Τι είναι τα tokens

    Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε με απλά λόγια να εξηγήσουμε τι είναι τα tokens, ή αλλιώς μάρκες εξέλιξης

    Τον τελευταίο καιρό η λέξη «tokens» γράφεται συχνά καθώς είναι η στιγμή του πρωταθλήματος που κάποιοι από τους κατασκευαστές παρουσιάζουν αναβαθμίσεις στους κινητήρες τους. Αυτή η εξέλιξη μέσα στη χρονιά είχε να συμβεί πάρα πολλά χρόνια στην F1 καθώς για λόγους κόστους οι κινητήρες είχαν μπει σε βαθιά «κατάψυξη». Χάρη λοιπόν στο παραθυράκι των κανονισμών που ανακάλυψε ο James Allison, τεχνικός διευθυντής της Ferrari, έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε αυτή τη διαδικασία.

    Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε με απλά λόγια να εξηγήσουμε τι είναι τα tokens, ή αλλιώς μάρκες εξέλιξης -όπως το μεταφράζουμε εμείς εδώ στο Motornews.

    Οι «μάρκες εξέλιξης» ή tokens είναι το «μπάτζετ» που έχουν οι κατασκευαστές κινητήρων για την εξέλιξη. Για παράδειγμα αν κάποιος θελήσει να αναβαθμίσει το πιστόνι του κινητήρα τότε αυτό θα του κοστίσει 2 tokens, το σύστημα ανάφλεξης 1 token.

    Για το 2015 οι κατασκευαστές αρχικά είχαν 32 tokens αλλά μετά την εξέλιξη που έκαναν τον χειμώνα άφησαν κάποια για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος. Οι Ferrari και Honda έγιναν οι πρώτοι κατασκευαστές που έκαναν χρήση των tokens. Η Scuderia έχει χρησιμοποιήσει 3 tokens ώστε να βελτιώσει τη σχεδίαση της κυλινδροκεφαλής. Οι Ιάπωνες έχουν χρησιμοποιήσει 2 αλλά δεν έχει γίνει γνωστό τι ακριβώς βελτίωσαν στο πακέτο του κινητήρα τους.

    Οι ομάδες είχαν 32 tokens στη διάθεσή τους για φέτος αλλά μετά από χρήση κάποιον κατά τη διάρκεια του χειμώνα άφησαν λιγότερες για την εξέλιξη εντός πρωταθλήματος. Η Honda είχε στη διάθεσή της 9 tokens, η Renault 12, η Ferrari 10 και η Mercedes 7. Τώρα μετά τις αναβαθμίσεις οι Ιταλοί και οι Ιάπωνες έχουν 7. Mercedes και Renault δεν έχουν χρησιμοποιήσει κανένα ακόμα.

    Γιατί υπάρχουν τα tokens:

    Η FIA δεν επέβαλε «πάγωμα» της εξέλιξης των κινητήρων από την αρχή καθώς, λόγω του ότι οι V6 υβριδικοί τούρμπο είναι εντελώς νέοι στην F1, υπήρχε, όπως κι έγινε, μεγάλη πιθανότητα κάποιος κατασκευαστής να κάνει καλύτερη δουλειά από κάποιους άλλους. Αν υπήρχε λοιπόν «πάγωμα» της εξέλιξης, τότε κανείς δε θα μπορούσε να πλησιάσει τη Mercedes. Τώρα με τη χρήση των tokens η FIA δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να εξελίξουν, αλλά παράλληλα όχι ανεξέλεγκτα, προσπαθώντας να κρατήσει το κόστος σε λογικό πλαίσιο.

    Τώρα αν όλο αυτό το σύστημα λειτουργεί σωστά κι έχει αποτελέσματα δεν είναι της παρούσης

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια