Motornews Test: Fiat 500L Beats 1.6 MTJ II 105 PS

    Το σύγχρονο Τ1 έχει σήματα Fiat και παίζει πολύ δυνατή μουσική. Το λένε 500L Beats και σε κάνει να κουνιέσαι στο ρυθμό του.

    Το ασημί ματ χρώμα του, δίνει το στίγμα της διαφορετικότητας ετούτου εδώ του 500L. Κάνει πολύ ωραία αντίθεση με τις μαύρες ζάντες και κινείται στα όρια του αισθητικά αποδεκτού, με τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα που ξεχωρίζουν από μέσα. Το μεγάλο του αμάξωμα, γίνεται ακόμα πιο μεγάλο στο μάτι, ενώ η αύξηση της απόστασης από το έδαφος λόγω έκδοσης Trekking προσυπογράφει για τη δημιουργία αυτής της αίσθησης. Δε χρειάζεται και πολύ ανάλυση για το «ποιόν» του μοντέλου. Το brand του πολύ επιτυχημένου 500, έπρεπε πάση θυσία να έχει κι άλλες προτάσεις κάτω από μια ομπρέλα και έτσι γεννήθηκε το 500L, με τις παραλλαγές του να είναι απλά «ελιγμοί» του τμήματος marketing προκειμένου το μοντέλο να «αγγίξει» περισσότερο κόσμο.

    Fiat 500L Beats 4_resize

    Εν προκειμένω, το Beats ρίχνει το βάρος του στο πιο νεανικό κοινό. Σε αυτό που δίνει ιδιαίτερη σημασία στη μουσική, μια και τα χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος, προβάλλονται  ως major assets του μοντέλου. Στη διασπορά των ηχείων που έχουν συνολική απόδοση 520W, έχει παίξει το ρόλο του μέχρι και ο Dr Dre– που ταιριάζει πολύ στην περίπτωση μια και δίνει έναν τόνο thug life στο μοντέλο και κατ’ επέκταση σε όσους το επιλέξουν. Η δυνατή μουσική είναι λοιπόν ένα αναμφίβολα θετικό στοιχείο για κάποιο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε νέους. Τώρα, πόσο νέοι θα είναι αυτοί που θα το σκεφτούν έτσι, είναι άλλο θέμα. Εμείς ωστόσο, στη δεύτερη νιότη μας, κολακευτήκαμε από την παρουσία του δυνατού ηχοσυστήματος και δε χάσαμε την ευκαιρία για αργά drive by με το μπάσο να δονεί την ατμόσφαιρα (και τα καλομαθημένα στομάχια μας). Το ρεζιλίκι μας περιοριζόταν από την καλή ηχομόνωση που κρατούσε τον ήχο στην καμπίνα.

    Fiat 500L Beats 2_resize

    Ούτως ή άλλως, το αυτοκίνητο κάνει τα κεφάλια να γυρνούν. Ο όγκος του, υπερτονισμένος από τις χρωματικές επιλογές, δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Το ευτύχημα είναι πως όσο μεγάλο δείχνει απ’ έξω, άλλο τόσο είναι και μέσα. Ευρύχωρο και φιλόξενο, το 500L θα παίξει με μεγάλη άνεση τον ρόλο του magic bus της οικογένειας ή της παρέας. Οι επιβάτες είναι άνετοι, όπως και οι αποσκευές τους- που παρά τα 343 λίτρα του press kit, στην πράξη με το διαθέσιμο ύψος, εξυπηρετούν πολύ άνετα ανάγκες πολυήμερων διακοπών.

    Fiat 500L Beats 6_resize

    Στον δρόμο το 500L από τις απλές του εκδόσεις κιόλας, έχει το δικό του χαλαρό χαρακτήρα να καλύπτει ωσάν πέπλο το ικανό είναι η αλήθεια, πλαίσιο. Η ανάρτηση είναι μαλακή και επιτρέπει τις κλίσεις στις στροφές, προάγοντας την άνεση των επιβατών. Στην περίπτωση του Beats με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος μια και βασίζεται στην έκδοση  Trekking, οι κλίσεις παραμένουν αυξημένες αλλά όχι αναλογικά, αφού η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή. Γενικά υπάρχει μια δυσαρέσκεια του αυτοκινήτου στην πίεση, καθώς δε μεταφέρει sport διάθεση στον οδηγό- χωρίς όμως αυτό να θεωρείται κατ’ ανάγκη κακό, αφού δεν προορίζονται όλα τα αυτοκίνητα για γρήγορη οδήγηση. Ως μόνη πραγματικά ενοχλητική παρενέργεια στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καταγράφεται η εμφάνιση κάποιων ταλαντώσεων σε κακό ή «σπασμένο» οδόστρωμα. Το «τετράγωνο» τιμόνι του 500L είναι ελαφρύ και στερείται αίσθησης αλλά είναι ακριβές. Η αίσθηση χαρακτηρίζεται ως αδιάφορη και ως τέτοια, κάνει πολύ ευχάριστη την ύπαρξη του συστήματος city που «ελαφρώνει» κι άλλο το τιμόνι για τους επιτόπιους και όχι μόνο ελιγμούς. Τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (αεριζόμενοι οι εμπρός) είναι εξαιρετικά σε αίσθηση και ιδιαίτερα αποτελεσματικά, ακόμα και σε κατηφορικό δρόμο και παρατεταμένη χρήση, δείχνοντας πως ελέγχουν ικανοποιητικά τα 1.395 κιλά του (κενού) αμαξώματος που δεν τα λες και λίγα.

