Motornews Test: VW Passat 1.4 TSI ACT

    Η VW για άλλη μια φορά δεν αστειεύεται και κάνει θριαμβευτικό come back στην κατηγορία με μόνο στόχο την κορυφή. Το ότι το καταφέρνει με σχετική ευκολία, είναι πραγματικά επίτευγμα- αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, αφού ο ανταγωνισμός είναι πλέον εξαιρετικός.

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Πιο δυναμικό από ποτέ, το Passat στην 8η του γενιά, κάνει στα μάτια των υποψήφιων αγοραστών μεγάλου αυτοκινήτου –ή εν πάσει περιπτώσει, μεγαλύτερου από τις κατηγορίες Α και Β- πολύ κολακευτική υπόθεση τη μεσαία κατηγορία, την D. Από την άποψη των διαστάσεων, το νέο Passat έχει μεγαλώσει σε σχέση με το προκάτοχο, με αυξημένο μεταξόνιο (που τώρα είναι 79 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου) καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων και ανάλογο όφελος σε ότι έχει να κάνει με την ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (586 λίτρα είναι αυτά). Με ξεκάθαρες διαθέσεις λιμουζίνας λοιπόν, το μεσαίο VW ακολουθεί την τάση των μοντέλων όλων των κατηγοριών για αναβάθμιση σε επίπεδο τεχνολογίας, είτε αυτή αφορά στα μηχανικά σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται, είτε στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

    VW Passat14ACT 2

    Η συγκεκριμένη γενιά του μοντέλου βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα MQB στην οποία οφείλει πολλά από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του. Από τα στοιχεία του νέου Passat που ξεχωρίζουν, είναι η οθόνη των 12,3’ που παίζει το ρόλο του πίνακα των οργάνων, με εξαιρετικής αισθητικής ενδείξεις και αρκετές δυνατότητες προσαρμογής σε διαφορετικές απαιτήσεις από τον οδηγό. Οι κινητήρες με τους οποίους θα είναι διαθέσιμο το μοντέλο είναι 10 και είναι όλοι προδιαγραφών Euro 6, με απόδοση που καλύπτει ένα φάσμα από τα 120 έως τα 280 άλογα. Στη γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνεται και η Plug-in υβριδική έκδοση με τους 211 ίππους που βασίζεται στο TSI των 1,4 λίτρων και έχει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με αυτονομία 50 χιλιόμετρα.

    VW Passat14ACT 4

    Η εικόνα που αποκομίζει για το αυτοκίνητο στο δρόμο και η αίσθηση που παίρνει ο οδηγός, είναι παραπάνω από θετική. Αγγίζει τα όρια του άριστου με σαφέστατες αναφορές σε… limo καταστάσεις. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική αίσθηση, παρά το γεγονός πως δε θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς sport. Είναι άμεσο και ακριβές, με τη βοήθεια και της εξαιρετικής ανάρτησης σε ρύθμιση αλλά και διάταξη. Τα περιθώρια της πρόσφυσης είναι πραγματικά πολύ υψηλά και το Passat αισθάνεται πραγματικά άνετα ακόμα και όταν ο οδηγός έχει παρεξηγήσει το ρόλο του ή απλά βιάζεται. Η άνεση, η ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης που φιλτράρει ιδανικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, φέρνουν την αίσθηση λιμουζίνας στο μεσαίο VW. Φυσικά, τη μερίδα του λέοντος στην απόλαυση των μετακινήσεων, την εισπράττουν οι πίσω επιβάτες με τους πλούσιους χώρους στη διάθεσή τους και τις ανέσεις first class. Ενώ προφανώς το αυτοκίνητο ανήκει στη μεσαία κατηγορία και μάλιστα είναι από αυτά που «ξεφεύγουν» σε διαστάσεις και με βάρος που αγγίζει τα 1.400 κιλά, στο δρόμο η αίσθηση είναι εξαιρετικά ευχάριστη.

    VW Passat14ACT 3

    TEL BANNER 300x250 GRATSIAS-05Σημαντικό ρόλο σε αυτή την πολύ καλή εικόνα, έχει και ο εξαιρετικός 1.400άρης TSI με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων όταν η λειτουργία τους δεν είναι απαραίτητη. Οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του turbo με άμεσο ψεκασμό κινητήρα, απενεργοποιούνται όταν ο δρόμος είναι επίπεδος και η ταχύτητα κίνησης σταθερή, όταν δηλαδή ο οδηγός δε ζητάει επιτάχυνση και θέλει απλά να διατηρεί μια ταχύτητα κίνησης. Με τον τρόπο αυτό, μειώνονται και οι απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως παρά το μέγεθός του, το Passat μπορεί να σημειώσει καταναλώσεις κοντά στην εργοστασιακή μέση που κάνει λόγο για 5,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Στην πράξη βέβαια, όντας ενθουσιασμένοι από την απόδοση και την ευχάριστη οδήγηση του αυτοκινήτου σε κάθε είδους δρόμο, σπάνια «μείναμε» κάτω από τα 9 λίτρα/ 100 χλμ. όμως και πάλι, η εικόνα τηρουμένων των αναλογιών, παραμένει πολύ θετική.

    VW Passat14ACT 5

    Το νέο Passat αναφορικά με τα τεχνολογικά στοιχεία που εφοδιάζεται, εμφανίζεται υπερπλήρες σε όλους τους τομείς. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα Rear seat entertainment, Active info display, Head up display, Traffic jam assist, Trailer assist, Park assist, Front assist, Driver alert, Multi collisions brake, City emergency braking, Adaptive cruise control, Lane assist, Area view, Pre crash, καθώς και ολοκληρωμένο λογισμικό για τη χρήση εφαρμογών από το smartphone στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Για εμάς ιδιαίτερο στοιχείο εξοπλισμού είναι το αυτόματο παρκάρισμα που κάνει τη διαδικασία πραγματικά εξώκοσμη- τουλάχιστον μέχρι να περάσει σε όλα τα αυτοκίνητα, όλων των κατηγοριών και να συνηθίσουμε να το βλέπουμε.

    VW Passat14ACT 6   VW Passat14ACT 10

    Η επιτυχία της VW με το Passat, όλα δείχνουν πως θα συνεχιστεί αφού η 8η γενιά του μοντέλου είναι εξαιρετική και προδιαθέτει για επέκταση του πάρκου των αγοραστών ακόμα και με υποψήφιους αγοραστές μικρότερων κατηγοριών. Για τη φήμη του μοντέλου φροντίζει η πολύ καλή εικόνα του σε όλους του τομείς, με την τεχνολογία να το κάνει πραγματικά να ξεφεύγει από τα μέχρι στιγμής τετριμμένα. Σίγουρα από τις περιπτώσεις που αξίζουν την προσοχή, μια και δείχνει να μην κάνει συμβιβασμό σε κανέναν τομέα, προσφέροντας εξαιρετικά δεδομένα και στα «νευραλγικά» σημεία που έχουν να κάνουν με την οικονομία της χρήσης του αυτοκινήτου.

    VW Passat14ACT 8 VW Passat14ACT 9

    VW Passat14ACT 11 VW Passat14ACT 12

     

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1. 395 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ
    Ροπή25.5 Kgm στις 1.500-3.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2115 γρ./χλμ
    Μήκος4,767 μέτρα
    Πλάτος1,832 μέτρα
    Ύψος1,456 μέτρα
    Μεταξόνιο2,791 μέτρα
    Βάρος1.387 κιλά
    Χώρος αποσκευών586 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα8,4″
    Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 23.840€ (με απόσυρση)

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια