Live Test: Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX 95ps

    Καλός και «άγιος» ο νέος χιλιάρης βενζίνης αλλά σαν τον 1.300άρη diesel δεν έχει. Το Opel Corsa στη καλύτερή του –μέχρι στιγμής- εκδοχή, είναι στα χέρια μας και αποκαλύπτεται.

    ΤOpel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX 95ps ήρθε στο Live Test του Motornews για να κλείσει τον κύκλο των εκδόσεων του νέου Corsa. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Παρασκευή 19 Ιουνίου

    corsa-d-safebeltΜπορεί όπως είπαμε προχθές το άνοιγμα των θυρών του Corsa να είναι μεγάλο και το «μπες-βγες» να γίνεται εύκολα αλλά αυτό έχει και το τίμημά του. Λόγω του ότι πρόκειται για την 3θυρη έκδοση οι πόρτες είναι μεγάλες και η μεσαία κολόνα είναι λίγο πιο πίσω, ότι ισχύει δηλαδή λίγο έως πολύ σε κάθε αμάξωμα με δύο ή τρεις πόρτες. Λόγω της μετακίνησης της μεσαίας κολόνας προς τα πίσω, οι μετρίου αναστήματος οδηγοί ταλαιπωρούνται λίγο με το δέσιμο της ζώνης ασφαλείας, αφού και αυτή έχει αντίστοιχα μετακινηθεί καθώς εδράζεται στη μεσαία κολόνα. Χρειάζεται κάτι παραπάνω από μια απλή κίνηση για να φτάσεις τη ζώνη και να δεθείς. Ωστόσο η Opel έχει μεριμνήσει, και μπράβο της, κι έχει τοποθετήσει ρυθμιστή ύψους στη βάση της ζώνης ασφαλείας, ούτως ώστε να μη βγαίνεις από το αυτοκίνητο με κοκκινισμένο λαιμό αν είσαι κάτω του μετρίου αναστήματος.

     

    Πέμπτη 18 Ιουνίου

    Όσο περνάνε οι ημέρες με το Corsa τόσο περισσότερο αντιλαμβανόμαστε πόσο ολοκληρωμένη είναι η έκδοση με τον κινητήρα diesel. Δεν το συζητάμε, φοβερός ο Ecotec και αξίζουν χίλια μπράβο στην Opel, αλλά τη σήμερον ημέραν η οικονομία στη χώρα μας είναι το Α και το Ω. Έτσι τα 4.5 λίτρα κατανάλωσης του EcoFLEX είναι φοβερός αριθμός με μεγάλο αντίκτυπο τόσο στην ψυχολογία όσο και στην τσέπη. Σίγουρα η τραχιά λειτουργία του diesel κινητήρα είναι κάτι που σε ξενίζει, ειδικά όταν έχεις οδηγήσει αυτόν της βενζίνης. Η διαφορά στην απόδοση θα λέγαμε ότι περισσότερο φαίνεται στα νούμερα παρά στην πράξη. Η μεγάλη ροπή του EcoFLEX -19,3 kgm- θολώνει τα νερά και κάνει τη διαφορά να φαίνεται μικρότερη. Έτσι αυτό που εισπράττει ο οδηγός στο τέλος είναι τεράστια οικονομία και μικρή απώλεια δύναμης σε σχέση με τον κινητήρα βενζίνης.

    corsa-d-engine

    Μπορεί ο νέος σχεδιασμός του Corsa να σου κόβει λίγο την ορατότητα καθώς οι δύο εμπρός κολώνες είναι φαρδιές αλλά το μικρό τριγωνικό παραθυράκι που υπάρχει μπροστά από τις δύο πόρτες διευκολύνει την κατάσταση, ειδικά σε κατηφορικά στενά.

    corsa-d-in-22

    Τετάρτη 17 Ιουνίου

    Σήμερα θα ασχοληθούμε λίγο με την πρακτικότητα του Corsa. Το μέγεθος του supermini της Opel είναι «ΟΚ» για την κίνηση εντός πόλης αλλά και για την αναζήτηση parking στα στενά. Ειδικά με την κάμερα οπισθοπορείας το παρκάρισμα είναι παιχνιδάκι. Για την είσοδο και την έξοδο, το άνοιγμα των θυρών είναι αρκετό και δε χρειάζεται να ταλαιπωρηθείς, αν είσαι οδηγός ή συνοδηγός. Η δική μας έκδοση είναι 3θυρη οπότε τα πράγματα για τους πίσω επιβάτες είναι λίγο πιο δύσκολα. Ωστόσο τα ανακλινόμενα καθίσματα δημιουργούν αρκετό χώρο ακόμα και για μεγαλόσωμους.

    corsa-d-side2

    Τώρα θα πάμε στα «άσχημα». Οι ποτηροθήκες αποδεικνύονται στενές για να φιλοξενήσουν ισάριθμα ποτήρια καφέ. Επίσης δυσκολεύουν λίγο τη χρήση του λεβιέ ταχυτήτων αλλά και των διακοπτών του κλιματισμού, τον οποίο χρειάζεσαι καθημερινά πλέον. Επίσης οι διάφοροι χώροι για μικροαντικείμενα  είναι ρηχοί και λίγοι σε αριθμό. Για παράδειγμα αν υπάρχουν δύο smart phones εντός του αυτοκινήτου τότε το ένα από τα δύο αναγκάζεται να μπει σε ποτηροθήκη λόγω μεγέθους. Κι αν υπάρχουν περισσότεροι από 2 καφέδες μέσα στο αυτοκίνητο; Όπως καταλαβαίνετε τίθενται ζητήματα με τις θήκες όταν στο αυτοκίνητο υπάρχουν 2-3 ή και 4 επιβάτες.

    corsa-d-in-2

    Τρίτη 16 Ιουνίου

    corsa-d-back

    Το supermini της Opel έχει ανανεωθεί πλήρως και αξίζει την προσοχή μας. Νέα εμφάνιση, νέο εσωτερικό, μαύρος «ουρανός», μαύρες ζάντες, κι όλα δείχνουν να ταιριάζουν καλύτερα σε αυτό «ξεθωριασμένο» κίτρινο. Σίγουρα σαν χρώμα μόνο του δεν λέει πολλά αλλά ο συνδυασμός με το γυαλιστερό μαύρο φτιάχνει χαρακτήρα στο Corsa.

    corsa-d-side

    Η 3θυρη έκδοση που έχουμε στα χέρια μας δείχνει λίγο πιο σπορ και δένει πολύ όμορφα με τις νέες γραμμές σχεδίασης της Opel. Το Corsa είναι καλά κατασκευασμένο, περνά με άνεση τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων κι έχει αρκετούς χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το σημαντικότερο όμως σε αυτή την έκδοση είναι ο diesel κινητήρας ο οποίος ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη. Παρά το ότι πιέσαμε το Corsa σε ορεινή διαδρομή λόγω φωτογράφησης η κατανάλωση κρατήθηκε χαμηλά στο 6. Οι επόμενες ημέρες θα κυλίσουν πιο ήρεμα και περιμένουμε να μας εντυπωσιάσει με το νούμερο που θα γράψει, παρά το ότι δεν θα σβήνει στα φανάρια λόγω AC.

    corsa-d-in

    Δευτέρα 15 Ιουνίου 

    OpelCorsa13d 1

     

    Καλωσορίζουμε το νέο Opel Corsa στην παρέα μας και σας δηλώνουμε ευθύς εξαρχής πως από τα πρώτα κιόλας μέτρα μαζί του, το διακρίνουμε ως το καλύτερο Corsa της γκάμας. Τελεία και παύλα. Τις δύο εκδόσεις με τον χιλιάρη Ecotec τις αποθεώσαμε και πραγματικά για τα δεδομένα του ανταγωνισμού στην κατηγορία είναι εξαιρετικές αμφότερες. Αυτό όμως που πετυχαίνει η Opel με το Corsa όταν το εφοδιάζει με τον χαρισματικό 1.300άρη (Ιταλικής προέλευσης) είναι πραγματικά μοναδικό. Υψηλή απόδοση και οικονομία σε ένα «πακέτο» που όμοιό του δύσκολα συναντάς- αν και για την οικονομία θα έχουμε να σας πούμε προσεχώς κι άλλα. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Corsa που πέρασαν από τα χέρια μας, ετούτο εδώ δεν είναι άσπρο (επιτέλους) και δεν είναι πεντάθυρο. Έτσι, η εικόνα του αυτοκινήτου γίνεται λίγο πιο sport και ανάλογα πιο συμπαθητική, ενώ «κάθεται» και πιο καλά στο μάτι η έντονη αντίθεση με τις μαύρες ζάντες.

    OpelCorsa13d 2 OpelCorsa13d 3

     

    Σχόλια

    Σχόλια