Motornews Test: Peugeot 308 1.6 HDI 115 PS

    Έχει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων, με τον τίτλο του COTY 2014 να αποτελεί απλά τη σφραγίδα της αξίας του.

    Το νέο Peugeot 308 μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις το παρελθόν της Γαλλικής εταιρείας στην κατηγορία. Έχοντας αρκετά χρόνια χωρίς κάποιο εκπρόσωπο στην κατηγορία που να ξεχωρίζει, η ώρα του νέου 308 ήρθε σχεδόν αβίαστα. Νέα πλατφόρμα, νέα αισθητική προσέγγιση και ένα σύνολο που αποδεικνύει πως οι Γάλλοι δεν έχουν ξεχάσει την τέχνη του να αφουγκράζονται την αγορά και το 308 έχει όλα όσα χρειάζεται για να μπορεί να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κλάση του.

    Peugeot308HDI 3

    Πρώτα απ’ όλα η εμφάνισή του είναι τόσο συμπαγής, σημαδεύοντας κέντρο στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας, που αποτελεί από μόνη της έναν καλό λόγο για να το δει κανείς πιο ζεστά και να μην το περάσει σαν «άλλο ένα μικρομεσαίο Peugeot». Κανονικό σχήμα με σημεία αναφοράς, αρχή μέση και τέλος σε ένα αμάξωμα που μικρό θα το πεις μόνο αν το δείς δίπλα σε σεντάν μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι διαστάσεις του το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας αλλά η αίσθηση που αφήνει είναι πολύ compact και εν τέλει εξαιρετικά ευχάριστη. Γιατί αν μη τι άλλο, είναι καλό να νιώθεις το αυτοκίνητό σου μικρότερο από ότι στην πραγματικότητα είναι αλλά να σε καλύπτει απόλυτα με τους χώρους που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω τονίζουν τη σύγχρονη διάθεση του αμαξώματος, με το πολύ συμπαγές προφίλ και τους ξεκάθαρους –σχεδόν κάθετα- διαχωρισμένους όγκους να δίνουν το στίγμα του μοντέλου. Το σύνολο, κομψό όσο ποτέ στην ιστορία της μάρκας σε τούτη εδώ την κατηγορία, σε κερδίζει είτε είσαι παραδοσιακός στα γούστα σου, είτε και προχωρημένος.

    Peugeot308HDI 5

    Στην καμπίνα, οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Μόνο που εδώ δεν είναι όλες ευχάριστες. Η αισθητική είναι χαρακτηριστική και πολύ πετυχημένη, με το ταμπλό να έχει αέρα ξεκάθαρα premium, στοιχείο που υποστηρίζεται ιδανικά από τα αναπαυτικά καθίσματα. Σε αυτό το μήκος κύματος, το μικρό τιμόνι δείχνει εκτός κλίματος. Όταν έρθει η ώρα της οδήγησης όμως, η συγκεκριμένη επιλογή αποκτά θετικό πρόσημο. Ο πίνακας των οργάνων είναι σχετικά μακριά και η «χαριτωμενιά» με τα αντίστροφα όργανα, πρακτικά δικαιολογείται από το μικρό τιμόνι που αν ήταν αλλιώς θα έκρυβε τις βασικές ενδείξεις. Στην πορεία διαπιστώνεις πως δίνει χαρακτήρα στο μοντέλο, δε σε «χαλάει» καθόλου και προσαρμόζεσαι πολύ εύκολα. Χωροταξικά το 308 είναι αυτό που περιμένεις, μια και παραδοσιακά ήταν καλή η Peugeot στο να προσφέρει χώρους στους επιβάτες ακόμα και εκεί που φαινομενικά δεν υπήρχαν. Οι πίσω κάθονται μια χαρά ακόμα και για μεγάλα ταξίδια, με το χώρο για τις αποσκευές τους να είναι εκ των μεγαλύτερων με 420 λίτρα χωρητικότητας και κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του.

    Peugeot308HDI 8

    Η πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) που έχει χρησιμοποιηθεί για το αυτοκίνητο, είναι κατά 70 κιλά ελαφρύτερη από την αντίστοιχη του προηγούμενου 308 (που μας ερχόταν από τα βάθη της αρχής της δεκαετίας του 2000). Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου με τον 1.600άρη diesel κινητήρα είναι 1.165 κιλά- που για τα σύγχρονα δεδομένα της κλάσης, είναι μάλλον λίγα. Ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητο με μήκος 4.253 χιλ. πλάτος 1.804 χιλ. και ύψος 1.472 χιλ. Το μεταξόνιο είναι και αυτό με τη σειρά του μεγάλο, με 2.620 χιλ. μήκος και προσφέρει πολύ μεγάλα οφέλη στην αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο με τη συμπεριφορά του συνολικά στο δρόμο.

    Peugeot308HDI 12

    Ο κινητήρας 1,6 HDi αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 27,5 kgm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις. Φυσικά, μπορεί η ιπποδύναμη να μη «θαμπώνει» με την ονομαστική της αξία, είναι όμως η εξαιρετική ροπή που καλύπτει όλα τα κενά του οδηγού, καθιστώντας ανούσιο το στροφάρισμα του κινητήρα ψηλά, παρά το γεγονός πως ακόμα και κοντά στο όριο της περιστροφής του ο HDi έχει να δώσει. Η πολιτισμένη του λειτουργία είναι ένα ακόμα θετικό χαρακτηριστικό, που έρχεται να ταιριάξει ιδανικά στο προφίλ του σύγχρονου συνόλου, το οποίο περιορίζεται σε απαιτήσεις καυσίμου κοντά στα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Και αυτό, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, ενώ αν οι διαδρομές είναι αμιγώς εκτός πόλης, τότε η κατανάλωση εύκολα μένει κοντά στα 4,7 λίτρα/ 100 χλμ. Εκεί βέβαια, παίζει το ρόλο της και η προσεγμένη αεροδυναμική του αμαξώματος, που με Cd:0,28 αποτελεί ιδανικό συμπλήρωμα για τις ικανότητες του μοντέλου. Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις συνεισφέρει και αυτό χάρη στην καλή του κλιμάκωση- αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τη μέτρια αίσθηση του επιλογέα.

    Peugeot308HDI 7

    Βάζεις λοιπόν πρώτη και αρχίζεις τη διερεύνηση του νέου 308 με τα 27,5 kgm ροπής και τους 115 ίππους. Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η καλή διάθεση της ανάρτησης για να κρατάει τους επιβάτες ξεκούραστους ενώ την ίδια στιγμή περιορίζει και τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Πόντος λοιπόν για τους μηχανικούς– αν και έκπληξη θα ήταν το αντίθετο. Το μικρό τιμόνι που αρχικά ξενίζει, σύντομα γίνεται ευχάριστος νεοτερισμός (που ζητάς και από άλλα αυτοκίνητα) και σε κερδίζει μια και απαιτεί ελάχιστα μεγαλύτερη δύναμη, ισοσκελίζοντας την έλλειψη πληροφόρησης που προκύπτει από την ηλεκτρική υποβοήθηση. Έχει εξαιρετική αμεσότητα χάρη και στη ρύθμιση της ανάρτησης που λέγαμε νωρίτερα. Η διάταξη με τα γόνατα McPherson εμπρός με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι τυπική. Το fine tuning όμως πίσω, έχει φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα. Το πίσω μέρος δείχνει πιο «ζωντανό» από όλα τα ανταγωνιστικά αντίστοιχα, με ευχάριστη διάθεση τοποθέτησης στις στροφές, από οδηγό που ξέρει πώς να το κάνει. Το πανταχού παρόν ESP θα αποτρέψει οποιαδήποτε υπερβολή αλλά και μόνο που σου επιτρέπει να αισθανθείς τον καλό πίσω άξονα, είναι σημαντικό. Αισθάνεσαι το πλαίσιο να ανταποκρίνεται θαυμάσια όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις και πηγαίνουν στο πιο sport κάνοντας τη διαφορά μέσα στην κατηγορία που η ασφάλεια έχει τον πρώτο λόγο και ας έχει ως θύμα της την καλή αίσθηση στο δρόμο.

    Peugeot308HDI 6

    Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η συμπεριφορά του 308 ταιριάζει γάντι και σε GT αυτοκίνητο, με πολύ ισορροπημένη διάθεση στις αντιδράσεις και την υποψία της υποστροφής (που θεωρείται a priori η ασφαλέστερη αντίδραση όταν τα όρια ξεπεραστούν) να κάνει την εμφάνισή της προοδευτικά. Στο ύψος τους μένουν και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (κλασικά, οι πίσω απλοί, οι εμπρός αεριζόμενοι) και το σύνολο είναι όσο αρχοντικό θα ζητήσει κανείς για να καλύψει όλες του τις ανάγκες.

    Peugeot308HDI 2

    Τα 18.820€ της τιμής (με απόσυρση) για τη βασική έκδοση του μοντέλου με το συγκεκριμένο κινητήρα, το καθιστούν αναμφίβολα εξαιρετική πρόταση. Με τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το 308 έχει ότι χρειάζεται για να πάρει ψήφο εμπιστοσύνης από το ελληνικό αγοραστικό κοινό της κατηγορίας και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την Peugeot που για κάποια χρόνια, δεν είχε επιχειρήματα.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Peugeot308HDI 13

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 560 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς115 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ
    Ροπή27.5 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2100 γρ./χλμ
    Μήκος4,253 μέτρα
    Πλάτος1,804 μέτρα
    Ύψος1,457 μέτρα
    Μεταξόνιο2,620 μέτρα
    Βάρος1.165 κιλά
    Χώρος αποσκευών420 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.8 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,2″
    Τελική ταχύτητα196 χλμ/ώρα

    Σχόλια

    Σχόλια