MotoGP Day’s Report: Honda, we have a problem!

Μάλλον η RC213V είναι η χειρότερη μοτοσικλέτα φέτος στο grid του MotoGP

Τι συμβαίνει με τη Honda φέτος; Έχουν περάσει ήδη 5 αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP και το HRC όχι μόνο τα έχει βρει σκούρα, αλλά παρουσιάζει και σημάδια καθίζησης τόσο στην εργοστασιακή της ομάδα όσο και στις δορυφορικές. Κι αν δεν είχε και τον απίθανο Marc Marquez ίσως να μην είχε πάρει ούτε νίκη φέτος… για να μην πω ούτε βάθρο, αλλά ας είναι καλά και ο ήρωας Cal Crutchlow.

Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημα της φετινής RC213V με την οποία ούτε ο μάγος Marquez δεν μπορεί να οδηγήσει όπως θέλει; «Η μοτοσικλέτα πέρυσι ήταν μεν επιθετική αλλά επέτρεπε στον αναβάτη να κάνει εκείνος αυτό που ήθελε στην είσοδο της στροφής. Φέτος γίνεται το αντίθετο, η μοτοσικλέτα κάνει εκείνη ότι θέλει στην είσοδο της στροφής ντριφτάροντας πολύ και ο αναβάτης είναι αναγκασμένος να ελέγξει αυτήν την κατάσταση», ήταν τα λόγια του Marc Marquez μετά το τέλος των κατατακτηρίων του Σαββάτου. Η φράση του Marquez κρύβει την πικρή αλήθεια ότι οι μηχανικοί της Honda τα έκαναν μούσκεμα όσον αφορά στον σχεδιασμό του πλαισίου για το 2015. Φυσικά, εδώ κρύβεται και μια άλλη αλήθεια, καθώς η Honda το χειμώνα έφερε 3 πλαίσια στους αναβάτες της να επιλέξουν και την επιλογή την έκαναν οι Marquez και Pedrosa.

Η Honda για μια ακόμα φορά πέφτει στην παγίδα της εσωστρέφειάς της. Το έχουμε δει το έργο πολλές φορές, πιο πρόσφατα με τον Casey Stoner και ακόμα πιο πρόσφατα με τον Marc Marquez. Έχοντας δύο πολύ ταλαντούχους και «φυσικά» γρήγορους αναβάτες προτίμησε να αψηφήσει τα σχόλια των αναβατών της και να ακολουθήσει το δρόμο «ενδεκάδα που κερδίζει δεν αλλάζει». Η RC213V λοιπόν παρέμεινε επιθετική, παρέμεινε δύσκολη στην οδήγηση και ήρθε η ώρα (τώρα) που δεν μπορεί να την οδηγήσει ούτε ο καλύτερος αναβάτης του κόσμου, ο Marc Marquez. Δεν είναι τυχαίο πως ο Dani Pedrosa έκανε εγχείρηση για σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, το ίδιο πρόβλημα είχε και ο Cal Crutchlow, το ίδιο θέμα αντιμετώπισε στη Jerez ο Marc Marquez… όλοι με Honda, δηλαδή η μοτοσικλέτα απαιτεί φυσική δύναμη για να οδηγηθεί, κάθε άλλο παρά εύκολη είναι.

Ο Andrea Dovizioso δεν κρύφτηκε στη συνέντευξη Τύπου του αγώνα όταν ρωτήθηκε για τα προβλήματα της Honda. «Κατά τη γνώμη μου το ταλέντο του Marc Marquez κρύβει τους περιορισμούς που έχει η Honda. Είναι ο μοναδικός που μπορεί να πάει γρήγορα, πέρυσι, αλλά ιδιαίτερα φέτος. Πιστεύω ότι η Honda αυτήν τη στιγμή δεν έχει τέλεια ισορροπία», τόνισε ο Ιταλός της Ducati ο οποίος πλέον ούτε καν ασχολείται με τις Honda και θεωρεί μεγάλο τους αντίπαλο τις Yamaha… και καλά κάνει φυσικά.

Η Yamaha κινήθηκε με σαφώς πιο έξυπνο τρόπο. Άκουσε καλά τα σχόλια όλων των αναβατών της, έστρεψε το βάρος της στην αξιοποίηση των ελαστικών της Bridgestone στη διάρκεια του αγώνα και το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσικλέτα που κάνει το «1-2» στο Le Mans, έχει το «1-2» στη βαθμολογία και το σημαντικότερο… οι υπόλοιποι αναβάτες της Yamaha (όχι οι εργοστασιακοί) μπορούν να οδηγήσουν τη μοτοσικλέτα. Το άκρως αντίθετο δηλαδή με τη Honda.

Με λίγα λόγια η Honda επαναπαύθηκε στις δάφνες και τις διαστημικές ικανότητες του Marquez και ξέχασε πως την RC213V την οδηγούν και άλλοι αναβάτες, συν φυσικά του γεγονότος ότι οι Yamaha και Ducati έχουν ανεβάσει το επίπεδό τους. Ιδιαίτερα η Yamaha φέτος έχει πετύχει κέντρο δίνοντας στους αναβάτες της ένα ολοκληρωμένο πακέτο… «μια υπέροχη μοτοσικλέτα, πολύ ολοκληρωμένη», όπως εύστοχα τόνισε ο θριαμβευτής Jorge Lorenzo.

Πως θα λυθεί το πρόβλημα στη Honda; Προφανώς με επανασχεδίαση της φιλοσοφίας της μοτοσικλέτας, κάτι που μπορεί να κάνει το HRC, τόσο λόγω τεχνογνωσίας όσο και λόγω πόρων που διαθέτει σε μεγάλα μεγέθη. Αυτό που σίγουρα δεν θα λύσει το πρόβλημα της μοτοσικλέτας είναι η επιστροφή του Casey Stoner ή κάθε Casey Stoner να οδηγήσει τη μοτοσικλέτα, κάτι που σκέφτεται σοβαρά ο Livio Suppo και ο Shuhei Nakamoto…

Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

Σχόλια

Σχόλια