Chequered Flag: GP Ισπανίας

Πού θα πάει αυτή η βαλίτσα;

Ο αγώνας της Βαρκελώνης ήταν ο πρώτος επί ευρωπαϊκού εδάφους και ο πρώτος στον οποίο ήμουν έτοιμος να αλλάξω κανάλι.

Όσο «λαϊκίστικο» και αν ακούγεται αυτό, η αλήθεια είναι πως είδαμε έναν αγώνα μονότονο, δίχως ανατροπές ή προϋποθέσεις για μάχη στην πρωτιά. Ο Nico Rosberg πήρε πρώτος την καρό σημαία στο GP Ισπανίας, με δεύτερο τον Lewis Hamilton και τρίτο τον Sebastian Vettel. Τέσσερα στα πέντε έχει κάνει φέτος αυτή η τριάδα στο βάθρο, με μόνο «διάλειμμα» στο Μπαχρέιν, όταν τη θέση του Seb πήρε ο Raikkonen.

Επειδή έχω κάνει άπειρες αναλύσεις, αναφορές και σχολιασμούς για τις Mercedes, Ferrari και Williams, θεωρώ πιο σωστό να ασχοληθώ εκτενέστερα με δύο ομάδες που σε κάθε αγώνα τερματίζουν (αν τερματίζουν) αγκομαχώντας, κάτι το οποίο δεν τους αξίζει.

Μιλώ, φυσικά, για τη Red Bull και τη McLaren-Honda.

Μέχρι και το τέλος του προηγούμενου αγώνα ήμουν αισιόδοξος και για τις δύο. Πίστευα πως τόσο η RBR όσο και η McLaren θα έκαναν καλύτερες εμφανίσεις στην Ισπανία. Ως καλή εμφάνιση για την RB νοείται η όσο το δυνατόν καλύτερη βαθμολόγηση (με ταβάνι ίσως την 6η θέση), ενώ για την ομάδα του Woking καλή εμφάνιση είναι ακόμη και η 10η θέση.

Μπορεί οι Αυστριακοί να κάνανε το 7-10 την Κυριακή, ωστόσο δεν έπεισαν για ακόμα μια φορά πως μπορούν να κάνουν κάτι καλύτερο.

ricciardo-spaingp-15-3

Από την άλλη, η McLaren δεν μπόρεσε σε καμία φάση του αγώνα να βρεθεί έστω κοντά στους βαθμούς. Ο Alonso εγκατέλειψε στο μέσον του αγώνα, καθώς ζελατίνα από το visor του κράνους κάποιου άλλου οδηγού κόλλησε στους αεραγωγούς των φρένων του, με αποτέλεσμα αυτά να υπερθερμανθούν. Ο Button παραπονέθηκε έντονα – και δικαίως – για σπινάρισμα των πίσω τροχών κάθε φορά που πατούσε το γκάζι στις εξόδους των στροφών. Αυτό είναι επικίνδυνο, μιας και ανά πάσα ώρα και στιγμή θα μπορούσε να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου και να βρεθεί εκτός αγώνα.

Κοινός παρονομαστής και των δύο είναι η έλλειψη αξιοπιστίας από την πλευρά της μονάδας ισχύος.

Αν για τη Honda ήταν αναμενόμενα τα θέματα αξιοπιστίας (και απόδοσης), για τη Renault θα έπρεπε να είναι παρελθόν. Πέρυσι, οι Γάλλοι είχαν από τις χειμερινές δοκιμές πολλά προβλήματα, με τους Vettel και Ricciardo να γράφουν ελάχιστα χιλιόμετρα. Παρόλα αυτά, κατάφεραν με σκληρή δουλειά καθόλη τη διάρκεια της σεζόν να έρθουν δεύτεροι σε δυναμικότητα, αν και στο τέλος αυτή τη θέση πήρε η Williams.

Έχοντας κατά νου αυτήν την ανάκαμψη που πραγματοποίησε πέρυσι, δεν βλέπω γιατί φέτος να μην καταφέρει κάτι ανάλογο. Μετά τον αγώνα στο Montmelo, όμως, νομίζω πως όσο περνάνε οι αγώνες αυτό είναι όλο και πιο ανέφικτο.

Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι η συνεργασία με τη Renault δηλητηριάστηκε πολύ νωρίς, από τον Φλεβάρη κιόλας. Χάθηκε από την πλευρά των Αυστριακών η διάθεση για υγιή λύση των προβλημάτων και προωθήθηκε μία τακτική ακατάσχετων δηλώσεων, δημόσιων επικρίσεων και κατηγοριών προς τη γαλλική εταιρία, με αποτέλεσμα να γίνονται τα «εν οίκω» αυτομάτως «εν δήμω». Αυτή η υπερπροβολή των εσωτερικών αντιπαραθέσεων που έχουν οι δύο μεριές μόνο κακό μπορούν να κάνουν.

Αυτό δε συμβαίνει με τη συνεργασία της McLaren με τη Honda. Παρά τα σοβαρότατα θέματα και με την πιθανότητα βαθμολόγησης να μοιάζει όλο και πιο μακρινή, δημόσιες δηλώσεις με κριτική του ενός προς τον άλλον, δεν έχουμε δει και ούτε πρόκειται να δούμε. Δεν πιστεύω πως η συνεργασία τους είναι ασυννέφιαστη, αλλά δεν αφήνουν τις όποιες διαφωνίες τους να βγαίνουν προς τα έξω. Είναι μία αρχή τους να μιλούν λίγο και να παλεύουν για το καλύτερο δυνατό.

Jenson Button on track.

Εκτός από τον τομέα των δημοσίων σχέσεων, είναι και ο τομέας των politics του αθλήματος. Σίγουρα, μιλάμε για δύο ομάδες με δύναμη και τέσσερις εταιρίες-κολοσσούς που μπορούν να επηρεάσουν τα τεκταινόμενα στην F1. Ωστόσο, δεν μπορώ να μην εξίσταμαι με τις δηλώσεις των ιθυνόντων της Red Bull που τονίζουν πως δύο είναι οι λύσεις: ή αποχωρούν ή σώζονται (ή εξαγοράζονται;) από την Audi. Το κεφάλαιο «Audi» θα το αναλύσουμε σε νέο άρθρο στο μέλλον. Αυτό που μπορούμε να πούμε τώρα είναι πως οι πρώην πρωταθλητές δεν έχουν την υπομονή ή το σθένος να παλέψουν μαζί με τη Renault και να βγουν από το τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει. Το μόνο που κάνουν είναι να μιλούν. Μιλούν, δηλώνουν πως δεν είναι σωστές οι αλλαγές των κανονισμών και ξεχνούν πως θριάμβευαν προ 2 ετών στο ίδιο σπορ από το οποίο τώρα σκέφτονται ακόμα και να αποχωρήσουν.

Σε αντίθεση με την RB, η Honda, που μόλις μπήκε στο σπορ, πήρε ένα οικονομικό ρίσκο που μέχρι στιγμής δεν της βγαίνει, δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα και όμως δεν σκέφτεται να φύγει με τις πρώτες δυσκολίες. Μήπως εδώ παίζει σημαντικό ρόλο και η ιστορία, η κληρονομιά της κάθε ομάδας που επηρεάζει άμεσα και την ιδιοσυγκρασία τους;

Για να καταλήξω, με αυτό το άρθρο δε θέλω να σχολιάσω τον αγώνα, νομίζω το διαπιστώνετε και εσείς. Σκοπός μου είναι να τονίσω τη διαφορετική νοοτροπία δύο ομάδων που, όπως αναφέρεται και παραπάνω, έχουν κοινό πρόβλημα την αξιοπιστία.

Νομίζω πως αυτό που πρέπει να κάνει η Red Bull μαζί με τη Renault είναι να παραδειγματιστούν από τις McLaren και Honda. Να δουν πως η σκληρή δουλειά, ακόμη και αν τώρα δεν αποδίδει, είναι η μόνη ασφαλής οδός προς την επιτυχία. Και, αν φύγουν τελικά και εξαγοραστούν από την Audi, δε θα έχουμε να θυμόμαστε μία 4κις πρωταθλήτρια (όπως θα τις άξιζε), αλλά μία ομάδα που ήρθε, κέρδισε και στις δυσκολίες τα παράτησε.

Δημήτρης Μπίζας, αρθρογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στο spamradio.gr με την εκπομπή ‘Living in the fast lane’, κάθε Τετάρτη 8-9 μ.μ.

Σχόλια

Σχόλια