Live Test: Skoda Citigo 1.0 3d

    Το τελευταίο της τρόικας των αυτοκινήτων πόλης του group VW ήρθε επιτέλους στα χέρια μας.

    Το  Skoda Citigo 1,0 3d είναι το τελευταίο δείγμα το οποίο έρχεται στο live test του Motornews, από τους εκπροσώπους της κοινής πλατφόρμας αυτοκινήτου πόλης που περιλαμβάνει τα VW Up και Seat Mii. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Τώρα αν κάνουμε copy paste το κείμενο από το Mii θα έχουμε άδικο;

    Πέμπτη 2 Ιουλίου

    Δύο και σήμερα έμειναν για να απαντήσει ο περήφανος ελληνικός λαός στο μέγα δίλημμα των ημερών και οι συζητήσεις δίνουν και παίρνουν. Αν ωστόσο ακούσετε κάποιον που οδηγεί Citigo να σας παραπονιέται ότι δεν έχει βενζίνη να το κινήσει, θεωρήστε τον αυτόματα προβοκάτορα. Με αυτή την κατανάλωση που βλέπετε στην εικόνα και είναι η μέση των 6 ημερών που είχαμε στα χέρια μας το Citigo, με μόλις 15€ από τα 60€ της ημερήσιας ανάληψης βάζεις περίπου 10 λίτρα καυσίμου και κάνεις κάτι λιγότερα από 200 χλμ.

    Citigo 9

    Καθόλου άσχημα -και μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερα αν οι διαδρομές σας περιλαμβάνουν πιο πολλούς ανοιχτούς δρόμους και λιγότερα σταμάτα – ξεκίνα από αυτά των δικών μας διαδρομών, που έγιναν κατά βάση στο κέντρο της Αθήνας. Αύριο το πρωί το Citigo επιστρέφει στη βάση του και εμείς συνεχίζουμε με νέες περιπέτειες, που λόγω των συνθηκών ελπίζουμε να ολοκληρωθούν το ίδιο οικονομικά όπως και με το Citigo.

    Τετάρτη 1 Ιουλίου

    Citigo 7

    Να έχετε έναν υπέροχο μήνα καλοί μου αναγνώστες με υγεία, αγάπη και ευτυχία, καθώς πλέον με το πλαφόν των 60€, μόνο οι  διανοητικά και συναισθηματικά πλήρεις θα χαίρονται τη ζωή, όχι οι οικονομικά ευκατάστατοι. Οι οποίοι, άλλωστε, δεν αποτελούν και το “κοινό – στόχο” του Citigo, που λόγω μεγέθους, κατανάλωσης αλλά και κόστους, απευθύνεται κατά βάση στα μικρά και μεσαία οικονομικά στρώματα. Με κόστος από 7.990€ με απόσυρση στην τρίθυρη έκδοση και κατανάλωση κάτω από 6,0 λίτρα/100 χλμ., είναι ένα από τα πλέον οικονομικά αυτοκίνητα σήμερα, τόσο ως αγορά όσο και ως χρήση. Αν λοιπόν προλάβατε να βγάλετε το κομπόδεμά σας από την τράπεζα και καθώς μάλλον δεν θα το βάλετε σύντομα πίσω, τοποθετήστε το σε ένα Citigo. Έτσι, τουλάχιστον, θα χαλαρώνετε με πολύ οικονομικές βόλτες στις πέριξ παραλίες. Μια ένσταση έχουμε ωστόσο, η οποία και πάλι έχει να κάνει με την εργονομία και τη χρηστικότητα: το κατώφλι του επαρκούς χώρου αποσκευών των 234 λίτρων (με ρεζέρβα παρακαλώ) είναι πολύ ψηλά. Όχι πως θα τοποθετήσεις ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών, όμως άλλο ο όγκος και άλλο το βάρος, που πρέπει να σηκωθεί αρκετά ψηλά για να μπει στη συνέχεια στη θέση του.

    Citigo 6

    Τρίτη 30 Ιουνίου

    Μπορεί το επικείμενο δημοψήφισμα να αρχίζει να δημιουργεί φανατικούς οπαδούς του Ναι και του Όχι, ωστόσο το Citigo παραμένει το σίγουρο αστικό χαρτί χωρίς αμφισβήτηση. Όλη μέρα κινούμαστε μαζί του πάνω κάτω στην πόλη χωρίς η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης να ξεπερνάει τα 6 λίτρα -συνήθως κινείται μεταξύ 5,8 και 6.0- ενώ παράλληλα είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ευέλικτο στο παρκάρισμα.

    Citigo 4

    Το σύστημα ήχου του δικού μας αυτοκινήτου δεν ενθουσιάζει, ενώ η έλλειψη συστήματος start/stop κλέβει μερικά δέκατα κατανάλωσης στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Ακόμα και έτσι όμως, το Citigo παίρνει ψήφο εμπιστοσύνης χωρίς διλήμματα. Ένα άλλο ζήτημα που ανακαλύψαμε, και μειώνει σημαντικά την χρηστικότητα της τρίθυρης έκδοσης, είναι ότι η πλάτη του εμπρός καθίσματος, όταν σύρεται εμπρός, δεν επανέρχεται πάλι στη θέση της με μια απλή κίνηση αλλά χρειάζεται και πάλι γύρισμα του σχετικού μοχλού και πίεση, δηλαδή δύο χέρια και σκύψιμο.  Αυτό είναι ακόμα ένα δείγμα κακής πρακτικής οικονομίας, μαζί με την ανυπαρξία διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού.

    Δευτέρα 29 Ιουνίου 

    Citigo 3

    Βροχή από τον ουρανό, καταιγίδα από την Ευρωζώνη και στη μέση το μικρό Citigo. Αν ήμουν αναγνώστης του live test σήμερα, θα αναφωνούσα “δεν μας χέζεις ρε motornews”. Σωστά αναγνώστη μου, το ξέρω ότι δεν έχεις μυαλό για Skoda Citigo, ωστόσο από το να πατήσουμε τον διακόπτη off επιλέγουμε να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε. Ας ελπίσουμε όλοι μαζί να “γράψουμε ιστορία” και ως τότε εμείς θα γράφουμε και για αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό των στιγμών το γεγονός ότι νιώθουμε ιδιαίτερα τυχεροί που αυτό το διάστημα οδηγούμε το Citigo. Οικονομικό, μικρό και ευέλικτο, μπορεί να παρκάρει ιδιαίτερα κοντά στο πλησιέστερο ATM, γεμίζοντάς σε ικανοποίηση πριν την απογοήτευση της διαπίστωσης ότι τα χρήματα έχουν τελειώσει και σε αυτό. Με 5,8 λίτρα κατανάλωση μπορείς να γυρίζεις όλη μέρα στην Αττική, ψάχνοντας γεμάτο ATM, χωρίς το φόβο να ξεμείνεις, τουλάχιστον από βενζίνη.

    Παρασκευή 26 Ιουνίου

    Άσε Smart ForFour πάρε Skoda Citigo ήταν η σημερινή ημέρα. Έτσι, αν εξαιρέσεις το αυτοκρατορικό CRV, η εβδομάδα γέμισε αυτοκινητάκια πόλης. Φυσικά το πέρασμα στο Citigo σήμαινε γνώριμο περιβάλλον, καθώς τα Up και Mii που έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν έχουν εξαιρετικά δυσδιάκριτες αισθητικές διαφορές και μηδενικές λειτουργικές. Μάλιστα είναι εντυπωσιακό πως ο όμιλος της VW επέλεξε να μην διαφοροποιεί σχεδόν καθόλου τα δικά της μικρά, έναντι της αντίστοιχης αστικής τρόικας (ή μήπως να τα λέμε θεσμούς) των Toyota Aygo, Citroen C1 και Peugeot 108. Η οποία επίσης δεν έχει λειτουργικές διαφορές αλλά αισθητικά διαφοροποιείται σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση το Skoda Citigo είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης, ευάερο, ευήλιο και ιδιαίτερα οικονομικό, ευχάριστο στην οδήγηση και με μια πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

    Citigo 2

    Από τον άμεσο ανταγωνισμό του διαφοροποιείται κατά βάση σε εξοπλισμό και τιμές, ενώ σε σχέση με τον ευρύτερο ανταγωνισμό της κατηγορίας δείχνει να τα καταφέρνει καλά στην ποιότητα κατασκευής και στην οικονομία. Φυσικά και είναι νωρίς ακόμα για συγκεκριμένα συμπεράσματα, θα πρέπει ωστόσο να θίξουμε για μια ακόμη φορά τη μάλλον μικρόνους οικονομία που θέλησαν να κάνουν εκεί στο Ingolstadt, με τη μη τοποθέτηση διακόπτη ηλεκτρικού παραθύρου του συνοδηγού, στη θέση του οδηγού. Γλίτωσαν φυσικά εκατοντάδες χιλιάδες διακόπτες στο σύνολο αλλά εξώθησαν οδηγούς και δημοσιογράφους παγκοσμίως να τους χαρακτηρίζουν με “Γαλλικά“, ασχέτως της μητρικής του γλώσσας.

    Σχόλια

    Σχόλια