστα αξιολόγησης τα θέματα που άπτονται της αξιοπιστίας και της μακροχρόνιας απροβλημάτιστης συμβίωσης. Στην προκειμένη περίπτωση, με τη δυναμική έκδοση Swift Sport, το μικρό Suzuki γίνεται ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο για όσους θέλουν να κάνουν πιο «πικάντικη» την καθημερινότητά τους. Είναι όμορφο και διακριτικά δυναμικό σε εμφάνιση, με μικρές αισθητικές επεμβάσεις για να κάνει τη διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Μια μικρή αεροτομή, ένας ανάλογος διαχύτης κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα με τις απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν- που είναι και το πιο «χτυπητό» σημείο διαφοροποίησης. Οι ζάντες των 17” ιντσών, είναι μεν υπερβολικές για την οικονομία της χρήσης ενός μικρού αυτοκινήτου, αποδεικνύονται δε απόλυτα ταιριαστές, τόσο από την αισθητική άποψη, όσο και από την αναβαθμισμένη πρόσφυση που προσφέρουν και το ρόλο τους στη συνολική αποτελεσματικότητα του Swift Sport στο δρόμο. Εμπρός, τα φωτιστικά σώματα φρεσκάρουν την εικόνα, καθώς και η διχρωμία του προφυλακτήρα που μοιάζει να «διακόπτεται» από την ενιαία σκούρα μάσκα.

    SwiftSport 3

    Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι ακόμα μικρότερες από τις απλές εκδόσεις, με τις ενδείξεις των οργάνων στον πίνακα να είναι η λεπτομέρεια που θα βάλει σε υποψίες τον οδηγό που μπαίνει για πρώτη φορά στο αυτοκίνητο. Αποτελεσματικά είναι και τα καθίσματα με την τονισμένη πλευρική στήριξη που υποστηρίζουν τις «ανησυχίες» του οδηγού όταν ο δρόμος έχει ενδιαφέρον. Στην καμπίνα το περιβάλλον είναι αρκούντως πολιτισμένο και τίποτα δεν προδιαθέτει για τις ικανότητες του μικρού μοντέλου. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και ενθουσιάζει με την απόδοσή του, ακόμα και στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, εκεί που θα μείνει κανείς όταν κινείται σε αστικό περιβάλλον. Έτσι μένει και η κατανάλωση χαμηλά και είναι όλοι ευχαριστημένοι.

    SwiftSport 4

    Τα ωραία ωστόσο, αρχίζουν όταν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι και δώσει τη δυνατότητα στον 1.600άρη να δείξει τι αξίζει. Εύστροφος και ψυχωμένος, συνδυάζεται με το σφιχτό σε κλιμάκωση κιβώτιο των 6 σχέσεων και τον εξαιρετικά θετικό επιλογέα (για τον οποίο θα θέλαμε ιδανικά μικρότερες διαδρομές) και δίνει την αίσθηση της πολύ μεγαλύτερης ισχύος από τους 136 ίππους των τεχνικών προδιαγραφών του αυτοκινήτου. Εξαιρετική είναι και η χροιά του κινητήρα όταν στροφάρει ψηλά και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη σβέλτη οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη. Το μικρό Swift σε προκαλεί σε δρόμο με στροφές να ανακαλύψεις τις «ξεχασμένες» -ελέω turbo πραγματικότητας της συντριπτικής πλειοψηφίας των εναλλακτικών προτάσεων- χαρές του να κρατάς ψηλά τις στροφές του κινητήρα για να έχεις πάντα δύναμη. Άλλωστε οι 136 ίπποι κάνουν την εμφάνισή τους στις ιλιγγιώδεις για τον turbo ανταγωνισμό, 6.900 σ.α.λ.

    SwiftSport 5

    Το τιμόνι είναι μέτριο σε αίσθηση αλλά προσφέρει αυτοπεποίθηση στον οδηγό χάρη στην αμεσότητά του. Οι μεγάλοι τροχοί που λέγαμε και νωρίτερα, δίνουν την απαραίτητη πρόσφυση στο σύνολο και «κουμπώνουν» με το άκαμπτο πλαίσιο. Το σύνολο λοιπόν, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και προφανώς είναι κατασκευασμένο για διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές. Εκεί που δοκιμάζονται και τα φρένα (με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω) που αποδεικνύονται ανθεκτικά και με καλή αίσθηση. Συνολικά το Swift Sport έχει πολύ από την «αίγλη» του παρελθόντος στην κατηγορία των γρήγορων μικρών και φέρνει αβίαστα χαμόγελα στον οδηγό. Η Sport διάθεσή του είναι κάτι που λείπει από τα αυτοκίνητα του είδους, που φαίνονται αρκετά «αποστειρωμένα» και λιγότερο συμμετοχικά. Πρέπει να διευκρινίσουμε πως το Swift Sport είναι ένα απόλυτα ασφαλές και επαρκές σε όλους του τομείς μοντέλο, που δεν θα απογοητεύσει σε καμία περίπτωση το κοινό του. Δεν έχει τις χάρες των μικρών με τους turbo κινητήρες αλλά πάλι, αυτό είναι και το USP του αναφορικά με το θυμικό του οδηγού στο οποίο και απευθύνεται. Το μπροστινό μέρος διαχειρίζεται ιδανικά τους 136 ίππους του κινητήρα και έχει για συμπαράσταση το ακλόνητο πίσω μέρος με τον καλορυθμισμένο ημιάκαμπτο άξονα. Επιτρέπει τα «παιχνίδια» στον οδηγό που ξέρει τι του γίνεται και σε δρόμο με αρκετά μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης, με ελαφρά αποσταθεροποίηση «υπακούοντας» στις σχετικές εντολές που θα την προκαλέσουν και αφού έχει απενεργοποιηθεί το σύστημα ευστάθειας. Όλα όμως εξελίσσονται πολύ ομαλά και δεν τρομάζουν.

    SwiftSport 6

    Με κόστος που ξεκινά από τα 14.700€ λίγα πράγματα έχεις να σκεφτείς αν είσαι «ψημένος» για μια τέτοια επιλογή. Ένα μικρό sport αυτοκίνητο, με σημαντικές αναφορές στη sport διάθεση μόνο για αυτούς που μπορούν να τις «διαβάσουν» και απόλυτα σύγχρονο για να καλύψει τις συμβατικές ανάγκες της κλάσης του. Ναι, δεν κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο και οι εκπομπές CO2 είναι αρκετά υψηλές (147 γρ.χλμ.). Στο πρώτο σφιχτό κομμάτι διαδρομής που θα βρεθεί ο οδηγός και θα «ακούσει» μια μελωδία από τα παλιά με όλες του τις αισθήσεις, τίποτα άλλο δεν θα έχει σημασία. Συγχωρέστε μας το «λύρισμό» στην έκφραση που δεν ταιριάζει καθόλου στις κυνικές μέρες που ζούμε, αλλά είχαμε όλοι στην παρέα του Motornews πολύ καιρό να ευχαριστηθούμε πραγματικά ένα αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια δοκιμής. Έκαστος πήρε αυτό που ήθελε από το Swift Sport και όλοι στο τέλος της συμβίωσής μας μαζί του, είχαμε να πούμε κάτι καλό. Όση σημασία μπορεί να έχει κάτι τέτοιο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

     Swift Sport 1.6
    Κυβισμός1.586 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς136 ίπποι στις 6.900 σ.α.λ
    Ροπή16,3 Kgm στις 4.400 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2147 γρ./χλμ
    Μήκος3,850 μέτρα
    Πλάτος1,695 μέτρα
    Ύψος1,510μέτρα
    Μεταξόνιο2,430 μέτρα
    Βάρος1.045 κιλά
    Χώρος αποσκευών211 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης8.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.2 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.4 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα8.7″
    Τελική ταχύτητα195 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 14.700€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια