Motornews Test: BMW R nineT

    Ξεχωριστό, μοναδικό και πολύ… BMW, το νέο R nineT δίνει καινούριο νόημα στην κατηγορία Modern-Classic

    Η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό όταν αντικρίζεις το R nineT της BMW είναι… «αυτή η μοτοσικλέτα αδικείται πολύ από τις φωτογραφίες». Το «περίεργο» modern-classic εγχείρημα της BMW είναι συναρπαστικό όταν βρεθείς κοντά του και σου… σηκώνει την τρίχα όταν παρατηρήσεις καλά τις λεπτομέρειές του.

    Ξεχωριστό, όμορφο, εντυπωσιακό

    Από πού να αρχίσεις; Από τον τέλεια φινιρισμένο boxer κινητήρα; Από το τεράστιο πιρούνι με τις ακτινικές δαγκάνες της Brembo; Από την απίθανη σχεδιαστικά εισαγωγή του αέρα στη δεξιά μεριά της μοτοσικλέτας ή από τη λεπτή και ξεχωριστή σέλα; Για να μην πάμε σε λεπτομέρειες όπως τις ζάντες με ακτίνες, τις εκτεθειμένες σωλήνες της εξάτμισης, την ίδια την εξάτμιση και τη στήριξη του υποπλαισίου. Όλα αυτά και άλλα πολλά δημιουργούν μια από τις πιο προσεγμένες σχεδιαστικά μοτοσικλέτες των τελευταίων ετών η οποία πραγματικά σε εντυπωσιάζει και σε κερδίζει αμέσως. Ακόμα και το ξεχωριστό κλειδάκι για να ξεβιδώσεις τη σέλα που έχεις κρυμμένα τα χαρτιά της μοτοσικλέτας είναι ξεχωριστό, αν και εντελώς άβολο.

    Περίεργο μεν, εύκολο δε

    Ένα βασικό χαρακτηριστικό που αντιλαμβάνεσαι σχεδόν αμέσως όταν βρεθείς στη σέλα του nineT είναι το πόσο άνετα αισθάνεσαι πάνω του. Η σέλα μπορεί να είναι επίπεδη και με λίγο αφρώδες ωστόσο κρατάει σε καλή κατάσταση τα μαλακά μόρια του αναβάτη, πάντα βέβαια για τα μέτρα της κατηγορίας. Μην μπερδεύεστε δεν μιλάμε για GS, έχουμε να κάνουμε με μια γυμνή ρετρό street μοτοσικλέτα και σε αυτήν τη βάση την κρίνουμε. Η πίσω ανάρτηση, η οποία παρεμπιπτόντως είναι paralever, είναι μαλακή και η μέση του αναβάτη δεν ταλαιπωρείται στις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός για να φτάσει σχετικά άνετα το φαρδύ τιμόνι.

    Τα όργανα είναι σχεδόν κλασικά με ταχύμετρο και στροφόμετρο να είναι αναλογικά. Στη μέση υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη με πολλές χρήσιμες ενδείξεις στις οποίες ο αναβάτης μπορεί να περιηγηθεί μέσω ενός μπουτόν στο αριστερό grip. Η ποιότητα κατασκευής συνολικά είναι πολύ υψηλού επιπέδου και το φινίρισμα της μοτοσικλέτας μοναδικό, συμβαδίζοντας τόσο με την τιμή του όσο και με το κύρος που αποπνέει.

    Γνωστός και μη εξαιρετέος

    Το μηχανικό σύνολο δεν είναι άγνωστο καθώς προέρχεται από το 1200GS του 2012. Ο αερόψυκτος, δικύλινδρος boxer κινητήρας των 1.170cc αποδίδει 110 ίππους και άφθονη ροπή ικανή να σηκώσει τον εμπρός τροχό με σχετική άνεση, ενώ η ελαστικότητά του σε βοηθάει να κινείσαι με 6η σχέση όλη την ημέρα. Σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου υπάρχει ροπή και δύναμη, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού έχεις τη δύναμη που χρειάζεσαι και αν θέλεις κάτι περισσότερο απλά ανοίγεις το γκάζι ακόμα περισσότερο ή πιο βίαια. Η ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και τον «τρανταχτό» τρόπο λειτουργίας του κινητήρα κάνουν αυτό το μοτέρ ιδανικό για αυτή τη μοτοσικλέτα καθώς ταιριάζει στην classic αίσθηση και σχεδίαση συνδυάζοντας modern απόδοση με γραμμικότητα και σύγχρονη τροφοδοσία. Το μόνο που περνάει απαρατήρητο είναι ο άξονας στη μετάδοση καθώς είναι πολύ ομαλός και ήσυχος στη λειτουργία του χωρίς καμία απώλεια στην αίσθηση.

    Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του nineT είναι ότι δε διαθέτει ηλεκτρονικά! Αν εξαιρέσεις το ABS είσαι εσύ και η μοτοσικλέτα. Φυσικά αυτό δε σε χαλάει καθόλου καθώς έχεις όλη την άνεση να προχωρήσεις σε όλες τις « ευχάριστες παρανομίες» στο δρόμο (παντιλίκια, σούζες, endo) χωρίς να σου κόβει την όρεξη το αόρατο χέρι των ηλεκτρονικών. Η BMW έχει φροντίσει να δημιουργήσει μια απόλυτα ασφαλή μοτοσικλέτα παρόλα αυτά, η οποία έχει βαθιά όρια και δεν τρομάζει ακόμα και όταν καις το πίσω λάστιχο ανεβαίνοντας την Κηφισίας ή όταν έχεις ξεπεράσει τα 200Km/h στον περιφερειακό Υμηττού και φτάνει η επόμενη στροφή…

    Το οδηγείς, δεν σε οδηγεί

    Έπειτα από αρκετά χιλιόμετρα στη σέλα του R nineT φτάνεις στο συμπέρασμα πως απλά ακολουθεί τη νόρμα της υπόλοιπης μοτοσικλέτας, δηλαδή είναι εξαιρετική! Το BMW έχει έναν συνδυασμό αναρτήσεων καθώς μπροστά είναι εξοπλισμένο με ανεστραμμένο πιρούνι 46mm και πίσω σύστημα paralever της εταιρίας με μονό αμορτισέρ. Το εμπρός μέρος είναι καταπληκτικό, συμπαγές και με τρομερή αίσθηση που σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις σχεδόν ότι θέλεις. Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο ασαφές και ζορίζεσαι να βρεις τον τρόπο να το εμπιστευτείς παρά το γεγονός ότι λειτουργεί καλά και προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση.

    Η γεωμετρία της μοτοσικλέτας είναι γενικά αργή και μόνο χάρη στο φαρδύ τιμόνι αλλάζει εύκολα κατεύθυνση. Η σταθερότητά του όμως είναι παροιμιώδης έχοντας κορυφαία στιβαρότητα και ποιότητα κύλισης. Στις στροφές τo R nineT είναι αντρικό, απαιτεί προσπάθεια για να στρίψει – δεν τα κάνει όλα μόνο του όπως τα περισσότερα BMW – καθώς είναι κοντό και μακρύ, αλλά είναι σε θέση να διασκεδάσει τον αναβάτη. Όταν το «ρίξεις» στην είσοδο της στροφής μένει ακλόνητο στη γραμμή του ξύνοντας τα μαρσπιέ με χαρακτηριστική άνεση. Το πολύ καλό μπροστινό σου επιτρέπει να το εμπιστευτείς και να φρενάρεις ακόμα και μέσα στη στροφή, ενώ το πίσω, παρότι δεν έχει την κατάλληλη αίσθηση, διαχειρίζεται πολύ καλά την ισχύ στην έξοδο και σε κάνει να ξεχάσεις γρήγορα την έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Στη σβέλτη οδήγηση βοηθάει και ο ροπάτος κινητήρας συμβάλλοντας στη ροή. Μοναδικό ψεγάδι είναι το γεγονός ότι δεν έχει καλά σημεία στήριξης του σώματος κυρίως από το ντεπόζιτο το οποίο είναι κοντό και μακρύ και δεν δίνει «λαβές» στον αναβάτη να στηριχθεί σωστά και να τοποθετήσει το σώμα του βολικά πάνω στη μοτοσικλέτα.

    Μέσα στην πόλη η κίνηση με το BMW είναι πολύ άνετη, το ίδιο και όταν κινείσαι σε επαρχιακό δρόμο. Ο αυτοκινητόδρομος από την άλλη δεν είναι η σωστή επιλογή για το nineT καθώς έχεις τον αέρα αντίπαλο και όλα τα στοιχεία της φύσης, αφού είσαι πλήρως εκτεθειμένος. Με λίγα λόγια το BMW είναι γρήγορο και στρίβει άψογα, αλλά με το δικό του ρυθμό. Δεν είναι άμεσο όσο ένα streetfighter, είναι πιο αργό στις κινήσεις του, αλλά μπορεί να διατηρήσει γρήγορο ρυθμό αν είσαι ήρεμος και ομαλός μαζί του.

    Απλά υπέροχο

    Συμπέρασμα; Υπέροχο το BMW, είναι πολύ καλή μοτοσικλέτα, τελεία και παύλα! Σε εξιτάρει οπτικά με τον σχεδιασμό της, σε εξιτάρει με τον τρόπο λειτουργίας και απόδοσης του boxer και γίνεται απολαυστική όταν την οδηγείς, με οποιονδήποτε τρόπο και αν το κάνεις. Επιβεβαιώνει τον σπορ χαρακτήρα της με μικρούς συμβιβασμούς οι οποίοι είναι απόλυτα κατανοητοί.

    Το μοναδικό πράγμα που δεν είναι ωραίο στο R nineT είναι η τιμή του. Τα 16.200€ κρίνονται «τσιμπημένα» για μια γυμνή μοτοσικλέτα χωρίς ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Το μοναδικό πράγμα που δικαιολογεί την τιμή είναι η ποιότητά της και η μοναδικότητά της καθώς δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην ενδιαφερθεί για αυτήν την υπέροχη μοτοσικλέτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας

    Αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας boxer, τετράχρονος, δύο εκκεντροφόροι και τέσσερις ακτινικά τοποθετημένες βαλβίδες ανά κύλινδρο, κεντρικός άξονας εξισορρόπησης

    Κυβισμός

    1.170 κ.εκ.

    Μέγιστη ισχύς

    81 kW (110 hp) στις 7.550 σ.α.λ.

    Μέγιστη ροπή

    119 Nm στις 6000 rpm σ.α.λ.

    Τροφοδοσία

    Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός/Ψηφιακή μονάδα διαχείρισης κινητήρα με διακοπή παροχής καυσίμου, ανάφλεξη με δύο μπουζί

    Σύστημα μετάδοσης

    Κιβώτιο 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής με ελικοειδή γρανάζια, με άξονα μετάδοσης

    Πλαίσιο

    4 τμήματα σχεδίου πλαισίου με εμπρόσθιο πλαίσιο και 3 οπίσθια τμήματα πλαισίου, κινητήρας ως φέρον στοιχείο

    Ανάρτηση εμπρός

    Upside-down τηλεσκοπικό πιρούνι, με διάμετρο 46 mm, διαδρομή 120mm

    Ανάρτηση πίσω

    Αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι με BMW Motorrad Paralever, προοδευτική απόσβεση αμορτισέρ, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου με ροζέτα/ υδραυλικά συνεχώς μεταβαλλόμενη, ρύθμιση επαναφοράς με ροζέτα, διαδρομή 120mm

    Φρένο εμπρός

    Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 320 mm, δαγκάνες τεσσάρων ακτινών εμβόλων, ABS

    Φρένο πίσω

    Μονός δίσκος διαμέτρου 265 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS

    Τροχοί εμπρός/πίσω

    17’’/17’’

    Βάρος

    222 Κιλά

    Ρεζερβουάρ

    18 λίτρα

    Τιμή

    16.200€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια