Motornews Test: Suzuki V-Strom 650XT ABS

    Η νέα έκδοση του γνωστού μοντέλου είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του πιο «ψαγμένου»

    Φρεσκοπλυμένο, γυαλιστερό, φορτωμένο, «βαλιτσάτο», «καγκελάτο» και άκρως περιποιημένο το νέο Suzuki V-Strom 650XT ήρθε να προστεθεί και να ολοκληρώσει την γκάμα του μικρού V-Strom. Η προσθήκη του λογότυπου XT κάνει αυτό το V-Strom να ξεχωρίζει κυρίως εξωτερικά καθώς είναι εξοπλισμένο με πολλά καλούδια τα οποία μετατρέπουν το μοντέλο σε πιο adventure και πιο touring…

    Και τι δεν έχει!

    Η έκδοση XT του V-Strom διαθέτει κάγκελα κινητήρα, μια όμορφη ποδιά του κινητήρα με ανάγλυφο λογότυπο του μοντέλου, βαλίτσες μεταλλικές μαζί με τις βάσεις και βάση για top case, ψηλό φτεράκι «αλά V-Strom 1000», τροχούς με ακτίνες, πιο άνετη σέλα και ψηλότερη ζελατίνα… κατά τα άλλα, αναρτήσεις, κινητήρας, φρένα, πλαίσιο είναι ίδια με το κανονικό V-Strom 650. Εξωτερικά λοιπόν το ΧΤ δείχνει πιο ώριμο, πιο ολοκληρωμένο και πιο στιβαρό χάρη σε όλα αυτά τα καλούδια που κουβαλάει πάνω του. Χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι οι ζάντες με ακτίνες και φυσικά το μικρό φτεράκι μπροστά και ψηλά που θυμίζει το ξαδερφάκι 1000άρι V-Strom.

    Από τα πρώτα χιλιόμετρα παρέα με το V-Strom καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια μοτοσικλέτα προσδιορισμένη στην άνεση. Όσο λοιπόν περνάνε τα χιλιόμετρα αυτή η εντύπωση εντατικοποιείται καθώς το σώμα του αναβάτη παραμένει ξεκούραστο σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις. Πρώτο «εργαλείο» άνεσης είναι η σέλα η οποία είναι πολύ σωστά σχεδιασμένη. Είναι φαρδιά, χαμηλή και βάζει τον αναβάτη «μέσα» στη μοτοσικλέτα. Διατηρεί παράλληλα χαμηλά το ύψος δίνοντας τη δυνατότητα να πατήσεις και τα δύο πόδια στο έδαφος, ενώ και ο συνεπιβάτης είναι σε πολύ καλή μοίρα με ένα μεγάλο κομμάτι αναπαυτικού υλικού στη διάθεσή του να τοποθετήσει τα μαλακά του μόρια.

    Τα χέρια δεν εκτείνονται πολύ για να φτάσουν το τιμόνι το οποίο είναι σχετικά στενό για on-off μοτοσικλέτα, ενώ μπροστά του έχει τα όργανα που αποτελούνται από αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακό πάνελ με πολλές πληροφορίες όπως ταχύμετρο, οδόμετρα, κατανάλωση κλπ. Η ορατότητα μπροστά και τριγύρω είναι εξαιρετική, ενώ δυνατά σημεία είναι οι λειτουργικοί καθρέπτες και οι ουσιαστικές χούφτες.

    Η ποιότητα κατασκευής είναι… Suzuki, δηλαδή σε υψηλό επίπεδο, ενώ δεν φτάνουν στα χέρια ή τα πόδια του αναβάτη ενοχλητικές δονήσεις διατηρώντας τον ήρεμο και ξεκούραστο. Η προστασία είναι αρκετά καλή στον κορμό και τα πόδια και μόνο το κεφάλι μένει εκτεθειμένο στον αέρα. Με λίγα λόγια το Suzuki είναι… πολύ δυνατό στην εργονομία.

    Παράδειγμα προς μίμηση

    «Μοτέρ μου μοτεράκι μου, ποιο είναι το πιο ικανό από όλα;», φαίνεται να αναρωτιέται ο δικύλινδρος κινητήρας του V-Strom όταν κοιτιέται στον καθρέπτη γνωρίζοντας πολύ καλά την απάντηση. O V90 των 645cc της Suzuki δεν είναι άγνωστος καθώς συνοδεύει πολλά χρόνια τώρα τα DL και τα SV, ωστόσο παραμένει ένας από τους καλύτερους της αγοράς. Στην περίπτωση του XT αποδίδει την ίδια ισχύ, περίπου 70 ίππους, ωστόσο έχει δοθεί έμφαση στη ροπή και κυρίως την ομαλή του απόδοση.

    Το V-Strom έχει πολύ ομαλή απόκριση στο γκάζι και αυτό το καταλαβαίνεις από το πρώτο άνοιγμα του δεξιού grip. Ο ψεκασμός έχει γίνει πιο ράθυμος δημιουργώντας μια πολύ ήρεμη μεταφορά της ισχύος στον πίσω τροχό, αντίθετα με τη ροπή η οποία είναι σαφώς πιο έντονη στις χαμηλές στροφές. Το ξεπέταγμα από τα φανάρια για παράδειγμα είναι σπιρτόζικο, ωστόσο η γραμμικότητα από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω είναι παροιμιώδης. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις θα πιστέψεις ότι ο κινητήρας είναι «κομμένος» αλλά κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και το επιβεβαιώνεις απλά κοιτάζοντας το ταχύμετρο που με το καλημέρα βρίσκεται σε τριψήφια νούμερα χωρίς να το έχεις καταλάβει.

    Και στην οικονομία το V-Strom τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 5 λίτρα/100Km σε πολλαπλές συνθήκες οδήγησης.

    Οι ζάντες κάνουν τη διαφορά!

    Η άνεση και η ευκολία που προσφέρουν κινητήρας και εργονομία συνεχίζεται και στην οδική συμπεριφορά του V-Strom. Η μοτοσικλέτα είναι κυριολεκτικά «παπί» μέσα στην πόλη προσφέροντας πολύ καλή ευελιξία, αστραπιαίες αλλαγές κατεύθυνσης και όλα αυτά με μια σβέλτη γεωμετρία η οποία οφείλεται στις ακτινωτές ζάντες σε σχέση με τις χυτές του απλού V-Strom. Με τη σκέψη το Suzuki γέρνει στις στροφές και διατηρεί τη γραμμή του σταθερά σε αρκετά μεγάλες κλίσεις. Το μπροστινό τηλεσκοπικό 43άρι πιρούνι είναι μεν μαλακό προσφέροντας άνεση και πρόσφυση, αλλά παράλληλα προσφέρει και καλή πληροφόρηση, ιδιαίτερα στη διαδικασία του φρεναρίσματος και στις πρώτες μοίρες κλίσης όταν ξεκινά η διαδικασία στριψίματος. Εκεί που χάνεται λίγο είναι μέσα στη στροφή όπου παρότι παραμένει σταθερό πάσχει από πληροφόρηση.

    Στον αυτοκινητόδρομο το V-Strom είναι απροβλημάτιστο με σταθερότητα υψηλού επιπέδου παρά την πολύ γρήγορη γεωμετρία του. Ταξιδεύεις χωρίς το πίσω μέρος να «χορεύει» και μόνο σε ανωμαλίες του δρόμου και φορτωμένος θα αισθανθείς μια «χαλαρότητα» στο πλαίσιο. Το ελάχιστο φρένο του κινητήρα συμβάλει επίσης στην καλή οδική συμπεριφορά δίνοντας περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη να διαχειριστεί την είσοδο στις στροφές, αλλά και την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Τα φρένα τέλος είναι ικανοποιητικά με καλή προοδευτικότητα και επαρκή δύναμη, αλλά πάσχουν λίγο σε αίσθηση στη μανέτα.

    Δύο πράγματα είναι αυτά που πρέπει να προσέξετε παραλαμβάνοντας το V-Strom XT. Το πρώτο είναι το πλάτος της μοτοσικλέτας με τις βαλίτσες το οποίο κάνει σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση μέσα στο κέντρο της πόλης. Είναι χαρακτηριστικό πως για την ίδια διαδρομή χρειάζεσαι 15 λεπτά παραπάνω για να φτάσεις στον προορισμό σου καθώς αναγκάζεσαι να μείνεις πίσω από αυτοκίνητα αφού δε χωράς να «γλιστρήσεις» ανάμεσά τους. Το δεύτερο είναι η «βάνα» ρύθμισης της προφόρτισης της πίσω ανάρτησης. Καλό είναι όταν θέλετε να κάνετε κάποια αλλαγή στην προφόρτιση να το κάνετε πριν βάλετε σε λειτουργία τον κινητήρα διότι η «βάνα» είναι τοποθετημένη ακριβώς δίπλα στην εξάτμιση και… τσούζει αν είσαι λίγο απρόσεκτος. Το εγκαυματάκι το έχετε στο τσεπάκι αν είσαστε αφηρημένοι, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και χωρίς γάντια.

    V-Strom 650XT δαγκωτό…

    Η παραμονή του Suzuki V-Strom 650 XT στα χέρια μας μπορεί να χαρακτηριστεί με μια λέξη απροβλημάτιστη. Η νέα έκδοση του γνωστού μοντέλου είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του πιο «ψαγμένου» καθώς διαθέτει έναν σκασμό αξεσουάρ που θα του κάνουν τη ζωή εύκολη στο ταξίδι και στην όποια περιπέτεια εκείνος επιλέξει. Δυνατά του σημεία είναι η εργονομία, η ποιότητα και ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα, στοιχεία που το εντάσσουν στην ελίτ των χρηστικών πολυεργαλείων που «τα κάνουν όλα και συμφέρουν». Η καλή του οδική συμπεριφορά, πακέτο με τα εξαιρετικά φρένα ανεβάζουν το επίπεδο ασφάλειας, ενώ διατηρεί την ευκολία παπιού που το κάνουν ισχυρό σύμμαχο στην καθημερινότητα.

    Η έκδοση XT είναι ουσιαστικά η ολοκλήρωση του μικρού V-Strom το οποίο πλέον μπορεί με το πάτημα της μίζας την ίδια στιγμή να σε κατεβάσει σβέλτα στο κέντρο της πόλης και την επόμενη να σε ταξιδέψει οπουδήποτε με την ίδια ευκολία και άνεση. Δεν υπάρχει λόγος να πάρει κανείς το απλό V-Strom όταν υπάρχει η έκδοση XT… Η τιμή του είναι 8.995€ και κρίνεται αρκετά καλή αν αναλογιστούμε ότι στοιχίζει μόλις 1.000€ παραπάνω από το απλό μοντέλο διαθέτοντας πολλά περισσότερα αξεσουάρ.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚινητήραςΥγρόψυκτος, τετράχρονος, DOHC, δικύλινδρος V90
    Κυβισμός645 κ.εκ.
    Ιπποδύναμη70 ίπποι
    Μέγιστη Ροπή
    Σύστημα ΤροφοδοσίαςΗλ. Ψεκασμός
    ΜετάδοσηΜηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο, αλυσίδα
    ΠλαίσιοΑλουμινένιο περιμετρικό
    Εμπρός ΑνάρτησηΤηλεσκοπικό πηρούνι, 43 mm
    Πίσω ΑνάρτησηΜονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης, διαδρομή 159mm
    Εμπρός Φρένα2 δίσκοι, 310 mm, διπλό έμβολο, ABS
    Πίσω Φρένα1 δίσκος, 260 mm, 1 έμβολο, ABS
    Τροχοί εμπρός/πίσω19’’/17’’
    Βάρος215 Κιλά
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ20 Λίτρα
    Τιμή8.995€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια