Live Test: Smart ForFour 1.0 71 ps

    Με τον κινητήρα του πίσω, το μικρό χώρο αποσκευών του και τις επιπλέον πόρτες για τους επιπλέον επιβάτες σε σχέση με το «κλασικό» Smart, το For4 είναι η στυλάτη εναλλακτική για όσους θέλουν λίγο παραπάνω Smart.

    Το  Smart ForFour 1.0 με τους 71 ίππους ήρθε στο Live Test του Motornews λίγο καιρό μετά το μικρότερο αδερφάκι του. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Αναμφίβολα, στην προκειμένη περίπτωση, δε θα μπορούσαν να λείπουν οι αναφορές στο μικρότερο μοντέλο.

    Παρασκευή 26 Ιουνίου 

    Λίγο πιο υποφερτή η ζέστη σήμερα, μας επιτρέπει να μη χρησιμοποιήσουμε τον κλιματισμό του ForFour και έτσι έχουμε λίγο νεύρο παραπάνω από το μικρό μοτέρ που βρίσκεται πίσω. Η κατανάλωση του μεγάλου Smart είναι αρκετά τσιμπημένη και μας προβληματίζει, μια και οι διαδρομές μας –τώρα που έφτασαν στο τέλος τους- μπορούν να θεωρηθούν και ως μικτές. Ναι, εντάξει, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και μάλιστα σημαντικής, αν το Smart χρησιμοποιηθεί για αρκετά μεγάλες αποστάσεις με διατήρηση νορμάλ ταχύτητας κίνησης- δηλαδή στα πέριξ των 100 χλμ./ώρα. Ποιος όμως χρειάζεται να κάνει χιλιόμετρα και μεγάλες αποστάσεις θα σκεφτεί τον μιικρό μας ΠΑΟΚτζή; Είναι ένα ερώτημα. Αποχαιρετούμε το ιδιαίτερο νέο ForFour και περιμένουμε να δούμε αν στο μέλλον θα υπάρξει κάποια έκδοση που να μας ανατρέψει την εικόνα που έχουμε γι’ αυτό, η οποία δεν είναι και η πλέον κολακευτική.

    Πέμπτη 25 Ιουνίου

    Παραπονιόμαστε αρκετά για το Smart και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του. Είναι όμως η ευκολία του στο αστικό περιβάλλον, που πραγματικά το κάνει να είναι μια κατηγορία μόνο του. Το μεγάλο + στην περίπτωση του ForFour είναι το προφανές. Το ότι εξυπηρετεί τις ανάγκες τεσσάρων με τις χάρες και την ευελιξία του μικρού αυτοκινήτου πόλης. Τώρα που τελειώνουν οι μέρες του κοντά μας όμως, η αλήθεια είναι πως πιθανότατα δε θα μας λείψει, μια και αποδείχτηκε πως από την εταιρεία προτιμήθηκε μια χρυσή μετριότητα από ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο πόλης που θα μπορούσε να αποτελεί και statement. Με την κατανάλωση να μην κολακεύει το μικρό και την καθημερινή του χρήση, το Smart μας αφήνει με ανάμικτα συναισθήματα.

    Smart ForFour 5

     

    Σε κάποια από τις προηγούμενες αναφορές μας, κάναμε λόγο για την «άκυρη» επιλογή του μπροστινού καπό που αφαιρείται και δεν κλειδώνει με κάποιο τρόπο. Ήρθε το σημερινό μας εύρημα (σε αυτό το προηγούμενης γενιάς ForTwo, που ούτε και εκεί κλείδωνε) να μας το υπενθυμίσει. Το καπό έκανε φτερά στα καλά καθούμενα, ένας ακόμα μπελάς στο κεφάλι του ιδιοκτήτη.

     

    Τετάρτη 24 Ιουνίου

    for4-front2

    Τα χιλιόμετρα συνεχίζονται με το μεγάλο Smart κι εμείς ανακαλύπτουμε τα θετικά και αρνητικά. Θα ξεκινήσουμε με τα θετικά. Η ύπαρξη ρυθμιστή του ύψους της ζώνης είναι σημαντικό στοιχείο που δυστυχώς δεν υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Έτσι στο For4 ένας μετρίου αναστήματος οδηγός-επιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα που λέγεται «με κόβει η ζώνη στο λαιμό» καθώς μπορεί να ρυθμίσει το ύψος ανάλογα. Και από τα μάλλον «αστεία» θετικά, περνάμε πλέον στα αρνητικά, που είναι και πιο σοβαρά. Η βασική έκδοση του μεγάλου Smart εκτός του ότι δεν έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες (όπως αναφέραμε χθες, κίτρινη κάρτα) δεν έχει και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι (κόκκινη κάρτα, απαράδεκτο φάουλ).

