Live Test: Opel Adam Rocks 1.0 115ps

    Τo Opel Adam Rocks 1.0 115ps ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 21 Μαΐου

    To Opel Adam Rocks σε σχέση με την απλή έκδοση του Adam έχει σαφώς περισσότερο νόημα ως ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης. Πιο εντυπωσιακό, υπερυψωμένο και με τον εξαιρετικό κινητήρα του λίτρου με απόδοση 115 ίππων, είναι ένα πραγματικά χαρισματικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, έχει δύο ζητήματα που ίσως αποτρέψουν το κοινό που θα το ζηλέψει, από το να το αγοράσει. Πρώτο ζήτημα η τιμή, από 17.200€, όταν το απλό Adam ξεκινά από τα 13.000€ περίπου. Δεύτερο η κατανάλωση. Όσο και αν προσπαθήσαμε δεν καταφέραμε να δούμε κάτι καλύτερο από το εύρος των 6,5 – 7,0 λίτρων/100 χλμ. με αστική κυρίως μετακίνηση. Υπάρχει και ένα θέμα με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ωστόσο αν θεωρήσεις ότι απευθύνεται κυρίως σε ελεύθερους νέους ή σε ζευγάρια, τότε η “διθέσια” διάταξη δεν είναι απαραιτήτως ανασταλτική. Σε όλους τους άλλους τομείς το Adam Rocks είναι πραγματικά εντυπωσιακό για τόσο μικρό αυτοκίνητο –ποιότητα  υλικών, επιδόσεις, εξοπλισμός, άνεση ανάρτησης και ποιότητα κύλισης– όλα ανήκουν σε τουλάχιστον μια κατηγορία πάνω από αυτή που ορίζει το μέγεθός του. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτή τη ζωή. Bye bye Adam Rocks, που για μια εβδομάδα έβαλες πολύ χρώμα και ευχάριστη διάθεση στην καθημερινότητά μας.

    Adam-Rocks-12

    Τρίτη 19 Μαΐου

    Αντί για live το σημερινό test του Adam Rocks έγινε night, καθώς υποχρεώσεις μας κράτησαν σε ένα αρμένικο meeting από νωρίς το μεσημέρι μέχρι το βράδυ. Ψάχνοντας για θέση στάθμευσης στο κέντρο δεν τα βρήκαμε καθόλου σκούρα, καθώς το μέγεθος του Rocks είναι λιλιπούτειο, ωστόσο η έλλειψη αισθητήρων για την όπισθεν σε φορτώνει ένα επιπρόσθετο άγχος ειδικά για τα χαμηλά εμπόδια που παραμονεύουν.

    Adam Rocks 2Επειδή είναι 23:00 και εμείς είμαστε ακόμα στον υπολογιστή, θα τα πούμε ένα χεράκι με το Adam. Υπέροχο μοτέρ, ωραία συμπαγής αίσθηση, κορυφαία ποιότητα για την κατηγορία, πολύ καλή ανάρτηση και πλούσιος εξοπλισμός, αλλά οι χώροι και η ορατότητα πίσω και πλάγια είναι για γέλια ή για κλάματα, διαλέγετε. Αν υπήρχαν μόνο οι δύο εξαιρετικά άνετες εμπρός θέσεις και ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ, αντί του “πάγκου” για τους πίσω επιβάτες -που καλό θα είναι να στερούνται εγκεφάλων για να χωρέσουν- τότε η πρόταση θα ήταν πιο τίμια. Τώρα, ούτε ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί, ενώ οι πίσω θέσεις θα μπορούσαν να είναι ένας φίκος -μόνο διακοσμητικές. Το γνωστό αγγλοσαξονικό ρητό form follows function αντιστρέφεται απολύτως στην περίπτωση του Adam και ότι κερδίζει σε εμφάνιση το χάνει σε ορατότητα. Μικρές γυάλινες επιφάνειες, ψηλή γραμμή αμαξώματος και πολύ φαρδιές πίσω κολώνες, δημιουργούν ένα κινούμενο οχυρό στο οποίο η μόνη κατεύθυνση που μπορεί να κατευθυνθεί το βλέμμα είναι εμπρός. Ναι, ξέρουμε ότι το Adam σχεδιάστηκε ώστε να αποτελέσει ένα αυτοκίνητο θέλγητρο για νέους και μοντέρνους οδηγούς. Ωστόσο ρώτησε κανείς τους νέους και μοντέρνους οδηγούς αν θέλουν να βλέπουν τι γίνεται πίσω τους όταν παρκάρουν και απάντησαν… όχι;

