Live Test: Suzuki Swift 1.6 Sport 5d

    Χωρίς turbo αλλά με 136 ίππους, ζωντανό τιμόνι και ανάρτηση made in ανάβαση Φυλής, το Swift Sport μας θυμίζει ξεχασμένες εποχές.

    Τo  Suzuki Swift 1.6 Sport 5d ήρθε στο Live Test του Motornews και έτσι αυτή την εβδομάδα τα γρήγορα mini έχουν την τιμητική τους. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 14 Μαΐου

    Πραγματικά η ημέρα αποχωρισμού του Suzuki Swift Sport ήταν στενάχωρη. Περάσαμε μαζί του μια γεμάτη εβδομάδα αναπολώντας τις παλιές καλές εποχές. Πραγματικά χαίρεσαι να το οδηγείς.

    Επειδή όμως καλέ μου αναγνώστη ίσως πιστέψεις ότι αυτά τα λέμε κάθε μέρα για να χαϊδέψουμε τις αντιπροσωπείες, παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από τις χαρούμενες στιγμές… Η τελευταία ανανέωση που έχει πραγματοποιήσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει επιφέρει βελτιώσεις στις λεπτομέρειες της εμφάνισης αλλά και στο εσωτερικό. Η διαμόρφωση του ταμπλό εντείνει τον σύγχρονο χαρακτήρα του μοντέλου, με το ενσωματωμένο ηχοσύστημα στο μέσο του να συνυπογράφει. Από την άλλη πλευρά η πρακτικότητα δεν είναι το φόρτε του αλλά το Swift δεν αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αποκαλούμε «μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο». Αν όμως το λέει η καρδούλα σου τότε εμείς το συνιστούμε με το χέρι στην καρδιά.

    Εκτός από στροφιλίκια στο βουνό και σπιναρίσματα στα φανάρια, με το Swift μπορούν να πραγματοποιηθούν και ξεκούραστα ταξίδια ωρών, καθώς η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, παρά τη σφιχτή ανάρτηση, είναι σε καλό επίπεδο.

    Άλλη μια αλλαγή, που έχουμε ήδη αναφέρει βέβαια, είναι ότι πλέον διαθέτει 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και μάλιστα αρκετά κοντό. Αυτό ίσως να μην είναι ιδανικό για τα ταξίδια που λέγαμε αλλά ξέρεις ότι μόλις η 6η μπει στον κόφτη, το κοντέρ έχει διακοσαρίσει… Θέλαμε δε θέλαμε πάλι γυρίσαμε στα παλιά. Συγχωρέστε μας γι’ αυτό αλλά το Swift είναι το τελευταίο οχυρό…

    SwiftSport2

    Τετάρτη 13 Μαΐου

    Κάτι καλό πρέπει να έχουμε κάνει στη ζωή μας για να εισπράτουμε τέτοια ανταμοιβή, μετά το πέρασμα του Mini απο τα χέρια μας, το Swift Sport είναι μια πολύ ευχάριστη συνέχεια. Ειδικά για κάποιους από εμάς που ξεκινάμε τα δεύτερα ηλικιακά -άντα, η αίσθηση του καλού ατμοσφαιρικού μοτέρ και του ¨παιχνιδιάρικου ¨ πλαισίου, αποτελεί μια εξαιρετική υπενθύμιση του πού ήμασταν σε σχέση με το που έχουμε βρεθει, σήμερα με τον ορυμαγδό των turbo κινητήρων κάθε κατηγορίας σε χωρητικότητα. Πολύ καλά τα καθίσματα, που αρχικά δε γεμίζουν το μάτι είναι η αλήθεια, στηρίζουν εξαιρετικά τα σώματα των μπροστινών. Η ηχητική χροιά του κινητήρα εκέι στα υψηλότερα πεδία του στροφομέτρου, σε κάνει να θέλεις συνεχώς να βρίσκεσαι εκεί ψηλά. Και ευτυχώς που ο κινητήρας δεν αποδεικνύεται αχόρταγος σε καύσιμο. Τουναντίον. Είναι εξαιρετική η εικόνα του στον τομέα, με το ¨7¨ να είναι ένδειξη που δεν προσεγγίζεται εύκολα. Λίγο καλύτερα να ήταν τα λάστιχα του δικού μας Swift, ή απλώς καινούργια και θα είχαμε και πολύ καλή εικόνα σε ότι έχει να κάνει με την πρόσφυση. Όχι ότι μας χάλασε δηλαδή ο τετιμποϊσμός με το σπινιάρισμα…

    Suzuki-Swift-Sport-14

    Τρίτη 12 Μαΐου

    Suzuki Swift Sport 13

    Λόγω διαστάσεων, το Swift είναι εξαιρετικό για τις αστικές μετακινήσεις, ενώ και το πεντάθυρο αμάξωμά του -διατίθεται και σε τρίθυρο- συμβάλλει και αυτό στην καθημερινή πρακτικότητα. Η ανάρτησή του μπορεί να είναι σφιχτή, άλλωστε δε θα είχε νόημα το συνθετικό sport στην ονομασία του σε αντίθετη περίπτωση, ωστόσο αμβλύνει με σωστό τρόπο τις ανωμαλίες και δεν κουράζει, ούτε κάνει αισθητή με θόρυβο τη λειτουργία της. Σε αστικές συνθήκες επίσης, η ελαστικότητα του κινητήρα και το κιβώτιο των 6 σχέσεων βοηθούν ιδιαίτερα για να κινείται κανείς οικονομικά και χαλαρά. Ωστόσο κάτω από τις 4.000 σ.α.λ., όπου ο θόρυβος και η κατανάλωση μένουν στο παρασκήνιο, δεν πρέπει κανείς να έχει και απαιτήσεις δυναμικών επιδόσεων. Είπαμε, χωρίς turbo.

    Suzuki Swift Sport 5 Suzuki Swift Sport 3

    Δευτέρα 11 Μαΐου

    Το μικρό Suzuki με το μεγάλο -για τα σημερινά δεδομένα- κινητήρα σε βάζει σε κατάσταση αναπόλησης. Τότε που τα άλογα υπήρχαν στις ψηλές στροφές και το παιχνίδι με το κιβώτιο ήταν το απαραίτητο συστατικό για γρήγορη οδήγηση. Συν μια σκληρή ανάρτηση, ένα άμεσο τιμόνι και κάποια φρένα έτσι για χάρη γούστου. Το Swift Sport είναι εξελιγμένο στα πάντα πλην του κινητήρα, θυμίζοντας τα εμβληματικά “σαξόραλᔨτου ’90. Απολαυστικό στο δρόμο αλλά, αν ψάχνεις τους 136 ίππους του κινητήρα, τότε οι στροφές πρέπει να βρίσκονται μεταξύ 4.000 και 6.000.

    Suzuki Swift Sport 11

    Από εκεί και πέρα έχει όλο το μηχανολογικό πακέτο για να κάνει την οδήγηση παιδική χαρά, ενώ και η εμφάνισή του υποστηρίζει τις άνομες διαθέσεις του. Ίσως λίγο περισσότερο φλύαρο αισθητικά στο εμπρός του μέρος μετά το τελευταίο facelift -το προτιμούσαμε στην πρώτη του εκδοχή- ωστόσο ξεχωρίζει από τα ταπεινά 1.3 και 1.2 αδέλφια του με πειστικό τρόπο. Έχουμε να κάνουμε αρκετά ακόμα χιλιόμετρα μαζί του πριν τις όποιες τελεσίδικες σκέψεις μας, ωστόσο είναι βέβαιο ότι αυτοκίνητα σαν το Swift δεν θα υπάρξουν ξανά.

    Suzuki Swift Sport 9

    Σχόλια

    Σχόλια