Live Test: Nissan X-Trail 1.6 D 4X4 Acenta

    Ο μεγάλος αδελφός του Qashqai δεν είναι δεσποτικός και τυραννικός όπως αυτός του Όργουελ. Το αντίθετο.

    To Nissan X-Trail ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 17 Ιουνίου

    X-Trail 15X-Trail 14

    Από χωροταξική άποψη, το X-Trail είναι δύο σε ένα: Ένα άνετο SUV και ένα πολυμορφικό, μαζί. Αυτό διότι η ρύθμιση των πίσω καθισμάτων σου δίνει τη δυνατότητα να μεταβάλλεις το μήκος του χώρου αποσκευών ή να επιτρέπεις σε δύο ακόμα άτομα, πέραν των πέντε, να κάτσουν στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η οποία ειρήσθω εν παρόδω, έχει και τις ευκολίες της, όπως κανονικές ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και θήκες για ποτήρια. Η πρόσβαση δεν είναι εύκολη για ενήλικες, λόγω και του ύψους από το δρόμο, ωστόσο με το μεσαίο κάθισμα ρυθμισμένο προς τα εμπρός ο χώρος για τον 6ο και τον 7ο επιβάτη είναι επαρκής.

    X-Trail 16X-Trail 17

    Για πέντε το X-Trail είναι πραγματικό οικόπεδο, υπό την έννοια ότι ακόμα και άτομα με ύψος πολύ άνω του μέσου όρου δεν θα νοιώσουν στενάχωρα. Η σχεδόν πλήρης εξάλειψη του τούνελ μετάδοσης από το εσωτερικό εξασφαλίζει ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα άνετης μετακίνησης και του πίσω μεσαίου επιβάτη. Αν λοιπόν οι χώροι και η ευκολία διαρρύθμισής τους κατά το δοκούν είναι ζητούμενο, τότε το X-Trail δύσκολα βρίσκει αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία τιμής. Προσθέστε σε αυτά του τα χαρίσματα την υπέροχη πανοραμική οροφή, τον πληρέστατο εξοπλισμό και την πολύ καλή αντιληπτή και αντικειμενική ποιότητα του εσωτερικού και έχετε το ιδανικό αυτοκίνητο για ατελείωτα χιλιόμετρα. Είναι και η χαμηλή κατανάλωση… Αποχαιρετούμε λοιπόν το X-Trail με δάκρυα στα μάτια, έχοντας διανύσει μαζί του περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα. Μπορεί να μην ικανοποιεί οδηγικά όσο το Qashqai, κυρίως λόγω βάρους, ωστόσο έχει πολλά χαρίσματα που συνθέτουν ένα  πολύ ισορροπημένο σύνολο.

    Τρίτη 16 Ιουνίου

    Ένα αυτοκίνητο τόσο μεγάλο όσο το X-Trail λογικά δεν είναι και ο καλύτερος φίλος των καθημερινών σου μετακινήσεων. Σήμερα ειδικά που διασχίσαμε την Αθήνα μέσω κέντρου από δυσμάς προς ανατολάς και μάλιστα παρκάραμε παντού, θα έπρεπε να έχουμε φτύσει το γάλα της μάνας μας. Με την κατανάλωση να μένει πεισματικά στο πλαίσιο των 6,2 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, κατ’ αρχάς σου φεύγει το άγχος της οικολογικής αναισθησίας. Δευτερευόντως, το around view monitor και οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω σου επιτρέπουν να εκμεταλλεύεσαι το κάθε διαθέσιμο εκατοστό στάθμευσης, με αποτέλεσμα τα 4,6 μέτρα να φαίνονται τουλάχιστο κατά 20 εκατοστά λιγότερα. Το πλάτος θα μπορούσε να είναι πρόβλημα -και σε κάποια πολύ στενά  “στενά” είναι-  ωστόσο οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι τεράστιοι, διευκολύνουν σημαντικά. Έτσι το X-Trail είναι ίσως το καλύτερο μεγάλο αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις στην πόλη χωρίς να νιώθεις και, κυρίως, χωρίς να είσαι κρετίνος.

    X-Trail 13

    Δευτέρα 15 Ιουνίου

    Καλή εβδομάδα σε όλους. Έχοντας οδηγήσει περίπου 1.200 χιλιόμετρα από τις 05:00 το πρωί του Σαββάτου έως τις 20:00 την Κυριακή, σήμερα δεν θέλω ούτε καν να πλησιάσω το X-Trail. Όχι ότι το αυτοκίνητο με ταλαιπώρησε, το αντίθετο, όμως ο πισινός μου έχει πάρει το σχήμα του καθίσματος και αν κάνει κανείς τις πράξεις, μέσα σε 39 ώρες καλύφθηκαν όλα αυτά τα χιλιόμετρα βγάζοντας μια μέση ωριαία περίπου 30,8 χλμ./ώρα. Σαν να κινείσαι δηλαδή 39 ώρες συνεχώς στην Αθήνα. Σε αυτό τον τεράστιο κύκλο όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το X-Trail σε κάθε είδους δρόμο, διαπιστώσαμε ότι είναι εξαιρετικά άνετο, αθόρυβο έως τα περίπου 140 χλμ./ώρα και με αρκετή ροπή ώστε η οδήγηση να είναι ξεκούραστη και με λίγες αλλαγές σχέσεων.

    X-Trail 11

    Σε ορεινά επαρχιακά κομμάτια όπου και η ποιότητα της ασφάλτου είναι επιεικώς απαράδεκτη, κάνει την εμφάνισή της η έντονη υποστροφή όταν το αυτοκίνητο πιέζεται. Έτσι δεν έχει νόημα να οδηγείς επιθετικά. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι και στη “φύση” του αυτοκινήτου. Έτσι, όταν οδηγείς σβέλτα και έξυπνα, διατηρώντας μια συγκεκριμένη κεκτημένη ταχύτητα, ανταμείβεσαι και από την κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα κατά μέσο όρο. Πολύ καλή επίδοση, αν αναλογιστούμε ότι το βάρος του X-Trail ξεπερνά λίγο τους 1,5 τόνους. Η τετρακίνηση στα βρεγμένα ορεινά κομμάτια μας έβγαλε ασπροπρόσωπους, καθώς εκεί -και λόγω της ροπής του diesel- στις εξόδους των στροφών με κίνηση μόνο εμπρός έχεις το ESP μόνιμα ενεργοποιημένο. Με την τετρακίνηση στην αυτόματη λειτουργία, το αυτοκίνητο γίνεται πιο ουδέτερο και ευχάριστο, μόνο όμως σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης.

    X-Trail 9

    Παρασκευή 12 Ιουνίου

    X-Trail 4

    Όταν λέμε “σαλόνι”  αυτοκινήτου και θέλουμε να κυριολεκτούμε, μάλλον το X-Trail εννοούμε. Ψηλό, μακρύ και φαρδύ, φιλοξενεί με άνεση 7 άτομα και λίγες αποσκευές ή πέντε και ένα φορτηγό αντικείμενα στον χώρο αποσκευών των 550 λίτρων. Στην αρχή και εμάς μας κυρίευσε ο όγκος του αυτοκινήτου, ωστόσο όλα εξελίσσονται ιδανικά κυρίως λόγω της κάμερας και του συστήματος around view mirror, όπου ο οδηγός έχει μια πλήρη κάτοψη του αυτοκινήτου στον περιβάλλοντα χώρο. Έτσι το παρκάρισμα και η κίνηση στην πόλη, στην οποία συνεχώς περιφερόμαστε και σήμερα, δεν δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα. Εντάξει, το X-Trail δεν είναι city car και μην μπερδευτείτε επειδή και πάλι η μέση κατανάλωση παρέμεινε πέριξ των 5,5 λίτρων. Γι’ αυτό και εμείς το επιλέξαμε για ένα ταξίδι 1.000 περίπου χιλιομέτρων μέσα στο Σαββατοκύριακο, ώστε να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Παράλληλα, θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και τα οφέλη της κίνησης σε όλους τους τροχούς, που μέσα στην πόλη είναι απλά αχρείαστη. Να περάσετε λοιπόν ένα ξεκούραστο -εμείς θα λιώσουμε στην οδήγηση- Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα οι οθόνες εδώ.

    Πέμπτη 11 Ιουνίου

    Παραλάβαμε το X-Trail στην τετρακίνητη εκδοχή του και στην έκδοση Acenta σήμερα το απόγευμα και μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, νωρίς το βράδυ, είχαμε ήδη οργώσει την Αττική. Το πρώτο “ερωτικό σκίρτημα” με το αυτοκίνητο ήρθε όταν η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα! Φυσικά είναι νωρίς ακόμα για συμπεράσματα, ωστόσο ο Γαργαντούας στην όψη να καταναλώνει όσο ένα mini αυτοκίνητο πόλης, είναι εντυπωσιακό. Όπως εντυπωσιακή ήταν και η ατάκα του συναδέλφου Αλέξανδρου Αδάμ, όταν δήλωσε πως “μπήκα από την B-Class (Mercedes) στο X-Trail και ένοιωσα αρχοντικά“.

    X-Trail 3

    Εδώ κολλάει ιδανικά η φράση “ω καιροί ω ήθη”, καθώς ήρθε η ώρα που η Mercedes συγκρίνεται σε ποιότητα και πληρότητα εσωτερικού με τη Nissan. Μια ακόμα πρώτη εντύπωση που δεν επιβεβαιώνεται αντικειμενικά, είναι ότι το X-Trail είναι τεράστιο. Το πλάτος των 1,82 μέτρων και το ύψος σε ξεγελούν όμως, καθώς το μήκος των 4,64 μέτρων είναι μεν αρκετό, όμως μικρότερο από αυτό των Passat και Mondeo. Φυσικά οι χώροι στο εσωτερικό είναι άπλετοι με την κυριολεκτική σημασία της λέξης, ενώ η έκδοση που έχουμε στα χέρια μας είναι αυτή με τις 7 θέσεις. Πάρτι στην εθνική οδό προβλέπεται…

    Σχόλια

    Σχόλια