Live Test: BMW R 1200R

    Το καινούριο R 1200R βάζει φωτιά στην κατηγορία roadster με πολλά όπλα στη φαρέτρα του

    To BMW R 1200R ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 7 Ιουλίου

    Εκτός από τον κινητήρα, το ΣΚ είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε και την οδική συμπεριφορά του BMW η οποία συγκεντρώνει πολλά θετικά στοιχεία. Από την πρώτη στιγμή που θα οδηγήσεις το νέο R αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για μια σπορ μοτοσικλέτα και όχι για μια roadster. Το εμπρός καταπληκτικό πιρούνι 45mm που προέρχεται από το S1000RR είναι αψεγάδιαστο παρέχοντας πολύ καλή αίσθηση και σούπερ πληροφόρηση την οποία καλωσορίζει ευχάριστα ο αναβάτης. Στο πίσω μέρος το R 1200R χρησιμοποιεί το σύστημα Paralever της BMW το οποίο παρότι πάσχει λίγο σε πληροφόρηση και βγάζει μια «βαριά» αίσθηση, ωστόσο διαχειρίζεται καλά την ισχύ του κινητήρα και στις στροφές παρέχει πρόσφυση ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις.

    r1200r125555555555

    Το μοντέλο δοκιμής είναι εξοπλισμένο και με πακέτο ηλεκτρονικών αναρτήσεων με το οποίο μπορείς να αλλάξεις τις ρυθμίσεις με το πάτημα ενός κουμπιού. Στη θέση Road τα πράγματα είναι φυσιολογικά με τις αναρτήσεις να είναι καλά ισορροπημένες μεταξύ άνεσης και ικανοποιητικής συμπεριφοράς σε όλες τις συνθήκες. Στη θέση Dynamic τα πράγματα γέρνουν προς τη σπορ πλευρά σκληραίνοντας λίγο περισσότερο και παρέχοντας καλύτερη πληροφόρηση. Στις στροφές το BMW είναι πολύ συμπαγές και στιβαρό, δεν έχει πρόβλημα να γύρει μέχρι να ξύσει τα μαρσπιέ του στην άσφαλτο, ενώ το δυνατό του στοιχείο είναι οι ανοιχτές καμπές με 160+ Km/h. Στις πιο σφικτές στροφές έχει πιο βαριά αίσθηση και απαιτεί περισσότερη προσπάθεια έχοντας και ένα μικρό έλλειμμα αίσθησης από το πίσω μέρος το οποίο οφείλεται λίγο στον άξονα και λίγο στο Paralever. Δεν παύει ωστόσο να μένει ακλόνητο στη θέση του και ουσιαστικά να μένει ουδέτερο σε συμπεριφορά.

    r120012666666666

    Μέσα στην πόλη τα ηλεκτρονικά βοηθούν περισσότερο το BMW καθώς το traction control και οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις ρυθμίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να περνάει ομαλά η ροπή στην άσφαλτο. Είναι βαρύ για την πόλη, δεν είναι το αεράτο streetfighter, αλλά δεν έχει πρόβλημα να κάνει τις… παρανομίες του όταν του ζητηθεί. Στον αυτοκινητόδρομο βγάζει έναν πολύ καλό εαυτό λόγω της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης και της σταθερότητάς του.

    Συνολικά, η συμπεριφορά του R 1200R είναι πολύ καλή με περισσότερα στοιχεία ενός sport-touring παρά μιας γυμνής streetfighter. Είναι σταθερό και στιβαρό στις στροφές, αλλά όχι τόσο παιχνιδιάρικο. Μπορεί να κινηθεί γρήγορα αν του συμπεριφερθείς ομαλά και δεν του αρέσουν οι… τσαμπουκάδες. Είναι μια κυρία με μεγάλες αρετές, αλλά πάντα καλοντυμένη!

    Δευτέρα 6 Ιουλίου

    Το Σαββατοκύριακο, παρότι αγχωτικό και πιεστικό με δημοψηφίσματα και ατελείωτες συζητήσεις για Ναι ή Όχι, ήταν παράλληλα και αποκαλυπτικό για το BMW. Το νέο R 1200R είναι εξοπλισμένο με τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.170cc, τον κινητήρα πoυ φοράει το νέο GS και αυτό από μόνο του το κάνει ελκυστικό. Σε μια μεικτή διαδρομή πόλης – αυτοκινητόδρομου – «βουνού» το μοτέρ αποδεικνύεται λουκούμι για όλες τις συνθήκες έχοντας δύναμη και κυρίως ροπή να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό.

    r1200r7555555555

    Το βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές το οποίο είναι πολύ έντονο. Ιδιαίτερα όταν έχεις επιλέξει τη χαρτογράφηση Dynamic (ανάμεσα στις Road και Rain) η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, σχεδόν απότομη, και οι 125 ίπποι έρχονται άμεσα στον πίσω τροχό μέσω του εξελιγμένου άξονα. Αυτό όμως που εξιτάρει τις αισθήσεις είναι η ροπή η οποία σηκώνει για πλάκα τον εμπρός τροχό και μόνο τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά μπορούν να τον τιθασεύσουν.

    r1200r7666666

    Στην πόλη ο κινητήρας είναι… too much και το Traction Control απλά δεν σταματάει να δουλεύει. Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας απλώνεται πιο άνετα και στέλνει το ταχύμετρο πάνω από τα 210Km/h, ενώ στις στροφές και σε σπορ οδήγηση είναι όσος πρέπει για να πιάσεις έναν καλό ρυθμό, αλλά και να διασκεδάσεις ιδιαίτερα με την απίθανη ροπή του. Συνολικά, το σύνολο είναι πολύ ποιοτικό και δεν είναι για παιδάκια. Είναι σαφώς πιο αντρικός ο κινητήρας από τον αντίστοιχο αερόψυκτο με περισσότερο χαρακτήρα και ένα σύγχρονο πακέτο ηλεκτρονικών το οποίο γέρνει προς την πλάστιγγα της οδηγικής απόλαυσης και αφήνει κατά μέρους την χαλαρότητα και την άνεση… τελικά σε βάζει στην πρίζα!

    Παρασκευή 3 Ιουλίου

    Το έχω πει πολλές φορές ότι η BMW τα τελευταία 2 χρόνια έχει κάνει άλματα όσον αφορά στην ανανέωση των μοντέλων της και το μέγεθος αυτής της ανανέωσης είναι πραγματικά μεγάλο. Κάθε φορά λοιπόν που έρχεται η στιγμή να οδηγήσω ένα BMW αυτή η άποψή μου επιβεβαιώνεται περίτρανα και με το φρέσκο R 1200R απλά επισφραγίζεται.

    r1200r9555555

    Από όποια μεριά και αν κοιτάξεις το νέο R 1200R δεν θα σου θυμίσει σε τίποτα το προηγούμενο roadster της BMW το οποίο μοιάζει πολύ «απλό» σε σχέση με το καινούριο. Το νέο R αποπνέει με την πρώτη επαφή μια σπορ αίσθηση, μια σύγχρονη και δυναμική αισθητική η οποία όσο περνάει η ώρα σε κάνει να σηκώσεις τα φρύδια από θαυμασμό όλο και περισσότερο. Στην έκδοση της μοτοσικλέτας δοκιμής ο χρωματικός συνδυασμός του άσπρου-κόκκινου γέρνει ξεκάθαρα προς την αθλητική πλευρά με πολύ δυνατά χαρακτηριστικά το κόκκινο βαμμένο υποπλαίσιο, το χρυσό πιρούνι και την άσπρη καρίνα στην «κοιλιά» του κινητήρα. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι πολύ σύγχρονο σχεδιαστικά με προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ η ουρά είναι επιθετική και θυμίζει λίγο S1000RR. Φυσικά την παράσταση κλέβει και ο boxer κινητήρας ο οποίος είναι πλέον υδρόψυκτος προερχόμενος από το νέο GS και στο μαύρο χρωματισμό του δείχνει… κακός.

    2015-07-02 20.09.03-W1200

    Το μοντέλο δοκιμής επίσης είναι εξοπλισμένο με μερικά καλούδια της BMW όπως το σύστημα Navigator V το οποίο μπορεί να ελέγξει ο αναβάτης με μια μεγάλη ροδέλα στο αριστερό μέρος του τιμονιού, τις βάσεις για βαλίτσες και top case, το σύστημα Dynamic ESA για τη ρύθμιση των αναρτήσεων και το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Keyless). Για εργονομία ούτε λόγος καθώς το BMW είναι πολύ άνετο, η θέση οδήγησης φέρνει το σώμα σχετικά όρθιο και δεν ψάχνεις να βρεις τίποτα καθώς όλα σου έρχονται… γάντι.

    2015-07-02 20.08.49-W1200

    Τα όργανα παρέχουν τόσες πολλές πληροφορίες που χάνεις λίγο τον μπούσουλα την πρώτη φορά που θα τα χειριστείς. Πέρα από το αναλογικό ταχύμετρο, το ψηφιακό πάνελ έχει έναν σκασμό ενδείξεις με νούμερα, χαρτογραφήσεις, ρυθμίσεις αναρτήσεων, traction control κλπ που πραγματικά σαστίζεις. Θέλει σίγουρα ένα δεκάλεπτο για να τα ανακαλύψεις όλα, αλλά συνηθίζεται και έπειτα από λίγο με την πρώτη ματιά ξέρεις ακριβώς πού να κοιτάξεις για να βρεις αυτό που θέλεις.

    2015-07-02 20.09.39-W1200

    Αρκετά όμως με τα λόγια… ήρθε η ώρα της απόλαυσης της οδήγησης και αυτός είναι ο στόχος το προσεχές Σαββατοκύριακο. Καλό ΣΚ και καλή ψήφο σε όλους.

    Σχόλια

    Σχόλια