    for4-front3

    Στα παραπάνω προσθέστε και ένα πέναλτι:  Tο εμπρός καπό δεν κλειδώνει στην βασική έκδοση κι έτσι μπορεί να ξυπνήσετε ένα πρωί και να το δείτε να λείπει, στην καλύτερη περίπτωση. Ακόμα χειρότερα, μπορεί να δείτε εκτός από το κάλυμμα του εμπρός μέρους  να λείπει και η μπαταρία. Πόσο είπαμε ότι κάνει στη βασική του έκδοση το Smart ForFour;

    for4-kapo

    Τρίτη 23 Ιουνίου

    Όντας μεγαλύτερο θα περίμενε κανείς να είναι και πιο άνετο. Είναι λίγο πιο ευρύχωρο και μέχρι εκεί. Σε ότι αφορά την ποιότητα κύλισης και τη λειτουργία της ανάρτησης, τα πράγματα δε διαφέρουν αισθητά από το ForTwo. Το ForFour δεν κουνιέται πολύ όταν “χτυπηθεί” από πλευρικό άνεμο ακόμα κι όταν η ταχύτητα είναι αυξημένη. Ωστόσο, για να επανέλθουμε στην άνεση, η λειτουργία της ανάρτησης είναι καλύτερη από αυτή του προκατόχου του αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και άνετη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επίσης άλλο ένα στοιχείο που δεν μπορεί να μπει σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό είναι η κατανάλωση του τρικύλινδρου χιλιάρη κινητήρα ο οποίος, εμμονικά παραμένει πάνω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

    for4-benzin

    Όσον αφορά στην σχεδίαση τα πράγματα δείχνουν να δένουν καλύτερα σε σχέση με το διθέσιο Smart. Οι δυναμικές γραμμές και η φουσκωτή μάσκα ταιριάζουν περισσότερο στο μεγαλύτερο αμάξωμα του For4, ωστόσο η αισθητική ανισορροπία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους παραμένει.

    for4-side

    Η πρακτικότητα εντός της καμπίνας θα λέγαμε ότι θέλει λίγη ακόμα δουλειά καθώς οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι λίγοι και η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων «θέλει» περισσότερους. Τέλος η βασική έκδοση -τέτοια είναι το ForFour της δοκιμής μας- είναι αρκετά «φτωχή» με highlight τη χειροκίνητη ρύθμιση των καθρεπτών που είχαμε να δούμε πολύ καιρό.

    for4-radio

    Δευτέρα 22 Ιουνίου

    Smart ForFour 1

     

    Τυπικά οι μέρες μας με το Smart των τεσσάρων –όπως μεταφράζεται ελεύθερα (πολύ ελεύθερα)- το όνομα ForFour που επέλεξε η εταιρεία να του δώσει, άρχισαν την Παρασκευή. Χωρίς να χάσουμε χρόνο, κάναμε χιλιόμετρα και κινήσεις σε αστικό περιβάλλον που είναι και το πεδίο δράσης του αυτοκινήτου με τον χιλιάρη κινητήρα που αποδίδει 71 ίππους. Πρόκειται για τη δεύτερη απόπειρα της Smart στον τομέα αυτό. Για την πρώτη, είχε επιλεγεί το Mitsubishi Colt να είναι η βάση. Τώρα, τα κοινά χαρακτηριστικά δεν αφήνουν αμφιβολίες ακόμα και στους αδαείς, μια και το Renault Twingo είναι το Γαλλικό alter ego. Επιστρέφουμε όμως στα της καθημερινότητας με το Smart ForFour και δηλώνουμε άμα τη εμφανίσει γοητευμένοι με την ευελιξία του. Έχουμε σοβαρές αμφιβολίες για τη μεταφορική του ικανότητα μια και ο χώρος αποσκευών θα υποστηρίξει οριακά τις ανάγκες των δύο (από τους τέσσερις) για μια διήμερη «απόδραση».

    Smart ForFour 2

    Αυτό που μας έλειψε με το καλημέρα, ήταν το εξαιρετικό «tablet» στο κέντρο του ταμπλό και ψηλά, που είχαμε πραγματικά ευχαριστηθεί στο ForTwo. Η πιο «ταπεινή» επιλογή με το ηχοσύστημα (και όχι μόνο) να είναι απλωμένο στην ίδια επιφάνεια, προφανώς και δεν είναι αντίστοιχα λειτουργική αλλά έχει διαφορά στο κόστος και αυτό την κάνει λίγο πιο συμπαθητική. Η πλοήγηση πάντως στην παλαιάς κοπής οθόνη με τα πορτοκαλί γράμματα, είναι σαφώς πιο δύσκολη. Από τις πρώτες μας κινήσεις ήταν να το βάλουμε σε ένα από τα περιβάλλοντα που θεωρούνται «φυσικά» για τα αυτοκίνητα της κλάσης. Σημειώνουμε πως οριακά βολεύτηκαν οι σακούλες του super market- χωρίς ακρότητες μια και δεν πιστέψαμε στα σενάρια περί καταστροφής, αλλαγής νομίσματος, κ.λπ.

    Smart ForFour 3

    Επίσης μια σημείωση που πρέπει να γίνει μετά τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το μοντέλο, είναι πως σε καμία περίπτωση δεν προδίδεται η διάταξη όλα πίσω (κινητήρας και κίνηση) μια και τόσο η χαρτογράφηση που δίνει πολύ ήπια απόδοση, όσο και το στήσιμο του αυτοκινήτου, δε δίνουν κανένα δικαίωμα για… υποψία ατασθαλίας από τη μεριά του ανώριμου οδηγού. Ακόμα και σε βρεγμένο, με συντελεστή πρόσφυσης κοντά σε αυτόν της παγωμένης επιφάνειας, το πανταχού παρόν ESP κάνει την εμφάνισή του πριν από οποιαδήποτε ανάρμοστη εκδήλωση, τονίζοντας την αυστηρότητα του μοντέλου στον τομέα. Είπαμε, χαριτωμένο στην όψη και μόνο. Αν και αυτό είναι υπό συζήτηση…

    Σχόλια

    Σχόλια