Οι προτάσεις του Strategy Group για το μέλλον της F1

Ελεύθερη επιλογή ελαστικών, ανεφοδιασμοί, ελαφρύτερα μονοθέσια. Είναι κάποιες από τις προτάσεις

Το Strategy Group συνεδρίασε μαζί με τη FIA και τη FOM συζητώντας τις αλλαγές των κανονισμών για το 2017. Οι αλλαγές αυτές έχουν σκοπό την αύξηση του θεάματος και να κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα. Οι πρώτοι υπολογισμοί των ειδικών αναφέρουν ότι τα μονοθέσια θα μπορούν να κινηθούν 5 με 6 δευτερόλεπτα ταχύτερα. Παρακάτω σας παραθέτουμε τις προτάσεις, οι οποίες φυσικά θα πρέπει να πάρουν έγκριση από την Επιτροπή F1 και το ΠΣΜΑ.

Ελεύθερη επιλογή ελαστικών, φαρδύτερα ελαστικά και πιο επιθετική εμφάνιση.

Οι ομάδες είναι ελεύθερες να διαλέξουν οποιεσδήποτε 2 από τις 4 διαθέσιμες γόμες της Pirelli πριν το κάθε Grand Prix. Όμως για λόγους ασφαλείας οι ομάδες δε θα μπορούν να κάνουν ακραίες επιλογές, όπως για παράδειγμα την πολύ μαλακή και σκληρή γόμα σε πίστες όπως το Silverstone και η Monza.

Πιο φαρδιά ελαστικά ώστε τα μονοθέσια να δείχνουν πιο άγρια. Η πρόταση αναφέρει 360mm τα μπροστινά και  420mm τα πίσω. Επίσης αυτή η αλλαγή θα αυξήσει τα επίπεδα πρόσφυσης με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να γίνουν ταχύτερα. Αυτό βέβαια θα αυξήσει και το φάρδος των μονοθεσίων, περίπου στα 2 μέτρα, κι έτσι θα έχουν πιο φαρδιές πτέρυγες εμπρός και πίσω.

Ανεφοδιασμός.

Ο ανεφοδιασμός φαίνεται πως είναι κοντά στο να επιστρέψει στην F1. Η τελευταία φορά που είχαμε ανεφοδιασμούς καυσίμου ήταν το 2010. Η ιδέα είναι να γίνεται αλλαγή ελαστικών και ανεφοδιασμός καυσίμου στο ίδιο χρονικό διάστημα που γίνεται αυτή τη στιγμή μόνο η αλλαγή ελαστικών, δηλαδή περίπου στα 3 δευτερόλεπτα. Επίσης η πρόταση για τους ανεφοδιασμούς αναφέρει ότι το όριο καυσίμου ανά αγώνα παραμένει. Φυσικά η επιστροφή των ανεφοδιασμών ανεβάζει το κόστος κι αυτός είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας.

Κινητήρες.

Όσον αφορά στους κινητήρες οι κατασκευαστές δεν είναι πρόθυμοι για αλλαγή της υπάρχουσας φιλοσοφίας και αρχιτεκτονικής καθώς αν πραγματοποιηθεί αλλαγή θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος.

Ελαφρύτερα και ταχύτερα μονοθέσια.

Τα μονοθέσια θα ζυγίζουν 30-50 κιλά ελαφρύτερα, χωρίς όμως να απαιτηθεί ξανά από τους οδηγούς να χάσουν κιλά. Επίσης δε θα επιτρέπεται η χρήση ειδικών πολύ ελαφριών υλικών καθώς αυτό θα ανεβάσει το κόστος. Το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά συστήματα των μονοθεσίων είναι οι δύο περιοχές που μπορούν να κάνουν «δίαιτα».

Υψηλότερο όριο περιστροφής των κινητήρων – κιβώτιο ταχυτήτων.

Τα κιβώτια ταχυτήτων θα αλλάξουν από 8 σχέσεις στις 6 ώστε να αυξηθεί το όριο περιστροφής των κινητήρων. Επίσης ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων θα είναι ελαφρύτερο από αυτό των 8. Με την αλλαγή αυτή η ταχύτητα των μονοθεσίων μέσα στις στροφές θα αυξηθεί κι έτσι υπολογίζεται ότι οι χρόνοι θα κατέβουν περίπου 5 με 6 δευτερόλεπτα.

Αύξηση της έντασης του ήχου των μονοθεσίων.

Φυσικά το θέμα της αύξησης της έντασης του ήχου δεν μπορούσε να μείνει εκτός. Ήδη μια επιτροπή εργάζεται πάνω σε αυτό το κομμάτι και η πρότασή της είναι να πραγματοποιηθεί αλλαγή στην αρχιτεκτονική της απόληξης της εξάτμισης. Επίσης συζητιέται και αλλαγή στον τρόπο που θα φεύγουν τα καυσαέρια από την τουρμπίνα.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Η μείωση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων των οδηγών είναι άλλη μια ιδέα. Για παράδειγμα το launch control για την εκκίνηση του αγώνα πάει προς κατάργηση και οι οδηγοί θα εκκινούν μόνοι τους, με τη χρήση συμπλέκτη.

4 κινητήρες για το 2015

Τέλος να αναφέρουμε ότι η πρόταση για 5 κινητήρες μέσα στο 2015 δεν εγκρίθηκε κι έτσι παραμένει το όριο των 4 κινητήρων για φέτος.

Σχόλια

Σχόλια