Motornews Test: Moto Guzzi V7 II ABS

    Το μοναδικό πράγμα που χρειάζεσαι είναι ένα τιμόνι, ένας κινητήρας και ένα στρογγυλό φανάρι…

    Ανέκαθεν η κατηγορία των classic μοτοσικλετών είχε ιδιαίτερη θέση στις προτιμήσεις μου και αυτός είναι ένας καλός λόγος να συνειδητοποιήσω ότι γερνάμε ή έστω ωριμάζουμε. Το γλυκό και νοσταλγικό Moto Guzzi V7 ΙΙ στην έκδοση Special ήρθε στην αγκαλιά του Motornews, μια μοτοσικλέτα όπως χαρακτηριστικά τόνισε ένα φίλος «με έναν κινητήρα, ένα τιμόνι και ένα στρογγυλό φανάρι εμπρός…». Φυσικά το ανανεωμένο Guzzi είναι σίγουρα κάτι περισσότερο από ένα φανάρι, έναν κινητήρα και ένα τιμόνι καθώς σε πολλούς τομείς το ιταλικό εργοστάσιο έχει δουλέψει σωστά και έχει δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο classic πακέτο.

    Προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια

    Βασικό χαρακτηριστικό του νέου V7 είναι η σχεδίαση του ρεζερβουάρ το οποίο είναι πιο vintage σε σχήμα, ωστόσο σε χρωματισμό είναι πιο… της εποχής μας. Τα νίκελ κομμάτια δεν λείπουν φυσικά από τη μοτοσικλέτα, ενώ πολύ όμορφες είναι οι ακτινωτές ζάντες και το ματ πίσω φτερό. Το όπλο όμως του V7 και κάθε Moto Guzzi είναι ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας με τους κυλίνδρους να βγαίνουν ψηλά, κοντά στο ρεζερβουάρ και αυτό από μόνο του δημιουργεί μια ξεχωριστή αίσθηση όταν κοιτάζεις τη μοτοσικλέτα. Το μοναδικό που δεν «κολλάει» με το classic look είναι οι διακόπτες στο τιμόνι οι οποίοι θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα σχεδιασμένοι ώστε να ταιριάζουν περισσότερο με την υπόλοιπη μοτοσικλέτα.

    Το Guzzi δεν γίνεται να το μπερδέψεις στο δρόμο και όταν το οδηγήσεις επίσης δεν γίνεται να το μπερδέψεις λόγω του ξεχωριστού τρόπου λειτουργίας του μοτέρ. Όμορφο, ποιοτικό και χωρίς περιττά μπιχλιμπίδια το V7 II κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων χωρίς πολύ κόπο.

    Το V7 II όπως και όλες οι μοτοσικλέτες αυτού του είδους έχουν «παράξενες» θέσεις οδήγησης κυρίως διότι δεν τις έχουμε συνηθίσει ως αναβάτες. Τα εργοστάσια ωστόσο έχουν βάλει τα δυνατά τους να τις κάνουν πιο φιλικές, το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του Guzzi. Η θέση οδήγησης λοιπόν είναι σχεδόν φυσιολογική με τον κορμό να είναι όρθιος τα χέρια να φτάνουν άνετα το τιμόνι χωρίς να ξεχειλώνουν, ενώ τα πόδια δημιουργούν αρκετά μεγάλη γωνία στα γόνατα λόγω της χαμηλής θέσης οδήγησης.

    Τα όργανα είναι αυτά που πρέπει (ακόμα και οι πορτοκαλί λυχνίες του ABS και του ASR ταιριάζουν στο σύνολο) – ρολόγια δηλαδή σε ταχύμετρο και στροφόμετρο με σπαρτιάτικες ενδείξεις όπως χιλιομετρητή, ρολόι και εξωτερική θερμοκρασία… αυτά. Η σέλα είναι πολύ άνετη και καλοσχεδιασμένη έτσι ώστε να στηρίζει το σώμα στις επιταχύνσεις, ωστόσο στις υψηλές ταχύτητες θα αναγκαστείς να κρατηθείς από το τιμόνι έχοντας εχθρό τον αέρα και την οπισθόβαρη σχεδίαση της μοτοσικλέτας. Αυτό που σε κάνει να χαμογελάς πάντως όταν βρίσκεσαι πάνω στο V7 είναι όταν κοιτάζεις το στενό ντεπόζιτο και λίγο πιο κάτω εμφανίζονται τα δύο μπλοκ των κυλίνδρων τα οποία σε φτιάχνουν!

    Αντρικός και ροπάτος

    Κάθε φορά που πατάς το κουμπί της μίζας για να έρθει στη ζωή ο κινητήρας του Moto Guzzi τα συναισθήματα που δημιουργούνται είναι έντονα. Βλέπετε ο δικύλινδρος εγκάρσιος κινητήρας των 744cc δεν είναι σαν όλους τους άλλους… είναι αντρίκιος! Το σύνολο αποδίδει 48 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και ροπή 6,1 χλγμ στις 2.800 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου κιβωτίου και άξονα.

    Η Guzzi έχει πετύχει μια ισορροπία που δύσκολα τη συναντάς καθώς ο τρόπος λειτουργίας του είναι σκληροτράχηλος, θορυβώδης και με έντονο το άρωμα του παρελθόντος, ενώ παράλληλα ο τρόπος απόδοσής του είναι ομαλός και σύγχρονος. Δηλαδή, όταν μπαίνει σε λειτουργία το μοτέρ τραντάζεται όλη η μοτοσικλέτα, κουνιέται, λυγιέται και είναι έτοιμη να σε δαγκώσει. Όταν όμως κουμπώσεις την πρώτη σχέση στο κιβώτιο και αρχίσεις να κινείσαι η απόδοση έρχεται ομαλά, οι κραδασμοί μειώνονται στο ελάχιστο και η κίνηση γίνεται με απόλυτα ομαλό τρόπο.

    Ο ψεκασμός είναι λίγο απότομος στις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά έχει το πλεονέκτημα της συνέπειας και της οικονομίας. Η ισχύς των 48 ίππων είναι μικρή και παρά τις παροτρύνσεις των ανθρώπων της Guzzi ότι το νέο μοντέλο είναι πιο δυνατό, δεν διαπιστώσαμε κάτι ανάλογο. Πιο ομαλός και οικονομικός ναι, αλλά πιο δυνατός όχι ή τουλάχιστον δεν το δείχνει. Η ροπή στις χαμηλές στροφές είναι ευχάριστη και σπρώχνει με προθυμία τη μοτοσικλέτα εμπρός, ενώ το μέγιστο που έδειξε το ταχύμετρο ήταν 165 Km/h.

    Όπως και να έχει ο κινητήρας του Guzzi είναι κομμένος και ραμμένος για τις ανάγκες του νέου V7. Αντρικός όσο πρέπει, ομαλός για cruising όσο πρέπει. Σε αυτό που είναι ακαταμάχητος είναι ο μπάσος ήχος του και η εμφάνισή του που μαγνητίζει τα βλέμματα όταν κοιτάζεις τα κύλινδρα εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ.

    Απόλαυση σε ρυθμό βόλτας

    Όσον αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το V7 II είναι ξεκάθαρα μια σύγχρονη, ασφαλής μοτοσικλέτα η οποία ακολουθεί όλους τους νόμους οδήγησης που έχουμε συνηθίσει. Το Guzzi δείχνει και είναι στιβαρό και το σύνολο προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στις μεσαίες και μεγάλες ταχύτητες.

    Όταν έρχεται η στιγμή να το στρίψεις υπακούει χωρίς πρόβλημα και χάρη στην εξαιρετική αίσθηση που δίνει το 40άρι μπροστινό μπορείς να το γύρεις και να το εμπιστευτείς από την πρώτη στιγμή. Λόγω της οπισθόβαρης κατανομής το πίσω μέρος φορτίζεται περισσότερο και δημιουργεί ασάφεια, ενώ παράλληλα δεν βοηθάει και η μικρή διαδρομή των πίσω αμορτισέρ ιδιαίτερα στην άνεση. Παρόλα αυτά η πρόσφυση είναι πλούσια και στον πίσω τροχό και δεν προβληματίζει στο μεγαλύτερο κομμάτι των απαιτήσεων. Εκεί που το V7 παίρνει 10 με τόνο είναι τα φρένα. Εξαιρετικό το πακέτο της Brembo με τον μονό δίσκο των 320mm εμπρός να έχει δύναμη και φοβερή αίσθηση στη μανέτα.

    Τρόπος ζωής

    Το V7 είναι κατά βάση μοτοσικλέτα Σαββατοκύριακου, να την πάρεις και να χαρείς κάθε διαδρομή, μικρή ή μεγάλη. Η λέξη που σου έρχεται στο μυαλό είναι ξεγνοιασιά, καθώς έχεις τον κινητήρα να γουργουρίζει ανάμεσα στα πόδια σου και ένα σύνολο το οποίο έχει κατασκευαστεί για να σε κρατάει ήρεμο και άνετο. Δυνατά σημεία του Guzzi είναι η προσωπικότητα η οποία πηγάζει κυρίως από τη διάταξη και τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα και ο ρετρό σχεδιασμός με πολλές λεπτομέρειες που τραβάνε το βλέμμα κάθε μοτοσικλετιστή που σέβεται τον εαυτό του.

    Δεν απαιτεί πολλά το V7 από τον αναβάτη, αλλά και ο αναβάτης δεν πρόκειται να απαιτήσει πολλά καθώς στην πραγματικότητα ότι χρειάζεται είναι ένα τιμόνι, έναν κινητήρα, δυο τροχούς και ένα στρογγυλό φανάρι για να απολαύσει την οδήγηση…

    Η τιμή του είναι 8.890€ και κρίνεται πολύ καλή για μια τόσο ξεχωριστή μοτοσικλέτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Αερόψυκτος, δικύλινδρος V εγκάρσια τοποθετημένος, 2βάλβιδος
    Κυβισμός 744 κ.εκ.
    Ισχύς 48 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.
    Ροπή 60 Nm στις 2.800 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
    Μετάδοση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με άξονα
    Πλαίσιο Σωληνωτό περιμετρικό ALS
    Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 40mm
    Ανάρτηση πίσω Δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης
    Φρένα εμπρός Μονός δίσκος 320mm με 4πίστονη δαγκάνα Brembo και ABS/ASR
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος 260mm με 2πίστονη δαγκάνα Brembo και ABS/ASR
    Τροχοί εμπρός/πίσω 18’’/17’’
    Ρεζερβουάρ 22 λίτρα
    Βάρος 190 κιλά
    Τιμή 8.890€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια