Live Test: BMW i3 Range Extender

    Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της BMW διατίθεται και σε έκδοση Range Extender, με ένα θερμικό κινητήρα - γεννήτρια που παίζει τον ρόλο του αγχολυτικού της... πρίζας

    To BMW i3 Range Extender ήρθε στο Live Test του Motornews και δείχνει το μέλλον των αυτοκινήτων πόλης. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 25 Ιουνίου

    Το μικρό μονοκύλινδρο μοτέρ του i3 Range Extender έδειξε σήμερα την αξία του ως γεννήτρια, καθώς λόγω της αδυναμίας μας να φορτίσουμε το υπέροχο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW βρεθήκαμε με μια αυτονομία μικρότερη των 20 χλμ. να πρέπει να κάνουμε πρωινή επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά και πίσω, καθώς και μια συνάντηση στο κέντρο της Αθήνας, συνολικά δηλαδή περίπου 30 χιλιόμετρα. Κανένα πρόβλημα όμως, με την αυτονομία, μετά από όλες αυτές τις διαδρομές, να παραμένει στα 20 χιλιόμετρα χάρη στη λειτουργία του συστήματος range extender. Σήμερα όμως θα φορτίσουμε το i3 και θα ξεχυθούμε και πάλι στα στενά και τις λεωφόρους της πόλης χωρίς άγχος. Κάπου – κάπου μας πιάνει βλέπετε και η όρεξη να εντυπωσιάσουμε τους υπόλοιπους εποχούμενους, πατώντας το γκάζι στο πάτωμα και “εκτοξεύοντας” στην κυριολεξία το i3 μόλις ανάβει πράσινο. Η ροπή από τις… μηδέν σ.α.λ. και η υψηλή ισχύς του i3 κάνουν απόλαυση τις εκκινήσεις και ταυτόχρονα είναι διασκεδαστικό να αντικρίζεις  τα βλέμματα, με ένα σπάνιο μείγμα απορίας και θαυμασμού, τόσο των μοτοσικλετιστών όσο  και αυτοκινητιστών στο επόμενο φανάρι. Αν κάποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρετά, πιπέρι και άμεσα οδήγηση του i3.

    2015-06-25 19.23.52 2015-06-25 19.23.21

    Τετάρτη 24 Ιουνίου 

    Γυρνάς στο σπίτι «τελειωμένος», με άδειες μπαταρίες που λένε, μόνο που τώρα εν πολλοίς κυριολεκτείς. Βλέπεις μόνο το κρεβάτι μπροστά σου και τίποτα άλλο. Με το ζόρι κάνεις ντους και νοητά τακτοποιείς εκκρεμότητες: έβαλες το smartphone, το tablet, το αυτοκίνητο και το laptop για φόρτιση; Ναι σε όλα. Ναι σε όλα; Για στάσου!

    BMW i3 4

    Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, αυτή είναι η σημαντικότερη αλλαγή που επιβάλλει στην καθημερινότητά σου το i3. Αλλαγή- απαλλαγή από την ανάγκη επίσκεψης στο πρατήριο. Εκτός κι αν έχει χάσει αέρα κανένα λάστιχο, που και αυτό αν δε βαριέσαι, μπορείς να το τσεκάρεις και να το διορθώνεις , με το κιτ επισκευής ελαστικού που διαθέτει το i3 αντί ρεζέρβας. Που εδώ που τα λέμε, τι ρεζέρβα να είχε και πού να την έβαζε. Οι 19άρες ζάντες με το 70άρι προφίλ και τα… 15,5 εκατοστά του πλάτους στο πέλμα, είναι ό,τι πιο περίεργο μπορεί να δει ένας λαστιχάς. Ό,τι πιο περίεργο για τους υπόλοιπους οδηγούς στον δρόμο νομίζαμε πως ήμασταν εμείς στην παραλιακή με το ηλεκτρικό και αθόρυβο BMW i3, μέχρι που είδαμε την Aston Martin Cygnet και αναθεωρήσαμε. Τελικά, η ανάπτυξη έφτασε και μάλλον εμείς δεν την έχουμε πάρει χαμπάρι.

    BMW i3 5

    Τρίτη 23 Ιουνίου 

    BMW i3 1

    Ακόμα και αν κυκλοφορούσες γυμνός, τόση προσοχή δεν θα τραβούσες. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα από τις διαδρομές μας με το i3. Το αυτοκίνητο που χωρίς να ακούγεται –ακόμα να δούμε το REX εν δράσει- τραβάει το βλέμμα και την προσοχή. Από την άλλη πάλι, δείχνει τόσο παράταιρο στο όλο και πιο βδελυρό περιβάλλον της πόλης που αποκαλούμε πρωτεύουσα, που πραγματικά δε νομίζουμε πως έχει ρόλο στη σύγχρονη Ελλάδα. Γιατί άντε να βρεις το δίκιο σου από την όποια ασφαλιστική (…) όταν θα σου γρατσουνίσει την πλευρά ο φουκαράς με το καρότσι που «υποκαθιστά» την εταιρεία ανακύκλωσης στη γειτονιά σου. Ή όταν θα πέσει επάνω σου ο κόπανος που έχει καταθέσει τις πινακίδες στο ρημάδι του λόγω της αφόρητα καταπιεστικής φορολογίας και φυσικά το κυκλοφορεί παράνομα και ανασφάλιστο, χάρη και στην έλλειψη αστυνόμευσης που ακόμα και τώρα, εν έτη 2015 ασχολείται με το ποιος μιλάει στο κινητό (λες και το να φοράς ακουστικά hands free επιτρέπεται…) ή ποιος κινείται με 20 χλμ. πάνω από το όριο ταχύτητας.

    BMW i3 2

    Αρκετά με τη γκρίνια όμως. Το i3 είναι εδώ και μας κάνει να χαμογελάμε, ίσως γιατί αντικατοπτρίζει το μέλλον της αυτοκίνησης. Αυτό που θα ενδιαφέρει πιο πολύ τα παιδιά μας. Εξωτικά δομικά υλικά και πλήρης εξοπλισμός, σε ένα αμπαλάζ ιδιαίτερο– αφού από την άλλη, όμορφο δεν το λες. Είπαμε, τραβάει το βλέμμα κάθε ηλικίας και αρχίζουν οι ερωτήσεις όπου βρεθεί κι όπου σταθεί το ηλεκτρικό μοντέλο της BMW. Η καθημερινότητα διευκολύνεται από την κάμερα οπισθοπορείας που δίνει πολύ λεπτομερή εικόνα για το τι γίνεται πίσω στο παρκάρισμα, μια και η ορατότητα δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Ένα στοιχείο που αλλάζει λίγο τις συνήθειες του οδηγού είναι αυτό που σημειώναμε και χθες και έχει να κάνει με το άφημα του γκαζιού που σημαίνει φρενάρισμα (για ανάκτηση ενέργειας). Τόσο που στα φανάρια δεν χρειάζεται να πατάς το αριστερό πεντάλ. Άσε που μόλις συνηθίσεις τη λειτουργία και εξοικειωθείς με τις αποστάσεις, δε θα χρειάζεται να πατάς καθόλου φρένο φτάνοντας “ρολαριστός” στο φανάρι.

    BMW i3 3

    Δευτέρα 22 Ιουνίου

    bmw-i3-side

    Η BMW i3 έφτασε το Live Test του Motornews και μας έχει συναρπάσει. Το φουτουριστικό αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας δείχνει το μέλλον των αυτοκινήτων πόλης. Δεν ακούγεται (αυτό δεν είναι απαραίτητα και ασφαλές για τους πεζούς), δεν ρυπαίνει, δεν καίει, είναι ξεκούραστο και διαθέτει ένα πολύ φιλικό περιβάλλον.  Στο i3 η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς από τον ηλεκτροκινητήρα. Στην  έκδοση Range Extender της δοκιμής υπάρχει όμως κι ένας μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης 647 κ.εκ., ο οποίος λειτουργεί με βενζίνη κι έχει τον ρόλο της ρεζέρβας. Όταν η αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα πέσει κάτω από 30 χλμ τότε μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας βενζίνης σε ρόλο γεννήτριας, παρέχοντας ρεύμα  ώστε να προλάβεις να βρεις πρίζα και μπαλαντέζα.

    bmw-i3-front

    Η πρώτη εντύπωση, εκτός από τη ριζοσπαστική σχεδίαση που τραβά τα βλέμματα, είναι ότι χρειάζεται να αλλάξεις λίγο τον τρόπο οδήγησης καθώς σηκώνοντας το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού το αυτοκίνητο μπαίνει σε λειτουργία φόρτισης κι αμέσως επιβραδύνει. Έτσι αυτό που πρέπει να κάνεις είναι απλώς να μετριάσεις την πίεση που ασκείς στο γκάζι και μετά απλώς δεν χρειάζεσαι, σχεδόν ποτέ, το φρένο.

    bmw-i3-in

    Σχόλια

    Σχόλια