Motornews Test: Mini Cooper S 192 PS

    Η διάθεσή του για πραγματικά sport καταστάσεις είναι αυτή που δίνει τον ρυθμό και μετατρέπει ακόμα και τις πλέον βαρετές διαδρομές σε ενδιαφέρουσες. Μόνο όμως όταν το έχεις για λίγες μέρες.

    Το σύγχρονο Mini Cooper S είναι ένα από τα αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς. Χαίρεσαι να είσαι μέσα αλλά και να βλέπεις απ’ έξω, ακόμα και παρκαρισμένο. Ανήκει στη σπάνια εκείνη συνομοταξία των αυτοκινήτων- κατοικίδιων που θέλεις να τους περάσεις ένα λουρί και να τα έχεις συνεχώς μαζί σου. Να ασχολείσαι μαζί του, να το ζεις και να το χαίρεσαι. Όλα όσα διαβάζετε μέχρι στιγμής, ισχύουν για όλα ανεξαιρέτως τα σύγχρονα (και όχι μόνο) Mini. Όταν η κουβέντα αρχίζει και εστιάζεται στις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε έκδοσης, τότε το πράγμα αλλάζει από λίγο, έως πολύ. Και το «πολύ» είναι ακριβώς στην προκειμένη περίπτωση το θέμα μας.

    MiniCooperS 3

    Για να εξηγηθούμε: το Mini Cooper S είναι ένα από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν από το σωρό, για πολλούς λόγους. Άλλους σωστούς και άλλους λάθος. Ξεκινώντας από τους σωστούς, θα πούμε πως το απολαυστικό έτσι και αλλιώς Mini, σε όλες του τις εκδόσεις, σε ετούτη εδώ αποκτά και τις επιδόσεις που θα «ψάξει» μια μερίδα αγοραστών που θα καταλήξει στην κορυφαία –μέχρι νεοτέρας- έκδοση του μοντέλου. Για μια πληρέστερη «σούμα» θετικών εντυπώσεων, μπορείτε να δείτε εδώ τη δοκιμή του Mini Cooper One D που μας άρεσε ιδιαίτερα. Η αίσθηση είναι εξαιρετική αν και έχοντας χάσει πολύ από τη σπιρτάδα των προηγούμενων γενεών, το Cooper S παραμένει ευχάριστο. Θα μπορούσε ωστόσο να είναι αυτοκίνητο άλλης μάρκας. Ένα πολύ καλό αυτοκίνητο αλλά με άλλα διακριτικά σήματα. Για να το πούμε και αλλιώς, όσοι έχουν και ευχαριστιούνται κάποιο από τα προηγούμενα S, δεν έχουν λόγο να κάνουν κίνηση για το νέο.

    MiniCooperS 2

    Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, ειδικά στο πρόγραμμα sport. Εκεί «απελευθερώνεται» και ο ήχος του αυτοκινήτου, με την εξάτμιση να αλλάζει χροιά και να δίνει το κάτι παραπάνω στην ηχητική συνοδεία της κίνησης. Ολίγον τι περιοριστικό ως προς την ανακάλυψη των ορίων του αυτοκινήτου, είναι το (ταχύτατο) αυτόματο κιβώτιο με τα paddles στο τιμόνι, μια και απαιτεί ακρίβεια και σιγουριά στις κινήσεις από τη μεριά του οδηγού. Αν κάνουμε τη νοητή σύγκριση με το παρελθόν, η σύγχρονη εκδοχή του S είναι πιο ομοιογενής. Έχει σαφώς υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης και σημαντική βελτίωση στην προοδευτικότητα των αντιδράσεων του αμαξώματος στο όριο, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.495 χιλ. Όλα αυτά όμως έχουν το δικό τους «αντίκτυπο» στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου που προκύπτει αρκετά πιο ήπια σε σχέση με τη γεμάτη ένταση αντίστοιχη του/των προηγούμενου/-ων. Ανάμεσα στις προτάσεις της κατηγορίας «μικρές βόμβες», το Mini Cooper S κατέχει μια εξέχουσα θέση. Είναι λίγο το σύνολο των παραπάνω δεδομένων και λίγο το retro flair που το κάνει ιδιαίτερο.

    MiniCooperS 6          MiniCooperS 8

    Προφανώς και δεν αφορά τους ανήσυχους στο σύνολό τους. Προφανώς και ο στόχος είναι πιο περιορισμένος αναφορικά με τους έχοντες τη δυνατότητα να «μπουν» στη διαδικασία απόκτησης του μοντέλου. Όσοι και αν είναι αυτοί, θα έχουν στη διάθεσή τους ένα πολύ ικανό σύνολο για οδήγηση και απόλαυση και όχι απλώς ένα μεταφορικό μέσο που θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τυπικές ανάγκες. Άλλωστε η χωροταξία και μόνο της καμπίνας, δεν προδιαθέτει για κάτι τέτοιο. Η αίσθηση της ακρίβειας στο στρίψιμο μιας απαιτητικής διαδρομής αλλά και η σαφέστατα sport συμπεριφορά του Cooper S με τη σφιχτή αλλά ουδόλως κουραστική ανάρτηση, είναι από μόνη της μια ιδιαίτερα ξεχωριστή εμπειρία στο πλαίσιο των σύγχρονων και εν πολλοίς «αποστειρωμένων» δεδομένων. Το Cooper S το οδηγείς και απολαμβάνεις την αίσθηση ενός καλά στημένου αυτοκινήτου που θα σου δώσει και τη δυνατότητα να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου όταν θελήσεις, αφαιρώντας το υπερπροστατευτικό δίχτυ των ηλεκτρονικών βοηθημάτων- αφήνοντας πάντα μια διακριτική βοήθεια να είναι στο πλευρό σου για τα πολύ δύσκολα. Σε αγαπημένη διαδρομή, τα 1.235 κιλά του αμαξώματος δε φαίνονται και τόσο πολλά, χάρη και στους πολλαπλούς συνδέσμους της πίσω ανάρτησης που κάνει τη συμπεριφορά ιδιαίτερα sport και φέρνοντας την αίσθηση της διασύνδεσης μεταξύ των δύο αξόνων, προς τέρψη του οδηγού. Η τοποθέτηση στην είσοδο της εκάστοτε στροφής, είναι θέμα διάθεσης για τον οδηγό, με το Cooper S να ακολουθεί πιστά τις εντολές. Ο «γεμάτος» κινητήρας προσφέρει σε κάθε περίπτωση επάρκεια ισχύος και άμεση απόκριση.

    MiniCooperS 5

    Κάπως έτσι φτάνουμε και στον πυρήνα της ένστασής μας για το σύγχρονο Cooper S. Η καρδιά του αυτοκινήτου είναι ένα πραγματικά αξιόμαχο 16βάλβιδο δίλιτρο σύνολο με turbo και όλα τα τεχνολογικά καλά της εποχής μας, χάρη στα οποία η απόδοση είναι 192 ίπποι και 30,6 kgm ροπής (overboost). Φυσικά και μένετε στα της απόδοσης, μια και όλοι όσοι έχουν ένα soft spot για το Mini και την κουλτούρα του, έχουν την τάση να μένουν στο τι κάνει στο δρόμο- και δικαίως. Για την ιστορία, να σας πούμε πως με το ταχύτατο σε απόκριση κιβώτιο ταχυτήτων, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,7” και η τελική ταχύτητα του Cooper S είναι 233 χλμ/ώρα (235 χλμ./ώρα είναι της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων). Αυτό όμως που πρέπει να υπογραμμίσουμε εμείς ή αν προτιμάτε, αυτό που μας έκανε αρνητική εντύπωση εμάς, είναι η χωρητικότητα του κινητήρα. Το θέμα της απόδοσης έτσι και αλλιώς η εταιρεία το είχε λυμένο μια και οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν αποδεδειγμένα την ικανότητα να προσφέρουν υψηλή απόδοση από… λογικότερα σε κυβισμό μηχανικά σύνολα. Έχοντας ένα δίλιτρο μοτέρ στο Mini, ερχόμαστε πάρα πολύ κοντά στην απόλυτη αντίφαση- και ας μην βάζουμε με το μυαλό μας γραφικότητες του τύπου «τι είχε στο μυαλό του ο sir Isigonis όταν σχεδίαζε το πρώτο Mini» κλ.π. χαριτωμένα. Το ότι η κατανάλωση καυσίμου είναι αρκετά αυξημένη, δε θα μπορούσε να θεωρηθεί εν προκειμένω αρνητικό, προφανώς. Αλλά αν προστεθεί στα πάγια έξοδα του αυτοκινήτου όπως είναι τα τέλη κυκλοφορίας (146€) και ασφάλισή, το σύνολο αυξάνεται αρκετά.

    MiniCooperS 9

    Ακόμα και αν σκεφτούμε τελείως επιδερμικά το θέμα, βρίσκοντας «ντρίμπλες» για τη φορολόγηση του πράγματος και απλά προσθέτοντας δόσεις για την αγορά του, όταν έρχεται η ώρα της αλλαγής, τότε το μάρμαρο κοστίζει αρκετά ακριβά. Η μεταπωλητική αξία του Mini, με την παρούσα κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου της χώρας, καταβαραθρώνεται. Όταν η τιμή εκκίνησης (με απόσυρση) είναι 23.575€, τότε τα περιθώρια για καλή εμπορική πορεία του μοντέλου, στενεύουν αρκετά. Και ας είναι πολύ καλά εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι πρακτικά ατελείωτες, ενώ πρέπει να αναγνωρίσουμε στο μοντέλο και την ικανότητα να κάνει απόλυτα ταιριαστά ορισμένα στοιχεία εξοπλισμού που αντικειμενικά είναι παράταιρα για το μέγεθος και την κατηγορία, όπως είναι το head up display του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    MiniCooperS 4

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    (χειροκίνητο κιβώτιο)
    Κυβισμός1. 998 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς192 ίπποι στις 4.700 σ.α.λ
    Ροπή30.6 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2122 (133) γρ./χλμ
    Μήκος3,850 μέτρα
    Πλάτος1,727 μέτρα
    Ύψος1,414 μέτρα
    Μεταξόνιο2,495 μέτρα
    Βάρος1.175 κιλά (1.160)
    Χώρος αποσκευών211 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.8 (7.6) λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.4 (4.6) λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό5.2 (5.7) λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα6,7″ (6,8″)
    Τελική ταχύτητα233 χλμ/ώρα (235)

    Τιμή

     Από 23.575€ (με απόσυρση)

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια