Live Test: Smart ForTwo 1.0 71PS

    Το «έξυπνο» μικρό εξελίχθηκε σε όλους τους τομείς. Απέκτησε Γαλλικό άρωμα και έγινε πολύ πιο αυτοκίνητο, χωρίς να χάσει κάτι από την πρακτικότητά του.

    To Smart ForTwo 1.0 71PS ήρθε στο Live Test του MotornewsΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 11 Ιουνίου

    Ημέρα επιστροφής σήμερα για το Smart. Όπως έχουμε ξαναπεί δεν είμαστε fan του αλλά σίγουρα την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να βρεθούμε στο κέντρο της Αθήνας, είτε πρωί είτε βράδυ, θα το εκτιμήσουμε. Μπορεί να μην μας γέμισε το μάτι ως αυτοκίνητο αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι σε σύγκριση με το παρελθόν έχει κάνει άλματα. Με το χειροκίνητο κιβώτιο αλλά και την αναβάθμιση του εσωτερικού, νιώθεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο κι όχι το playmobil του γιου σου.

    smart-side-3

    Μία από τις πολλές αναβαθμίσεις είναι και το smart media system στο οποίο έχουμε ήδη αναφερθεί αλλά αξίζει να το κάνουμε άλλη μία φορά. Όπως είπαμε, λειτουργεί ως tablet με home-button κλπ αλλά το highlight είναι η μεγέθυνση και η σμίκρυνση στους χάρτες GPS. Γίνεται ακριβώς όπως σε ένα tablet, με τα δύο δάχτυλα, είτε είσαι στο «desktop», είτε είσαι μέσα στην εφαρμογή. Άλλο ένα και τελειώνουμε με αυτό το κεφάλαιο. Χαζεύοντας τις λειτουργίες του smart media system ανακαλύψαμε ότι αλλάζοντας την ώρα εκεί, ταυτόχρονα αλλάζει και στο αναλογικό ρολόι το οποίο βρίσκεται κάτω από το στροφόμετρο. Εντυπωσιακό.

    smart-media2

    Η γυάλινη οροφή που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής (Edition1) βελτιώνει  ακόμα περισσότερο την αίσθηση του εσωτερικού και η χθεσινή ψιχάλα μας έδωσε τη δυνατότητα να απολαύσουμε όμορφες εικόνες.

    smart-roof

    Εν κατακλείδι το Smart έχει βελτιωθεί σημαντικά. Όμως μας τα χάλασε στον τομέα της οικονομίας. Μετά από κάτι παραπάνω από 400χλμ η μέση κατανάλωση ήταν στα 7 λίτρα/100χλμ, γεγονός  απαράδεκτο για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο με μικρό βάρος και χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα. Τα παραδείγματα αυτοκινήτων mini που τα καταφέρνουν σημαντικά καλύτερα σε αυτόν τον τομέα είναι πολλά. Αν δε προσθέσουμε στην εξίσωση και την τιμή των 10.900 € της έκδοσης με τους 61 ίππους -το δικό μας ήταν με 71- τότε πρέπει να σας αρέσει πολύ αυτό το αυτοκινητάκι για να το αγοράσετε.

    Τετάρτη 10 Ιουνίου

    Η διευκόλυνση στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης με το Smart έχει και το τίμημά της. Το πόσο σημαντικό είναι αυτό το κρίνει ο καθένας ξεχωριστά. Παρότι κλάσεις ανώτερο από τις προηγούμενες γενιές, παραμένει ένα μικρό αυτοκίνητο με μεταξόνιο «καροτσάκι super market» και ψηλό προφίλ. Έτσι σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 90χλμ/ώρα αρχίζουν τα «κουνήματα». Η ανάρτηση είναι πιο ενδοτική σε σχέση με το παρελθόν, όμως και πάλι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άνετη.

    smart-front-2

    Το νέο «έξυπνο» μικρό έχει αναβαθμιστεί σημαντικά όσον αφορά στο εσωτερικό δημιουργώντας ένα όμορφο και οικείο περιβάλλον χρήσης. Η εργονομία είναι καλή, όπως και η ποιότητα των υλικών. Όσον αφορά στη σχεδίαση του αμαξώματος, εδώ θα σας τα χαλάσουμε λίγο. Το κατά πόσο η νέα μάσκα και οι νέες δυναμικές γραμμές του ταιριάζουν είναι θέμα γούστου. Στο δικό μας μάτι πάντως δεν κάθεται καλά, μας φαίνεται σαν ένα μικρό αγοράκι που προσπαθεί να δείχνει μεγάλο έχοντας βάλει τα ρούχα του μπαμπά -βλέπε Mercedes. Επίσης θεωρούμε ότι η σχεδίαση του πίσω μέρους, πιο ευρηματική και ισορροπημένη, δεν ταιριάζει απόλυτα με αυτή του εμπρός. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής ωστόσο ο συνδυασμός των χρωμάτων είναι ιδιαίτερα επιτυχημένος και τραβάει τα βλέμματα όπως το μέλι τις αρκούδες.

    smart-side

    Ο «χώρος» των αποσκευών έχει μεγαλώσει αλλά μην φανταστείτε ότι χωράει πολλά περισσότερα…

    smart-trunk

    Τέλος αν σας έρθει η φαεινή ιδέα να δείτε πώς είναι ο κινητήρας του Smart σας, φωνάξτε κι έναν φίλο μαζί σας καθώς θα χρειαστείτε βοήθεια. Κυρίως, για να σας βοηθήσει να καταλάβετε τι δουλειά έχει ο ανεμιστήρας… χειρός μέσα στο χώρο του κινητήρα.

    smart-trunk-2 smart-fan

    Τρίτη 9 Ιουνίου

    smart-back2

    Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για το πόσο εύκολη μας κάνει τη ζωή το μέγεθος του Smart αλλά για το smart media system που είναι εξίσου εύκολο στη χρήση. Το νέο multimedia σύστημα διαθέτει οθόνη αφής 7″ κι εύκολο UI. Η χρήση του είναι σαν tablet, διαθέτει home-button το οποίο όπου κι αν βρίσκεσαι σε μεταφέρει στο «desktop». Με μεγάλη άνεση λοιπόν μπορείς με μερικά αγγίγματα  να ελέγξεις πολλές λειτουργίες, όπως την πλοήγηση, σύνδεση κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής μέσω bluetooth, το ραδιόφωνο αλλά και διάφορες ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο.

    smart-media

    Η ταχύτητα λειτουργίας είναι εξαιρετική και δεν σε κουράζει. Επίσης το multi-screen «desktop» επιτρέπει τον έλεγχο της οδήγησης μέσω του συστήματος «eco» που διαθέτει, τον έλεγχο του ραδιοφώνου αλλά και παράλληλα να λειτουργεί η πλοήγηση ώστε να μην ψάχνεσαι…

    media-smart2

    Χθες παρομοιάσαμε το Smart με κλάρκ, λόγω κύκλου στροφής. Σήμερα σας δείχνουμε το ετεροθαλές αδερφάκι του…

    smart-clark 

    Δευτέρα 8 Ιουνίου

    smart-front

    Μπορεί να μην είμαστε fan αλλά το γεγονός ότι Σάββατο βράδυ βρήκαμε να παρκάρουμε στην πλατεία στο Γκάζι ενώ οι φίλοι μας έκαναν βόλτες στα στενά τριγύρω,μας έκανε να χαμογελάσουμε που είχαμε το Smart αντί για κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Κι αυτό δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό που χαρήκαμε για το μέγεθος του Smart. Όταν πρέπει να πας στο κέντρο της Αθήνας για μία σύντομη δουλειά, τα μόλις 2,695 μέτρα είναι μεγάλη υπόθεση. Πέρα όμως από μέγεθος που διευκολύνει πολύ την κατάσταση υπάρχει και το τιμόνι το οποίο «κόβει» λες και είναι κλαρκ.

