Motornews Test: Toyota Aygo 5d 1.0 VVT–i MMT

    Ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τα «αδελφάκια» του, τα Citroen C1 και Peugeot 108, παίζοντας το δυνατό χαρτί της εξεζητημένης και νεανικής αισθητικής

    Το νέο Aygo αποτελεί τον ορισμό του αυτοκινήτου πόλης και –αντίθετα με ότι μας είχε συνηθίσει η Toyota στο παρελθόν- καλεί στις τάξεις του κυρίως το νεανικό κοινό με εμφατικό τρόπο. Εξαιρετικά ενδιαφέρον αισθητικά και σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέρον στην πραγματικότητα απ’ ότι στην αποτύπωση σε pixel, το Aygo είναι ένα «matchbox» μεν, αλλά με μεγάλο ενδιαφέρον δε.

    AygoMMT 3

    Το συνονόματο μοντέλο που αντικατέστησε και ήταν σε παραγωγή από το 2005, έκανε μια εξαιρετική πορεία και στην ελληνική αγορά.  Το νέο Aygo με όπλο του τη νέα αισθητική Χ-design δεν περνά καθόλου απαρατήρητο και είναι βέβαιο ότι κανείς πλέον δε θα τολμήσει, παραφράζοντας το όνομά του, να το φωνάζει «Αβγό». Μάλιστα η φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση έχει μεταφερθεί και στο εσωτερικό. Η τραπεζοειδής κεντρική κονσόλα με το  σύστημα multimedia και τη μεγάλη οθόνη 7,0 ιντσών με την κάμερα όπισθεν, κεντρίζουν τις αισθήσεις και εξασφαλίζουν μια αίσθηση πληρότητας και σύγχρονης κατασκευής. Η ποιότητα των υλικών δεν δρέπει δάφνες, αλλά είναι  αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν και πλέον οι επενδύσεις  δε σου αφήνουν τη φτηνή αίσθηση της πρώτης γενιάς του μοντέλου. Σε ότι έχει να κάνει με τους εσωτερικούς χώρους, το Aygo έχει να παρουσιάσει εσωτερικό μήκος αυξημένο κατά 9,0 χιλ. και  χώρο αποσκευών μεγαλύτερο κατά 29 λίτρα, που πλέον φτάνει στα 168.

    AygoMMT 7

    Τεχνολογικά το νέο μοντέλο δεν έχει κεφαλαιώδεις διαφορές σε σχέση με το παρελθόν αλλά  παραμένει επίκαιρο για την κατηγορία του, στην οποία οι λύσεις παραμένουν εν πολλοίς συμβατικές. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας, τεχνολογίας VVT-i με διπλούς εκκεντροφόρους και 12 βαλβίδες, αποδίδει 69 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 95 Nm στις 4.300 σ.α.λ. Σε σχέση με το παρελθόν είναι ακόμα πιο καθαρός στη λειτουργία του με εκπομπές CO2 μόλις 95γρ./ χιλιόμετρο και καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ. Πρακτικά, σε πραγματικές συνθήκες, λόγω της ελαστικότητας και του συνολικά χαμηλού βάρους, η κατανάλωση θα κινηθεί μεταξύ των 5 και 6 λίτρων/100 χλμ., μια τιμή εξαιρετική για κινητήρα βενζίνης.  Για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς υπάρχει στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων X-shift που διαθέτει θέσεις E (Εasy) και M(manual), το οποίο είτε λειτουργεί εντελώς αυτόματα, είτε από μοχλούς στο τιμόνι. Οι αναρτήσεις ακολουθούν τη γνωστή διάταξη με  γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

    AygoMMT 4

    Οδηγώντας αντιλαμβάνεσαι ότι με μικρές βελτιώσεις σε πολλά σημεία, το Aygo δεν είναι πλέον ένα φτηνό στην αίσθηση αυτοκίνητο, με σημαντικότερο πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή. Έχει πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης, οι επιβάτες είναι πολύ πιο ήσυχοι, περνά καλύτερα τις εδαφικές ανωμαλίες και οι αναρτήσεις δε χτυπούν στις λακκούβες. Έτσι, πέρα από την πόλη, το Aygo μπορεί να κινηθεί και σε μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς να κουράσει, ούτε να ασθμαίνει στην ταχύτερη κίνηση των αυτοκινητόδρομων. Προσθέστε σε όλα τα παραπάνω και την άκρως ενδιαφέρουσα αισθητική που σου φτιάχνει την ημέρα – μαζί με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό- και έχετε την εικόνα ενός πραγματικά πλήρους και ευχάριστου αυτοκινήτου πόλης.

    Αδάμ Αλέξανδρος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός998 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς69 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή9.6 Kgm στις 4.300 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO297 γρ./χλμ
    Μήκος3,455 μέτρα
    Πλάτος1,615 μέτρα
    Ύψος1,460 μέτρα
    Μεταξόνιο2,340 μέτρα
    Βάρος840 κιλά
    Χώρος αποσκευών168 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.8 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.2 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα15,5″
    Τελική ταχύτητα160 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από €9.121€ (Η τιμή αφορά στην έκδοση Aygo x-Cool, 3-θυρο, με κινητήρα βενζίνης και συμπεριλαμβάνονται το όφελος απόσυρσης και το όφελος που αντιστοιχεί στη «μείωση» του Φ.Π.Α. στο 18% αξίας €325.)

    Σχόλια

    Σχόλια