Motornews Test: Kawasaki Ninja 250SL

    Πειρασμός για ενήλικους, όνειρο για έφηβους είναι το νέο μικρό Ninja της Kawasaki

    «Μα τι κάνει αυτή η Kawasaki; Θα μας τρελάνει τελείως;»… ειλικρινά δεν μπορείς να μην κάνεις αυτήν τη σκέψη όταν κοιτάξεις για πρώτη φορά από κοντά το νέο Ninja 250SL. Είναι ένα πανέμορφο λιλιπούτειο supersport κατασκευασμένο να κάψει καρδιές 16χρονων και όχι μόνο. Η Kawasaki ξεκάθαρα τα τελευταία 2 χρόνια έχει βγει στην αντεπίθεση γεμίζοντας τη γκάμα της με ενδιαφέροντα, στοχευόμενα και ξεχωριστά μοντέλα ανεβάζοντας κάθε φορά τον πήχη όλο και ψηλότερα. Το Ninja 250SL λοιπόν είναι ένα πολύ καλό δείγμα αυτής της τακτικής καθώς από την εξωτερική του εμφάνιση κιόλας αντιλαμβάνεσαι πως κάτι καλό συμβαίνει εδώ.

    Καίει καρδιές

    Το πράσινο-μαύρο Ninja είναι εξαιρετικά μικρό με πολύ επιθετική εμφάνιση κυρίως στο πίσω μέρος. Το ψηλό ρεζερβουάρ είναι εκείνο που τραβάει τα βλέμματα και «παίζει» με το μάτι του παρατηρητή καθώς είναι βαμμένο μαύρο και «χάνεται» λίγο στο σύνολο της μοτοσικλέτας. Η ουρά είναι… μούρλια, οι ζάντες εξωτικές και η εξάτμιση έχει πολύ σύγχρονο σχεδιασμό ακολουθώντας την τάση της εποχής. Για ένα μοντέλο σαν το Ninja 250SL είναι πολύ σημαντική η εμφάνιση και οι άνθρωποι της Kawasaki πολύ σωστά το έκαναν επιθετικό, πανέμορφο και (σχεδόν) εξωτικό.

    Διπρόσωπο

    Όσο όμορφο είναι το Ninja, στην καθημερινότητα της εβδομάδας αντιλαμβάνεσαι το πόσο εργονομικά δύσκολο είναι για τη διαδικασία σπίτι-δουλειά-σπίτι. Όταν πρόκειται να κινηθείς μέσα στην πόλη τα πράγματα δεν είναι τόσο ευχάριστα όσον αφορά στη θέση οδήγησης καθώς είσαι σε πλήρη supersport στάση. Το βάρος πέφτει στα χέρια καθώς είσαι σκυφτός και το arm pump σου θυμίζει ότι είναι το μοναδικό κοινό που μπορεί να έχεις με τον Dani Pedrosa ή τον Marc Marquez! Τα πόδια έρχονται αρκετά ψηλά στα μαρσπιέ, ενώ η στήριξη από το ντεπόζιτο είναι πολύ καλή.

    Το πολύ μικρό μέγεθος της μοτοσικλέτας την κάνει ιδανική για 16χρονα οπίσθια, σε κάθε άλλη περίπτωση απλά… περισσεύεις. Όλα αυτά φυσικά όταν πρόκειται να οδηγήσεις στην πόλη καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση αντιστρέφεται όταν είσαι σε περιβάλλον  γρήγορης οδήγησης σε πίστα ή «βουνό». Αντίθετα με την απόλυτη εργονομία της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας, τα φρένα και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σύμμαχοι του αναβάτη στην πόλη καθώς είναι ομαλά και εκμεταλλεύσιμα φέρνοντας μια ισορροπία και ένα χαμόγελο στον αναβάτη. Όμορφα και λειτουργικά είναι τα όργανα ενδείξεων με ένα πολυόργανο ψηφιακό με όλα τα απαραίτητα.

    Με λίγα λόγια το Ninja έχει δύο πρόσωπα όσον αφορά στην εργονομία του καθώς όσον αφορά στη θέση οδήγησης σου κάνει τη ζωή δύσκολη, ενώ από την άλλη όσον αφορά σε κινητήρα και φρένα, σου κάνει τη ζωή εύκολη.

    Κινητήρας-έκπληξη

    Το μηχανικό σύνολο του Kawasaki είναι ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας 249cc ο οποίος αποδίδει 28 ίππους στις 9.700 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού, ενώ τη μετάδοση έχει αναλάβει κιβώτιο μηχανικό 6 σχέσεων και αλυσίδα. Στον πραγματικό κόσμο το μικρό μοτέρ είναι εντυπωσιακό με τον τρόπο απόδοσής του. Η γραμμικότητα είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρείς όταν ανοίγεις το γκάζι και το δεύτερο πράγμα που σου μένει είναι ο ήχος μετά τις 6.000 σ.α.λ. Φέρνει μνήμες Moto3 με τον έντονο μονοκύλινδρο ήχο ο οποίος συνοδεύεται από εξαιρετικό τράβηγμα στις υψηλές στροφές.

    Το ταχύμετρο έδειξε στον αυτοκινητόδρομο 148Km/h κάτι που προκαλεί έκπληξη από μια τόσο μικροκαμωμένη μοτοσικλέτα με έναν αναβάτη 100+ κιλών πάνω του. Πολύ καλός είναι ο ψεκασμός με το σώμα των 38mm προσφέροντας σταθερότητα και όση επιθετικότητα χρειάζεται ο αναβάτης όταν θέλει να κινηθεί γρήγορα. Είτε βρίσκεσαι στην πόλη, είτε μπεις στην πίστα, είτε βγεις στον αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας του Ninja θα είναι πάντα στο πλευρό σου καθώς συνδυάζει την απόδοση και τη φιλικότητα με τον απόλυτα σωστό τρόπο. Είναι γεμάτος χαμηλά, μεστός στις μεσαίες και αποδοτικός στις υψηλές στροφές… άψογος δηλαδή.

    Ψυχή Supersport

    Το Ninja 250SL είναι μια πραγματική supersport μοτοσικλέτα και η καλύτερη απόδειξη για αυτό είναι η οδική του συμπεριφορά. Το ξυραφένιο πλαίσιο χωροδικτύωμα σε συνδυασμό με τις σφικτές αναρτήσεις δημιουργούν ένα περιβάλλον… πίστας και φωνάζουν για στροφές, φόρα στην είσοδο και μεγάλη τροχιά στην επιλογή γραμμών. Έτσι και γίνεται στην πραγματικότητα. Μόλις βρεθείς στο κατάλληλο περιβάλλον το Ninja βγάζει έναν διαφορετικό εαυτό σε σχέση με εκείνον που είχες συναντήσει στην καθημερινότητα.

    Το Ninja δεν είναι δύσκολο στην οδήγηση, αλλά πρέπει να μάθεις να το οδηγείς και να το εμπιστεύεσαι για να σε ανταμείψει. Όπως όλα τα μικρά, ελαφριά Supersport έτσι και αυτό απαιτεί θάρρος στην είσοδο των στροφών, να αφήσεις τα φρένα αργά και να το αφήσεις να κυλήσει με τη μέγιστη δυνατή φόρα στην καρδιά της στροφής. Κάπου στο apex πρέπει να αρχίσεις να ανοίγεις το γκάζι και να βγεις με ικανοποίηση από τη στροφή.  Το να εμπιστευτείς το μπροστινό των 37mm είναι εύκολο καθώς αμέσως σου δίνει αίσθηση, το πίσω είναι πιο δύσκολο να το εμπιστευτείς καθώς είναι πολύ σκληρό και με ελάχιστη ανοχή. Δεν θα αργήσεις ωστόσο να βρεις το κουμπί του και τότε το χαμόγελο θα καθίσει φαρδύ πλατύ στο πρόσωπό σου.

    Τα φρένα έχουν μεν δύναμη, αλλά τους λείπει αρχικό δάγκωμα, κάτι που είναι καλό στην καθημερινότητα, αλλά είναι κάτι που λείπει στη γρήγορη οδήγηση. Συνολικά, το Ninja είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό στη γρήγορη οδήγηση, αρκεί να το εμπιστευτείς και να το οδηγήσεις όπως θέλει να οδηγηθεί.

    Εφηβικό όνειρο – ενήλικος πειρασμός

    Πολύ καλή μοτοσικλέτα το Ninja 250SL η οποία έχει δυνατά σημεία την εμφάνιση, την απόδοση του κινητήρα και την αφοσίωση σε αυτό που κάνει. Είναι σαφώς προσανατολισμένη στο να μάθει στους νεαρούς αναβάτες τον σωστό δρόμο προς τις supersport μοτοσικλέτες και το πώς μπορεί να είναι αυτός ο υπέροχος κόσμος της σπορ οδήγησης με κλιπόν και «γόνατα κάτω». Δεν είναι βολικό στην καθημερινότητα, είναι όμως διασκεδαστικό, ενώ δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο από τα φανάρια.

    Η τιμή του Ninja είναι 4.590€, είναι πολύ πιο φτηνό από το Ninja 300 και σαφώς πιο στοχευμένο από το μεγαλύτερο ξαδερφάκι του κάνοντάς το δελεαστικό και πιο προσιτό για όλους.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος, 4-χρονος μονοκύλινδρος, DOHC, 4 βαλβίδες
    Κυβισμός 249 κ.εκ.
    Σύστημα τροφοδοσίας Fuel injection ø38 mm x 1
    Πλαίσιο Σωληνωτό, σε διάταξη διαμαντιού
    Ισχύς 28 ίπποι στις 9,700 rpm
    Ροπή 2,3 χλγμ στις 8,200 rpm
    Μετάδοση 6 ταχύτητες με επαναφορά, αλυσίδα
    Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος, χειροκίνητος
    Φρένα, εμπρός Μονό δισκόφρενο 290mm, διπίστονη δαγκάνα.
    Φρένα, πίσω Μονό δισκόφρενο 220mm, διπίστονη δαγκάνα.
    Ανάρτηση, εμπρός 37 mm τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση, πίσω Uni-Trak με ρύθμιση προφόρτισης
    Ρεζερβουάρ 11 λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 151 kg / 152 kg (ABS)
    Τιμή 4.590€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια