Live Test: Mercedes B180

    Με ξεκάθαρη διάθεση πολυμορφικού, η B-Class διαπρέπει απέναντι στις οικογενειακές υποχρεώσεις, χωρίς να αφήνει πίσω τα στοιχεία της πολυτέλειας και της άνεσης που χαρακτηρίζουν όλα τα μεγάλα μοντέλα της Mercedes.

    H Mercedes B180 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

     

    Τετάρτη 17 Ιουνίου 

    Οι ζέστες έχουν αρχίσει για τα καλά όπως φαίνεται. Η παραμονή στο δρόμο είναι δοκιμασία- κυρίως για τα νεύρα, χάρη στην αξιοθαύμαστη κυκλοφοριακή αγωγή των συμπολιτών μας. Απλά η ζέστη κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Ευτυχώς το περιβάλλον της Merc είναι όσο πολιτισμένο χρειάζεται για να ισορροπεί κανείς, ενώ και ο εξοπλισμός ασφάλειας φροντίζει για πολλά απρόοπτα να μην είναι και τόσο… απρόοπτα. Η προειδοποίηση για παράδειγμα για προπορευόμενο αυτοκίνητο (και όχι μόνο) που κινείται αργά ή έχει σταματήσει, είναι πραγματικά πολύτιμη. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το αστικό περιβάλλον της Αθήνας είναι ιδανικό πεδίο δοκιμών, μια και οι σφήνες και οι απροειδοποίητες αλλαγές κατεύθυνσης είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Οπότε και το σύστημα λειτουργεί σχεδόν υπερωριακά. Αν είχε στόμα, είμαστε σίγουροι πως στο τελευταίο βλέμμα μετά το κλείδωμα, όπου και αν παρκάρουμε, θα μας έλεγε «μη φεύγεις! Που πας; Που με αφήνεις;». Και άντε να εξηγήσει κανείς πως έτσι νιώθει και ο οδηγός όταν βγαίνει από το προστατευτικό κουκούλι της B180…

    MercB180 12

    Τρίτη 16 Ιουνίου 

    MercB180 9

     

    Η Merc μας ταξίδεψε μέχρι τη Χαλκίδα και έκανε πολύ ωραίο αλλά όχι και τόσο χαλαρό cruising στη διαδρομή, με αποδείξεις την κατανάλωση που έφτασε στα 8,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Μόνο έτσι όμως θα μπορούσαμε να διαπιστώσουμε την πραγματικότητα της αίσθησης πως το μπροστινό μέρος της είναι τόσο πειθήνιο στις εντολές του οδηγού που θα μπορούσε να είναι από… άλλο αυτοκίνητο. Ναι, όσο και αν ακούγεται «κάπως», το μπροστινό σύστημα της B180 μπορεί να κάνει αρκετά μοντέλα με sport προφίλ, να αισθανθούν άσχημα. Τα ηλεκτρονικά της Mercedes συνεργάζονται αρμονικά και κάνουν το σύνολο να έχει καλή αίσθηση –ανάλογη μηχανικού μπλοκέ- και αποτελεσματικότητα. Είναι και η καθ’ όλα ευχάριστη αίσθηση της απόδοσης από τον κινητήρα που δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό- οπότε να τα 8,2 λτ/100 χλμ. που λέγαμε. Από τη διαδρομή αυτή όμως, προέκυψε και μια γκρίνια. Οι δύο ποτηροθήκες μπροστά από το υποβραχιώνιο, αποδεικνύονται στενές για να φιλοξενήσουν ισάριθμα ποτήρια καφέ. Ενώ το επάνω μέρος του υποβραχιωνίου που γλιστράει προς τα εμπρός για να ακουμπάει αναπαυτικά ο οδηγός και ο συνοδηγός, πάει και τα συμπιέζει δυσκολεύοντας τη ζωή των δύο εμπρός.

    MercB180 10

    Δευτέρα 15 Ιουνίου 

    MercB180 6

     

