Chequered Flag: GP Moνακό

Μηδένα προ του τέλους μακάριζε

Η Formula 1 κατευθύνθηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό για τον καθιερωμένο αγώνα στους δρόμους αυτού του φορολογικού παραδείσου.

Στο προηγούμενο Chequered Flag, είχα αποφύγει να μιλήσω για το βάθρο, όμως τώρα δεν μπορώ να κάνω αλλιώς.

Νικητής ενός επεισοδιακού ως προς την έκβασή του αγώνα ήταν ο Nico Rosberg, με δεύτερο τον Sebastian Vettel και τρίτο τον Lewis Hamilton (τον νικητή στις καρδιές μας).

Θα προσπαθήσω να υποδομήσω (ει δυνατόν) την επιχειρηματολογία όσων διατείνονται πως η απόφαση της Mercedes να βάλει στα pits τον Hamilton, μετά το ατύχημα του Verstappen και το Safety Car, έγινε με στόχο να κερδίσει τελικά ο Rosberg και όχι ο μέχρι εκείνη τη στιγμή πρωτοπόρος Lewis. Εν ολίγοις, κάποιοι πιστεύουν πως ο αγώνας ήταν στημένος.

ros-monaco-15

Ξέρετε, η F1 είναι ένα άκρως απρόβλεπτο σπορ. Έχει ένα βαθύ χαρακτηριστικό, που τη διατρέχει από το 1950 ως και σήμερα: δεν ξέρεις τι σε περιμένει στην επόμενη στροφή. Την Κυριακή είδαμε τον νεαρό Max να προσπαθεί να προσπεράσει για τη 10η θέση τον Romain Grosjean, κάνοντας ένα τρομερό λάθος στα φρένα για τη St. Devote, διαλύοντας το μονοθέσιο και μαζί τον αγώνα του.

Αυτό έγινε ξαφνικά, κανείς δεν περίμενε αυτήν την έκβαση. Με 15 γύρους να απομένουν, βγαίνει το Safety Car ώστε να απομακρυνθεί η STR10 από τα προστατευτικά της στροφής.

Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, δεν μπορεί το team της Mercedes να έχει φιξάρει έτσι τον αγώνα ούτως ώστε να κερδίσει ο Nico και όχι ο Lewis. Εκτός και αν οι Γερμανοί είναι κάποιου είδους διάνοιες και μέσα σε περίπου 1 λεπτό κατάστρωσαν σχέδιο καταστροφής του αγώνα του Hamilton, τόσο αληθοφανές και τόσο πιστευτό, χωρίς πιθανά λάθη ή ακόμη και σύγκρουση κάποιου οδηγού με τον ίδιο στην έξοδο του στενού pitlane.

Να με συγχωράτε, αγαπητοί μου αναγνώστες, αλλά πιο πιθανό θεωρώ να κάνεις γκάφα (όπως έκανε τώρα η πρωταθλήτρια) μέσα σε 1 λεπτό παρά να στήσεις έναν ολόκληρο αγώνα.

Δε θα προσθέσω στην εξίσωση το πρόσφατα υπογεγραμμένο συμβόλαιο του Hamilton με την ομάδα του Brackley για τα επόμενα 3 χρόνια, καθώς εκεί μπορεί να χάσω και τη μπάλα.

Η αλήθεια είναι πως είμαι υπέρμαχος του να ακούγονται όλες οι γνώμες και να γίνονται σεβαστές. Ωστόσο, η κατηγορία για στημένο αγώνα από μεριάς Mercedes είναι βαριά. Αν θυμάστε, το 2008 είχαμε το περίφημο crashgate με εμπλεκόμενους τους δύο οδηγούς της Renault, Fernando Alonso και Nelson Piquet Jr., και τον διευθυντή της ομάδας Flavio Briatore. Η ποινή για τον τελευταίο ήταν αποκλεισμός του από το σπορ για 5 χρόνια.

Ελπίζω να συνειδητοποιείτε τη σοβαρότητα, τη βαρύτητα της κατηγορίας που προσάπτεται στη Merc. Δε μιλάμε για team orders, δε μιλάμε για επιβράδυνση του ενός οδηγού μίας ομάδας για να πάρει τη νίκη ο άλλος, μιλάμε για ΣΤΗΜΕΝΟ αγώνα.

ham-closeup-15

Όπως προείπα, δεν είμαι άξιος εγώ να στερήσω από κανέναν το δικαίωμα έκφρασης της άποψής του. Πρέπει, όμως, να σκεφτόμαστε κάποιες παραμέτρους πριν μιλήσουμε για στημένο αγώνα.

Μπορεί στο ποδόσφαιρο κάποιος να μπορεί να στήσει έναν αγώνα, όμως εκεί δεν έχει να κάνει με αστάθμητους παράγοντες όπως το ανθρώπινο λάθος. Για να μπει ένα γκολ, δε θέλει πολύ φιλοσοφία: εξαγοράζονται τα σωστά άτομα (τερματοφύλακες, επιτιθέμενοι, διαιτητές), γίνεται ένα σουτ προς το τέρμα, ο πορτιέρο κάνει το άγαλμα και το 1-0 είναι γεγονός.

Στην F1, έχουμε να κάνουμε με μονοθέσιο που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να εμφανίσει βλάβες ή δυσλειτουργίες. Δεν μπορείς να προβλέψεις ένα λάθος στο πιτ στοπ, δεν μπορείς να προλάβεις ένα βραχυκύκλωμα στα ηλεκτρικά.

Θέλω να τονίσω κάτι που ξεχνάμε εύκολα: ναι μεν υπάρχει η πολιτική και τα χρήματα στη μέση, όμως η φύση του ίδιου του σπορ είναι αυτή που αποτρέπει την… με το ζόρι νίκη.

Είμαι πεπεισμένος πως η Mercedes έκανε ακόμη ένα απαράδεκτο λάθος στη στρατηγική, θεώρησε πως θα έμπαιναν και οι άλλοι μέσα για αλλαγή ελαστικών και φοβήθηκαν τη φθορά στα ελαστικά (βλακωδώς).

Μία σειρά από σπασμωδικές κινήσεις, που δεν αρμόζουν σε πρωταθλήτρια ομάδα, την οδήγησαν στο να στερήσουν τη νίκη από τον Hamilton. Δε βγήκε τελείως χαμένη, καθώς ο Rosberg ήταν εκεί να «σώσει τη μέρα» για τους Γερμανούς, αν και πάλι το 1-3 είναι χειρότερο από το εξασφαλισμένο ως ένα βαθμό 1-2 πριν το SC.

ros-ham-monaco-15

Επιθυμώ, λοιπόν, να δω σχόλιά σας σχετικά με όσα διαβάσατε, καθώς είναι αρχή του υγιούς διαλόγου να ακούγονται όλες οι απόψεις εξίσου. Φυσικά, με σεβασμό και επιχειρήματα.

Υ.Γ.: Max είσαι αλάνι.

Υ.Γ. 2: Μπράβο στον Button για τους πρώτους βαθμούς που έφερε στη McLaren για φέτος. 

Δημήτρης Μπίζας, αρθογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr, με την εκπομπή Living in the fast lane, κάθε Τετάρτη 8-9 μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια