GP Μ. Βρετανίας: Hat-trick για τον Hamilton

Ο Hamilton κατέκτησε την 3η του νίκη στον εντός έδρας αγώνα του και άνοιξε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα

Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής στο Grand Prix Μ. Βρετανίας μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα. Ο Βρετανός έχασε τα ηνία στην εκκίνηση αλλά στη συνέχεια με σωστή στρατηγική και χωρίς λάθη κατάφερε να επιστρέψει στην κορυφή και να μείνει εκεί παρά την ξαφνική μπόρα στο τέλος. Πίσω του ο Nico Rosberg συμπλήρωσε το 1-2 της Mercedes νικώντας τις δύο Williams που αποδείχθηκαν γρήγορες στα πρώτα στάδια του αγώνα. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Sebastian Vettel παίρνοντας τα μέγιστα από το 3ήμερο στο Silverstone.

Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Μ. Βρετανίας ξεκίνησε με ηλιοφάνεια και υψηλές θερμοκρασίες οι οποίες άγγιζαν τους 35 βαθμούς στην επιφάνεια της ασφάλτου. Η συνέχεια όμως ήταν απρόβλεπτη με βροχή να πέφτει στο Silverstone. Η τελευταία ημέρα δεν ξεκίνησε καλά για τη Sauber η οποία έχασε τον Nasr καθώς η C34 αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων στον γύρο εξόδου από τα pit για το grid. Έτσι όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα είχαμε 19 οδηγούς που πήραν εκκίνηση.

Η εκκίνηση του αγώνα έκρυβε εκπλήξεις καθώς οι δύο Williams, και ειδικά αυτή του Massa, πετάχτηκαν μπροστά σαν ελατήρια και έπιασαν τις Mercedes στον ύπνο. Ο Βραζιλιάνος έστριψε με άνεση πρώτος κι ο Bottas πίσω του. Όμως λίγες στροφές μετά ο Hamilton επιτέθηκε και πέρασε 2ος. Μετά τον πρώτο γύρο είχαμε Massa, Hamilton, Bottas, Rosberg και Hulkenberg ο οποίος επίσης έκανε φοβερή εκκίνηση και πέρασε τις Ferrari.

Ωστόσο οι επαφές μεταξύ McLaren, Lotus και Toro Rosso στις πρώτες στροφές έφεραν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα καθώς η άσφαλτος είχε γεμίσει θραύσματα. Από αυτές τις επαφές εγκατέλειψαν οι Button και Grosjean, ενώ ο Alonso μπήκε στα pit για νέα εμπρός πτέρυγα. Στη συνέχεια εγκατέλειψε κι ο Maldonado με μηχανικό πρόβλημα.

Στην επανεκκίνηση, στον 3ο γύρο, ο Hamilton προσπάθησε να περάσει τον Massa αλλά το παράκανε κι έχασε τη θέση του από τον Bottas. Πιο πίσω ο Raikkonen πίεσε τον Hulkenberg για την 5η θέση αλλά ο Γερμανός αντιστάθηκε σθεναρά. Η επανεκκίνηση δεν ήταν καλή για τον Verstappen ο οποίος έκανε λάθος και κατέληξε στην αμμοπαγίδα εγκαταλείποντας.

Μετά από 5 γύρους η 10άδα είχε ως εξής: Massa, Bottas, Hamilton, Rosberg, Hulkneberg, Raikkonen, Kvyat, Perez, Vettel, ο οποίος είχε κάνει πολύ κακή εκκίνηση κι έχασε θέσεις, και τέλος ο Sainz.

Οι επόμενοι γύροι ήταν εντυπωσιακοί με τρενάκι των Massa, Bottas και Hamilton. Ενώ όλοι περιμέναμε επίθεση από τον Hamilton την είδαμε από τον Bottas ο οποίος αρνήθηκε να ακολουθήσει τις εντολές της Williams να μην πιέσει τον Massa. O Φινλανδός ήταν πιο γρήγορος στο τρίτο κομμάτι και γέμιζε τους καθρέπτες του Βραζιλιάνου. Ωστόσο δεν είχε αρκετή ταχύτητα για να βρεθεί μπροστά του κι αυτό κρατούσε τους ανθρώπους της Williams στις μύτες. Πίσω ο Hamilton ήταν σε στάση αναμονής περιμένοντας να δει την εξέλιξη της μάχης των team-mate.

Στον 14ο γύρο ήταν η ώρα αλλαγής ελαστικών για τον Raikkonen ο οποίος έβαλε τη σκληρή γόμα. Ο Φινλανδός μπήκε στα pit από την 6η θέση καθώς δεν είχε καταφέρει να περάσει τον Hulkenberg. Έναν γύρο μετά μπήκε ο Vettel επίσης για σκληρή γόμα. Ο Γερμανός μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν στην 9η θέση.

Η μάχη στην κορυφή κράτησε μέχρι τα pitstop. Πρώτος μπήκε ο Hamilton στον 20ο γύρο για σκληρή γόμα. Σειρά είχαν οι Massa, Rosberg στον 21ο γύρο επίσης για τα πορτοκαλί Pirelli. Όμως ο Βραζιλιάνος έχασε τη θέση του από τον Hamilton όταν επέστρεψε στην πίστα. Έναν γύρο μετά ο Bottas μπήκε για τη δική του αλλαγή σε σκληρά ελαστικά.

Μετά τα pitstop ο Hamilton πήρε τα ηνία του αγώνα και πίσω του ήταν οι Massa, Bottas και Rosberg. Οι αλλαγές ελαστικών εξελίχθηκαν καλά και για τις Ferrari οι οποίες είχαν ανέβει στις θέσεις 5 και 6.

Οι επόμενοι γύροι δεν ήταν τόσο εντυπωσιακοί καθώς οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων είχαν αυξηθεί κι όλοι έκαναν διαχείριση δυνάμεων κι ελαστικών. Ο Hamilton με καθαρό πεδίο ξεμάκραινε από τους διώκτες του ενώ ο Rosberg κρατούσε επαφή με τον Bottas. Μετά από 30 γύρους είχαμε Hamilton, Massa, Bottas, Rosberg, Raikkonen και Vettel στην πρώτη 6άδα. Ωστόσο αυτό που έδινε ενδιαφέρον στο GP ήταν η βροχή που πλησίαζε το Silverstone.

Στον 34ο γύρο ο Sainz είχε πρόβλημα με την STR και πάρκαρε στην άκρη της πίστας λίγο πριν τη γραμμή τερματισμού. Αυτό έφερε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Με αυτό οι οδηγοί έπρεπε να κινηθούν με περιορισμένο ρυθμό και φυσικά χωρίς προσπεράσεις. Δύο γύρους μετά η περίοδος Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας ολοκληρώθηκε αλλά αμέσως έπεσαν και οι πρώτες ψιχάλες.

Οι επόμενοι γύροι ήταν συναρπαστικοί καθώς η μισή πίστα ήταν βρεγμένη και η υπόλοιπη όχι. Οι παγίδες ήταν πολλές αλλά οι οδηγοί κατάφεραν να τις ξεπεράσουν. Στον 39ο γύρο ο Raikkonen ήταν ο πρώτος που έβαλε την ενδιάμεση γόμα, ενώ στον ίδιο γύρο ο Rosberg πέρασε τον Bottas για την 3η θέση.

Στον 41ο γύρο η βροχή σταμάτησε και η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Παράλληλα ο Rosberg είχε κολλήσει πίσω από τον Massa και με πολύ όμορφο τρόπο κατάφερε να περάσει και να πάρει τη 2η θέση.

Στον 44ο γύρο η βροχή δυνάμωσε κι ο Hamilton μπήκε στα pit για ενδιάμεση γόμα. Το ίδιο έκανε ο Vettel και πολλοί άλλοι οδηγοί. Ο Rosberg παρέμεινε στην πίστα κι αυτό του κόστισε.

Μετά τις αλλαγές στα ενδιάμεσα Pirelli, ο Hamilton είχε τα ηνία του αγώνα και πίσω του ήταν οι Rosberg και Vettel, ο οποίος κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τις δύο Williams. Την 5άδα συμπλήρωναν οι Massa, Bottas. Με όλη αυτή την αναμπουμπούλα ο Alonso κατάφερε να αναρριχηθεί στην τελευταία θέση της 10άδας.

Οι τελευταίοι γύροι ήταν δύσκολοι με την πίστα να είναι βρεγμένη και να γλιστρά. Ωστόσο ο Hamilton κατάφερε να μείνει μακριά από τις κακοτοπιές και να πάρει μια σπουδαία νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του. Πίσω από τον Βρετανό στη 2η θέση τερμάτισε ο Rosberg συμπληρώνοντας το 1-2 της Mercedes. Ο Vettel ανέβηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου με σωστές επιλογές στο τέλος του αγώνα. Η Williams έκανε το 4-5 χάνοντας την ευκαιρία για τη νίκη αλλά και το βάθρο στον εντός έδρας αγώνα της.

Επόμενος αγώνας σε 3 εβδομάδες στην Ουγγαρία.

Αποτελέσματα GP Μ. Βρετανίας

Θέση # Όνομα Ομάδα Best Lap Int Tyre Pit
1 44    L. HAMILTON    Mercedes 1:52.028 52 I 2
2 6    N. ROSBERG    Mercedes 1:51.223 10.956 I 2
3 5    S. VETTEL    Ferrari 1:51.155 14.487 I 2
4 19    F. MASSA    Williams Mercedes 1:53.588 11.396 I 2
5 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 1:53.082 26.355 I 2
6 26    D. KVYAT    Red Bull Renault 1:49.817 0.761 I 2
7 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 1:51.438 14.789 I 2
8 7    K. RAIKKONEN    Ferrari 1:51.756 36.451 I 3
9 11    S. PEREZ    Force India Mercedes 1:52.508 14.245 I 2
10 14    F. ALONSO    McLaren Honda 1:56.215 63.454 I 3
11 9    M. ERICSSON    Sauber Ferrari 1:51.829 4.236 I 4
12 98    R. MERHI    Manor Ferrari 1:57.692 1L I 2
13 28    W. STEVENS    Manor Ferrari 1:57.883 62.457 I 2
14 55    C. SAINZ    Toro Rosso Renault STOP H 1 IN
15 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault STOP H (Used) 3 IN
16 33    M. VERSTAPPEN    Toro Rosso Renault STOP H 0 IN
17 13    P. MALDONADO    Lotus Mercedes STOP M 1 IN
18 8    R. GROSJEAN    Lotus Mercedes STOP M 0 IN
19 12    F. NASR    Sauber Ferrari STOP 0 IN
20 22    J. BUTTON    McLaren Honda STOP M 0 IN

Σχόλια

Σχόλια