24H Le Mans 2015: Hulkenberg, Bamber και Tandy λόγω ειδικότητας

Οι rookie της Porsche παρέδωσαν σεμινάριο νίκης στις 24 ώρες του Mans

Οι Hulkenberg, Bamber και Tandy έγραψαν τη δική τους χρυσή σελίδα στην ιστορία των 24 ωρών του Mans κατακτώντας τη νίκη στην παρθενική τους εμφάνιση στην LMP1. Το πλήρωμα της Porsche 919 #19 είχε εξαιρετικό ρυθμό, σωστή στρατηγική και κατάφερε να μείνει μακριά από προβλήματα. Πίεσαν εκεί που έπρεπε κι έκαναν εξαιρετική διαχείριση καυσίμου κι ελαστικών. Σπουδαία νίκη για τους «άπειρους» του Mans οι οποίοι νίκησαν πληρώματα με τεράστια εμπειρία στους αγώνες αντοχής.

Στη 2η θέση τερμάτισε η Porsche #17 των Webber, Bernhard και Hartley συμπληρώνοντας το 1-2 για τη γερμανική εταιρεία. Η 919 ήταν καλύτερη από τον ανταγωνισμό στο 83o Le Mans κι αυτό επιβεβαιώθηκε με το 1-2. Η Porsche επέστρεψε στον θρόνο μετά από 17 χρόνια. Στην 3η θέση τερμάτισαν οι νικητές του 2014, Fassler, Lotterer και Treluyer με το Audi R18 #7. Το πλήρωμα της γερμανικής εταιρείας τερμάτισε 2 γύρους πίσω από την κορυφή.

Το κλειδί της νίκης ήταν το φοβερό stint του Hulkenberg το οποίο ξεκίνησε την 9η ώρα μετά την έξοδο του 3ου Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο Γερμανός με μερικές εξαιρετικές κινήσεις πήρε τα ηνία του αγώνα κι από εκείνο το σημείο και ύστερα πάτησε τέρμα το γκάζι της 919. Ο ρυθμός της Porsche κατά τη διάρκεια της νύχτας ήταν το δεύτερο σημαντικό σημείο το οποίο έβαλε γερές βάσεις για τη νίκη. Το πλήρωμα της 919 #19 παρέδωσε σεμινάριο στρατηγικής και διαχείρισης ρυθμού με αποτέλεσμα να μην απειληθεί από κανέναν. Μπορεί οι 3 οδηγοί να έχουν μεγάλη εμπειρία από αγώνες αλλά αυτή ήταν η πρώτη τους προσπάθεια στην LMP1 ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο την αξία αυτής της σπουδαίας και ιστορικής νίκης. Κανείς δεν περίμενε τους «rookie» με το «τρίτο» αυτοκίνητο να πάρουν αυτή τη νίκη κι όμως εκείνοι απέδειξαν το πόσο σπουδαίο πλήρωμα είναι.

Η Porsche #17 σημείωσε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα με τη 2η θέση αλλά ίσως να μπορούσε κάτι καλύτερο αν ο Hartley δεν είχε δεχθεί ποινή Stop&Gο λόγω προσπέρασης υπό καθεστώς Αργής Ζώνης.

Η Audi κατά τη διάρκεια της νύχτας αλλά και τις πρώτες πρωινές ώρες όσο κι αν προσπάθησε δεν κατάφερε να πιέσει την Porsche #19. Στα τελευταία στάδια του αγώνα μηχανικά προβλήματα την κράτησαν μακριά από τη μάχη της κορυφής καταφέρνοντας τελικά να ανέβει στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου με το R18 #7.

Το πλήρωμα των Dumas, Jani, Lieb στην Porsche #18 μπορεί να εκκίνησε από την pole position αλλά στον αγώνα ήταν εκτός τόπου και χρόνου. Κακός ρυθμός και πολλά λάθη τους κράτησαν μακριά από τη διεκδίκηση της νίκης.

Το τρίτο Audi #9 των Albuquerque, Bonanomi, Rast κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση. Στα πρώτα στάδια του αγώνα είχε καλό ρυθμό αλλά στη συνέχεια ο αγώνας δεν εξελίχθηκε καλά. Λαθάκια αλλά και μηχανικά προβλήματα τους έριξαν πίσω.

Η Toyota για μία ακόμα φορά δεν κατάφερε να κερδίσει το Le Mans. Αυτή τη φορά γνώριζε ότι δεν είχε αξιώσεις για κάτι τέτοιο καθώς η TS040 δεν είχε την ταχύτητα να παλέψει στην κορυφή. Η Toyota #2 τερμάτισε στην 6η θέση και οι πρωταθλητές #1 στην 8η θέση.

Η Nissan δεν είχε τον αγώνα που θα ήθελε καθώς αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τα GTR-LM Nismo. Στον τερματισμό έφτασαν τα 2 από τα 3 αλλά πάνω από 130 γύρους πίσω από την κορυφή. Το πρωτοποριακό project των Ιαπώνων θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα αλλά από την άλλη θα μπορούσε να τα πάει και χειρότερα. Τουλάχιστον έφτασε στον τερματισμό συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για τη συνέχεια της εξέλιξης του αγωνιστικού.

kcmg-oreca-15-mans

Στην LMP2 η KCMG #47 ήταν η μεγάλη νικήτρια της κατηγορίας διαλύοντας τον ανταγωνισμό από την πρώτη στιγμή. Από τις πρώτες ώρες του αγώνα απολάμβανε μεγάλο προβάδισμα καθώς οι Howson, Bradley, Lapierre είχαν εξαιρετικό ρυθμό. Τα προβλήματα και τα λάθη δεν έλειψαν αλλά τελικά κατάφεραν να μετουσιώσουν την ταχύτητα σε αποτέλεσμα. Στη 2η θέση τερμάτισε η Jota #38 με τους Dolan, Evans, Turvey να κάνουν φοβερό αγώνα. Στα πρώτα στάδια του αγώνα είχαν μείνει πίσω αλλά τελικά κατάφεραν να ανακάμψουν και να νικήσουν την G-Drive στη μάχη της 2ης θέσης την τελευταία ώρα. Οι Rusinov, Canal, Bird με το G-Drive #26 δεν κατάφεραν να κρατηθούν μέχρι το τέλος κι έπεσαν στην 3η θέση.

Στην GTE-Pro δόθηκαν πολύ σκληρές μάχες μεταξύ των Corvette, Ferrari, Porsche και Aston Martin. Οι μάχες ήταν τροχό με τροχό τις 22 από τις 24 ώρες επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά το πόσο ανταγωνιστική είναι αυτή η κατηγορία. Τελικά στην 1η θέση τερμάτισε το πλήρωμα της Corvette #64 Gavin, Milner, Taylor μπροστά από τη Ferrari #71 των Rigon, Calado, Beretta, οι οποίοι ανέβηκαν στη 2η θέση μόλις την προτελευταία ώρα του αγώνα. Οι μεγάλοι χαμένοι ήταν οι Bruni, Vilander, Fisichella καθώς η Ferrari #51 αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων 2 ώρες πριν την ολοκλήρωση του αγώνα, ενώ βρίσκονταν στην κορυφή της κατηγορίας. Οι μηχανικοί έλυσαν το πρόβλημα και τελικά τερμάτισαν στην 3η θέση αλλά η ευκαιρία να διεκδικήσουν τη νίκη χάθηκε.

corvette-mans-15-2

Δράματα είχαμε και στην GTE-Am καθώς η Aston Martin #98 των Dalla Lana, Lamy, Lauda έχασε την ευκαιρία να πάρει τη νίκη όταν ο Dalla Lana έκανε λάθος 30 λεπτά πριν την ολοκλήρωση του αγώνα κι έστειλε την Vantage στις μπαριέρες του τελευταίου chicane. Η σύγκρουση ήταν μεγάλη κι έτσι εγκατέλειψαν. Η απρόβλεπτη φύση αυτού του αγώνα επιβεβαιώθηκε με τον πιο έντονο τρόπο σε αυτή την κατηγορία διότι η Aston Martin #98 ήταν 2 γύρους μπροστά και θα μπορούσε να πάρει μια άνετη νίκη. Για να νικήσεις όμως πρέπει πρώτα να τερματίσεις. Έτσι η νίκη πήγε στη Ferrari #72 των Shaytar, Bertolini, Basov οι οποίοι μπορεί να μην έμειναν μακριά από προβλήματα και συγκρούσεις αλλά έφτασαν στον τερματισμό. Στη 2η θέση τερμάτισε η Porsche #77 των Dempsey, Long, Seefried και στην 3η θέση η Ferrari #62 των Sweedler, Bell, Segal.

ferrari-72-mans-15

Αποτελέσματα 24Η Le Mans 2015

Ανασκόπηση 12:00-15:00
Ανασκόπηση 8:00-12:00

Ανασκόπηση 4:00-8:00

Ανασκόπηση Μεσάνυχτα-4:00

Ανασκόπηση 20:00-Μεσάνυχτα

Ανασκόπηση Εκκίνηση-20:00

 

Σχόλια

Σχόλια