Στο ψυγείο η αγορά αυτοκινήτου

Η αργία των τραπεζών εκτείνεται και στην αγορά αυτοκινήτου

Η αργία των τραπεζών εκτείνεται και στην αγορά αυτοκινήτου ως φαίνεται, καθώς η μια μετά την άλλη οι εταιρείες ανακοινώνουν «πάγωμα» παρουσιάσεων νέων μοντέλων, ταξιδιών, εκδηλώσεων, ακόμα και διαθεσιμότητας test drive.

Δεν είναι μόνο τα φυσικά πρόσωπα που τρέχουν και δεν φτάνουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ρευστότητας. Μαζί και οι εταιρείες ανακοινώνουν «πάγωμα» κάθε δραστηριότητας μέχρι νεοτέρας, ειδικά αυτές του αυτοκινήτου που αναμένεται να πληγούν περισσότερο από τα νέα μέτρα. Εκεί που άλλες ημέρες τα e-mail των δημοσιογράφων γέμιζαν από προσκλήσεις για τη γνωριμία με νέα μοντέλα, σήμερα έρχονται βροχή οι ακυρώσεις των εκδηλώσεων των αντιπροσωπειών, ακόμα και των testdrive αυτοκινήτων που έχουν προγραμματίσει. Λογικό από μια πλευρά, καθώς όλοι βρίσκονται σε στάση αναμονής, υπερβολικό από μια άλλη καθώς η μια εβδομάδα capital control δεν αρκεί για να δημιουργήσει οικονομική ασφυξία και φυσικά ούτε η ακύρωση των test drive και των παρουσιάσεων μιας εταιρείας θα διασώσουν τη ρευστότητά τους. Ο κυρίαρχος λόγος που κάνει τις εταιρείες να ανακρούουν πρύμναν σε κάθε δραστηριότητά τους είναι καθαρά επικοινωνιακός. Ανάμεσα σε εκατομμύρια αγχωμένους Έλληνες που δέχονται καταιγισμό πολιτικών και οικονομικών μηνυμάτων, η πιθανότητα να καρποφορήσει μια είδηση για ένα νέο μοντέλο είναι από απίθανη έως αδύνατη. Αυτές τις ημέρες το κοινό έχει εστιάσει σχεδόν αποκλειστικά στις πολιτικές εξελίξεις και ακόμα και αν λανσαριστεί Mercedes με 2.000€, κανείς δεν θα το πάρει χαμπάρι. Ή, και να το πάρει, δεν θα τον ενδιαφέρει.

Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο οι εταιρείες αυτοκινήτου στη χώρα μας δεν επιθυμούν τη δημοσιότητα, καθώς είτε καλή, είτε κακή, θα πέσει στο απόλυτο κενό. Έτσι προτιμούν να περιμένουν την παρέλευση της «καυτής» εβδομάδας με δύο επιλογές: 1. Να πάνε όλα καλά και να συνεχίσουν σε ένα περιβάλλον που λόγω θετικής ψυχολογίας θα τις ευνοήσει και 2. Να πάμε σε μια συνέχιση της αβεβαιότητας και/ή να πάρουμε το δρόμο προς την έξοδο από την Ευρωζώνη, κάτι που θα απαιτήσει μια εντελώς νέα στρατηγική τόσο επικοινωνιακά, όσο και επιχειρηματικά.

Νικόλαος Γιαννούλας

Σχόλια

Σχόλια