Motornews Test: Mercedes GLA 250 4Matic

    Κομψή και με δυνατότητες, η GLA είναι εδώ για να διεκδικήσει το μερίδιο της προσοχής που δικαιούται ως premium μικρομεσαίο crossover.

    Η Mercedes GLA είναι η crossover εναλλακτική της A-Class. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι προφανές  και μένει μόνο να αποδείξει την αξία της που σε πολλές περιπτώσεις –όπως είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής- ξεπερνάει τις προσδοκίες. Ακόμα και τις πλέον καλοπροαίρετες. Γιατί δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Μας αρέσει η νέα γκάμα της Mercedes. Με συγκεκριμένες εξαιρέσεις και για συγκεκριμένους λόγους (όπως π.χ. η νέα C-Class) οι σύγχρονες Merc είναι αυτό που πρέπει για να συνεχίσουν το «μύθο» της εταιρείας που έχει να κάνει με την αντοχή στο χρόνο, την αξιοπιστία αλλά και το value for money.

    MercGLA250 4Matic 4

    Η GLA πέραν του προφανούς, «πατάει» σε μια εξαιρετική βάση και κερδίζει όλα τα οφέλη χωρίς να υστερεί πουθενά. Ίσως –αν την κάναμε ξεχωριστή κατηγορία- σε ότι έχει να κάνει με τη διακριτικότητα, να μπορεί να πει κανείς πως υστερεί. Αλλά και πάλι, μέσα σε ένα πλαίσιο πολύ προσεγμένο μια και οι διαφορές σε σχέση με την A-Class είναι τέτοιες που φτάνουν για το μάτι του αδαούς να την κάνουν τελείως άλλο αυτοκίνητο. Από αυτή τη βάση προκύπτει και ο πολύ καλός αεροδυναμικός συντελεστής (0,29) που δίνει πόντους στο πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας κρατώντας ιδιαίτερα χαμηλά τους σχετικούς θορύβους στο ταξίδι, ενώ την ίδια στιγμή συμβάλλει και στον περιορισμό της κατανάλωσης.

    MercGLA250 4Matic 3

    Αυτό είναι και το major θέμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, με το δίλιτρο turbo μοτέρ και τους 211 ίππους. Βλέπετε τα δεδομένα αυτά, δημιουργούν μια προϋπόθεση: ο κάτοχος, δεν πρέπει να ασχολείται και πολύ με τα θέματα οικονομίας. Αν και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, εξ αρχής αυτή είναι η προϋπόθεση που τίθεται προκειμένου να γίνει η GLA250 4Matic θέμα συζήτησης για κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει αυτοκίνητο. Δεν είναι μόνο ο πήχης των 40 χιλιάδων ευρώ που πρέπει απαραιτήτως να περνάει από πάνω ο υποψήφιος- που σαφέστατα είναι και αυτό ένα θέμα στις μέρες μας και στην προκειμένη περίπτωση, προσθέτοντας ένα- δύο στοιχεία εξοπλισμού, έχεις φτάσει στο προαναφερθέν όριο. Είναι και το κατά πόσο θα μπορεί να αψηφά τις τυχόν φθορές στις οποίες εκθέτει κανείς το αυτοκίνητό του όταν κινείται μακριά από την άσφαλτο, για να έχει και νόημα να συζητάμε τη συγκεκριμένη τετρακίνητη έκδοση. Αν τα παραπάνω πληρούνται ή αν απλά είναι θέμα περιέργειας και διάθεσης για ενημέρωση, τότε συνεχίζουμε.

    MercGLA250 4Matic 6

    Η GLA είναι ένα ιδιαίτερα συμπαγές και πολύ καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο που δε θα δυσανασχετήσει ακόμα και όταν ο οδηγός ζητήσει εκτός δρόμου κίνηση. Και επειδή πρέπει να κάνουμε τη διάκριση, δε μιλάμε για απλή πρόσβαση σε μια παραλία. Η τετρακίνηση του μοντέλου της Mercedes είναι ικανή για πολλά παραπάνω. Μη φανταστείτε πως θα μπορέσει να πάρει τα βουνά ή να ακολουθήσει εκείνο το φίλο με το Suzuki Jimny, αλλά σίγουρα θα εκπλαγεί από τις ικανότητες που προσθέτουν στο αυτοκίνητο τα προηγμένα ηλεκτρονικά. Στο πολύ ολισθηρό οδόστρωμα (που δεν είναι σπάνιο είδος στην Ελλάδα) ακόμα και σε άγαρμπες κινήσεις από τη μεριά του οδηγού, η GLA250 δείχνει χαρακτήρα με την υποστροφή να έχει τον πρώτο λόγο. Ο πίσω άξονας κάνει τις απαραίτητες «διορθώσεις» στο γλίστρημα, για να έρθει το μπροστά μέρος στην επιθυμητή πορεία. Στην πιο ακραία περίπτωση να εντοπιστεί λοιπόν γλίστρημα με τα τέσσερα- και αυτό χωρίς ιδιαίτερη διάρκεια. Αυτά όμως αφορούν την ακραία συμπεριφορά. Μέχρι να φτάσει ο οδηγός «εκεί», θα έχει ήδη φτάσει στα δικά του όρια μια και η πρόσφυση και γενικά η ακλόνητη συμπεριφορά της GLA δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Ταξιδεύει άνετα και πολύ γρήγορα και σε αυτό παίζει το ρόλο του- μάλλον, τον πολύ σημαντικό ρόλο του- το μηχανικό σύνολο με τους 211 ίππους του. Η 250 είναι η έκδοση της GLA που τοποθετείται κάτω από την 45 AMG των 360 ίππων που και μόνο με τις αναγωγές που μπορεί να κάνει κανείς με το μυαλό του, πρέπει να είναι τουλάχιστον συναρπαστική.

    MercGLA250 4Matic 10

    Ο δίλιτρος turbo είναι πολιτισμένος (πώς θα μπορούσε αλλιώς;) και δίνει την αίσθηση της πληρότητας στον οδηγό, δίνοντας ένα γεμάτο σε απόδοση εύρος στροφών. Συμβάλλει και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο που χωρίς να μας κερδίσει με την αμεσότητά του στις αλλαγές, ήταν μάλλον αρκετό ως λειτουργία για τις ανάγκες και το ύφος του μοντέλου. Τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές, είναι από τις λίγες περιπτώσεις που δε χρειάστηκε να αποδείξουν την αξία τους μια και πέραν της τυπικής διαδικασίας για να τα δούμε πώς λειτουργούν, δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα μαζί τους. Με άλλα λόγια, η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, με τα τρία προγράμματα χαρτογράφησης του κινητήρα που το αφορούσε άμεσα, ήταν παραπάνω από αρκετή για τις διαδρομές και τη χρήση που προορίζεται το αυτοκίνητο. Με τη GLA δε θα κληθείς να κάνεις κάτι extreme στο δρόμο. Το πολύ πολύ να θελήσεις κάποιο κατέβασμα πιο γρήγορα από ότι θα συμβεί με το kickdown, τερματίζοντας τη διαδρομή του γκαζιού.

    MercGLA250 4Matic 9

    Η αλήθεια είναι πως όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα 35.600€ της τιμής «εκκίνησης» για την GLA 250 4Matic, βγάζουν έστω και οριακά είναι η αλήθεια το μοντέλο από τη σφαίρα της πραγματικότητας- τουλάχιστον για το ελληνικό οικονομικό περιβάλλον. Αν στο προ-υφεσιακό παρελθόν το μοντέλο είχε κάποια ελπίδα να κάνει κάμποσες πωλήσεις, τώρα φαίνεται καταδικασμένο για ελάχιστους που μπορούν και θα το προτιμήσουν έναντι άλλων, εξίσου υψηλού πρεστίζ. Αυτό που μπορούν να αγοράσουν πάντως οι όποιοι λίγοι, είναι μεν ακριβό με αυστηρούς αντικειμενικούς όρους, έχει όμως και ένα ειδικό βάρος που μόνο στα μοντέλα με το τριάκτινο σήμα μπορεί να δει και να απολαύσει σε βάθος χρόνου κανείς. Και αυτό είναι ίσως το στοιχείο που κάνει τη διαφορά.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    MercGLA250 4Matic 11

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 991 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς211 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ
    Ροπή35.7 Kgm στις 1.200 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2141 γρ./χλμ
    Μήκος4,417 μέτρα
    Πλάτος1,804 μέτρα
    Ύψος1,494 μέτρα
    Μεταξόνιο2,699 μέτρα
    Βάρος1.455 κιλά
    Χώρος αποσκευών421 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης7.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.0 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα7,2″
    Τελική ταχύτητα235 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 35.600€ (με απόσυρση και προσφορά)

    Σχόλια

    Σχόλια