Chequered Flag: GP Αυστρίας

Όποιος στρίψει πρώτος, κερδίζει

Άλλος ένας αγώνας πέρασε στη φετινή σεζόν, άλλη μία νίκη ήρθε για τη Mercedes, αυτή τη φορά με τον Nico Rosberg

Εντέκατη πρωτιά για τον Γερμανό, με δεύτερο τον Hamilton και τρίτο τον Massa – ο οποίος ακόμα ευγνωμονεί τον μηχανικό στο πίσω δεξί ελαστικό του Vettel.

Δεν θα προβώ σε σχολιασμό των όσων είδαμε στον αγώνα, μιας και δεν είδαμε απολύτως τίποτα.

Ο υπότιτλος δεν είναι τυχαίος. Αντικατοπτρίζει την εικόνα των τελευταίων 6 αγώνων (εξαιρώ τους δύο πρώτους). Όποιος περάσει πρώτος και στρίψει πρώτος, θα τερματίσει και πρώτος.

rosberg-win-austria-15

Την Κυριακή, ο Rosberg έκανε μία εκπληκτική εκκίνηση και κατάφερε να τεθεί επικεφαλής και με διαφορά από τους πρώτους γύρους. Έκανε έναν αγώνα αλάνθαστο, ήλεγχε τη διαφορά από τον περυσινό Πρωταθλητή με άνεση και, παρά το μικρό πρόβλημα με τους κραδασμούς στο εμπρός δεξί ελαστικό του προς το τέλος, έμεινε ψύχραιμος και πήρε την 3η φετινή του νίκη. Παράλληλα, έκλεισε τη βαθμολογική διαφορά από τον πρωτοπόρο Lewis στους 10 πόντους και μας αφήνει με το ερωτηματικό αν τελικά μπορεί να απειλήσει με αξιώσεις τον ομόσταυλό του. Άλλωστε, αυτή η νίκη ήρθε «στα ίσια» και με πολύ καλή δουλειά.

Εκτός αυτής της «ανατροπής» στον αγώνα, δεν είδαμε τίποτε το αξιόλογο. Χλυαρές μάχες στο μέσον του grid, διπλή εγκατάλειψη McLaren, ατύχημα – ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες – μεταξύ Alonso και Raikkonen. Και μετά, ύπνος. Όπως λέει και ένας καλός φίλος «αν έχεις αϋπνίες, αυτός ο αγώνας είναι ό,τι πρέπει για να στις θεραπεύσει».

Παλιότερα, ήμουν υπέρμαχος των νέων τεχνολογιών και πίστευα πως πράγματι το σπορ δεν είναι σε λάθος κατεύθυνση. Ωστόσο, πλέον, αν και ακόμη θεωρώ τις τεχνολογίες που έχουν εισαχθεί στην F1 πρωτοποριακές και άμεσα συνδεδεμένες με τα επιβατικά αυτοκίνητα, δεν νομίζω πως έχουν βοηθήσει με κανέναν τρόπο στο θέαμα.

Η μόνη ομάδα που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τους νέους κινητήρες και τους κανονισμούς στην αεροδυναμική είναι η Mercedes. Πέραν αυτής, καμία άλλη ομάδα δεν μπορεί να τη φτάσει (πόσο μάλλον να την ξεπεράσει). Ίσως η Ferrari φέτος να είναι πιο κοντά από όλες, ακόμη και από την RBR ή τη Williams πέρυσι.

Παρόλα αυτά, δεν μοιάζουν ικανοί να απειλήσουν σε μόνιμη βάση την Πρωταθλήτρια. Καλώς ή κακώς, έχουν το πάνω χέρι, έχουν ένα πολύ δυνατό μονοθέσιο σε όλους τους τομείς και ένα εξαιρετικό οδηγικό δίδυμο. Ο τέλειος συνδυασμός για πρωταθλητισμό.

hamilton-closeup-15-3

Όταν, όμως, ξέρεις τον νικητή μετά την πρώτη στροφή του αγώνα, δεν σε νοιάζει και πολύ πόσο μπροστά είναι η Mercedes ή η οποιαδήποτε ομάδα. Σκέφτεσαι ότι δεν υπάρχει θέαμα, ότι χάνεις σιγά-σιγά το ενδιαφέρον σου για το άθλημα, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει πια η αγωνία. Ελπίζεις είτε στον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους ή σε κάποιο πρόβλημα αξιοπιστίας του πρωτοπόρου για να ανακατευτεί λίγο η τράπουλα και να δεις αγώνα.

Έχουμε ζήσει πολλές φορές περιόδους απόλυτης κυριαρχίας. Τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η πενταετία της Ferrari και του Schumacher (2000-2004) και η τετραετία της Red Bull και του Vettel (2010-2013). Ωστόσο, σε καμία από τις δύο δεν παρακολουθούσαμε τόσο συχνά τόσο προβλέψιμους αγώνες.

Ίσως σε αυτό να παίζει ρόλο και η φύση του σπορ, που έχει μεταλλαχθεί πολύ την τελευταία διετία. Πλέον, κυριαρχεί η διαχείριση των ελαστικών, των καυσίμων, των φρένων. Οι οδηγοί έχουν την υποχρέωση να σκέφτονται μία πληθώρα παραγόντων που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούν να τους καταστρέψουν τον αγώνα. Αγωνίζονται λιγότερο από ότι σκέφτονται.

massa-vettel-austria-15

Ακούγομαι «γκρινιάρης», μα αν το αναλογιστεί κανείς, ισχύουν όλα αυτά. Το λένε και οι ίδιοι οι οδηγοί, δηλαδή οι πρωταγωνιστές του σπορ, ότι λείπει το κάτι παραπάνω από τη Formula 1. Λείπει ο αυθορμητισμός, η αδρεναλίνη, ο παράγοντας του απρόβλεπτου. Δεν εννοώ την επιστροφή στις εποχές που σε κάθε αγώνα είχαμε τραυματία ή νεκρό. Αλλά, θα έκανε καλό στο άθλημα να μην ήταν όλα τόσο καλά υπολογισμένα. Να μιλούσαμε για πιο ελεύθερους κανονισμούς, χωρίς περιορισμούς και ποινές που μπορούν να στερήσουν από τον τιμωρημένο τις όποιες ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα.

Έχουμε μπει σε μία βαθιά κρίση ταυτότητας της F1. Θα βγούμε, αυτό είναι σίγουρο. Αλλά, ως τότε, πόσοι θα είναι εδώ για να το δουν.

Υ.Γ.: Arrivabene, άλλαξε εταιρία που προμηθεύεσαι μπουλόνια.

Υ.Γ. 2: Max και Pastor το highlight του αγώνα.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr

Σχόλια

Σχόλια