Πρώτη οδήγηση: Hyundai i20 1.1 Diesel

    Παίρνουμε μια γεύση από το νέο Hyundai i20 με τον εξαιρετικό κινητήρα diesel των 1,1 λίτρων που δείχνει να είναι «ότι πρέπει» ξεπερνώντας την κάλυψη των βασικών αναγκών στις μετακινήσεις.

    Η αναβάθμιση σε όλους τους τομείς του best seller της Hyundai, διαφοροποιεί τη θέση του μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό, καθώς του δίνει ό,τι χρειάζεται για να κοιτάζει τους παραδοσιακά πιο ακριβούς αντίπαλους στα μάτια. Οι διαστάσεις του αυξήθηκαν, με προφανές όφελος για τους επιβάτες και τον χώρο που έχουν στη διάθεσή τους. Τα υλικά με τα οποία έρχονται σε επαφή οι τελευταίοι έχουν γίνει ποιοτικότερα και δείχνουν πολύ ακριβότερα, ενώ και η ανανεωμένη σχεδίαση του ταμπλό αλλάζει τα δεδομένα προς το καλύτερο.

    Hyundai i20 2015 7

    Η σύγχρονη αισθητική φόρμα όλων των μοντέλων της Hyundai ταιριάζει εξαιρετικά στο νέο i20. Με νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αλλά και το μεγαλύτερο μήκος μεταξονίου (2.525 χιλ.) να τονίζεται από το χαμηλότερο συνολικό ύψος, το i20 κάνει πραγματικό stand out στην κατηγορία, τηρώντας παράλληλα και το διαχρονικό motto της Κορεάτικης εταιρείας που θέλει «περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματά σας». Οι διαστάσεις του αμαξώματος το τοποθετούν στην κορυφή των αυτοκινήτων της κατηγορίας, καθώς με 4.035 χιλ. μήκος και 1.734 χιλ. πλάτος το i20 δεν έχει αντίπαλο στην κλάση.

    Hyundai i20 2015 3

    Αντίστοιχα στην καμπίνα των επιβατών η κατάσταση είναι σαφώς πιο… ευρύχωρη για πέντε ενήλικους που θα βολευτούν ικανοποιητικά, έχοντας μάλιστα και χώρο 326 λίτρων για τις αποσκευές τους. Οι (πολύπαθοι) πίσω, κάθονται με αρκετή άνεση τηρουμένων των αναλογιών, μια και τα καθίσματα αλλά και γενικότερα η διαμόρφωση του χώρου είναι τέτοια που κρατά τα σώματα σε σωστή στάση, με το αφρώδες του καθίσματος να είναι αρκετά καλό για την άνετη παραμονή εκεί ακόμα και για μεγάλες διαδρομές. Για τους εμπρός τα πράγματα είναι όπως πάντα αρκετά διαφορετικά και εστιάζοντας στη θέση του οδηγού, ειδική μνεία αξίζει στην οδηγοκεντρική εργονομία που αφορά όλο το κεντρικό κομμάτι του ταμπλό. Οι ρυθμίσεις που δέχεται το κάθισμα του οδηγού αλλά και το τιμόνι, βοηθούν στη διαμόρφωση της ιδανικής θέσης για κάθε σωματότυπο, ενώ η τοποθέτηση του επιλογέα των ταχυτήτων σχετικά ψηλά, κάνει την προσαρμογή στη θέση του οδηγού πολύ πιο εύκολη και εν τέλει, ευχάριστη.

    Hyundai i20 2015 8

    Από τη γκάμα των κινητήρων που θα βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό του νέου i20, στη διάθεσή μας στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης του αυτοκινήτου είχαμε τον «βασικό» diesel των 1,1 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός είναι απευθείας μεταφορά από το προηγούμενο i20 (και όχι μόνο) γεγονός που και μόνο του καταδεικνύει το πόσο καλή περίπτωση είναι. Με πολύ πρόθυμο στροφάρισμα, αναλογικά πολιτισμένη λειτουργία και απόδοση δυσανάλογα καλή για τη χωρητικότητά του, το μικρότερο diesel μοτέρ της αγοράς κερδίζει τις εντυπώσεις αβίαστα και από τα πρώτα μέτρα που κάνει κανείς με το αυτοκίνητο. Οι 75 ίπποι του κάθε άλλο παρά λίγοι μπορούν να χαρακτηριστούν, ενώ στην πράξη αναδεικνύονται κι άλλο από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων.

    Hyundai i20 2015 6

    Από τη σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο, θα έχουμε να θυμόμαστε την εξαιρετική απόκριση του μικρού diesel (το μοντέλο είναι διαθέσιμο και με 1,4 diesel 90 ίππων, ενώ στη γκάμα των κινητήρων βρίσκουμε και τα γνωστά σύνολα βενζίνης 1,2 και 1,4 λίτρων- όλα Euro 6) αλλά και την άνεση που προσφέρει η ρύθμιση της ανάρτησης. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, το τιμόνι –παραδοσιακά, καθόλου φλύαρο αναφορικά με τη μεταφορά πληροφοριών από το δρόμο- και τα φρένα πολύ ισχυρά με γραμμική απόδοση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, αλλά έτσι και αλλιώς αυτό είναι κάτι που πολύ λίγο θα απασχολήσει τον αγοραστή του μικρού Hyundai που αποτελεί μια εξαιρετική λύση στο πρόβλημα των μετακινήσεων, με σχετικά χαμηλό κόστος (τιμή εκκίνησης 11.990€ για το 1,1D) αλλά και περιορισμένα λειτουργικά έξοδα, με την 5ετή κάλυψη του αυτοκινήτου από εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων (που είναι και μεταβιβάσιμη) να αποτελεί μια ακόμα δικλείδα εξασφάλισης της απροβλημάτιστης συμβίωσης με το νέο Κορεάτικο μοντέλο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Hyundai i20 2015 4

    Σχόλια

    Σχόλια