Live Test: BMW R nineT

    Συναρπαστική μοτοσικλέτα τόσο όταν την κοιτάζεις όσο και όταν την οδηγείς

    Τo BMW R nineT ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 28 Μαΐου

    Η επιστροφή του R nineT στα κεντρικά της BMW έγινε από τον «Long Way Round» με λίγο από περιφερειακό Υμηττού και λίγο από «βουνό». Συμπέρασμα; Υπέροχο το BMW, είναι πολύ καλή μοτοσικλέτα, τελεία και παύλα! Σε εξιτάρει οπτικά με τον σχεδιασμό της, σε εξιτάρει με τον τρόπο λειτουργίας και απόδοσης του boxer και γίνεται απολαυστική όταν την οδηγείς, με οποιονδήποτε τρόπο και αν το κάνεις. Η τελευταία γεύση από τη «γρήγορη» επιστροφή της στην εταιρία ήταν πολύ γλυκιά καθώς επιβεβαίωσε τον σπορ χαρακτήρα της με μικρούς συμβιβασμούς οι οποίοι είναι απόλυτα κατανοητοί.

    9t333333333

    Το μοναδικό πράγμα που δεν είναι ωραίο στο R nineT είναι η τιμή του. Τα 16.200€ κρίνονται τσιμπημένα για μια γυμνή μοτοσικλέτα χωρίς ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Το μοναδικό πράγμα που δικαιολογεί την τιμή είναι η ποιότητά της και η μοναδικότητά της καθώς δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην ενδιαφερθεί για αυτήν την υπέροχη μοτοσικλέτα.

    Τετάρτη 27 Μαΐου

    Όλες αυτές τις ημέρες δεν είχα σταθεί στην οδική συμπεριφορά του BMW διότι ήθελα να πάρω το χρόνο μου για να το αξιολογήσω όσο καλύτερα μπορούσα για να μην το αδικήσω. Έπειτα από αρκετά χιλιόμετρα μαζί του λοιπόν έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως απλά ακολουθεί τη νόρμα της υπόλοιπης μοτοσικλέτας, δηλαδή είναι εξαιρετική! Το BMW έχει έναν συνδυασμό αναρτήσεων καθώς μπροστά είναι εξοπλισμένο με ανεστραμμένο πιρούνι 46mm και πίσω σύστημα paralever της εταιρίας με μονό αμορτισέρ. Το εμπρός μέρος είναι καταπληκτικό, συμπαγές και με τρομερή αίσθηση που σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις σχεδόν ότι θέλεις. Το πίσω μέρος είναι λίγο πιο ασαφές και ζορίζεσαι να βρεις τον τρόπο να το εμπιστευτείς παρά το γεγονός ότι λειτουργεί καλά και προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση.

    bm77777777

    Η γεωμετρία της μοτοσικλέτας είναι γενικά αργή και μόνο χάρη στο φαρδύ τιμόνι αλλάζει εύκολα κατεύθυνση. Η σταθερότητά του όμως είναι παροιμιώδης έχοντας κορυφαία στιβαρότητα και ποιότητα κύλισης. Στις στροφές τo R nineT είναι αντρικό, απαιτεί προσπάθεια για να στρίψει – δεν τα κάνει όλα μόνο του όπως τα περισσότερα BMW – καθώς είναι κοντό και μακρύ, αλλά είναι σε θέση να διασκεδάσει τον αναβάτη. Όταν το «ρίξεις» στην είσοδο της στροφής μένει ακλόνητο στη γραμμή του ξύνοντας τα μαρσπιέ με χαρακτηριστική άνεση. Το πολύ καλό μπροστινό σου επιτρέπει να το εμπιστευτείς και να φρενάρεις ακόμα και μέσα στη στροφή, ενώ το πίσω, παρότι δεν έχει την κατάλληλη αίσθηση, διαχειρίζεται πολύ καλά την ισχύ στην έξοδο και σε κάνει να ξεχάσεις γρήγορα την έλλειψη ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Στη σβέλτη οδήγηση βοηθάει και ο ροπάτος κινητήρας συμβάλλοντας στη ροή. Μοναδικό ψεγάδι είναι το γεγονός ότι δεν έχει καλά σημεία στήριξης του σώματος κυρίως απο το ντεπόζιτο το οποίο είναι κοντό και μακρύ και δεν δίνει «λαβές» στον αναβάτη να στηριχθεί σωστά και να τοποθετήσει το σώμα του βολικά πάνω στη μοτοσικλέτα.

    bm8888888

    Με λίγα λόγια το BMW είναι γρήγορο και στρίβει άψογα, αλλά με το δικό του ρυθμό. Δεν είναι άμεσο όσο ένα streetfighter, είναι πιο αργό στις κινήσεις του, αλλά μπορεί να διατηρήσει γρήγορο ρυθμό αν είσαι ήρεμος και ομαλός μαζί του.

    Τρίτη 26 Μαΐου

    Πατώντας το μπουτόν της μίζας ξημερώματα στη γειτονιά νιώθεις εκτός από το να ξυπνάει ο boxer κινητήρας, να ξυπνάει και όλη η πλάση. Το πολύπλοκο σύστημα εξάτμισης που καταλήγει σε δυο πανέμορφα τελικά στην αριστερή μεριά του R nineT αφήνει έναν βαρύ, μπάσο, εκπληκτικό ήχο που σε κάνει αμέσως ευτυχισμένο και έτοιμο να οδηγήσεις τη «μπέμπα».

    ninet333333333

    Το μηχανικό σύνολο δεν είναι άγνωστο καθώς προέρχεται από το 1200GS του 2012. Ο αερόψυκτος, δικύλινδρος boxer κινητήρας των 1.170cc αποδίδει 110 ίππους και άφθονη ροπή ικανή να σηκώσει τον εμπρός τροχό με σχετική άνεση, ενώ η ελαστικότητά του σε βοηθάει να κινείσαι με 6η σχέση όλη την ημέρα. Σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου υπάρχει ροπή και δύναμη, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού έχεις τη δύναμη που χρειάζεσαι και αν θέλεις κάτι περισσότερο απλά ανοίγεις το γκάζι ακόμα περισσότερο ή πιο βίαια. Η ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και τον «τρανταχτό» τρόπο λειτουργίας του κινητήρα κάνουν αυτό το μοτέρ ιδανικό για αυτή τη μοτοσικλέτα καθώς ταιριάζει στην classic αίσθηση και σχεδίαση συνδυάζοντας modern απόδοση με γραμμικότητα και σύγχρονη τροφοδοσία. Το μόνο που περνάει απαρατήρητο είναι ο άξονας στη μετάδοση καθώς είναι πολύ ομαλός και ήσυχος στη λειτουργία του χωρίς καμία απώλεια στην αίσθηση.

    ninet222222222

    Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του nineT είναι ότι δε διαθέτει ηλεκτρονικά! Αν εξαιρέσεις το ABS είσαι εσύ και η μοτοσικλέτα. Φυσικά αυτό δε σε χαλάει καθόλου καθώς έχεις όλη την άνεση να προχωρήσεις σε όλες τις « ευχάριστες παρανομίες» στο δρόμο (παντιλίκια, σούζες, endo) χωρίς να σου κόβει την όρεξη το αόρατο χέρι των ηλεκτρονικών. Η BMW έχει φροντίσει να δημιουργήσει μια απόλυτα ασφαλή μοτοσικλέτα παρόλα αυτά, η οποία έχει βαθιά όρια και δεν τρομάζει ακόμα και όταν καις το πίσω λάστιχο ανεβαίνοντας την Κηφισίας ή όταν έχεις ξεπεράσει τα 200Km/h στον περιφερειακό Υμηττού και φτάνει η επόμενη στροφή… απόλαυση!

    Δευτέρα 25 Μαΐου

    Ένα βασικό χαρακτηριστικό που αντιλαμβάνεσαι σχεδόν αμέσως όταν βρεθείς στη σέλα του nineT είναι το πόσο άνετα αισθάνεσαι πάνω του. Η σέλα μπορεί να είναι επίπεδη και με λίγο αφρώδες ωστόσο κρατάει σε καλή κατάσταση τα μαλακά μόρια του αναβάτη, πάντα βέβαια για τα μέτρα της κατηγορίας. Μην μπερδεύεστε δεν μιλάμε για GS, έχουμε να κάνουμε με μια γυμνή ρετρό street μοτοσικλέτα και σε αυτήν τη βάση την κρίνουμε. Η πίσω ανάρτηση, η οποία παρεμπιπτόντως είναι paralever, είναι μαλακή και η μέση του αναβάτη δεν ταλαιπωρείται στις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός για να φτάσει σχετικά άνετα το φαρδύ τιμόνι. Μέσα στην πόλη η κίνηση με το BMW είναι πολύ άνετη, το ίδιο και όταν κινείσαι σε επαρχιακό δρόμο. Ο αυτοκινητόδρομος από την άλλη δεν είναι η σωστή επιλογή για το nineT καθώς έχεις τον αέρα αντίπαλο και όλα τα στοιχεία της φύσης, αφού είσαι πλήρως εκτεθειμένος.

    bmw0222222222222

    Τα όργανα είναι σχεδόν κλασικά με ταχύμετρο και στροφόμετρο να είναι αναλογικά. Στη μέση υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη με πολλές χρήσιμες ενδείξεις στις οποίες ο αναβάτης μπορεί να περιηγηθεί μέσω ενός μπουτόν στο αριστερό grip. Η ποιότητα κατασκευής συνολικά είναι πολύ υψηλού επιπέδου και το φινίρισμα της μοτοσικλέτας μοναδικό, συμβαδίζοντας τόσο με την τιμή του όσο και με το κύρος που αποπνέει.

    Παρασκευή 22 Μαΐου

    Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό όταν αντίκρισα το R nineT της BMW στη διάρκεια της παραλαβής του ήταν… «αυτή η μοτοσικλέτα αδικείται πολύ από τις φωτογραφίες». Το «περίεργο» modern-classic εγχείρημα της BMW είναι συναρπαστικό όταν βρεθείς κοντά του και σου… σηκώνει την τρίχα όταν παρατηρήσεις καλά τις λεπτομέρειές του.

    rninet7744

    Από πού να αρχίσεις; Από τον τέλεια φινιρισμένο boxer κινητήρα; Από το τεράστιο πιρούνι με τις ακτινικές δαγκάνες της Brembo; Από την απίθανη σχεδιαστικά εισαγωγή του αέρα στη δεξιά μεριά της μοτοσικλέτας ή από τη λεπτή και ξεχωριστή σέλα; Για να μην πάμε σε λεπτομέρειες όπως τις ζάντες με ακτίνες, τις εκτεθειμένες σωλήνες της εξάτμισης, την ίδια την εξάτμιση και τη στήριξη του υποπλαισίου. Όλα αυτά και άλλα πολλά δημιουργούν μια από τις πιο προσεγμένες σχεδιαστικά μοτοσικλέτες των τελευταίων ετών η οποία πραγματικά σε εντυπωσιάζει και σε κερδίζει αμέσως. Ακόμα και το ξεχωριστό κλειδάκι για να ξεβιδώσεις τη σέλα που έχεις κρυμμένα τα χαρτιά της μοτοσικλέτας είναι ξεχωριστό, αν και εντελώς άβολο.

    bm6666666666

    Πού να δείτε τι έγινε όταν μπήκε σε λειτουργία ο boxer… Καλό Σαββατοκύριακο!

    Σχόλια

    Σχόλια