Live Test: Honda PCX 150

    Το απίστευτα οικονομικό PCX δέχτηκε αναβαθμίσεις και κεντρίζει την κορυφή στην κατηγορία

    To Honda PCX 150 ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 23 Ιουνίου

    Στο τέλος κάθε εβδομάδας live test προσπαθώ να βρω μία μόνο λέξη η οποία να περιγράφει το εκάστοτε μοντέλο. Δεν είναι πάντα εύκολο σε μια λέξη να περιγράψεις ένα μοντέλο, αλλά τουλάχιστον αυτή η λέξη είναι το βασικό χαρακτηριστικό ή το «ζουμί» της μοτοσικλέτας. Στην περίπτωση του PCX αυτή η λέξη είναι πρόοδος.

    pcx911111111111

    Η Honda έχει φροντίσει μέσω του PCX να δείξει το μέλλον των scooter κυρίως όσον αφορά στην πρόοδο που έχει γίνει στην τεχνολογία. Ο καινούριος eSP κινητήρας είναι εξαιρετικά οικονομικός και πολύ αποδοτικός δείχνοντας ξεκάθαρα τα βήματα εμπρός που έχουν γίνει στη μοτοκίνηση. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Honda δείχνει τον δρόμο της επόμενης γενιάς scooter πόλης τα οποία χαρακτηρίζονται από υψηλού επιπέδου τεχνολογία, ποιότητα και οικονομία… χωρίς συμβιβασμούς.

    Η τιμή του PCX είναι 2.970€ και θεωρώ ότι τα αξίζει με το παραπάνω.

    Δευτέρα 22 Ιουνίου

    Η οδική συμπεριφορά του PCX ακολουθεί πιστά το ποιοτικό σύνολο έχοντας ως βασικό χαρακτηριστικό τη σταθερότητα. Είτε βρίσκεσαι στο κέντρο της πόλης, είτε στον αυτοκινητόδρομο, το PCX είναι εξαιρετικά σταθερό, στιβαρό και εμπνέει εμπιστοσύνη. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά μαλακές, ιδιαίτερα τα πίσω αμορτισέρ, ενώ το εμπρός πιρούνι είναι λίγο πιο σφικτό προσφέροντας καλή αίσθηση και στιβαρότητα στη διάρκεια του φρεναρίσματος.

    pcx82222222

    Στις στροφές το Honda είναι διασκεδαστικό καθώς γέρνει πολύ εύκολα και χωρίς προσπάθεια κρατάει σταθερή πορεία χωρίς να τρομάζει. Τα όριά του δεν είναι μεγάλα, ωστόσο είναι ακριβώς ότι χρειάζεται κάποιος για να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών του στην πόλη ή σε επαρχιακό δρόμο. Στην άνεση τα πηγαίνει επίσης καλά, παρά τους τροχούς των 14’’. Μόνο με δύο άτομα θα «κοπανίσει» στις ανωμαλίες του δρόμου και θα ζορίσει τη μέση των επιβατών. Τα φρένα δεν περιλαμβάνουν ABS, ωστόσο είναι αποτελεσματικά παρότι δεν έχουν την καλύτερη δυνατή αίσθηση στις μανέτες. Διαθέτουν όμως σύστημα συνδυασμένης πέδησης και σταματάνε το scooter αξιόπιστα.

    Παρασκευή 19 Ιουνίου

    Μια βόλτα σχεδόν 200 χιλιομέτρων ήταν πιστεύω αρκετή να μας δώσει την καλύτερη δυνατή εικόνα για τον κινητήρα του PCX. Με μια λέξη ο τετράχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος των 153cc μπορεί να περιγραφεί σαν διαμάντι! Η μεταξένια λειτουργία του οφείλεται κυρίως στον απίθανο ψεκασμό της Honda ο οποίος σε συνδυασμό με την εξαιρετική μετάδοση δημιουργούν ένα σύνολο που πολύ δύσκολα βρίσκεις στην αγορά. Οι 13,4 ίπποι είναι ζωηροί και στο πρώτο ξεκίνημα από το φανάρι σπρώχνουν πολύ καλά το PCX εμπρός. Η επιτάχυνση είναι πολύ γραμμική και μέχρι τα 100Km/h δεν διακόπτεται από τίποτα.

    2015-06-17 06.35.33-W1200

    Ερχόμενος από Χαλκίδα-Αθήνα κράτησα κολλημένο το γκάζι στο στοπ για όλα τα χιλιόμετρα μέχρι τα διόδια των Αφιδνών. Τα 100-105 Km/h ήταν σταθερά σε ανηφόρα ή κατηφόρα, ενώ ο κόφτης ενεργοποιήθηκε αρκετές φορές σε κατηφορικά κομμάτια επαναφέροντάς σε στην τάξη. Φυσικά το μοτέρ δεν έκανε «κιχ» ακόμα και σε αυτήν την επίπονη διαδικασία. Το idle stop λειτουργεί άψογα και δεν απέτυχε ούτε μισή φορά, ενώ συνολικά το μηχανικό σύνολο είναι υπόδειγμα απόδοσης και ποιότητας λειτουργίας. Το κερασάκι στην τούρτα και ίσως το πιο εντυπωσιακό πράγμα από όλα είναι η κατανάλωση η οποία με το γκάζι για 70 χιλιόμετρα στο stop δεν ξεπέρασε τα 2,5 λίτρα/100Km και γι’ αυτό είμαι αναγκασμένος να βγάλω το καπέλο στη Honda για την τεχνολογία που έχει «ρίξει» πάνω στο PCX. Θαυμάσιο…

    Πέμπτη 18 Ιουνίου

    Πολύ ευχάριστο το PCX μέχρι στιγμής μας έχει χαρίσει την ξεγνοιασιά που ένα scooter πόλης πρέπει να δίνει. Τι γίνεται όμως με την εργονομία που είναι ίσως το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα τέτοιου είδους όχημα; Το PCX δεν σε ξενίζει όταν βρεθείς στη σέλα του καθώς όλα «κουμπώνουν» εύκολα. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και το τιμόνι πολύ κοντά στο σώμα… τόσο κοντά που σχεδόν σε δυσκολεύει να γυρίσεις πλήρως το τιμόνι. Τα πόδια δεν έχουν πολύ χώρο στη διάθεσή τους παρά μόνο εμπρός-πίσω, ενώ η στήριξη για την πλάτη είναι καλή χάρη στο διαχωριστικό που υπάρχει στη σέλα για αναβάτη-συνεπιβάτη.

    pcx15888888888

    Χώροι υπάρχουν ικανοποιητικοί καθώς κάτω από τη σέλα μπορείς να φιλοξενήσεις το κράνος και πολλά μικροαντικείμενα, ενώ πολύ βολική είναι η τάπα της βενζίνης αφού το ντουλαπάκι ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού δίπλα στην κλειδαριά. Τα φώτα του PCX είναι εξαιρετικά σε απόδοση για scooter, ενώ τα όργανα είναι πιο… «αυτοκινητάδικα» με αναλογικό ταχύμετρο και μέσα στο ταχύμετρο ψηφιακό πάνελ με ικανοποιητικές ενδείξεις.

    pcx1577777

    Μοναδικό ψεγάδι για την ώρα είναι πως όταν βρίσκεσαι πάνω στο scooter πρέπει να μαντέψεις για να βρεις που μπαίνει το κλειδί καθώς δεν φαίνεται από πάνω και πρέπει να σκύψεις για να το βρεις. Όταν είναι βράδυ δε, για να βρεις το κλείδωμα ασφαλείας πρέπει να έχεις σίγουρα φακό αλλιώς… κλάψε Χαράλαμπε!

    Τετάρτη 17 Ιουνίου

    Η Honda, στην περίπτωση του PCX είχε έναν και μόνο στόχο: να βγάλει στο δρόμο όλη της την τέχνη όσον αφορά πρώτα την τεχνολογία και έπειτα στην ποιότητα. Σε ένα scooter σαν το PCX 150 λοιπόν μπορείς να συναντήσεις υψηλού επιπέδου τεχνολογία επικεντρωμένη στον κινητήρα και την κατανάλωση, συνδυασμένη με ένα ποιοτικό και σχεδιαστικά όμορφο σύνολο.

    pcx1444666666666

    Αυτά όλα επιβεβαιώνονται με το που πάρεις στα χέρια σου το μικρό scooter της Honda το οποίο από μόνο του αποπνέει μια σοβαρότητα. Είναι πλήρως προσανατολισμένο στο «αυτοκινητάδικο» κοινό κάτι που αντιλαμβάνεσαι άμεσα από τα όργανα ενδείξεων, ενώ και το σύστημα start-stop ενισχύει αυτήν την κατεύθυνση.

    Για κάποιο περίεργο λόγο, όταν πήρα στα χέρια μου το PCX αισθάνθηκα μια ανακούφιση… την ανακούφιση του «ουφ, επιτέλους ένα σοβαρό και αψεγάδιαστο scooter, ας οδηγήσω…». Τις επόμενες ημέρες στόχος είναι να κατεβάσουμε την κατανάλωση κάτω από τα 2 λίτρα/100Km! Αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε να κάνουμε με ίσως το πιο οικονομικό scooter της αγοράς…

    Σχόλια

    Σχόλια