    Fiat 500L Beats 3_resize

    Γενικά, αξίζει να κρατήσει κανείς ως σημείωση, πως το Beats αρέσκεται στις διαδρομές που δεν έχουν πολλές στροφές. Με τον καλό κινητήρα diesel των 1,6 λίτρων να κρατάει καλή μέση ωριαία ταχύτητα και να είναι ιδιαίτερα οικονομικός αλλά και πρόθυμος, το Beats δίνει πολύ καλά δείγματα διάθεσης για ταξίδια και εκδρομές. Απόλυτα ταιριαστά στο ύφος του μοντέλου με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τον ευχάριστο διάκοσμο της καμπίνας. Ο οδηγός του κάθεται ψηλά και με έχει άριστη περιφερειακή ορατότητα και αξίζει ιδιαίτερη μνεία στο διπλό τριγωνικό φινιστρίνι (πόρτες οδηγού συνοδηγού και πλευρές παρμπρίζ) που εξυπηρετούν σχεδόν απρόσκοπτα χάρη στις στενές κολώνες, την πανοραμική άποψη. Προς τα πίσω, η απόσταση από το κάθισμα του οδηγού μέχρι το πίσω τζάμι είναι μεγάλη και μπορεί να αγχώσει στο παρκάρισμα αλλά σημαντική βοήθεια δίνει η κάμερα οπισθοπορείας. Αν και η οθόνη που προβάλλεται η εικόνα, είναι σχετικά μικρή, το αποτέλεσμα είναι θετικό.

    Fiat 500L Beats 9_resize   Fiat 500L Beats 11_resize

    Αναφορικά με το μηχανικό σύνολο τώρα, οι 105 ίπποι του αποδεικνύονται παραπάνω από αρκετοί. Όπως λέγαμε και νωρίτερα, το πεδίο δράσης του είναι ο ανοιχτός δρόμος με τη σταθερή ταχύτητα κίνησης. Σε τέτοιες συνθήκες δεν ακούγεται και πολύ, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Βλέπετε εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει και τις αρετές του σε ότι έχει να κάνει με την οικονομία του καυσίμου και να γίνει απόλυτα ανταγωνιστικός. Εκεί ακούγεται και λιγότερο μια και σε αστικό περιβάλλον και (ιδιαίτερα) με τα παράθυρα ανοιχτά, γίνεται παραπάνω από ευδιάκριτη η σχετικά μεγάλη ηλικία του κινητήρα (2007).

    Fiat 500L Beats 12_resize    Fiat 500L Beats 13_resize

    Τα 25.200€ της τιμής εκκίνησης για το Fiat 500L Beats –που είναι όπως είπαμε η έκδοση Trekking (23.300€ με τον ίδιο κινητήρα) με αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και κάποια άλλα στοιχεία εξοπλισμού- είναι πολλά. Τελεία. Δεν έχουμε να πούμε και πολλά παραπάνω για ένα αυτοκίνητο που πρώτα απ’ όλα έχει ανταγωνισμό μέσα από την ίδια εταιρεία. Σαν έκδοση, μπορεί να είναι εντυπωσιακή στην όψη με το ματ φινίρισμα του χρώματος αλλά προκαλεί, μπαίνοντας σε τιμολογιακά χωράφια που κάνουν τον κάθε ενδιαφερόμενο να κοιτάξει και αλλού. Ακόμα και στην ίδια λίστα, με τις εκδόσεις του μοντέλου που για εμάς συγκεντρώνει πολλούς και καλούς λόγους για να το «δει» κανείς ζεστά και αφού παραγγείλει να του μείνουν και χρήματα στην τσέπη.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Fiat 500L Beats 5_resize

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 598κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς105 ίπποι στις 3.700 σ.α.λ
    Ροπή32.6 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2117 γρ./χλμ
    Μήκος4,147 μέτρα
    Πλάτος1,784 μέτρα
    Ύψος1,665 μέτρα
    Μεταξόνιο2,612 μέτρα
    Βάρος1.395 κιλά
    Χώρος αποσκευών343 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.9 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα14,9″
    Τελική ταχύτητα165 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 25.200€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια