Η BMW θέλει να μπει στο WEC το 2017

Οι Βαυαροί σκέφτονται σοβαρά τη δημιουργία ενός LMP1 για το 2017 όμως οι κανονισμοί είναι υψίστης σημασίας

Σύμφωνα με αναφορές, η BMW ετοιμάζει πρόγραμμα στην LMP1 για το WEC του 2017. Πηγές από τη Γερμανία αναφέρουν πως το πρόγραμμα κατασκευής ενός LMP1 αυτοκινήτου είναι σε πολύ καλό δρόμο. Μάλιστα προσωπικό της BMW, βρέθηκε στους δύο πρώτους αγώνες του WEC και παρατήρησαν με πολύ ενδιαφέρον τα πρωτότυπα της LMP1 παρά τα αυτοκίνητα της GTE, όπως θα περίμενε κανείς από τη Γερμανική εταιρία.

Η BMW έχει κερδίσει στις 24H του Le Mans το 1999 με την BMW V12 LMR, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Williams F1. Επίσης το 1995 η McLaren F1 που κέρδισε τον αγώνα, είχε κινητήρα της Γερμανικής εταιρίας.

Η BMW είναι ένας από τους δύο κατασκευαστές που έχουν προσεγγίσει σοβαρά την ACO για μια είσοδο στη μεγάλη κατηγορία του WEC το 2017. Ωστόσο είναι σημαντικό να μάθουμε τι κατεύθυνση θα πάρουν οι κανονισμοί, οι οποίοι αναμένεται να αλλάξουν το 2017.Τα τελευταία χρόνια η BMW, μετά την αποχώρησή της από την F1, δεν έχει εμπλακεί εργοστασιακά σε αγώνες παγκοσμίου επιπέδου. Έχει επικεντρωθεί στο DTM και στο TUSC στην κατηγορία GTLM.

H LMP1 είναι ένας τομέας που ενδιαφέρει την BMW λόγω της υβριδικής και όχι μόνο τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στην κατηγορία. Η προηγμένη τεχνολογία είναι κάτι που ενδιαφέρει κάθε κατασκευαστή και ειδικά την BMW, η οποία τα τελευταία χρόνια ενστερνίζεται την τεχνολογία που υπάρχει στο WEC. Ένας τρόπος για την BMW να ετοιμαστεί για το WEC είναι να ακολουθήσει το παράδειγμα της Nissan. Μπορεί το 2016 να τρέξει στο Le Mans με συμμετοχή ως «Garage 56», και το 2017 να αγωνιστεί κανονικά. Κάτι που έκανε η Nissan το 2014 με το ZEOD RC, και το 2012 όταν έτρεξε το Deltawing. Η Γερμανική εταιρία μπορεί να επωφεληθεί από αυτό καθώς δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για αυτοκίνητο του «Garage 56» και μπορεί εύκολα να πειραματιστεί σε νέες τεχνολογίες που δεν έχουμε δει ακόμα.

Άλλο ένα θετικό για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού είναι πως η BMW μπορεί να παραμείνει στο DTM για πολλά χρόνια ακόμα καθώς ο κινητήρας που ήδη αναπτύσσει εκεί μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο LMP1 της. Ο κινητήρας είναι 2.0 λίτρων τετρακύλινδρος με ιπποδύναμη που φτάνει τους 600 ίππους.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της BMW, Jens Marquardt, σε ερώτηση που δέχθηκε, δεν αρνήθηκε την πρόθεση της εταιρίας να κατασκευάσει ένα LMP1, όμως τόνισε πως οι κανονισμοί πρέπει να αλλάξουν.

Μένει να δούμε τους επόμενους μήνες τι θα γίνει με το συγκεκριμένο θέμα, καθώς αν μπει και η BMW, τότε ο ανταγωνισμός θα γίνει εξαιρετικά μεγάλος και υπάρχει πιθανότητα να αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος. Η ACO και η FIA το γνωρίζουν και λαμβάνουν από φέτος μέτρα για να μην γίνει ότι έγινε με την κατηγορία Group C στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια