GP Καναδά: Hamilton, σαν στο σπίτι του

    Ο Βρετανός κατέκτησε την 4η νίκη του στο αγαπημένο του Μόντρεαλ αφήνοντας τους Rosberg και Bottas στο 2 και 3 αντίστοιχα

    Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Καναδά επιστρέφοντας στην κορυφή μετά από απουσία 2 αγώνων. Ο Βρετανός κατέκτησε την 4η νίκη του στο Μόντρεαλ κι άνοιξε τη διαφορά του από τον Nico Rosberg ο οποίος συμπλήρωσε το 1-2 της Mercedes. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για τα «ασημί βέλη» στο Circuit Gilles Villeneuve. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Valtteri Bottas ο οποίος  χάρισε το πρώτο βάθρο στη Williams για το 2015. Ο Φινλανδός επωφελήθηκε από το λάθος του Raikkonen και στη συνέχεια είχε τον ρυθμό για να κρατηθεί μπροστά. Η Ferrari βρέθηκε για πρώτη φορά εκτός βάθρου φέτος με τους Raikkonen-Vettel στο 4 και 5 αντίστοιχα. Ο Γερμανός έκανε εξαιρετικό αγώνα εκκινώντας από τη 18η θέση.

    Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Καναδά ξεκίνησε με τον ήλιο να λάμπει πάνω από το Circuit Gilles Villeneuve και τη θερμοκρασία στους 20 βαθμούς στον αέρα και στους 41 στην πίστα.

    Αρκετές οι ποινές στον Καναδά με τους Button, Verstappen και Vettel να εκκινούν από την ουρά του grid. Ο Γερμανός της Ferrari πέρα από το ότι εκκινούσε 18ος, δεν είχε άλλη υποχρέωση μετά την εκκίνηση του αγώνα. Όμως ο Βρετανός της McLaren κι ο Ολλανδός της Toro Rosso είχαν κι άλλες ποινές. Ο Button είχε ποινή διέλευσης από τα pit κι ο Verstappen ποινή 10 δευτερολέπτων.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά μπροστά και πίσω του ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Στις πρώτες 5 θέσεις δεν είχαμε αλλαγή. Στο τέλος του πρώτου γύρου ο Button μπήκε για την ποινή διέλευσης.

    Το ενδιαφέρον στους πρώτους 8 γύρους ήταν στις πιο πίσω θέσεις καθώς οι Massa και Vettel είχαν ανέβει στη 12η και 13η θέση αντίστοιχα. Ο Γερμανός όμως στο τέλος του 8ου γύρου μπήκε στα pit βάζοντας τη μαλακή γόμα. Το pitstop ήταν προβληματικό κι ο Vettel έχασε πολύτιμο χρόνο πέφτοντας πάλι πίσω. Η Ferrari έφερε τον οδηγό της τόσο νωρίς στα pit ώστε να του δώσει καθαρή πίστα διότι έχανε χρόνο στην κίνηση.

    Ο Massa στη συνέχεια είχε μια πολύ όμορφη μάχη με τον Ericsson νικώντας τον τελικά στην αρχή του 10ου γύρου. Σε εκείνο το σημείο ο Hamilton είχε 2,7″ διαφορά από τον Rosberg ο οποίος είχε άλλα 2 δευτερόλεπτα πίσω του τον Raikkonen.

    Η αναρρίχηση του Massa συνεχίστηκε και μέχρι τον 14ο γύρο είχε μπει στη 10άδα. Το πρώτο προγραμματισμένο pitstop της 10άδας έγινε από τον Maldonado ο οποίος έβαλε τη μαλακή γόμα στον 18ο γύρο.

    Οι επόμενοι γύροι είχαν αρκετό ενδιαφέρον καθώς είχαμε όμορφη μάχη Alonso-Vettel για τη 15η θέση. Ο Ισπανός ταλαιπώρησε για μερικούς γύρους τον Γερμανό, ο οποίος λίγο έλειψε να τραυματίσει την εμπρός πτέρυγα της SF15-T. Τελικά πέρασε στον 21ο γύρο. Ο Vettel δε σταμάτησε εκεί και στους επόμενους γύρους ανέβηκε πιο ψηλά στο grid.

    Στον 25ο γύρο ο Hamilton κρατούσε με άνεση τα ηνία του αγώνα κι έλεγχε τη διαφορά του από τον Rosberg. Στην 3η θέση ο Raikkonen έδειχνε να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό της Mercedes αλλά έλεγχε τον Bottas που ακολουθούσε 4ος. Ο Grosjean συμπλήρωνε την 5άδα όντας όμως αρκετά μακριά από τους πρώτους. Στην ουρά της 10άδας ήταν ο Vettel ο οποίος είχε κερδίσει αρκετές θέσεις.

    Στον 27ο γύρο ήταν σειρά του Raikkonen για pitstop. Ο Φινλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα. Όμως στον επόμενο γύρο ο Φινλανδός έκανε τετ-α-κε στη φουρκέτα, όπως ακριβώς πέρυσι, κι έχασε πολύτιμο χρόνο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Bottas να περάσει μπροστά μετά το δικό του pitstop για μαλακή γόμα. Η Mercedes έβαλε τους Hamilton και Rosberg στον 29ο και 30ο γύρο για φρέσκο σετ.

    Μετά τα pitstop ο Hamilton διατηρούσε την πρωτοπορία κι ο Rosberg ακολουθούσε 2 δευτερόλεπτα πίσω του. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Bottas κι ο Raikkonen 4ος. Στην 5η θέση ήταν ο Massa, ο οποίος όμως ήταν σε διαφορετική στρατηγική και χρωστούσε pitstop. Σε εκείνο το σημείο ο Vettel ήταν 7ος.

    Στους πρώτους γύρους του δεύτερου stint ο Rosberg ήταν ταχύτερος του Hamilton μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά του. Όμως ο Βρετανός δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια κι απάντησε ανεβάζοντας τον ρυθμό του.

    Στον 36ο γύρο ήταν σειρά του Vettel για τη 2η αλλαγή ελαστικών και δύο γύρους μετά, του Massa για την πολύ μαλακή γόμα. Μετά το pitstop τους οι δυο τους ήταν στην 8η και 9η θέση με 5 δευτερόλεπτα διαφορά. Στον 41ο γύρο η Ferrari κάλεσε τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών καθώς το τετ-α-κε νωρίτερα κατέστρεψε το σετ ελαστικών του. Ο Φινλανδός επέστρεψε στην πίστα χωρίς να χάσει θέση.

    Στον 44ο γύρο οι Vettel-Hulkenberg πρόσφεραν μια όμορφη μάχη η οποία όμως ολοκληρώθηκε κάπως άδοξα. Ο Hulk έκανε τετ-α-κε στο τελευταίο chicane όταν επιτέθηκε ο Vettel κι έτσι έχασε τη θέση του τόσο από τον συμπατριώτη του όσο κι από τον Massa.

    Η 10άδα στον 50ο γύρο ήταν Hamilton, Rosberg, Bottas, Raikkonen, Grosjean, Maldonado, Vettel, Massa και Hulkenberg.

    Λίγο αργότερα ο Grosjean έκανε σοβαρό λάθος στο ντουμπλάρισμα του Stevens με αποτέλεσμα να έχουν επαφή και να κλατάρει το πίσω αριστερό ελαστικό του. Αυτό το συμβάν αλλά και η ποινή 5″ που δέχθηκε στη συνέχεια κατέστρεψαν την εξαιρετική προσπάθεια που είχε κάνει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

    Στον 60ο γύρο ο Hamilton έλεγχε τον Rosberg, ο οποίος όμως ήταν σταθερά στο δευτερόλεπτο πίσω από τον team-mate του. Ο Bottas στην 3η θέση είχε άνετο προβάδισμα από τον 4o Raikkonen, ο οποίος δεν είχε τον ρυθμό να απειλήσει. Από την άλλη ο team-mate του, Vettel, έκανε φοβερή δουλειά και είχε ανέβει 5ος.

    Οι τελευταίοι 10 γύροι του αγώνα δεν πρόσφεραν ιδιαίτερες συγκινήσεις με τις διαφορές στην κορυφή να παραμένουν σταθερές μέχρι την καρό σημαία. Έτσι ο Hamilton κατέκτησε τη νίκη επιστρέφοντας στην κορυφή, διευρύνοντας την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Rosberg συμπληρώνοντας άλλο ένα 1-2 για τη Mercedes. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Bottas ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο φέτος. Οι δύο Ferrari ήταν στο 4-5 και σίγουρα θέλουν να ξεχάσουν αυτό το GP. Η 10άδα συμπληρώθηκε από τους Massa, Maldonado, Hulkenberg, Kvyat και Grosjean. Η McLaren δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό με τους Alonso-Button να εγκαταλείπουν λόγω μηχανικής βλάβης.

    Μετά τον Καναδά ο Hamilton έχει 151 βαθμούς, ο Rosberg 134, o Vettel 108, Raikkonen 72 κι ο Bottas 57.

    Στους κατασκευαστές η Mercedes 242, η Ferrari 158, η Williams 81, η Red Bull 52 και η Sauber 21.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε δύο εβδομάδες με το Grand Prix Αυστρίας.

    Αποτελέσματα GP Καναδά

    Θέση#ΌνομαΟμάδαBest LapIntTyrePit
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:19.40970S1
    26   N. ROSBERG   Mercedes1:18.1482.285S1
    377   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:23.19338.381S1
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari1:23.6524.959SS (Used)2
    55   S. VETTEL   Ferrari1:20.2914.278S2
    619   F. MASSA   Williams Mercedes1:18.6836.478SS1
    713   P. MALDONADO   Lotus Mercedes1:19.62710.283S1
    827   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:18.64918.550S1
    926   D. KVYAT   Red Bull Renault1:18.0487.319S1
    108   R. GROSJEAN   Lotus Mercedes1:19.0621.865S2
    1111   S. PEREZ   Force India Mercedes1:20.16319.955S1
    1255   C. SAINZ   Toro Rosso Renault1:18.8910.273S1
    133   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:21.65611.139S1
    149   M. ERICSSON   Sauber Ferrari1:19.9225.722S1
    1533   M. VERSTAPPEN   Toro Rosso Renault1:19.1121.153SS1
    1612   F. NASR   Sauber Ferrari1:20.10227.723S1
    1728   W. STEVENS   Manor Ferrari1:21.9232LSS2
    1898   R. MERHI   Manor FerrariSTOPSS2 IN
    1922   J. BUTTON   McLaren HondaSTOPSS3 IN
    2014   F. ALONSO   McLaren HondaSTOPS2 IN

    Σχόλια

    Σχόλια