    smart-in

    Από την άλλη όμως όταν στο τέλος της ημέρας κοιτάξαμε την κατανάλωση του καυσίμου μας κόπηκε το χαμόγελο απότομα. Τα 7 λίτρα/100χλμ. δεν είναι το νούμερο που περιμέναμε να δούμε από τον τρικύλινδρο χιλιάρη των 71 ίππων. Μπορεί να μην υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός λόγω μεγέθους και το Smart να είναι σε μια δική του ξεχωριστή κατηγορία, αλλά τα mini C1, Aygo, 108, Up! κλπ κοιτάνε αυτό το νούμερο και γελάνε.

    smart-back

    ΥΓ. Αν δεν θέλετε να δείτε έτσι το Smart σας, δηλαδή με το μπροστινό καπό να λείπει, επιλέξτε την έκδοση που κλειδώνει.

    smart-front-

    Παρασκευή 5 Ιουνίου

    Εδώ και χρόνια, το Smart έχει το δικό του κοινό. Ένα κοινό που μπορεί και εκτιμά το μικρό αυτό διθέσιο, το οποίο φέρνει τα κόστη της μετακίνησης ενός δίτροχου πολύ κοντά σε αυτά ενός αυτοκινήτου. Εμείς για πολλούς και διάφορους λόγους, δεν είμαστε ανάμεσα στους «φίλους» του Smart. Για προφανείς λόγους, στεκόμαστε πολύ στις ιδιαιτερότητες του μοντέλου και δεν μπορούμε να νιώσουμε «δέος» μπροστά στις περιορισμένες διαστάσεις που εξασφαλίζουν αντικειμενικά κάποια οφέλη σε καθημερινή βάση. Αυτή η εξομολόγηση έπρεπε να προηγηθεί της πρώτης μας αναφοράς στο νέο Smart στο πλαίσιο του Live Test, για να γίνει έστω και λίγο πιο κατανοητό το μέγεθος της μεγάλης έκπληξης που εισπράξαμε οδηγώντας το. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα.

    SmartForTwo 2

     

    Πριν προλάβουμε να φύγουμε από τον χώρο της Mercedes, το Smart σαν να ήθελε να εκδικηθεί για τα όσα του έχουμε καταλογίσει κατά καιρούς, έπιασε το δάχτυλο του χεριού στη μικρή χειρολαβή για το πορτ μπαγκάζ και το απείλησε με σπάσιμο. Η έκπληξη όμως που είχε προηγηθεί, ήταν αυτή με το κλειδί του Smart που είναι απευθείας παραπομπή στα μοντέλα της Renault και της Dacia– όσα δεν έχουν την κλασική πλέον, κάρτα αντί κλειδιού. Η υποδοχή του είναι –άλλη έκπληξη και αυτή- στην κολώνα του τιμονιού και ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ στην κονσόλα δεσπόζει ο επιλογέας κανονικού κιβωτίου (και τα πεντάλ είναι τρία, για πρώτη φορά σε Smart). Αυτό είναι η ευχάριστη έκπληξη –ή καλύτερα, μια από τις πλέον ευχάριστες εκπλήξεις που επιφυλάσσει το Smart σε όσους δεν το έβρισκαν και τίποτα σπουδαίο, όπως εμείς. Το ότι πλέον είναι «κανονικό» αυτοκινητάκι, είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο asset για το μικρό μοντέλο που σίγουρα εμάς αλλά και κάμποσους σαν εμάς, δε θα αφήσει ασυγκίνητους. Τελικά, έχει και τα καλά της η συνεργασία με τη Renault.

    SmartForTwo 3

     

    Σχόλια

    Σχόλια