    Δευτέρα 18 Μαΐου

    Opel Adam Rocks1

    Οι διαδρομές με το Rocks είναι ασύγκριτα πιο ευχάριστες σε σχέση με τα «απλά» Adam. Κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα με την οροφή του ανοιχτή, διαπιστώσαμε την πολύ καλή ποιότητα της υφασμάτινης κουκούλας αλλά και το σωστά τοποθετημένο –άρα και ιδιαίτερα χρήσιμο- πτυσσόμενο αλεξηνέμιο που αναπτύσσεται στο μπροστινό μέρος της οροφής. Το κρατάς με το χέρι κάτω και σε ταχύτητες κοντά στα 100 χλμ./ώρα, αντιλαμβάνεσαι τους στροβιλισμούς του αέρα αλλά και τη γενικότερη αύξηση του θορύβου στην καμπίνα. Με το αλεξηνέμιο στη θέση του, όλα γίνονται πολύ πιο πολιτισμένα και μόνο ένα ελαφρύ «φύσημα» ακούγεται από τον αέρα που περνάει μέσα στις μικρές του τρύπες. Επίσης, η διαμόρφωση της κουκούλας είναι τέτοια (με τις εγκάρσιες ράβδους ενίσχυσης) που μένει όλη η δομή σταθερή ακόμα και όταν τα χιλιόμετρα είναι πολλά περισσότερα. Με τα παράθυρα ανοιχτά, το μπροστινό μέρος της υφασμάτινης οροφής δείχνει να βιμπράρει και σταθεροποιείται όταν όλα τα παράθυρα είναι κλειστά. Τώρα αναφορικά με την ηλεκτρική αναδίπλωση της κουκούλας, δε μπορέσαμε να καταλάβουμε γιατί ενώ με ένα στιγμιαίο πάτημα του διακόπτη πραγματοποιείται η αποκάλυψη,  για να κλείσει πρέπει να έχεις το διακόπτη πατημένο μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Λεπτομέρεια θα μας πείτε. Ας είναι. Ούτως ή άλλως, δεν είναι τυπική ηλιοροφή και αυτό φαίνεται από το γεγονός πως όταν κρατήσεις πατημένο το κουμπί ξεκλειδώματος ή του κλειδώματος στο κλειδί, ανοίγουν ή κλείνουν αντίστοιχα, μόνο τα παράθυρα και όχι το υφασμάτινο κομμάτι της οροφής.

    Opel Adam Rocks2

    Παρασκευή15 Μαΐου 

    Opel Adam Rocks5

    Οι χώροι του Adam είναι ένα θέμα, που όπως σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις αυτοκινήτων (βλ. Fiat 500 –με το οποίο μοιράζονται και αρκετά στοιχεία- και Mini) δεν είναι καίριο για το κοινό στο οποίο απευθύνεται το μοντέλο. Δύσκολα θα μπουν στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικοι και ακόμα πιο δύσκολα θα ταξιδέψουν για παραπάνω από μια ώρα. Στο χώρο αποσκευών  βολεύονται αρκετά πράγματα χάρη στο βάθος του. Είναι όμως μεγάλη αναποδιά η έλλειψη «σύνδεσης» της εταζέρας με την πόρτα, κάνοντας απαραίτητη τη μια παραπάνω κίνηση για το «μάγκωμά» της προκειμένου να ανοίξει το πεδίο και μια για να κατέβει στη θέση της και να μην έχει πρόβλημα ο οδηγός σε ότι αφορά την ορατότητά του μέσω του εσωτερικού καθρέπτη. Οι διαδρομές μας είναι άνετες και σβέλτες και το Adam Rocks δείχνει κάθε μέρα, όλο και πιο συνεπές σε αυτό που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο του είδους. Και αυτό αν μη τι άλλο, είναι ευχάριστο.

    Opel Adam Rocks3 Opel Adam Rocks4

    Πέμπτη 14 Μαΐου 

    Opel Adam Rocks 2

    Τo Opel Adam Rocks έχει χαρακτήρα. Η εμφάνισή του με τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, αποκτά τον χαρακτήρα που «λείπει» από τις απλές εκδόσεις του Adam. Είναι και η υφασμάτινη οροφή που όσο να ‘ναι δίνει το δικό της «τόνο» στο σύνολο, συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο το ύφος της… καραμέλας που προκύπτει από το ιδιαίτερο χρώμα. Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς και το χαρισματικό χιλιάρι turbo τρικύλινδρο μοτέρ, τότε το Rocks γίνεται πραγματικά κορυφαία επιλογή στη γκάμα του Adam. Μας αρέσει πολύ και παρά το γεγονός πως το περιμέναμε πολύ «γυναικείο», το Rocks κάνει τα πράγματα πολύ απλά και εύκολα για όλα τα φύλα, ενώ βοηθάει στην απόκτηση νέου κοινού, που ανοίγει τη βεντάλια των υποψήφιων αγοραστών του νεανικού Adam. Σε πρώτη φάση από την καθημερινότητά μας με το Rocks, θα αναφερθούμε στο πρόγραμμα City που ελαφραίνει το τιμόνι και κάνει τους ελιγμούς στην πόλη, παιχνιδάκι. Πέραν αυτού, στεκόμαστε και στις πολύ όμορφες αλλά και μεγάλες ζάντες αλουμινίου, που κάνουν το μικρό μοντέλο της Opel (μέχρι να εμφανιστεί και το Karl) να δείχνει πως κινείται ακόμα και όταν είναι παρκαρισμένο.

    Opel Adam Rocks1

    Σχόλια

    Σχόλια