Live Test: Seat Toledo 1.6 TDi 105 hp Style

    Στην αρένα των προσιτών οικογενειακών αυτοκινήτων όπου οι λέοντες είναι πολλοί και ιδιαίτερα ορεξάτοι, κατεβαίνει πλέον και το Toledo.

    To Seat Toledo 1.6 TDi  ήρθε στο Live Test του Motornews να καταθέσει τα οικογενειακά του διαπιστευτήρια. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 24 Ιουνίου

    Ημέρα επιστροφής για το Toledo η σημερινή, που όπως θα έχετε διαπιστώσει από τις αναφορές των προηγούμενων ημερών μας άρεσε πολύ. Όχι γιατί μας έκανε να νοιώσουμε κάπως, αλλά διότι σέβεται τις ανάγκες και το πορτοφόλι των ανθρώπων που θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι ότι κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου συνδυάζεται ιδανικά σε ένα εξαιρετικά ισορροπημένο σύνολο, του οποίου ο στόχος δεν είναι η υψηλή απόδοση αλλά η πρακτικότητα, η οικονομία, η ευρυχωρία, η ευκολία και η αξιοπιστία. Σε αυτό το πλαίσιο, δηλαδή του αυτοκινήτου – εργαλείου, το Toledo είναι αξιαγάπητο και εξαίρετο. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να δέσει το κόστος αγοράς, που στη σωστά εξοπλισμένη έκδοση Style της δοκιμής φτάνει στα 16.400€ με απόσυρση. Έξυπνη, λογική, προσγειωμένη και σίγουρα αποδοτική αγορά το Toledo, μπορεί να μην εξάπτει τη φαντασία και το συναίσθημα αλλά όταν έρθει η ώρα των λογαριασμών, τότε θα πλατύνουν τα χαμόγελα.

    Τρίτη 23 Ιουνίου

    Σήμερα δέχτηκα την ερώτηση “πώς είναι το Toledo” και πραγματικά δεν ήξερα τι να απαντήσω. Σκέφτηκα αρκετά πριν πω: “Taxi”. Διότι τίποτα σε αυτό δεν σε εντυπωσιάζει αλλά και τίποτα δεν σε ενοχλεί. Είναι σχεδόν σαν να μην υπάρχει, ωστόσο όταν το θες, για όπου το θες και με όσους το θες είναι πάντα στη διάθεσή σου. Άκοπος εργάτης και πολύ πιο οικονομικός από τα Taxi, σε κάνει να πιστεύεις ότι τελικά είναι μεγάλη τέχνη η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που να μη σε απασχολεί. Και είναι, πιστέψτε με, καθώς εκεί που χωράει πολύ συναίσθημα στη σχέση με ένα αυτοκίνητο, δεν είναι πάντα θετικό. Ενώ εμείς με το Toledo ήδη αρχίσαμε να νοιώθουμε το στερητικό της άνετης, χαλαρής και ήρεμης σχέσης μας, καθώς αύριο επίκειται η επιστροφή του. Είναι δε και το χαμηλό κόστος (θα σας το αποκαλύψουμε αύριο) μαζί με την οικονομία καυσίμου που, όπως γράψαμε ήδη, σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο λάθος πρέπει να σκεφτείς για να δώσεις πολλά περισσότερα χρήματα για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Για το τέλος δείτε και τον κινητήρα, που σχεδόν τον είχαμε ξεχάσει με την εξαιρετικά γραμμική του απόδοση. Μη σας παραξενεύει το χαοτικό παρουσιαστικό του… Απλά δεν έχει κάποιο comme il faut κάλυμμα.

    Toledo 14

    Δευτέρα 22 Ιουνίου

    Καλή εβδομάδα σε όλους. Η μέρα ξεκίνησε φθινοπωρινή και καταλήγει ανοιξιάτικη, με μια υπέροχα διαυγή και καθαρή ατμόσφαιρα ελέω της πρωινής βροχής και του βοριά. Αντίστοιχα ξεκάθαρα είναι και τα μηνύματα που στέλνει το Toledo στον οδηγό του. Με 105 ίππους από τον κινητήρα diesel των 1.6 λίτρων δεν είναι το αυτοκίνητο που σε ενθουσιάζει όταν οδηγείς, ωστόσο η πολύ ισορροπημένη απόδοσή του κερδίζει ακόμα και οδηγούς που έχουν χωρίσει εδώ και δεκαετίες τις τύχες τους με μικρά – μεσαία οικογενειακά sedan. Πρακτικό, αγχολυτικό και ιδιαίτερα οικονομικό, το Toledo υπάρχει για να εξυπηρετεί. Ιδανικός μπάτλερ και όχι κολλητός έτοιμος για κάθε τρέλα, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμος στην καθημερινότητα και στην κάλυψη μεγάλου εύρους αναγκών. Στο τομέα της πρακτικότητας υπάρχει μια μικρή αστοχία με τις θήκες για ποτήρια και μπουκάλια για τους δύο εμπρός επιβάτες που είναι τοποθετημένες εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να είναι προσβάσιμες μόνο στις ζυγές σχέσεις, που ο επιλογέας κοιτά προς τα πίσω.

    Toledo 12Toledo 10

    Λίγο πιο… πίσω όμως, οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν θήκες περισσότερες από τον αριθμό τους και ταυτόχρονα υπάρχει θυρίδα στο κέντρο του πίσω καθίσματος που επιτρέπει τη μεταφορά πολύ μακριών αντικειμένων, χωρίς την ανάγκη να διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.  Αυτοκίνητα σαν το Toledo που συνδυάζουν χώρους, εξαιρετική πρακτικότητα, οικονομία και ένα σωστό επίπεδο εξοπλισμού ευκολίας και ασφάλειας, σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν τελικά χρειάζεται το πλεόνασμα τεχνολογίας, κύρους και επιδόσεων πολύ πιο ακριβών προτάσεων, που πρακτικά δεν έχουν να προσθέσουν τίποτα στην εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών σου.

    Toledo 9 Toledo 8

    Παρασκευή 19 Ιουνίου 

    Ποτέ μην εμπιστεύεστε τις πρώτες σας εντυπώσεις ή, απλά, φροντίστε να τις υποβάλετε σε μια διαδικασία ελέγχου πριν τις καταχωρήσετε ως δεδομένες. Τι σχέση έχει αυτό με το Toledo; Ήμουν έτοιμος να το θίξω σχετικά με την ανυπαρξία ενός σύγχρονου συστήματος infotainment, όταν διαπίστωσα ότι η λιτότητα και η πρακτικότητα του ραδιοφώνου και του cd μου άρεσαν περισσότερο στην καθημερινή χρήση. Γενικά, η λιτότητα στο εσωτερικό του Toledo είναι χαλαρωτική, ειδικά όταν τη συγκρίνεις με τα δεκάδες συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ευκολίας και ψυχαγωγίας πιο ακριβών ή premium μοντέλων, τα οποία ελάχιστα χρησιμοποιείς και που τελικά έχουν ένα και μόνο νόημα: να σε πάνε από το σημείο Α στο Β, ακριβώς όπως και το Toledo.

    Toledo 6 Toledo 7

    Ως μεταφορικό μέσο -και όχι ως πεδίο άσκησης κατανόησης σύγχρονων τεχνολογιών ή προβολής των κόμπλεξ κατωτερότητας που μας κατατρέχουν- το Toledo είναι θαυμάσιο. Και αν βάλεις δίπλα στο “μέσο” και τον επιθετικό προσδιορισμό “οικογενειακό”, τότε αποκτά κορυφαία αξία. Δείτε, για παράδειγμα, τον “όσο πιάνει το μάτι” χώρο αποσκευών με όγκο 550 λίτρων και θα αντιληφθείτε σε τι αναφέρομαι.

    Πέμπτη 18 Ιουνίου

    Σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς το πρώτο πράγμα το οποίο αναζητά το μάτι μας σε ένα αυτοκίνητο είναι η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης. Φτάσαμε να έχουμε αισθήματα αγάπης για τα νωθρά και θορυβώδη diesel και μόλις παίρνουμε για δοκιμή κάποιο GT ή GTi μας λούζει κρύος ιδρώτας -ή βενζίνη, στα στοιχειωμένα μας όνειρα. Ωστόσο όταν το Toledo έφτασε στα χέρια μας μέσω των πολύ ευγενικών συμβούλων πωλήσεων της ΒΕΛΜΑΡ στο Γέρακα -αύξηση στα παιδιά- δεν ήταν δυνατόν να αγνοήσουμε τον νούμερο ένα παράγοντα της κατανάλωσης, με δεδομένο τον έντονο οικογενειακό του χαρακτήρα. Και αποζημιωθήκαμε, όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική εικόνα, απόλυτα, παρά την κίνηση του μεσημεριού στο κέντρο της Αθήνας.

    Toledo 2 Toledo 3

    Συνολικά το Toledo είναι ένα αυτοκίνητο χαμηλών τόνων χωρίς το παραμικρό στοιχείο έξαψης των παθών. Το γεγονός αυτό είναι ίσως και το κυριότερο πλεονέκτημά του, καθώς σε κάνει να νιώθεις άνετα και χαλαρά μαζί του από την πρώτη στιγμή. Επιπρόσθετα η “σαν sedan” απόκρυψη του hatchback αμαξώματος αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο συντηρητισμού, που στη συγκεκριμένη κατηγορία μετράει ως bonus. Στα λίγα αστικά χιλιόμετρα λοιπόν που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε με το Toledo αποδείχτηκε ήπιο και ηρεμιστικό και ίσως σε αυτό συμβάλλουν και οι κρεμ επενδύσεις του εσωτερικού που σίγουρα δεν θα τα πάνε καλά με τη ρύπανση και τη σκόνη μακροπρόθεσμα.

    Toledo 1

    Σχόλια

    Σχόλια