Πιέσεις για εξέλιξη των κινητήρων και το 2016

    Η FIA είχε κλείσει το «παραθυράκι» που βρήκε η Ferrari αλλά τώρα κάποιοι κατασκευαστές πιέζουν για νέα αλλαγή

    Όλα ξεκίνησαν από την ερώτηση του James Allison στη FIA σχετικά με το ομολογκάρισμα των κινητήρων του 2015. Το «παραθυράκι» των κανονισμών, που οδήγησε τη FIA να επιτρέψει την εξέλιξη των κινητήρων κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ανακαλύφθηκε στα τέλη του 2014 από τη Ferrari. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν είχε ορισθεί ακριβής ημερομηνία για το ομολογκάρισμα των κινητήρων του 2015 κι εκεί πάτησε ο τεχνικός διευθυντής της Scuderia.

    Η συνέχεια είναι γνωστή. Οι Ferrari, Mercedes, Renault και Honda έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό από «μάρκες εξέλιξης» (tokens) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν μέσα στο 2015 και ήδη οι δύο από τους τέσσερις έκαναν την αρχή (σχετικό θέμα).

    Τώρα πλησιάζουμε στα μισά του πρωταθλήματος και κάποιοι από τους κατασκευαστές των κινητήρων πιέζουν για εξέλιξη και το 2016. Αυτό όμως βρίσκει αντίθετη τη FIA η οποία έχει κλείσει το «παραθυράκι» των κανονισμών που επέτρεψε την εξέλιξη για το 2015.

    Η Ομοσπονδία έχει ορίσει ημερομηνία ομολογκαρίσματος των κινητήρων του 2016 και είναι η 28η Φεβρουαρίου. Μετά το περάς αυτής της ημερομηνίας δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στους κινητήρες κι όσα tokens δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πάνε χαμένα.

    Οι Ferrari, Renault και Honda προσπαθούν να κρατήσουν την εξέλιξη των κινητήρων εντός της χρονιάς λέγοντας πως το ομολογκάρισμα των κινητήρων μέχρι την 28η Φεβρουαρίου θα ανεβάσει το κόστος διότι θα πρέπει να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Έτσι έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για το ενδεχόμενο να υπάρξει περιορισμένη εξέλιξη των κινητήρων εντός του 2016. Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να υπάρχει ομοφωνία και η Mercedes δε φαίνεται διατεθειμένη να κάνει κάτι τέτοιο, ειδικά τώρα που βλέπει ότι το προβάδισμα που έχει δεν είναι τόσο μεγάλο όσο ήταν το 2014. Από την άλλη, η Renault παρακαλά για κάτι τέτοιο καθώς γνωρίζει ότι μόνο με εξέλιξη εντός της χρονιάς θα μπορέσει να μειώσει κάπως τη διαφορά.

    Το θέμα της εξέλιξης των κινητήρων για το 2016 μόλις ξεκίνησε και πρόκειται να μας απασχολήσει αρκετά στο υπόλοιπο της χρονιάς.

    Σχόλια

    Σχόλια