Live Test: Mercedes GLA250 4Matic

    Η Mercedes δε θα μπορούσε να λείπει από την κατηγορία των crossover και η παρουσία της με την GLA είναι δυναμική

    H Mercedes GLA250 4Matic ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τετάρτη 3 Ιουνίου

    Οι ενδείξεις του tablet είναι εν πολλοίς ένα θέμα συζήτησης για όλους όσοι περνούν από την καμπίνα της Merc GLA 250 4Matic. Μια από αυτές έχουν να κάνουν με στοιχεία που ενδεχομένως να είναι πολύ χρήσιμα σε συνθήκες off road κίνησης. Το θέμα είναι πόσο off road μπορεί να πάει κάποιος με το crossover της Merc. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ποιος δεν θα λυπηθεί να πάει με το κόσμημα στα σκληρά χώματα και να διακινδυνέψει κάποια γρατσουνιά –έστω και στα μαύρα πλαστικά προθέματα στην περίμετρο. Η τετρακίνηση αν και light, ανταποκρίνεται θαυμάσια στις συνθήκες εκτός δρόμου με καλά πατημένο χώμα και η ανάρτηση φροντίζει τη διατήρηση της απόστασης από το έδαφος για να μην υπάρξει κάποια επαφή του κάτω μέρους. Δεν μπορέσαμε τις ημέρες αυτές με τη GLA να κινηθούμε σε σκληρές διαδρομές, κι όχι γιατί δε βρεθήκαμε, αλλά γιατί πραγματικά δεν μας πήγαινε καρδιά. Αύριο η GLA επιστρέφει στη βάση της και εμείς θα προσπαθήσουμε να συμμαζέψουμε τις εντυπώσεις μας για να τις βάλουμε στο ζύγι της εμπορικής  πραγματικότητας μια και στη συγκεκριμένη έκδοση που μας άρεσε πολύ χάρη στους 211 ίππους της, τα πράγματα σε οικονομικό επίπεδο σοβαρεύουν αρκετά. Μπορεί οι παραδοσιακοί πελάτες της Mercedes να γλυκοκοιτάζουν το νέο μοντέλο (όπου κι αν σταθήκαμε, η GLA αποτέλεσε μαγνήτη ενδιαφέροντος) επειδή όμως τα οικονομικά δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά, έχουμε άλλη βάση για την κουβέντα μας.

    MercGLA250_10

    Τρίτη 2 Ιουνίου

    MercGLA250_7

    Αυτό που έχει πετύχει η Mercedes με την A-Class και κατ΄ επέκταση με την GLA, είναι εκπληκτικό. Το αυτοκίνητο που παραδοσιακά είχε ένα από τα πιο ξενέρωτα τιμόνια της αγοράς, έχει πλέον ένα από τα καλύτερα. Σε συνδυασμό και με την εξαιρετική ανάρτηση που στην περίπτωσή μας έχει και μεγαλύτερες διαδρομές λόγω του crossover χαρακτήρα, το πακέτο που έχει στα χέρια του ο οδηγός είναι απολαυστικό δυσανάλογα πολύ σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Οι μέρες που περνάμε με την GLA, μας κάνουν όλο και πιο πολύ «φίλους» της γερμανικής σχολής σε ότι έχει να κάνει με το πάτημα που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό αλλά αρχίζουμε και αλλάζουμε στάση απέναντι στη διαμόρφωση της κεντρικής οθόνης, σε στυλ tablet. Σημαντική απουσία από τις λειτουργίες της οποίας είναι ο χειρισμός με την αφή. Αντ’ αυτής, ο χειριστής πρέπει να πλοηγηθεί μέσω του περιστροφικού διακόπτη που εδράζεται μπροστά από το υποβραχιώνιο ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού- συνοδηγού. Σε αποζημιώνει το εξαιρετικό ηχοσύστημα με την απόδοσή του αλλά έχεις ανεβάσει πίεση μέχρι να φτάσεις στο ραδιόφωνο ή σε οποιαδήποτε άλλη πηγή από τις διαθέσιμες, όταν έχεις επιλέξει να κάνεις κάτι άλλο νωρίτερα. Επίσης, εύκολος στη χρήση μεν αλλά δύσκολος για όποιον δεν έχει συνηθίσει, είναι και ο μοχλός για το χειρισμό του κιβωτίου ταχυτήτων που έχει την έδρα του στην κολώνα του τιμονιού. Απελευθερώνει την κεντρική κονσόλα και αυτό είναι ευχάριστο γιατί έχεις περισσότερους χώρους και θήκες για αντικείμενα, πρέπει όμως να είσαι stand by π.χ. για το νέο παιδί στο πλυντήριο που κάθεται και κοιτάει το… κενό και δε βρίσκει την όπισθεν.

    MercGLA250_8

    Δευτέρα 1 Ιουνίου

    MercGLA250_5

    Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι– έστω και ημερολογιακά. Όλο το διήμερο που μας πέρασε, το κυρίαρχο θέμα των μετακινήσεων ήταν η απόδοση του κινητήρα της GLA 250. Είναι πολιτισμένος μέχρι παρεξηγήσεως και συνεργάζεται με το εξαιρετικό 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων που ανταποκρίνεται πολύ γρήγορα στις εντολές του οδηγού –τουλάχιστον στις «προς τα πάνω» αλλαγές. Εξίσου σημαντική αποδείχτηκε και η τετρακίνηση που σε πολλές περιπτώσεις δρόμων με συντελεστή πρόσφυσης πολύ κοντά στο μηδέν, έδειχνε πως μπορεί να κρατήσει την εξαιρετική GLA πάντα υπό έλεγχο. Χωρίς ακρότητες και πάντα προκειμένου να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή πορεία, η τετρακίνηση ανταποκρίνεται σε πολύ καλό σημείο, όσο γρήγορα πρέπει, δίνοντας την τάση στο αυτοκίνητο απλά να διορθώσει την τροχιά του, περνώντας από την υποστροφή πολύ γρήγορα στην ισορροπία του γλιστρήματος με τα τέσσερα τόσο- όσο για να διορθωθεί η πορεία. Όπως καταλαβαίνετε, με τους 211 ίππους και την πληθώρα δρόμων για τέτοιου είδους παιχνίδι, η GLA μας αποκάλυψε μια πτυχή της προσωπικότητάς της που αν μη τι άλλο είναι ενδιαφέρουσα.

    MercGLA250_6

    Παρασκευή 29 Μαΐου 

    MercGLA250_1

    Δεν είναι μόνο το ότι πλέον έχουν πολύ νεανικό προφίλ τα αυτοκίνητα με το τριάκτινο αστέρι, είναι και το ότι έχουν κρατήσει το χαρακτηριστικό του ένδοξου παρελθόντος που ήθελε τους επιβάτες να αισθάνονται διαφορετικά. Καλύτερα. Uber alles. Μπορεί να ακούγονται κάποιοι μικροτριγμοί αλλά το «δικό μας» αυτοκίνητο έχει τα ελαφρυντικά του μια και το παρελθόν του στα χέρια συναδέλφων και «συναδέλφων» δε μπορεί να είναι τελείως stress free. Όπως και να έχει, όπως θα δείτε και σε μια από τις φωτογραφίες, οι 200+ ίπποι του κινητήρα, μας έχουν βάλει σε μια σπάνια μορφή μανίας με την επιτάχυνση. Όπου μας δίνεται η ευκαιρία, αισθανόμαστε την ορμή που μπορεί και αποκτάει το υπερυψωμένο αμάξωμα της GLA μέσα σε λίγες δεκάδες μέτρα, κρατώντας παράλληλα το πολιτισμένο ύφος της ανά πάσα στιγμή. Στοιχείο εξαιρετικό που επίσης τονίζει το χαρακτήρα του μοντέλου, είναι και το άμεσο σε απόκριση 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τα paddles στο τιμόνι.

    MercGLA250_3

    Πέμπτη 28 Μαΐου

    gla250-front

    Ιδανικός καιρός ο σημερινός. Όχι δε μας χτύπησε το χαλάζι στο κεφάλι, διότι ήμασταν μέσα στην αριστοκρατική καμπίνα της Mercedes GLA250, η οποία είναι παντός καιρού. Με  το νέο SUV των Γερμανών δε μας ενόχλησε καθόλου που σήμερα στην Αττική μπορούσες να πετύχεις τροπική καταιγίδα με τους υαλοκαθαριστήρες να δουλεύουν υπερωρίες αλλά και να κάνεις βόλτα στη λιακάδα με τα παράθυρα τέρμα ανοιχτά. Εκτός βέβαια αν είσαι από τους «τυχερούς» που έχουν το μαύρο σύννεφο συνεχώς πάνω από το κεφάλι τους.

    gla250-in-2

    Η GLA250 λοιπόν είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motorenews και από σήμερα ξεκινά τις… δοκιμές. Η πρώτη εντύπωση είναι πως οδηγείς μια μεγάλη A-Class, καθώς μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα κατασκευής αλλά και μερικά στοιχεία στον σχεδιασμό. Ωστόσο τα σημεία που κάνουν την GLA να ξεχωρίζει είναι πολλά! Το πιο σημαντικό από αυτά είναι το ψηλό κι επιβλητικό αμάξωμα με τον περιπετειώδη χαρακτήρα που σε καλεί να… πάρεις τα βουνά. Θα το κάνουμε και αυτό, τις επόμενες ημέρες, ακολουθώντας την… τρέλα.

    gla250-in

    Σχόλια

    Σχόλια