Motornews Test: Opel Corsa 1.0 Ecotec 115 PS

    Ο νέος τρικύλινδρος 1.000άρης Ecotec είναι το καλύτερο νέο από την Opel για τη διετία 2014- 2015. Στο νέο κατ’ όνομα Corsa, βρίσκει το «περιβάλλον» που ταιριάζει απόλυτα.

    Πάντα ήταν «κρατημένο» και χωρίς εξάρσεις ως μοντέλο το Corsa. Αν εξαιρέσουμε τις εκδόσεις OPC, που αποτελούν –τουλάχιστον στη χώρα μας- μια ξεχωριστή ιστορία επιτυχίας, οι ταπεινότερες εκδόσεις του δεν ήταν κατασκευασμένες να συναρπάσουν τον οδηγό, ούτε να του ξυπνήσουν τη διάθεση για οδήγηση. Ήταν εξαιρετικές όμως στο ρόλο του αυτοκινήτου πόλης που κλήθηκε να παίξει και αυτόν του πρώτου και μοναδικού αυτοκινήτου μιας νέας οικογένειας. Προσφέροντας ποιότητα στην κατασκευή και στα υλικά, ασφάλεια με στιβαρή δομή και πλήρη σχετικό εξοπλισμό, το Corsa ήταν ένα από τα σίγουρα χαρτιά της κατηγορίας Β. Ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό, ήταν που το έκανε και τόσο δημοφιλές. Αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό, ήταν τόσο «δυνατό» που για την Opel δεν υπήρχε προφανώς κανένας λόγος για να διαταραχτεί.

    Opel Corsa 10 115 2

    Έτσι λοιπόν, το νέο Corsa λίγο διαφέρει από το αμέσως προηγούμενο και οι λιγότερο εξοικειωμένοι με τη μορφή του αυτοκινήτου, μπορεί να ψάχνουν για λεπτομέρειες προκειμένου να διακρίνουν ποια γενιά έχουν μπροστά τους. Στα χαρακτηριστικά της νέας, είναι τα ολίγον διαφοροποιημένα φωτιστικά εμπρός και πίσω, το εγκάρσιο «νεύρο» χαμηλά στο καπό (προς τον προφυλακτήρα) και το «3D» πίσω σήμα της Opel, που παίζει και το ρόλο της χειρολαβής για το άνοιγμα του χώρου των αποσκευών. Η κατανομή των όγκων του αμαξώματος, είναι σχεδόν απαράλλαχτη με αυτή του μοντέλου που αντικαθιστά, κάτι που συμβαίνει και με τη διαμόρφωση των γυάλινων επιφανειών.

    Opel Corsa 10 115 10

    Στην καμπίνα των επιβατών, ο άνεμος αλλαγής είναι σαφώς πιο έντονος και εύκολα αντιληπτός. Φρέσκια σχεδίαση για το ταμπλό και τον πίνακα των οργάνων, που είναι πλήρης σε πληροφορίες με ευανάγνωστες ενδείξεις, τόσο στα αναλογικά όργανα, όσο και στο ψηφιακό κέντρο του, όπου προβάλλονται τα δεδομένα του trip computer (και η αλήθεια είναι πως σε κάποια από αυτά θα θέλαμε πιο μεγάλη γραμματοσειρά). Η αίσθηση της ποιότητας είναι διάχυτη, με τα πολύ καλά σε στήριξη καθίσματα να παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι μεγάλες διαστάσεις της καμπίνας εξασφαλίζουν πολύ καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες που με τα μέτρα της κατηγορίας, θα δυσκολευτούν πολύ να πιστέψουν πως είναι σε μικρό αυτοκίνητο. Ούτως ή άλλως, οι χώροι ήταν και στην περασμένη γενιά εξαιρετικοί για τα δεδομένα της κλάσης, εδώ τώρα, με το νέο πλαίσιο που εξέλιξε η Opel, τα πράγματα είναι ακόμα λίγο καλύτερα. Ο χώρος των αποσκευών είναι 285 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους και θεωρείται από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Η άνεση είναι εξαιρετικού επιπέδου και ο εξοπλισμός ακολουθεί κατά πόδας, συμπληρώνοντας ιδανικά το περιβάλλον για μεγάλες αποστάσεις.

    Opel Corsa 10 115 4

    Ο οδηγός έχει μπροστά του αρκετή απόσταση από το παρμπρίζ- στοιχείο που δίνει την αίσθηση ακόμα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ όλες οι ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι δίνουν το παρόν προκειμένου να γίνει η θέση οδήγησης η καλύτερη δυνατή ανεξαρτήτως σωματότυπου. Πολλές οι θήκες για τα αντικείμενα και σε σωστά σημεία εγκατεστημένες, που διευκολύνουν την καθημερινότητα, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος είναι και το σύστημα πολυμέσων IntelliLink με τις πολλές εφαρμογές και την εύκολη πλοήγηση. Εύκολη βάσει λογισμικού, γιατί στο hardware υστερεί λίγο, κάνοντας κάποιες φορές ενοχλητική τη διαδικασία ακόμα και της αλλαγής του σταθμού στο ραδιόφωνο, αρνούμενο να «πάρει» την εντολή με την πρώτη πίεση στο touch screen. Λεπτομέρεια θα πείτε- και ίσως να έχετε και δίκιο.

    Opel Corsa 10 115 5

    Το μεγάλο νέο για το Corsa και την Opel γενικότερα, αφού θα το «δούμε» και σε άλλα μοντέλα, είναι δίχως άλλο το νέο μοτέρ του λίτρου. Με… συμπυκνωμένη τεχνολογία αιχμής, αφού δε γίνεται αλλιώς για να έχουμε αυτή την απόδοση από αυτή τη χωρητικότητα, το τρικύλινδρο χιλιάρι συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και turbo, με αποτέλεσμα να έχουμε 115 ίππους (και 90 σε άλλη έκδοση) πρόθυμους και ζωηρούς στην υπηρεσία των 1.199 κιλών- που δεν τα λες και λίγα… Μαζί τους, η καλή κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων, κάνει το μικρό αμάξωμα να φαίνεται «πούπουλο». Ο τρικύλινδρος, είναι απαλλαγμένος από το χαρακτηριστικό κραδασμό του είδους κατά τη λειτουργία του στο ρελαντί (κάτι που πρώτη έχει πετύχει η Ford με το αντίστοιχο σύνολο) και δείχνει να έχει ιδιαίτερα μικρό lag αφού επιταχύνει ζωηρά από τις χαμηλές στροφές το Corsa. Η δυνατή έκδοση με τους 115 ίππους και τα 17,3 kgm της ροπής (που εμφανίζεται, προς επίρρωση της πρώτης εντύπωσης, στις 1.800 σ.α.λ.) δίνει ένα sport ύφος στο μικρό μοντέλο μια και του προσφέρει δυναμισμό πρωτόγνωρο για έκδοση μη OPC με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ακόμα και στην έκδοση με τους 90 ίππους, το μικρό συμπεριφέρεται ικανοποιητικά σε κάθε είδους απαίτηση από τον οδηγό, μόνο που σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τη δυνατότερη έκδοση, το μοτέρ δείχνει να «λαχανιάζει» στις υψηλές στροφές αποδίδοντας λιγότερο του αναμενόμενου.

    Opel Corsa 10 115 8                         Opel Corsa 10 115 9

    Στην έκδοση με τους 115 ίππους, το στροφόμετρο εξαντλείται εύκολα και χωρίς να έχεις την αίσθηση πως το παρακάνεις, αφού το μοτέρ υπακούει χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο. Στο ψηφιακό κομμάτι του πίνακα των οργάνων εμφανίζεται η προειδοποίηση (στα ελληνικά παρακαλώ) για υπέρβαση του ορίου στροφών του κινητήρα -που δεν είναι ετυμολογικά ακριβές, αφού ο κόφτης αποτρέπει την όποια υπέρβαση αλλά έτσι και αλλιώς το μοντέλο της Opel δε θα βαθμολογηθεί στο μάθημα της γλώσσας.

    Opel Corsa 10 115 6                       Opel Corsa 10 115 7

    Στη δυνατή έκδοση παρατηρείται και κάτι που είχε καιρό να κάνει την εμφάνισή του. Το μοτέρ με την απόδοσή του, δείχνει να «ξεπερνάει» τις επιλογές των μηχανικών αναφορικά με το στήσιμο του μικρού Corsa και τη ρύθμιση της ανάρτησης που έχει προφανώς στόχο την άνεση των επιβατών. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι αυξημένες κλίσεις στις στροφές, που πραγματικά δε μας «χάλασαν» αφού είναι απλά το side effect της εξαιρετικής άνεσης για τους επιβάτες. Αυτό που μας έκανε να θέλουμε διαφορετική προσέγγιση, είναι το σπινάρισμα του εσωτερικού προς τη στροφή κινητήριου τροχού, η σχετικά έντονη υποστροφή που προκαλεί την κατασταλτική επέμβαση του ESP και οι «ξερές» αντιδράσεις του ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Αυτό το τελευταίο μάλιστα, πάει «σετ» με το ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση τιμόνι του Corsa, περιορίζοντας τη λίμπιντο του οδηγού στα πρώτα κιόλας μέτρα που θα εκδηλώσει διάθεση για αταξίες.

    Opel Corsa 10 115 3

    Τα ακριβώς από πάνω μπορεί να έχουν λίγη σημασία για τους υποψήφιους αγοραστές του Opel Corsa, οι οποίοι δεν αποκλείεται να «έρχονται» από κάποια παλιότερη γενιά του και παραμένοντας «πιστοί» ανανεώνονται επιλέγοντας το φρέσκο. Εμείς τα αναφέρουμε γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και η κατηγορία έχει αρκετούς σημαντικούς παίκτες, με εξίσου καλές τεχνολογικές λύσεις. Αντικειμενικά πάντως, τα 14.571€ (με απόσυρση) που είναι η τιμή εκκίνησης του νέου Corsa, είναι μια πολύ καλή αφορμή για να το δει κανείς πιο ζεστά και να κάμψει τυχόν αντιρρήσεις που θα προκύψουν από κάποια σύγκριση.

     Κωνσταντίνος Μποϊδάνης 

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 998 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς115 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ
    Ροπή17,3 Kgm στις 1.800-4.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2115 γρ./χλμ
    Μήκος4,021 μέτρα
    Πλάτος1,746 μέτρα
    Ύψος1,481 μέτρα
    Μεταξόνιο2,510 μέτρα
    Βάρος1.199 κιλά
    Χώρος αποσκευών285 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,3″
    Τελική ταχύτητα195 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 14.571€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια