Motornews Test: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD S-Tronic

    Με 122 ίππους στο Α3 Sportback, η Audi έχει μια από τις καλύτερες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία. Προσθέτοντας το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο S-Tronic, το σύνολο "ξεφεύγει".

    Το Audi A3 έχει το δύσκολο έργο της εκπροσώπησης της Audi στην κατηγορία των μικρομεσαίων που παραδοσιακά είναι η πιο απαιτητική της ελληνικής αγοράς. Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής από τη δεκαετία του ’90 και εντεύθεν, παίζουν κυρίως το ρόλο των οικογενειακών και ως τέτοια έπρεπε να έχουν χαρακτηριστικά δεκαθλητή: να είναι καλά, με βαθμό πάνω από το μέσο όρο αν γίνεται, σε μια σειρά από τομείς αξιολόγησης που σε πρώτη ανάγνωση δείχνουν αρκετά ετερόκλητοι.

    Audi A3 14TFSI 3

    GRATSIAS AUDIΗ πορεία του μοντέλου στο χρόνο, έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν ένα πολύ επιτυχημένο σύνολο. Στη σύγχρονη εκδοχή του, το πεντάθυρο A3 έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Είναι μάλιστα τόσο εμφατικά βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, που άνετα διεκδικεί τον τίτλο του καλύτερου στην κατηγορία του- απέναντι σε λίγους και εκλεκτούς αντιπάλους. Θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε την αίσθηση που προσφέρει το Audi, μόνο και μόνο για να μπορέσουμε όλοι μαζί να βάλουμε σε μια τάξη τις διαφορές, που έχουν να κάνουν κυρίως με την αίσθηση, μια και κάποια από τα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα για το στέμμα της κατηγορίας, είναι ομογάλακτα του Audi.

    Audi A3 14TFSI 2

    Πρώτα απ’ όλα αυτό που «εισπράττεις» από την καμπίνα του Sportback και τα υλικά που συναντάς εκεί, είναι αμιγώς premium. Δεν έχεις την παραμικρή αμφιβολία για τη στόχευση της εταιρείας και το μόνο που έχεις να κάνεις για να αρχίσεις να παρατηρείς την ανωτερότητα, είναι το να αφήσεις στην άκρη τη συντηρητική εικόνα του ταμπλό που είναι η αλήθεια πως θα μπορούσε ενδεχομένως να γίνει πιο ευχάριστη- ίσως πιο νεανική. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει δικαιολογώντας τη σπουδή επί εργονομικών θεμάτων. Ειδική μνεία αξίζει το εύκολο στην πλοήγηση MMI σύστημα πολυμέσων, που βασίζεται στην πτυσσόμενη οθόνη στο κέντρο και επάνω μέρος του ταμπλό.

    Audi A3 14TFSI 5

    Οι νεότεροι ηλικιακά συμμετέχοντες στους αγώνες αυτοκινήτου της χώρας μας, έχουν μια έκφραση slang για τις στροφές από τις οποίες περνάει το αυτοκίνητο χωρίς να αφήσει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι. Οι στροφές αυτές λέγονται –είπαμε, στη slang διάλεκτο- «ανάφητες». Η έκφραση αυτή, μπορεί να ακούγεται άθλια για όσους χρησιμοποιούν στοιχειωδώς σωστά την ελληνική γλώσσα, είναι όμως αρκετά χαριτωμένη για να περιγράψει στη δική μας περίπτωση την οδική συμπεριφορά του Audi A3. Το οποίο, με το εκπληκτικό πλαίσιο και την ανάρτηση, καθώς επίσης και με τους «μόλις» 122 ίππους, περνάει πραγματικά από παντού «ανάφητο». Για τον οδηγό που έχει σώας τας φρένας και δεν ψάχνει για την «έβγα της γειτονιάς» (άλλο έπος slang διαλέκτου- λίγο πιο έξυπνο όμως) το Α3 είναι όσο ουδέτερο πρέπει και όσο δυνατό χρειάζεται για να δίνει την αυτοπεποίθηση στο χειριστή του προκειμένου να περνάει με μια σχέση επάνω. Σίγουρο πάτημα, περιορισμένες κλίσεις και μια στρεπτική ακαμψία που σου δίνει το θάρρος να πιστεύεις πως το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με roll cage. Το S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δικαιώνει τη φασαρία γύρω από την αξία του, καθώς είναι άμεσο και ανταποκρίνεται θαυμάσια ακόμα και στις sport διαθέσεις του οδηγού, ανάλογα με τις οποίες μπορεί ο τελευταίος να επιλέξει και το πρόγραμμα λειτουργίας που θέλει για τη χαρτογράφηση του κινητήρα και όχι μόνο. Τα φρένα είναι δυνατά και αποδοτικά, ακόμα και μετά από απαιτητική κατηφορική διαδρομή και συνολικά εισπράττεις μια die hard διάθεση που δεν περιμένεις από εκπρόσωπο των premium μικρομεσαίων. Είπαμε όμως: είναι ίσως το καλύτερο αυτής της κάστας και αυτό μετράει ως ένα ακόμα υπέρ.

    Audi A3 14TFSI 4

    GRATSIAS AUDIΣτο τεχνολογικό κομμάτι, τα πράγματα δείχνουν πολύ θετικά για τα μοντέλα του Ομίλου αλλά και για τη δική μας περίπτωση πιο συγκεκριμένα. Το σύστημα CoD (Cylinders on Demand) λειτουργεί υποδειγματικά και «κόβει» την τροφοδοσία στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του συνόλου, όταν δεν απαιτείται επιτάχυνση ή όταν ο οδηγός πατάει ελαφρά το γκάζι και ο δρόμος είναι επίπεδος ή κατηφορικός. Μόνο η ένδειξη στο ταμπλό προδίδει το πότε συμβαίνει η διακοπή της τροφοδοσίας, καθώς το σύστημα είναι τελείως απαλλαγμένο από κραδασμούς. Είναι και αυτό ένα από τα στοιχεία τεχνολογίας του μοντέλου (που προφανώς πληρώνει κανείς) αλλά αξίζει το κόστος. Η «αντανάκλαση» του συστήματος CoD αλλά και της γενικότερα λελογισμένης χρήσης του καυσίμου από τον κινητήρα, είναι σαφέστατα στην κατανάλωση που εμφανίζει το μοντέλο. Στα χέρια μας, τα διαστήματα οικονομικής οδήγησης ήταν στα πέριξ της ένδειξης των 6,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν οι απαιτήσεις για επιδόσεις είχαν τον πρώτο λόγο, το 1.400άρι σύνολο έδειχνε αδηφάγες διαθέσεις με τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ. να είναι εύκολη υπόθεση.

    Audi A3 14TFSI 9   Audi A3 14TFSI 10

    Εκεί που μας τα χαλάει λίγο είναι στην τιμή εκκίνησης μια και τα 25.500€ με απόσυρση της έκδοσης Ambition είναι αρκετά για να χαρακτηριστεί ευκαιρία. Από την άλλη πάλι το Α3 δε μπορεί να κριθεί με τα σταθμά του μέσου όρου της κατηγορίας, αφού αυτό ορίζει το άνω άκρο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Audi A3 14TFSI 7 Audi A3 14TFSI 6

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 395 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς122 ίπποι στις 5.000- 6.000 σ.α.λ
    Ροπή20.4 Kgm στις 1.400-4.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 7 σχέσεων
    Εκπομπές CO2115 γρ./χλμ
    Μήκος4,310 μέτρα
    Πλάτος1,785 μέτρα
    Ύψος1,425 μέτρα
    Μεταξόνιο2,620 μέτρα
    Βάρος1.280 κιλά
    Χώρος αποσκευών380 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.6 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.6 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα9,5″
    Τελική ταχύτητα203 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 25.500€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια