Live Test: Opel Corsa 1.0 90PS

    Το Opel Corsa και πάλι μαζί μας. Με τον 3κύλινδρο Ecotec των 90 ίππων αυτή τη φορά, για να μας δείξει και πάλι τις αρετές του, κυρίως στο αστικό περιβάλλον.

    ΤOpel Corsa 1.0 90ps ήρθε στο Live Test του Motornews αμέσως μετά το Adam Rocks. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος- κάτι που δεν αναμένεται να γίνει και στο Corsa με τους 90 ίππους αφού όλα τα παραπάνω «καλύπτονται» στη δοκιμή της έκδοσης του μοντέλου με τους 115.

    Τετάρτη 27 Μαΐου

    Opel Corsa 10 90_3

    Ελάχιστες ώρες πριν, το Corsa απαυδισμένο από τη συνεχή κριτική μας διάθεση επέστρεψε στη στοργική αγκαλιά του επίσημου συνεργείου Opel Δρόμων. Αν εξαιρέσεις το υπέροχο τρικύλινδρο μοτέρ, η αλήθεια είναι ότι το Corsa δεν έβαλε κάποιο λιθαράκι στο μεγάλο οικοδόμημα της αυτοκίνησης. Το σύστημα διεύθυνσης, εξαιρετικά ελαφρύ και εύχρηστο, δεν έχει καθόλου αίσθηση, η ανάρτηση είναι υπερβολικά μαλακή και την απώλεια πρόσφυσης την αντιλαμβάνεσαι κυρίως από τη λειτουργία του ESP. Οι χώροι είναι καλοί αλλά όχι κορυφαίοι, η σχεδίαση συνολικά αδιάφορη και η ποιότητα άνω του μέσου όρου αλλά όχι εντυπωσιακή. Εμπορικά είναι βέβαιο ότι το Corsa θα περπατήσει, ίσως και να σπριντάρει, αλλά μην περιμένετε να απολαύσετε οδήγηση μαζί του. Και δεν εννοούμε φυσικά καυτές επιδόσεις και συμπεριφορά διαβήτη, αλλά να, ένα στοιχείο που να φέρνει χαμόγελα και να το ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Ίσως με το OPC να αλλάξουμε γνώμη. Αναμένουμε.

    Δοκιμή Opel Corsa 115ps (αναφορά στο 90ps)

    Τρίτη 26 Μαΐου

    Η πόλη αποτέλεσε και σήμερα το πεδίο κίνησης του νέου Corsa. Η κατανάλωση δεν άφησε την ένδειξη 6,3 να μετακινηθεί προς τα επάνω, ενώ η πολύ άνετη ανάρτηση και η γενικά φιλική αίσθηση όλων των χειριστηρίων κάνουν τις μετακινήσεις απόλαυση. Στις λίγο μεγαλύτερες ταχύτητες αντιλαμβάνεσαι το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου, που έως τα 120 χλμ./ώρα πρέπει να «στήσεις αυτί» για να έχεις ακουστική απόδειξη ότι ο κινητήρας λειτουργεί. Το σύστημα start/stop παρότι γρήγορο και άμεσο πιάνεται μερικές φορές στον «ύπνο», με αποτέλεσμα να χάνεις την εκκίνηση και να περιμένεις 2-3 δευτερόλεπτα να ενεργοποιηθεί εκ νέου ο κινητήρας με το συμπλέκτη πατημένο. Σίγουρα δεν είναι τόσο ράθυμο όσο αυτά της πρώτης γενιάς που 3 στις 5 φορές έμενες παγωτό, ωστόσο δεν έχει φτάσει και στο επίπεδο των γαλλικών αυτοκινήτων που σε αυτό τον τομέα δίνουν μαθήματα. Παρατηρώντας αισθητικά το αυτοκίνητο μας ξενίζει λίγο η εμπρός του όψη –είναι λίγο πιο υπερβολική και τελικά όχι τόσο ισορροπημένη όσο του προηγούμενου μοντέλου. Αλλά αυτό είναι μια προσωπική εκτίμηση και διόλου έχει να κάνει με τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του Corsa. Πάντως είναι γεγονός ότι ο κινητήρας επιβάλλεται με την αρτιότητα της λειτουργίας του σε όλη την υπόλοιπη κατασκευή η οποία δεν δείχνει τόσο προχωρημένη ή ταιριαστή αν θέλετε με το μηχανικό σύνολο.

    Opel Corsa 10_90_1 Opel Corsa 10 90_2

    Δευτέρα 25 Μαΐου

    Οι διαδρομές με το Corsa μέσα στο σαββατοκύριακο ήταν αρκετά «αβανταδόρικες» για την οικονομία που λέγαμε από την πρώτη μέρα που ήρθε στα χέρια μας το μικρό Opel με τον χαρισματικό τρικύλινδρο χιλιάρη. Χωρίς ιδιαίτερη προσοχή αλλά με αρκετό ανοιχτό δρόμο στις μετακινήσεις μας, το 6,3 ήρθε και στρογγυλοκάθισε στην ένδειξη του trip computer. Και αυτό είναι προφανώς ενθαρρυντικό για την έκδοση του κινητήρα με τους 90 ίππους, που μπορεί μεν να «λαχανιάζει» στις ψηλές στροφές συγκριτικά με το κατά 25 ίππους δυνατότερο Corsa που είχαμε στα χέρια μας πρόσφατα αλλά η ανταμοιβή της χαμηλότερης κατανάλωσης είναι σίγουρα εξαιρετικά καλοδεχούμενη. Σίγουρα μπορεί να κατέβει κι άλλο η ένδειξη, αυξάνοντας παράλληλα και την αυτονομία. Άλλωστε, ποιος θέλει να «κυνηγάει» τις συγκινήσεις σε κάθε είδους δρόμο με το λιλιπούτειο μοτέρ να αγκομαχάει; Χώρια που και το στήσιμο του αυτοκινήτου έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό την άνεση των επιβατών για να γίνονται όλες οι μετακινήσεις με το μικρότερο δυνατό κόπο. Ακόμα και για τον οδηγό, που έχει μεν στη διάθεσή του το πλήκτρο που ελαφραίνει το τιμόνι (η λειτουργία City της Fiat), είναι όμως τόσο μικρή η διαφορά που πραγματικά τις περισσότερες φορές που το ψάχναμε για να το πατήσουμε, ήταν ήδη ενεργοποιημένο και απλά το είχαμε ξεχάσει.

    OpelCorsa10E90PS6

    Παρασκευή 22 Μαΐου

    OpelCorsa10E90PS4

    Μια μικρή υστέρηση στην απόδοση όταν πιέζεται το μοτέρ με τους 90 ίππους, γίνεται αισθητή κυρίως γιατί έχουμε πρόσφατη την κατά 25 ίππους δυνατότερη έκδοση. Κατά τα άλλα, το χιλιάρι εξακολουθεί και εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του και την ακόμπιαστη απόδοση στο πεδίο των στροφών λειτουργίας που κινείται κανείς σε αστικές διαδρομές. Το θέμα όμως είναι πως παρά το χαλαρό της διάθεσης, η κατανάλωση δείχνει να μένει και πάλι ψηλά, με τη σχετική ένδειξη του trip computer να αρνείται πεισματικά να πέσει από τα 7,1 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ελπίζουμε πως με τις διαδρομές του σαββατοκύριακου, η εικόνα αυτή θα αλλάξει.

    Πέμπτη 21 Μαΐου

    OpelCorsa10E90PS1

    Η έκδοση του νέου Corsa με το μοτέρ που μας έχει κερδίσει βλέποντάς το με τους 115 ίππους του και στο Adam Rocks, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για εμάς. Τώρα που μας δόθηκε η ευκαιρία να το δούμε στην έκδοση με τους 25 λιγότερους ίππους, δε θα μπορούσαμε παρά να βάλουμε τα δυνατά μας για τις διαφορές. Η αλήθεια είναι πως αυτό το τελευταίο, δε χρειάστηκε. Το Corsa παραμένει χαρισματικό, ακόμα και στην έκδοση με τους 90 ίππους από τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα. Κινείται άνετα και σβέλτα στο αστικό περιβάλλον, δείχνει πως μπορεί να κρατήσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο σημαντικά χαμηλότερα από το δυνατότερο «αδέρφι» του και είναι πιστό στις παραδοσιακές αξίες της Opel, με τα καλά υλικά στην καμπίνα και την ακόμα καλύτερη ποιότητα συναρμολόγησης. Από την –συγκριτικά- λιγότερο εξοπλισμένη έκδοση που έχουμε τώρα στη διάθεσή μας, δε λείπει κάτι που να κάνει τη διαφορά. Ας πούμε, για να μη θεωρηθούμε και τελείως καλόβολοι, πως θα θέλαμε τα ηλεκτρικά πίσω παράθυρα (μια και τα πιτσιρίκια, μια χαρά τα ανοίγουν αλλά μετά βγαίνουν και τα αφήνουν ανοιχτά…).

    OpelCorsa10E90PS3 OpelCorsa10E90PS2

    Σχόλια

    Σχόλια