    Οι διαδρομές του σαββατοκύριακου ήταν αρκετές, τόσο σε απόσταση, όσο και σε αποκαλύψεις για την καλόβολη Merc B180. Πρώτα απ’ όλα η κατανάλωση ωφελήθηκε αρκετά από τον ανοιχτό δρόμο και σημείωσε πτώση, μένοντας στα «χαμηλά 6άρια» χωρίς κόπο και παρά τη λειτουργία του κλιματισμού. Η χρήση του τελευταίου, μας «αποκάλυψε» μια μικρή αδυναμία που έχει το μοντέλο, μια και η παράλληλη λειτουργία του start/ stop δημιουργεί θέμα στην απόδοση του κλιματιστικού όταν ο κινητήρας είναι σβηστός. Σε φανάρια που κρατούν κάμποσο, η ζέστη κάνει την εμφάνισή της παράλληλα με τη χαρακτηριστική μυρωδιά από το κύκλωμα ψύξης. Η λύση είναι μια και αφορά στην απενεργοποίηση του συστήματος start/stop μέσω του διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Ένα ακόμα «μικρό» που μας έκανε εντύπωση, ήταν η «ανάποδη» λειτουργία του διακόπτη για το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το ενεργοποιείς πιέζοντας μέσα και το απενεργοποιείς, τραβώντας το μοχλό προς τα έξω. Ανάποδα από την αντίστοιχη μηχανική λειτουργία δηλαδή. Μόνο εμείς μάλλον θα το βρίσκουμε περίεργο όμως.

    MercB180 7 MercB180 8

    Παρασκευή 12 Ιουνίου

    MercB180 3

    Το καλοκαίρι δείχνει να θέλει να ξεκινήσει και η θερμοκρασία έχει αυξηθεί αρκετά. Καλό σημάδι για όσους το περίμεναν προκειμένου να ξεκινήσουν τις επισκέψεις στις παραλίες. Αδιάφορο για κάποιους που προτιμούν τον χειμώνα και τα κρύα του- όπως και του λόγου μας. Μένουμε κολλημένοι με τα αυτοκίνητα και τη διάθεσή μας για οδήγηση και περιορίζουμε τη διάθεσή μας για μπάνια και παραθαλάσσιες δραστηριότητες (βλ. παγωμένες μπύρες και Μεσολογγίτικα παστά) μόνο κατά τη διάρκεια των ημερών της καλοκαιρινής άδειας, που παραδοσιακά έρχεται τον Αύγουστο. Πάντα όταν η σκέψη πάει εκεί, αντανακλαστικά έρχεται στο μυαλό το πόσο σημαντική είναι η ευρυχωρία του αυτοκινήτου. Η B180 λοιπόν, είναι μια από τις ιδανικότερες περιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει στα υπόψιν ο οικογενειάρχης. Όσο compact χρειάζεται σε διαστάσεις αλλά με πραγματικά σπουδαίους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, η B-Class κάνει τα πράγματα πολύ εύκολα σε ότι αφορά τα ταξίδια. Κινούμενοι αρκετά αυτές τις μέρες και με διάθεση διασύνδεσης με το αυτοκίνητο, παρατηρούμε την αχρείαστη «διάσπαση» λειτουργιών μεταξύ των δύο –αρκετά φορτωμένων, ούτως η άλλως- σετ διακοπτών που φιλοξενούνται εκατέρωθεν του τιμονιού. Ελέγχεις για παράδειγμα την ένταση του ηχοσυστήματος από το δεξί «πάνω- κάτω» αλλά τη σειρά των κομματιών στο usb ή των σταθμών στο ραδιόφωνο, την αλλάζεις από το αριστερό αντίστοιχο. Λεπτομέρεια; Μπορεί. Είπαμε όμως: κάτι τέτοια είναι που «μένουν» στο μυαλό.

    MercB180 4 MercB180 5

    Πέμπτη 11 Ιουνίου

    MercB180 1

    Το λευκό είναι αναμφίβολα «ψαρωτικό». Κάποιοι το θεωρούν το “σύγχρονο μαύρο” λόγω του ότι έχει γίνει μόδα στα αυτοκίνητα. Το πολυμορφικό σχήμα του μοντέλου της Mercedes, προσθέτει πόντους κύρους στη συνολική εμφάνιση που με τα led’s φώτα ημέρας χαμηλά στη μάσκα και την ανανεωμένη εμφάνιση με το μεγάλο σήμα του Γερμανού κατασκευαστή στο μέσο της πρόσοψης, δίνει από μακριά τον τόνο της κατασκευής. Αυστηρά μοτίβα στην καμπίνα, με την τυπική διάταξη χειριστηρίων και διακοπτών που «ελαφρώνει» με τη χρήση ανοιχτόχρωμων επενδύσεων και εν τέλει δημιουργεί ένα αίσθημα «ό,τι πληρώσεις παίρνεις, και εδώ έχουμε πληρώσει αρκετά». Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και με την ειδική χαρτογράφηση αλλά και τις μακριές σχέσεις μετάδοσης, δείχνει πιο «ήπιος» σε απόδοση από ότι είναι στην πράξη. Σίγουρα οι μέρες του live test με την 180, που είχαμε μεγάλη περιέργεια να δούμε τι ψάρια πιάνει, θα είναι ενδιαφέρουσες. 

    MercB180 2

    Σχόλια

    Σχόλια